Teton, Yellowstone, Banff, Jasper en weer terug

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
martennienk
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 feb 2015, 19:26

Teton, Yellowstone, Banff, Jasper en weer terug

Bericht door martennienk »

Beste Allemaal,

Naar twee reizen in Amerika weten we dat we de Nationale Parken het mooist vinden, dit samen met de mooie wegen en het avontuur heeft er voor gezorgd dat we nu aan het kijken zijn voor een volgende reis.

Globaal staat er nu Yellowstone, (Glacier) Banff, Jasper en weer terug via de andere kant en dan via Teton weer naar huis. Dit inclusief vliegen in ongeveer 21 dagen in september dit jaar.
Wat we willen is dat we in de parken de tijd hebben dus daar meerdere dagen zijn...,

Omdat we dus ook in Canada zijn lijkt het ons handig om een ronde te rijden dit in verband met kosten Auto/camper. De vorige 2x hebben we een route gedaan met de auto en in hotels, nu twijfelen we om met een Camper te gaan.

Jullie lezen het, best wat goeie ideeën, maar ook wat vragen....,

Vast enorm bedankt voor jullie reacties en adviezen.
Groet,
Martin en Nienke,
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Teton, Yellowstone, Banff, Jasper en weer terug

Bericht door tomhster »

In september kan het mooi zijn, maar zeker s nachts al behoorlijk afkoelen. Alleen al om die reden zou een camper in die periode niet mijn voorkeur hebben. Bovendien ben je met een auto veel flexibeler. In 21 dagen kun je trouwens wel een iets groter rondje maken.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Teton, Yellowstone, Banff, Jasper en weer terug

Bericht door Martin & Marianne »

Wat zijn jullie vragen precies?
Schrijf eens een route uit zoals je het nu in gedachten hebt, dus een van/naar schema per dag. Dan zie je heel snel of je voldoende tijd hebt voor de parken.
Een camper huren is voor zover ik begrijp goedkoper als je vroeg boekt. Als je dat overweegt moet je dus niet te lang wachten. hou re rekening mee dat je in Glacier NP niet de Going to the sun road kunt rijden met een camper.
Als je voor auto en hotels gaat is het al erg laat om nog iets in Yellowstone te vinden. Een deel van de voorzieningen daar (inclusief lodges) sluit al in de loop van september.

Marianne
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1793
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Teton, Yellowstone, Banff, Jasper en weer terug

Bericht door Felicitas »

Heerlijke plannen. Wij deden zo'n rondreis (zonder Grand Teton) in de zomer van 2013 in drie weken. Wij hebben toen veel gewandeld. Misschien heb je iets aan onze ervaringen. In Glacier NP is een verblijf in Many Glacier echt een aanrader. Als je met de auto gaat (geen ervaring met camper) wel snel boeken, want de vraag naar accommodatie is daar groter dan het aanbod. Hetzelfde geldt voor Yellowstone.
Volucris
Amerikafan
Berichten: 169
Lid geworden op: 17 apr 2016, 15:32
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Teton, Yellowstone, Banff, Jasper en weer terug

Bericht door Volucris »

Wij hebben in september 2014 dit gedeelte gedaan met de camper en het geen moment koud gehad.
Natuurlijk koelt het 's nachts flink af. Met twee extra dekens van de walmart à 8 dollar kun je er tegen. Voor ons geeft een camper nu eenmaal wat meer vrijheid.
Je bent inderdaad laat om nog een camper te boeken. Wij hebben eind oktober geboekt voor september dit jaar en de prijzen zijn nu ongeveer 80% hoger.
Succes met de voorbereiding.
Rianne.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Teton, Yellowstone, Banff, Jasper en weer terug

Bericht door Galapogos »

Wij doen deze zomer hetzelfde rondje, in 22 dagen. We starten/eindigen in Calgary en reizen met auto/tent. Wellicht kun je route-inspiratie halen uit ons topic.
Gebruikersavatar
Marco en Cindy
Amerikafan
Berichten: 206
Lid geworden op: 23 jul 2014, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: Teton, Yellowstone, Banff, Jasper en weer terug

Bericht door Marco en Cindy »

Nog even los van je exacte route denk ik dat je een hele mooie reis gaat maken. Wij hebben in september 2014 het westen van de VS en Canada gecombineerd, een ontzettend mooie omgeving. We zijn gestart in Seattle en via Yellowstone/Grand Teton richting Banff/Jasper om daarna weer te eindigen in Seattle: http://www.marcobos.eu/west-vs-en-canada-2014/. Maar het uitschrijven van je globale route kan inderdaad helpen om je gerichter adviezen te geven.

Het kan inderdaad kloppen dat 'Volucris' het niet koud heeft gehad met de camper in september 2014. Wij zaten er ook in dezelfde periode maar hebben volgens mij qua weer echt wel geluk gehad. Het kan in september al aardig koud en nat worden, zeker ook omdat je naar het noorden trekt.

Qua reizen met een camper of auto heeft daar iedereen zijn eigen voorkeur bij. Wij reizen maar met z'n tweetjes en dan is een camper over het algemeen duurder dan een auto met hotel overnachtingen. Verder is voor ons een auto juist 'flexibeler' dan een camper. Even naar een restaurantje, een smallere weg of zelfs onverhard gaat nu eenmaal gemakkelijker met een auto dan een camper. Ook kun je grotere afstanden afleggen mocht dat nodig zijn. Maar zo heeft ieder zijn eigen voorkeur qua reizen. En dat is ook prima! Je reist uiteindelijk vooral voor jezelf!

Lees ons verslag een keer door als je tijd en zin hebt. En als je vragen hebt aarzel vooral niet om ze te stellen.
Volg onze reizen via polarsteps: https://www.polarsteps.com/MarcoBos6
Volucris
Amerikafan
Berichten: 169
Lid geworden op: 17 apr 2016, 15:32
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Teton, Yellowstone, Banff, Jasper en weer terug

Bericht door Volucris »

@ Marco, Cindy,
Ja, het was inderdaad heel mooi weer in september 2014. Maar vorig jaar september waren we o.a in Rocky Mountain National Park en ook toen was het heerlijk weer. Koude nachten maar overdag helder blauw. Ik hoop dat we dit jaar weer zoveel geluk hebben.
We hebben in juni 2012 ook een rondreis Canada gedaan en toen hadden we minder geluk. We hebben een aantal nachten met de wielen in de sneeuw gestaan. Dat voorjaar was er nog late sneeuwval. Maar ook toen was het goed te doen met een extra deken en natuurlijk de verwarming in de camper en auto. Het voordeel was dat we de hele reis op de bonnefooi konden doen, wat een hoop vrijheid geeft.
FerryM
Amerikakenner
Berichten: 465
Lid geworden op: 19 okt 2008, 14:47
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Teton, Yellowstone, Banff, Jasper en weer terug

Bericht door FerryM »

Ja, herkenbare vragen: wanneer gaan we, wat is dan het weer, camper of niet...?
Zie voor een overzicht over allerlei zaken rond de voorbereiding van je reis, de link zoals ik die eerder maakte.
Ook over alle hoogtepunten van de parken, de mooiste wandelingen, jetlag, etc.

http://ferrymarquart.eu/Canada%202005/r ... e_reistijd

Veel succes en plezier,
Ferry
Gebruikersavatar
Marco en Cindy
Amerikafan
Berichten: 206
Lid geworden op: 23 jul 2014, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: Teton, Yellowstone, Banff, Jasper en weer terug

Bericht door Marco en Cindy »

Volucris schreef:@ Marco, Cindy,
Ja, het was inderdaad heel mooi weer in september 2014. Maar vorig jaar september waren we o.a in Rocky Mountain National Park en ook toen was het heerlijk weer.
Ehm... wij waren afgelopen september ook in RMNP. Als je nu gaat vertellen dat je komend jaar ook naar de oostkust gaat dan begin ik toch echt een patroon te ontdekken... :lol:
Volg onze reizen via polarsteps: https://www.polarsteps.com/MarcoBos6
Volucris
Amerikafan
Berichten: 169
Lid geworden op: 17 apr 2016, 15:32
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Teton, Yellowstone, Banff, Jasper en weer terug

Bericht door Volucris »

Nee, de oostkust staat nog wel op het programma voor een ander jaar. :lol:
Wij gaan dit jaar vanaf Vancouver naar de North Cascades, Glacier NP, via Kootenay/Yoho/Whistler naar Vancouver Island en terug naar Vancouver.
martennienk
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 feb 2015, 19:26

Re: Teton, Yellowstone, Banff, Jasper en weer terug

Bericht door martennienk »

Wouw! Wat een reacties allemaal. Bedankt!
Hier kunnen we zeker al wat mee, we gaan de verslagen goed lezen om tot een plan te komen.....,

We zijn ons er van bewust dat we aan de late kant zijn met boeken, maar ja soms gaan doe dingen zo. Nu echt starten met het plannen en dan is de voorpret in elk geval al begonnen!
Jessicat
Amerikafan
Berichten: 111
Lid geworden op: 23 okt 2014, 14:57
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Teton, Yellowstone, Banff, Jasper en weer terug

Bericht door Jessicat »

Felicitas schreef:Heerlijke plannen. Wij deden zo'n rondreis (zonder Grand Teton) in de zomer van 2013 in drie weken. Wij hebben toen veel gewandeld. Misschien heb je iets aan onze ervaringen. In Glacier NP is een verblijf in Many Glacier echt een aanrader. Als je met de auto gaat (geen ervaring met camper) wel snel boeken, want de vraag naar accommodatie is daar groter dan het aanbod. Hetzelfde geldt voor Yellowstone.
Hoe hebben jullie de bootkaartjes (voor het Grinnell Glacier Trail) gereserveerd? Er staat in jullie verslag dat jullie gebeld hebben, maar naar welk telefoonnummer?
Oost-Canada '16
New York '15
Alaska & Yukon ‘15
Alaska & Canada ‘14 http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag267
VS '13 Seattle-Denver (verslag270)
VS '12 Atlanta-Boston
Canada & VS '11 West (verslag268)
New York '10
Canada '08
VS '05 West
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1793
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Teton, Yellowstone, Banff, Jasper en weer terug

Bericht door Felicitas »

Ik denk dat ik in 2013 een telefoonnummer heb gebeld dat was vermeld op de Glacier Park Boat Company website. Ik zie dat reserveren nu online mogelijk is: https://reserve.glacierparkboats.com/index.php

De boottocht (ze noemen het scenic tour) bestaat uit twee boottochtjes. De eerste boot gaat naar het uiteinde van Swiftcurrent Lake. Daar ga je van boord en moet je een klein stukje wandelen naar het tweede bootje. Deze boot brengt je naar de overkant van Josephine Lake. Daar begint de hike naar Grinnell Glacier. Je kunt er al dan niet voor kiezen om deze hike onder begeleiding te doen (zit bij de prijs inbegrepen). Toen wij er in 2013 waren ging de begeleide hike alleen naar Grinnel Lake, dus hebben we de hike naar Grinnel Glacier alleen gedaan. Helaas konden we er toen niet helemaal naar toe vanwege teveel sneeuw op de trail. Maar toch een prachtige wandeling!
Jessicat
Amerikafan
Berichten: 111
Lid geworden op: 23 okt 2014, 14:57
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Teton, Yellowstone, Banff, Jasper en weer terug

Bericht door Jessicat »

Bedankt voor de info! :thumbup:
Oost-Canada '16
New York '15
Alaska & Yukon ‘15
Alaska & Canada ‘14 http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag267
VS '13 Seattle-Denver (verslag270)
VS '12 Atlanta-Boston
Canada & VS '11 West (verslag268)
New York '10
Canada '08
VS '05 West
Volucris
Amerikafan
Berichten: 169
Lid geworden op: 17 apr 2016, 15:32
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Teton, Yellowstone, Banff, Jasper en weer terug

Bericht door Volucris »

Felicitas schreef:Ik denk dat ik in 2013 een telefoonnummer heb gebeld dat was vermeld op de Glacier Park Boat Company website. Ik zie dat reserveren nu online mogelijk is: https://reserve.glacierparkboats.com/index.php
Zou het nodig zijn om hiervoor te reserveren? Wij zijn er ca. 11 september.
Rianne
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1793
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Teton, Yellowstone, Banff, Jasper en weer terug

Bericht door Felicitas »

Lastig te zeggen. Als ik het me goed herinner zat de boot wel vol toen, maar dat was in juli. Het waren korte boottochtjes (ca. 10 minuten elk) en ik vond het daarom wel duur. Achteraf hadden we ook prima naar de trailhead kunnen lopen langs de meren (ik schat ca. 4 km lopen).
martennienk
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 feb 2015, 19:26

Re: Teton, Yellowstone, Banff, Jasper en weer terug

Bericht door martennienk »

Hallo!

Ondertussen zijn we wat verder wat betreft de route. Zie onderstaand.

Calcary
Banff NP
Banff NP
Banff NP
Jasper NP
Jasper NP
Jasper NP
Cranbrook
Glacier NP
Glacier NP
Helena
Yellowstone NP
Yellowstone NP
Yellowstone NP
Teton NP
Teton NP
Great Falls
Calcary
Calcary

Er zijn nog wel 2/3 reisdagen die mogelijk wat te lang zijn, maar voor nu denken we :D :thumbup:
Jullie reactie/mening/ideeën zijn natuurlijk van harte welkom!

Groet,
Martin en Nienke
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer