Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Weer (klimaat) in Canada Juli / Augustus (Jasper, Banff en Glacier)

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
BjornStorme
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Weer (klimaat) in Canada Juli / Augustus (Jasper, Banff en Glacier)

Bericht door BjornStorme »

Hoi iedereen,

Nu de planning zo goed als vastligt ben ik wat aan het zien voor de praktische zaken van de reis.
Zo vroeg ik me af aan welk weer we ons mogen verwachten in de NP die periode ...

We doen onder andere Glacier NP in Montana maar ook Jasper en Banff in Alberta.

Wordt dit korte broek en tshirt weer of gaan we toch lange broeken en truien nodig hebben. :D

We gaan ons niet echt wagen aan al te lange wandelingen, in denk dat de langste iets van een 10km is de rest zijn vooral korte hikes maar we gaan wel raften en kajakken ...
2015: West-USA (CA, AZ, NV, UT)
2016: NorthWest-USA (CO, SD, WY, ID, MT, UT)
2017: NorthWest USA + West-Canada (WA, MT, AB, BC)
2018: Namibië
2019: Australië
AnnInBC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Weer (klimaat) in Canada Juli / Augustus (Jasper, Banff en Glacier)

Bericht door AnnInBC »

Juli en augustus zijn redelijk warme maanden, maar vergeet niet dat je in de bergen zit en daar kan het weer heel snel veranderen. Wij zijn toen we van Yoho NP naar Jasper reden met zonnig en redelijk warm weer vertrokken en tegen dat we bij de Columbia Icefields aankwamen hagelde het en was het redelijk koud. Bij Mount Edith Cavell was het ook koud alhoewel de zon van de partij was, dus zorg toch altijd dat je een warmere trui of iets dergelijks bij de hand hebt. Breng zeker wat lange broeken en truitjes mee. Ik zeg altijd dat je je het beste in lagen kan kleden als je de bergen intrekt.

Groetjes,
Ann
BjornStorme
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door BjornStorme »

Dag Ann,

Bedankt voor de reactie! En ik vermoed dat een anti muggen product ook meer dan nodig zal zijn :wink:
Ik denk dat we er nog liggen hebben met 40% deet, is dit voldoende om die rakkers van ons af te houden?

Greets,
B
2015: West-USA (CA, AZ, NV, UT)
2016: NorthWest-USA (CO, SD, WY, ID, MT, UT)
2017: NorthWest USA + West-Canada (WA, MT, AB, BC)
2018: Namibië
2019: Australië
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Wij waren afgelopen zomer laatste week van juli en de eerste 2 van augustus in Canada. Wij hadden denk ik wel geluk, veel zon en buiten de Rockies ook regelmatig in korte broek gelopen. In de Rockies wat koeler, soms in de ochtend erg koud, maar later op de dag meestal wel heel aardig. Regen hebben we niet zo heel veel gehad, een halve dag op de Icefields Parkway helaas, een hele dag toen we van Clearwater naar Lillooet reden, en daarna nog 2 dagen laaghangende bewolking in Whistler en het eerste stuk van de Sea to Sky highway. Verder in de bergen natuurlijk wel eens een korte bui, maar dat was toevallig meestal net als we in de auto zaten of 's nachts, dus geen probleem.
Terug in Texas!
AnnInBC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

Ja anti muggen spray is altijd handig om mee te nemen. Hier in Vancouver en omgeving ben ik nog nooit door een mug gestoken geweest, maar als we naar het binnenland gaan dan hebben ze mij wel te pakken. Deet is normaal voldoende om je te beschermen, je kan dat hier ook overal kopen in de supermarkten onder de naam "Off" als je meer nodig zou hebben. De Off sprays hebben meestal maar iets van een 15-25% deet erin en dat is ook voldoende om die beestjes weg te houden.

Groetjes,
Ann
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Ja, die 40% gebruik ik ook al jaren niet meer, want die is in de meeste landen niet te krijgen. De spray met minder deet werkt ook prima, die gebruikten wij ook gewoon in landen met malaria e.d.
Terug in Texas!
Domenica
Amerika-ontdekker

Bericht door Domenica »

Wij zijn in 2015 eind mei / begin juni naar Canada geweest waaronder de Rockies. Qua kleding had ik zowel lange als korte broeken aan, voornamelijk sochtends was een lange broek met fleecevest nog wel aangenaam, alleen werd het al snel warm en dat zorgde dan vaak voor een snelle change rond 11.00 uur. 's Avonds bij zonsondergang koelde het dan weer snel af. Kortom, pak verstandig en zorg dat je veel combi-s heb met laagjes, dan kan je even snel een vestje erover aan doen ofzo.
2011: Mexico
2012: USA
2013: Dominicaanse Republiek
2014: Thailand
2014: Vietnam
2015: Canada/USA/Curacao
2016: Lanzarote
2017: Canada
2018: Gran Canaria
2019: Mallorca/Italie

Afbeelding
chippie777
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Bericht door chippie777 »

Wij zijn in augustus 2015 in Jasper en Banff geweest. Zowel de korte broek als de lange broek gebruikt. Je zit natuurlijk in de bergen waardoor het weer wat onvoorspelbaar kan zijn. Ook hebben we wat regen gehad maar over het algemeen prima weer. Meestal de lange broek aan als de zon onderging en dan bij het kampvuur zitten. Maar ook tegen de muggen waar we af en toe last van hadden.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Elmo
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Elmo »

Wij waren in juli 2016 in die regio. Regen en daardoor bij momenten behoorlijk koud. Zichtbaarheid beperkt owv de wolken. We deden wandelingen van max 3-4 uur omdat we dan wel nat genoeg waren vonden we :wink: . En dat bleef maar duren helaas.
We zijn een dag eerder terug richting VS (Glacier) gegaan dan gepland. En hoe dichter we bij de grens kwamen, hoe beter het weer werd! Vanaf Waterton Ntl. Park hadden we prachtig weer: stralend blauwe lucht en (al dan niet aangenaam) warm.

Het was wel een beetje een tegenvaller maar al bij al was het een onvergetelijke reis. Absoluut de moeite!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer