Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Mitchel1986: Vancouver - Vancouver (juli/augustus 2017)

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Mitchel1986
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Reis Mitchel1986: Vancouver - Vancouver (juli/augustus 2017)

Bericht door Mitchel1986 »

Dag allen,

Na zowel de West als Oostkust van de VS te hebben verkend staat dit jaar West-Canada op de planning. Dit keer gebonden aan de zomervakantie, maar door eventuele drukte laten wij (vriendin en ik, beiden 30) ons niet tegenhouden. Graag deel ik met jullie ons reisschema. De vliegdata liggen vast, omdat wij tickets a 640,- in het hoogseizoen niet konden laten liggen. Onze opmerkingen/vragen:

- Wij hebben goed nagedacht om Vancouver Island wel of niet te doen, en besloten dit WEL te doen. Ook wij weten dat je hier idealiter meer tijd voor uittrekt, en dat op dit forum diverse malen is aangeraden deze tijd op het vaste land te besteden en een andere keer Vancouver Island te bezoeken. Toch willen wij het graag combineren, en daarom ziet het schema er uit zoals het er uit ziet :).

- Tips voor een leuke route van Golden naar Vancouver zijn welkom! We zijn breed geïnteresseerd, houden van actieve dingen doen en relaxen. Tegen die tijd zullen we zoveel indrukken hebben gehad dat een wat relaxtere tijdsbesteding ook welkom is.

- De route gaat min of meer langs diverse hoogtepunten van West-Canada, en daarmee ook drukte punten. Vooral in die tijd. Tips om net van de gebaande paden af te gaan (bijvoorbeeld een ander -national- park, of gebied) zijn ook welkom!

- We hebben alle overnachtingen vastgelegd gezien de periode waarin we gaan en prijsontwikkelingen. Alles is tot een dag van tevoren nog te annuleren, wat nog voldoende flexibiliteit biedt.

Dag 1: Amsterdam - Vancouver
Dag 2: Vancouver - Victoria (bezoek en overnachting Victoria)
Dag 3: Victoria - Ucluelet (Pacific Rim NP)
Dag 4: Ucluelet
Dag 5: Ucluelet - Whistler (lange rit, maar geen probleem)
Dag 6: Whistler
Dag 7: Whistler - Clearwater (Wells Gray NP)
Dag 8: Clearwater (Wells Gray NP)
Dag 9: Clearwater - Hinton (Jasper NP)
Dag 10: Hinton (Jasper NP)
Dag 11: Hinton (Jasper NP)
Dag 12: Hinton (Jasper NP) - Canmore (Banff NP) -> Icefields Parkway
Dag 13: Canmore (Banff NP)
Dag 14: Canmore (Banff NP) - Golden -> Lake Louise/Moraine Lake
Dag 15: Golden (Yoho NP)
Dag 16: Golden (Glacier NP)
Dag 17: Golden - Revelstroke (?)
Dag 18: Revelstroke (?) - Vancouver
Dag 19: Vancouver
Dag 20: Vancouver (s avonds terug naar Amsterdam)
Dag 21: Aankomst Amsterdam

Dank voor de eventuele tips en het meedenken!
Florida 1995
Westen VS 2013
Florida 2014
West-Canada 2017
Midwesten VS 2019
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Re: Reis Vancouver - Vancouver (juli/augustus 2017)

Bericht door kalaman »

Ik vind het een vrij mooi uitgebalanceerde route.

Opmerkingen/vragen:
dag 5 is zo goed als onhaalbaar, is al meer dan 6u pure rijtijd, zonder de wachttijden en overzettijd van de ferry
op dag 5 rij je bovendien langs de prachtige Sea-to-sky Highway waarlangs heel wat te zien is

Houden jullie van stevige wandelingen? Zo niet, dan kan je weinig of niets gaan doen in Yoho NP.

Dag 16: verwar het Canadese Glacier NP niet met het Amerikaanse, dat is immers een wereld van verschil. Glacier NP in de VS is ons absoluut favoriete wandelpark, terwijl we in het Canadese Glacier telkens zorgen dat we er enkel maar moeten doorrijden.

Kijk anders eens op onze indexpagina en/of blogs voor meer info over de regio.
Mitchel1986
Amerikafan

Dank voor de snelle reactie Kaleman!

Als ik jouw advies goed begrijp dan zou je de reis van Ucluelet naar Whistler niet in 1 keer doen, maar bijvoorbeeld in 2 dagen. Eerlijk gezegd hebben wij ons hierin laten leiden door andere reisschema's en niet goed genoeg bedacht dat die route meer tijd verdiend.
Wat betreft je opmerking over Yoho en Glacier, dank daarvoor. Wandelen doen we denk ik al vrij veel dus ambitie om nog hele stevige tochten te maken is er niet echt. Wij waren meer op zoek naar ander moois naast Jasper en Banff. Nu ga ik overwegen wat tijd weg te snoepen bij Golden en deze te investeren aan het begin van de reis.

Ik ga nog even puzzelen! Tips hoe de route Ucluelet-Whsitler het beste in te delen en hoe de dagen in Golden het beste te besteden (langer in Canmore?) zijn welkom!
Florida 1995
Westen VS 2013
Florida 2014
West-Canada 2017
Midwesten VS 2019
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Naast hetgeen je vindt via onze blogs, nog even dit: een van de mooiste hikes die we in de regio deden was deze naar Joffre Lakes.
Kijk maar eens in onze desbetreffende blog, idem voor de Sea-to-Sky Highway.
Mitchel1986
Amerikafan

Kaleman, is er een andere manier om bij je blogs te komen dan de links die hier bij je naam staan? Deze lijken niet (meer) te werken, kan dat?

EDIT: gevonden! Google :)
Florida 1995
Westen VS 2013
Florida 2014
West-Canada 2017
Midwesten VS 2019
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Klopt, we zijn gisteren overgeschakeld naar een nieuwe hosting omdat de vorige veel te veel offline was.
Voorlopig kan je via deze weg werken Index.
Eens de transfert gedaan is, kom je via deze link automatisch op de volledig vernieuwde website terecht. Dit zou in de loop van volgende week moeten in orde zijn.
Mitchel1986
Amerikafan

Fantastische website, complimenten. Ben met veel plezier de reisverslagen aan het lezen.
Overigens wijst mijn vriendin er zojuist op dat het KalAman is, en niet KalEman...excuus :clap:
Florida 1995
Westen VS 2013
Florida 2014
West-Canada 2017
Midwesten VS 2019
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

:wink: :thumbup:
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Mitchel1986: Vancouver - Vancouver (juli/augustus 2017)

Bericht door markro »

Mitchel1986 schreef:Dag 9: Clearwater - Hinton (Jasper NP)
Dag 10: Hinton (Jasper NP)
Dag 11: Hinton (Jasper NP)
Dag 12: Hinton (Jasper NP) - Canmore (Banff NP) -> Icefields Parkway
Mijn voorkeur zou uitgaan naar overnachten in de plaats Jasper. Nu rijden jullie de route van Jasper naar Hinton v.v. meerdere keren en kost veel extra (lees: verloren) tijd (= enkele reis circa 1 uur).
Mitchel1986 schreef:Dag 14: Canmore (Banff NP) - Golden -> Lake Louise/Moraine Lake
Dag 15: Golden (Yoho NP)
Dag 16: Golden (Glacier NP)
Dag 17: Golden - Revelstroke (?)
Mijn voorkeur zou zijn:
Dag 14: Canmore (Banff NP) - Lake Louise Village (Johnston Canyon + Lake Louise/Moraine Lake)
Dag 15: Lake Louise Village - Golden (Yoho NP)
Dag 16: Golden - Revelstoke (Glacier NP + Mt. Revelstoke NP)
Dag 17: << elders besteden >>

De plaatsnaam is Revelstoke, dus zonder de "r".

Misschien doe je nog ideeën op uit ons reisverslag uit 2009, klik hier.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
AnnInBC
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

Ik zou Yoho NP zeker niet overslaan ook al gaan jullie geen grote wandelingen doen, Emerald Lake daar is zo mooi en je moet daar niet ver wandelen om van dit prachtige meer te genieten. Verder heb je hier de Wapta Falls (een redelijke korte wandeling), Takakkaw Falls en Natural Bridge die allemaal redelijk goed te bereiken zijn zonder veel wandelen.

Ik ga ook akkoord met voorgaande idee dat Jasper beter is om je nachten te verblijven, je zal zo al genoeg moeten gaan rijden om naar de verschillende bezienswaardigheden te gaan. Ik zou misschien ook proberen om iets te vinden in Yoho NP in het stadje Field, want van Golden heen en weer rijden neemt ook weer een deel tijd in beslag. Zou je dan in Field verblijven dan kan je daarna van Field naar Sicamous of zo rijden en daar een nachtje verblijven. Het is zo'n 3u en nog wat rijden en zo heb je toch nog bijna een hele dag tijd om even te stoppen in Glacier NP en Revelstoke NP. Zo heb je mogelijk nog wel ergens een dagje extra. Het zijn maar ideeen, wij hebben ook ooit verder verbleven en langer moeten rijden en dat was echt een beetje waardeloos tijd verdrijf. Wij blijven liever wat dichterbij aan een hogere prijs om zo meer onze tijd te kunnen gebruiken. Maar dat is een beetje ieder voor zich natuurlijk!

Voor wat ideeen kan je altijd eens kijken op mijn reisroute door West Canada: http://travelwestcanada.blogspot.ca/

Nog veel plezier met het samenstellen van de reis!
Mitchel1986
Amerikafan

Dank voor het meedenken!

@Marco: Mooie website, leuk om inspiratie op te doen. En gelukkig dat mensen geen beroerte krijgen in RevelSTOKE :clap:
@AnnInBC: Wij hebben bij het inrichten van onze reis heel veel gebruik gemaakt van jouw fantastische website!

Wat betreft de tips om in Jasper te verblijven, in die periode (4 augustus - 7 augustus) vinden de gebruikelijke zoeksites (booking, trivago) gewoonweg GEEN accommodaties meer. Zelfs geen dure. En op dit forum werd Hinton een aantal keer als alternatief geopperd. Nu begrijp ik dat in Jasper veel B&B wordt aangeboden, en deze zijn wellicht minder te vinden via bovenstaande sites. Ik ga nog een poging wagen toch te kijken of we iets in Jasper kunnen vinden, wellicht via de website van de accommodaties zelf.

De afweging Golden/Field is inderdaad gemaakt op basis van beschikbaarheid/prijzen in die periode. Sicamous heb ik nog niet overwogen, ga ik eens naar kijken!

Zouden jullie de terugweg van Golden/Field naar Vancouver vooral Revelstoke NP (en eventueel Glacier NP) aandoen? Stel dat tegen die tijd onze NP behoefte al voor een groot deel is voorzien, hebben jullie nog andere tips op die route?

Dank!
Florida 1995
Westen VS 2013
Florida 2014
West-Canada 2017
Midwesten VS 2019
AnnInBC
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

Oh fijn te horen dat jullie mijn website al volop gebruikt hebben!! :thumbup: :thumbup: Wow en al goed vol in Jasper dus, het enige wat ik jullie nog kan aanraden is om eens te kijken op VRBO, dat zijn meestal rentals by owner. Daar vind je misschien nog wel een appartementje ofzo: https://www.vrbo.com/vacation-rentals/c ... rta/jasper Als dat niet lukt, zal het misschien toch Hinton moeten worden. En voor Field kan je op de volgende website eens kijken: http://www.field.ca/accommodations/ Moest dat niet lukken dan kan je ook Golden behouden, het is enkel wat verder reizen. Ik zou misschien denken om wat meer dagen in Canmore te verblijven, het is ongeveer een uurtje tot in Yoho NP vanuit Canmore en het is ook bijna een uur vanuit Golden. Dus waarom niet Canmore als basis nemen en zowel delen van Banff NP en Yoho NP van daaruit bezoeken, dat is namelijk redelijk goed te doen. Ik zou dan vanuit Canmore naar Sicamous of Salmon Arm gaan om daar 1 nacht te verblijven. Deze rit is ongeveer zo'n 5 uren en zo heb je ook nog tijd om eventueel Glacier NP en Revelstoke NP te bezoeken.

Sicamous/Salmon Arm is eerder als een tussenstop om de rit tot in Vancouver niet te lang te maken. De accommodaties in deze twee plaatsen zijn redelijk betaalbaar. Je hebt daar 2 mooie meren, Mara Lake en Shuswap Lake om even te bezoeken en als het een warme dag is kan je zelfs een dagje gaan strand hangen aan 1 van die meren. :wink: Ga ook zeker langs voor een lekker ambachtelijk ijsje bij "D Dutchmen Dairy" (als je dat graag hebt natuurlijk). De trip vanuit Sicamous/Salmon Arm naar Vancouver is niet zo ver meer en als je de snelste route neemt ben je op een goede 5 uren in Vancouver. Bij Kelowna kan je hier of daar ook nog stoppen bij Okanagan Lake, hier is het landschap weer anders en bijna een beetje woestijn achtig met drogere bergen/heuvels.

Zo, hopelijk kan je daar nog wat mee!
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Toen wij vorig jaar in februarie boekten voor juli/augustus was er ook in Jasper en Field/Lake louise (vrijwel) niets meer vrij. Wij hebben uiteindelijk dus ook voor Golden en Hinton gekozen, maar nog wel 1 nacht in Jasper. Dat was de dag dat we vanuit Golden over de Icefields Parkway kwamen, was wel fijn dat we die dag niet nog helemaal tot Hinton hoefden.
Terug in Texas!
Mitchel1986
Amerikafan

Dank voor de reacties en tips!

We hebben de reis een klein beetje aangepast, mede op advies van AnnInBC...dank! Langer verblijf in Canmore (waar we voor een hele schappelijke prijs in een zeer mooie lodge verblijven), geen overnachtingen in Golden (waar we toch al heel duur zaten) en de weg van Canmore naar Vancouver op ons gemak via Sicamous/Salmon Arm (2 nachten) en bezoek aan Okanagan Valley in de hoop van het mooie weer en water te kunnen genieten na al het natuurschoon.

Daarnaast blijf ik zoeken naar een eventuele overnachting in Jasper. Dat zou dan de laatste nacht zijn, voordat we via de Icefields Parkway naar Canmore vertrekken. Ook Field blijft op de radar, in ruil voor een nacht in Canmore.

Dank allen!
Florida 1995
Westen VS 2013
Florida 2014
West-Canada 2017
Midwesten VS 2019
Mariah
Amerikafan

Bericht door Mariah »

Misschien is er in Jasper niets voor 3 nachten aaneengesloten, wellicht wel voor 1 of 2 losse nachten? Niet ideaal om halverwege te verplaatsen maar misschien is het een idee.

Wij zijn een paar dagen gelijk met jullie in Jasper, we verblijven in Tekarra Lodge. In Field in Alpine Guesthouse, beiden ben je vast al tegengekomen... Succes met zoeken!
pascal1109
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door pascal1109 »

Poeh, ja die dure / onmogelijke plaatsen loop ik ook tegenaan. Probeer rond die periode daar ook iets te vinden.
Uiteindelijk heb ik nog wel iets kunnen vinden.

Allereerst heb ik de goedkoopste (die nog steeds erg duur was), geboekt. Goed gelet op dat er gratis annuleren bij zat.
Daarna verder gekeken en na wat puzzelen en reis-route iets aanpassen heb ik in ieder geval hotels gevonden met kamers voor de laagste prijs die ze aanbieden.
Een groot aantal hotels is idd niet via booking.com en consorten te vinden, maar begin eens met via google maps naar de plaats te gaan en dan "hotels" te typen. Dan krijg je er al veel naar boven en die hebben allemaal hun eigen website waar je rates en vaak ook bezetting kunt vinden. Zo heb ik eigenlijk de hele regio Jasper / Banff geboekt.

Ik heb echt heel erg veel hotels bekeken en allemaal zie je dat ze van okt - april de laagste prijs bieden (meestal rond de 100 euro). Dan van april - mei een hogere prijs (veelal v.a. 150 euro) en dan is het juni - sept de jackpot (vaak v.a. 200 euro de nacht). Het is een marktwerking en we hebben het natuurlijk niet mee dat 2017 het jaar is om Canada te bezoeken.
Dus ik heb er maar vrede mee gesloten dat als ik een hotel kan vinden voor die laagste hoge prijs, dat dat het goedkoopste is wat er te vinden is.
Mitchel1986
Amerikafan

@pascal1109:Ik zie dat we een vergelijkbare strategie hebben gehanteerd. Aanvankelijk had ik mij er ook bij neergelegd dat we in die periode gewoon de hoofdprijs zouden moeten betalen voor hotelovernachtingen in Jasper/Banff(Canmore). En toch bleef het een beetje knagen. Dus wat heb ik gedaan, ik heb op de website www.bbcanada.com ELKE beschikbare B&B in Jasper en Banff(Canmore) benaderd (via mail of telefonisch) om te kijken of er in die periode (voor ons dus een aantal dagen Jasper begin augustus en Banff begin augustus) plek was. Zo is een soort balletje gaan rollen, want het leuke van een nette mail sturen of een telefoongesprek is dat mensen bereid zijn met je mee te denken! Dus zelfs waar ik als respons kreeg geen plek meer te hebben, werden er voorstellen gedaan voor andere accommodaties van 'bevriende' B&B's.

Uiteindelijk hebben wij (2 personen) via via via nu zowel IN Jasper als IN Canmore accommodatie gevonden (die zeer goed beoordeeld worden online, maar nergens beschikbaarheid toonde) voor respectievelijk 65,- en 75,- per nacht (met 2 personen!), op elke plek 3 nachten. Gewoon een studio als aanbouw bij mensen, met privacy, eigen toegang etc.

Ik ben hier zeer gelukkig mee, zowel prijs, locatie als accommodatie. Ik kan van harte aanraden dit ook te proberen!
Florida 1995
Westen VS 2013
Florida 2014
West-Canada 2017
Midwesten VS 2019
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer