Eerste keer Canada, oost, midden of westkust?

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Karin611
Amerikafan
Berichten: 130
Lid geworden op: 18 feb 2013, 16:25
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Re: Eerste keer Canada, oost, midden of westkust?

Bericht door Karin611 »

Wij maakten ons ook zorgen over de drukte in West Canada, maar het viel ons uiteindelijk mee, omdat wij de echt populaire bezienswaardigheden vroeg in de morgen of laat in de middag bezochten. En eigenlijk was het alleen echt druk in Banff NP. Alle betaalde 'attracties' hebben we geskipt, want er is sowieso zoveel moois te zien. Misschien heb je iets aan ons reisverslag.
1994 - Washington - Disney Orlando
2013 - Rondreis Zuidwest USA: https://gjkant.wordpress.com/
2016 - West Canada: https://goedekant.wordpress.com/
Gast

Re: Eerste keer Canada, oost, midden of westkust?

Bericht door Gast »

Volucris schreef:
chippie777 schreef:Inderdaad zijn Jasper en Banff super populair maar het is dan ook echt prachtig daar. Mocht je tijd genoeg hebben dan kan ik je zeker Waterton Lakes NP aanbevelen. Minder bekend maar wat vonden wij dat prachtig daar. En ga je met een camper dan kan ik je een aanraden om te overnachten op de parkeerplaats van de Athabasca Glacier Visitor Center. Dat was echt een top ervaring. Overdag extreem druk, maar na 6 uur ’s avonds wordt het heel rustig en kun je voor een kleine vergoeding overnachten op de parkeerplaats. Het toeristische buffet/fastfood restaurant sluit en een a-la-carte restaurant opent. Je eet er allerzins redelijk voor redelijk normale prijzen met een super uitzicht op de Athabasca Glacier. s’avonds zit je voor je camper en zie je in alle rust de zon onder gaan. De volgende ochtend kun je, voor de drukte, nog naar het begin van de Glacier rijden en weer rustig genieten van al het moois. De parkeerplaats is natuurlijk niet de vergelijken met een mooi plaats op een prachtige camping, maar de plek vergoed alles!
We zijn daar al een paar keer geweest maar nooit geweten dat je daar mag overnachten met de camper. In september dit jaar komen we er waarschijnlijk weer en we gaan dit zeker overwegen. Het zal koud zijn in september maar zeker de moeite waard lijkt me. Het weer moet natuurlijk meewerken. Wij zijn er een keer in juni geweest en toen kwam de regen met bakken uit de lucht.

@Stormbreaker
Ik dacht dat de bruine beer dezelfde is als de zwarte beer maar dat de verwarring alleen bestaat doordat de Amerikanen Black bear zeggen. Je hebt toch een bruine/zwarte beer en een grizzly beer?
Nee, de bruine beer en zwarte beer zijn andere beersoorten.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Grizzlybeer
https://nl.wikipedia.org/wiki/Bruine_beer
https://nl.wikipedia.org/wiki/Amerikaanse_zwarte_beer
Gebruikersavatar
Gerda&Lucas
Amerikakenner
Berichten: 949
Lid geworden op: 05 jun 2005, 17:12
Locatie: Gouda

Re: Eerste keer Canada, oost, midden of westkust?

Bericht door Gerda&Lucas »

En ga je met een camper dan kan ik je een aanraden om te overnachten op de parkeerplaats van de Athabasca Glacier Visitor Center.
Waren er méér mensen die dat deden of stond je heel zielig in je uppie in the middle of nowhere?
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Eerste keer Canada, oost, midden of westkust?

Bericht door chippie777 »

Ik denk dat we er met een stuk of 30 campers stonden. Je staat zeker niet alleen maar er is ruimte voor 100+ campers schat ik. Geen onveilig gevoel maar ook geen gezellig camping gevoel. Het is gewoon de plek die de overnachting zo bijzonder maakt. Zou het zo weer doen en raadt het iedereen aan.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Gebruikersavatar
Gerda&Lucas
Amerikakenner
Berichten: 949
Lid geworden op: 05 jun 2005, 17:12
Locatie: Gouda

Re: Eerste keer Canada, oost, midden of westkust?

Bericht door Gerda&Lucas »

Nee, dat je niet voor de gezelligheid moet gaan vermoedde ik al wel maar ik was bang dat je daar dan helemaal in je uppie zou staan en ik weet niet of ik dat zou willen, maar dat valt dus wel mee. Lijkt me wel heel bijzonder en een goed idee.
Turquoise
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 03 jun 2014, 16:11
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Eerste keer Canada, oost, midden of westkust?

Bericht door Turquoise »

Chippie777, wij willen sowieso September gaan, dat is buiten het hoogseizoen toch? Oktober schijnt weer te laat te zijn ivm gesloten campings, voor de zomer (apr-jun) kan mijn partner ivm zijn werk geen vrij krijgen, dus we zitten een beetje vast aan september. Of maart moet ook een goede reisperiode zijn> Heb dat nog niet onderzocht eigenlijk...
En wij wandelen niet heel graag, een makkelijke hike doen we wel (max 5km) maar verder zijn wij vrij luie reizigers, maar dat is volgens mij een doodzonde als ik dat zo lees op het forum :oops:
Bedankt voor de parkeerplaatsovernachting tip, staat genoteerd!
Karin611 schreef:Wij maakten ons ook zorgen over de drukte in West Canada, maar het viel ons uiteindelijk mee, omdat wij de echt populaire bezienswaardigheden vroeg in de morgen of laat in de middag bezochten. En eigenlijk was het alleen echt druk in Banff NP. Alle betaalde 'attracties' hebben we geskipt, want er is sowieso zoveel moois te zien. Misschien heb je iets aan ons reisverslag.
Oh dat klinkt goed, wij zijn altijd heel erg vroeg wakker en gaan dan meestal meteen op pad.
Reisverslag ga ik doornemen, dank je!!
Gebruikersavatar
elninjoo
Amerikakenner
Berichten: 1456
Lid geworden op: 29 mei 2009, 08:49
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Eerste keer Canada, oost, midden of westkust?

Bericht door elninjoo »

Ik heb in 2011 een rondje West Canada gecombineerd met Yellowstone in aug/sept en de drukte viel mij alles mee. Alleen rond Lake Louise was t erg druk met idd busladingen Aziaten maar op VI richting PortMcNeill leek ik wel de enige toerist. In/rond Yellowstone zat ik een week begin september en alleen labourday weekend was te druk, de andere dagen was t prima te doen.
jetusa
Amerikakenner
Berichten: 686
Lid geworden op: 03 mar 2015, 15:23

Re: Eerste keer Canada, oost, midden of westkust?

Bericht door jetusa »

Het is in de afgelopen jaren een stuk drukker geworden! Dit jaar wordt er topdrukte verwacht, niet alleen vanwege de gratis parkenpas, maar ook vanwege de koers van de CND versus de USD, vanwege Trump en omdat Canada door diverse instanties, waaronder NY Times en National Geographic (niet de minsten), is uitgeroepen tot 'place to be'.
Désirée
Amerikakenner
Berichten: 707
Lid geworden op: 30 mei 2011, 12:39
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Eerste keer Canada, oost, midden of westkust?

Bericht door Désirée »

Dit schrikt me wel een beetje af. Betekent dit in de rij voor lake louise, filerijden icefield parkway?
Désirée

2009 New York
2011 Zuidwesten
2016 Yellowstone, utah, south dakota, colorado, wyoming
2018 West- Canada
2024 Las Vegas
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Eerste keer Canada, oost, midden of westkust?

Bericht door chippie777 »

Druk is het daar in het hoogseizoen. Maar druk is relatief. Kijk je iets verder dan de geijkte zaken dan is het goed te doen. De oplossing? Zorg dat je vroeg bent.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer