Rondje Toronto

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Lianne1989
Amerikafan
Berichten: 259
Lid geworden op: 23 nov 2014, 17:09

Rondje Toronto

Bericht door Lianne1989 »

Goedendag,

Na onze USA-reis in 2015 waar we terugvlogen met Air Canada en 24 uur vertraging hadden hebben we na wat mailwisselingen een tegoed gekregen van 600 Canadese dollars bij Air Canada. In principe waren we niet van plan om Canada te bezoeken omdat er heel wat andere plekken op ons lijstje staan. Echter zag ik dat de tickets naar Toronto wel erg goedkoop worden als er in totaal 600 dollar af gaat. Andere steden in Canada zijn wel veel duurder. Nou heb ik me een beetje zitten verdiepen wat de mogelijkheden zouden zijn. Echter zie ik dat rond Toronto vooral leuke steden kan bezoeken en de Niagara falls. Echter vinden wij de afwisseling stad en natuur erg leuk maar vond het moeilijk om echt mooie natuurplekken te vinden daar verder. Hebben jullie tips?

We hebben waarschijnlijk maar 11 dagen om te gaan ivm een studie die ik ga volgen die elke 2 weken een bijeenkomst heeft. Dus de vraag is of het het allemaal wel waard is. Maar zou graag horen of er in de omgeving nog meer mooie natuurplekken te bezoeken zijn waar we bijvoorbeeld leuk kunnen wandelen zodat ik kan beslissen of het allemaal de moeite waard zou zijn ;-)
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Rondje Toronto

Bericht door sanook »

Niagara Falls is natuurlijk niet te missen, maar ook 1000 Islands is de moeite waard.
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9254
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Rondje Toronto

Bericht door markro »

Ten noorden van Toronto kan je naar het Algonquin Provincial Park, waar je mooie wandelingen en kanotochten kan maken. Kano's zijn eventueel te huur in het park.

Vorig jaar waren wij in die omgeving. Ik heb daar geen echt reisverslag van gemaakt, maar wel daarvan een aantal reiservaringen aan mijn website toegevoegd. Bij belangstelling, klik hier voor die ervaringen.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9254
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Rondje Toronto

Bericht door markro »

Voor een mooi stukje natuur kan je ook nog de Verenigde Staten in. Aan de westkant van de staat New York vind je het Letchworth State Park, dat ook wel de Grand Canyon van de staat New York wordt genoemd.
Er zijn een aantal watervallen en je kan er wandelen. Zoek bijvoorbeeld op YouTube naar video's over dit park.
Je moet daar dan wel de grens voor over van Canada naar de VS. Zorg er voor dat je zeker weet dat de in Canada gehuurde auto ook verzekeringstechnisch naar de VS mag. Bij de grens de VS in, zal je oponthoud hebben. Ons kostte dat een klein uurtje. Denk aan een eventueel visum. Een ESTA heb je niet nodig, omdat je over land de VS binnengaat. Voor de formaliteiten (I-94W visa waiver) aan de grens moet je per persoon $ 6,= betalen (prijsniveau 2016).
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Gebruikersavatar
Mark & Martine
Amerikakenner
Berichten: 554
Lid geworden op: 01 jul 2005, 20:12

Re: Rondje Toronto

Bericht door Mark & Martine »

Wij hebben afgelopen jaar een rondje Toronto gedaan (zie reisverslag in de voetnoot). Wel wat langer dan 11 dagen, maar je kunt er wel wat uithalen. In principe is in 11 dagen een rondje Toronto - algonquin - 1000 islands - adirondacks - Niagara - Toronto wel te doen denk ik...Dan heb je best wat leuke dingen gezien.

Veel plezier met plannen :-)
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Rondje Toronto

Bericht door tomhster »

Via Algonquin naar Ottawa, via 1000 islands naar de USA -> Niagara Falls, terug naar Toronto. Past perfect in 11 dagen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer