Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Camperreis PetrusH: N-W Amerika en Canada.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Camperreis PetrusH: N-W Amerika en Canada.
Na in 2014 een schitternde camperreis gemaakt te hebben door het Zuid-Westen, dankzij veel tips van dit forum, gaan we dit jaar naar het Noord-Westen en Canada. De vluchten en camper zijn geboekt. We hebben daarvoor 4 weken de tijd, van 26 mei tot 24 juni en hebben inmiddels een globale planning gemaakt. Er zijn wat langere reisdagen bij, maar die zijn onvermijdelijk gezien de plaatsen die we willen gaan bezoeken.
Wij gaan met 2 stellen, 50+ en 60+, houden van korte wandelingen, geven minder om steden en overnachten het liefst in de parken.
Dag 1 Amsterdam - Vancouver
dag 2 Camper ophalen - Vancouver
dag 3 Vancouver
dag 4 Vancouver - Olympic NP
dag 5 Olympic
dag 6 Olympic NP - Columbia River Gorge
dag 7 Columbia River Gorge
dag 8 Columbia River Gorge - John Day Fossil Beds
dag 9 John Day Fossil Beds - Craters of the Moon
dag 10 Craters of the Moon - Grand Teton NP
dag 11 Grand Teton NP
dag 12 Grand Teton NP - Yellowstone
dag 13 Yellowstone
dag 14 Yellowstone
dag 15 Yellowstone - Kalispel
dag 16 Kalispel - (Glacier NP) - Waterton Lakes NP
dag 17 Waterton Lakes NP - Banff
dag 18 Banff
dag 19 Banff
dag 20 Banff - Columbia Icefields Parkway
dag 21 Columbia Icefields Parkway - Jasper NP
dag 22 Jasper NP
dag 23 Jasper NP - Mount Robson PP
dag 24 Mount Robson PP - Wells Gray Park
dag 25 Wells Gray Park - Whistler
dag 26 Whistler - Vancouver Delta
dag 27 Delta - Camper inleveren en terugvlucht
dag 28
dag 29
Dag 28 en 29 hebben we nog over om ergens iets toe te voegen/ langer te blijven.
Graag jullie reactie hierop en graag ook tips voor overnachtingen (van te voren reserveren?)
Alvast hartelijk dank.
Wij gaan met 2 stellen, 50+ en 60+, houden van korte wandelingen, geven minder om steden en overnachten het liefst in de parken.
Dag 1 Amsterdam - Vancouver
dag 2 Camper ophalen - Vancouver
dag 3 Vancouver
dag 4 Vancouver - Olympic NP
dag 5 Olympic
dag 6 Olympic NP - Columbia River Gorge
dag 7 Columbia River Gorge
dag 8 Columbia River Gorge - John Day Fossil Beds
dag 9 John Day Fossil Beds - Craters of the Moon
dag 10 Craters of the Moon - Grand Teton NP
dag 11 Grand Teton NP
dag 12 Grand Teton NP - Yellowstone
dag 13 Yellowstone
dag 14 Yellowstone
dag 15 Yellowstone - Kalispel
dag 16 Kalispel - (Glacier NP) - Waterton Lakes NP
dag 17 Waterton Lakes NP - Banff
dag 18 Banff
dag 19 Banff
dag 20 Banff - Columbia Icefields Parkway
dag 21 Columbia Icefields Parkway - Jasper NP
dag 22 Jasper NP
dag 23 Jasper NP - Mount Robson PP
dag 24 Mount Robson PP - Wells Gray Park
dag 25 Wells Gray Park - Whistler
dag 26 Whistler - Vancouver Delta
dag 27 Delta - Camper inleveren en terugvlucht
dag 28
dag 29
Dag 28 en 29 hebben we nog over om ergens iets toe te voegen/ langer te blijven.
Graag jullie reactie hierop en graag ook tips voor overnachtingen (van te voren reserveren?)
Alvast hartelijk dank.
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Re: Camperreis PetrusH: N-W Amerika en Canada.
Mooie plannen!
Je tijd voor Olympic is erg kort. Alle bezienswaardigheden hier liggen behoorlijk uit elkaar dus je verliest al redelijk wat tijd met op en af rijden.
Voor Mt Rainier zijn jullie wat vroeg op het seizoen, dus goed dat die niet in jullie route staat.
Misschien zou je wel langs Mt St Helens kunnen rijden op dag 6. (kost je wel een 2x 1 u rijden extra + de tijd van het bezoek minstens 1 u)
Dag 6 en 7 zou ik niet op dezelfde plaats overnachten, dag 6 regio Portland en dag 7 regio vb The Dalles
Dag 9 en 15 zijn pittig maar ik zou het ook zo doen.
Het Canada gedeelte kan ik niet beoordelen.
Voor het USA gedeelte zou ik een dag toevoegen bij Olympic en een dag bij Yellowstone of Glacier.
Groetjes,
Ingrid
Je tijd voor Olympic is erg kort. Alle bezienswaardigheden hier liggen behoorlijk uit elkaar dus je verliest al redelijk wat tijd met op en af rijden.
Voor Mt Rainier zijn jullie wat vroeg op het seizoen, dus goed dat die niet in jullie route staat.
Misschien zou je wel langs Mt St Helens kunnen rijden op dag 6. (kost je wel een 2x 1 u rijden extra + de tijd van het bezoek minstens 1 u)
Dag 6 en 7 zou ik niet op dezelfde plaats overnachten, dag 6 regio Portland en dag 7 regio vb The Dalles
Dag 9 en 15 zijn pittig maar ik zou het ook zo doen.
Het Canada gedeelte kan ik niet beoordelen.
Voor het USA gedeelte zou ik een dag toevoegen bij Olympic en een dag bij Yellowstone of Glacier.
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Voor Glacier zijn jullie wellicht ook wat te vroeg.
Wij waren in 2015 in juni in onder andere Yellowstone en Grand Teton, en bezochten ook Craters of the Moon en John Day Fossil Bea. Wij houden ook van wandelen en voor de rest zijn en ook overeenkomsten
, dus misschien hebben jullie iets aan ons reisverslag.
Marianne
Wij waren in 2015 in juni in onder andere Yellowstone en Grand Teton, en bezochten ook Craters of the Moon en John Day Fossil Bea. Wij houden ook van wandelen en voor de rest zijn en ook overeenkomsten

Marianne
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Als jullie pas dag 29 terugvliegen zou ik als jullie de camper hebben ingeleverd een paar dagen een hotel nemen in Vancouver en aan het begin van de reis Vancouver overslaan dan heb je meer tijd voor Olympic
Ook 4 nachten in Banf is te lang in een dag heb je Banf wel gezien dan kan je veel rustiger beginnen en eindigen het zijn soms flinke afstanden
Ook 4 nachten in Banf is te lang in een dag heb je Banf wel gezien dan kan je veel rustiger beginnen en eindigen het zijn soms flinke afstanden
- Inges
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Ja Banff heb je inderdaad wel in 1 dag gezien. Maar Yoho NP (met Lake Emerald) is bij Banff ook zeker het bezoeken waard (vergeet Takakkaw Falls niet). Ik zou er wel een kleine week kunnen vullen eigenlijk. Ik vind het eigenlijk wel een heel mooi schema. Alleen is het in Olympic een beetje krap maar bij Olympic zal het best nog wel kunnen winteren richting Hurricane ridge. Ben bang dat die weg nog afgesloten is dan.
Wij hadden op Mount Rainier op 18 Mei 2012 nog 7 meter sneeuw en Mount st Helens is in het voorjaar nauwelijks zichtbaar (hangt veel bewolking omheen.) Daar zou ik niet alle uren extra voor gaan rijden. Ik zou eerder Mount Rainier nemen. Je kunt in Juni zeker tot Paradise rijden en de weg door het park daar naartoe is zeker een dag bezoek waard. Maar dat past eigenlijk niet meer in jullie schema. Of je zou Olympic moeten schrappen. Dat zijn keuzes (lastig he
)
De Going to the sun road in Glacier is zeker in Juni nog niet open. Dus doorrijden naar Waterton is wel een goed idee. Wij stonden op Townsite Campground. Lekker dichtbij het stadje waar je lopend heen kon om een hapje te gaan eten.
Overnachten op de Columbia Icefield Parkway zou ik ook graag gedaan hebben. Echter hadden wij in ons jaar (zomer 2014) een enorme bosbrand waardoor dat niet mogelijk was. Maar er is voldoende te zien en te beleven. Zoveel mogelijk stoppen daar
Ik denk dat ik het zo zou laten zoals je het bedacht hebt. De laatste 2 dagen zou je in Vancouver kunnen doorbrengen. Je zou Stanley park kunnen bezoeken of naar de Vancouver Suspention bridge. Daar gaat een shuttle service naartoe: https://www.capbridge.com/ Erg leuk om te bezoeken en geen zware wandelingen.
Wij hadden op Mount Rainier op 18 Mei 2012 nog 7 meter sneeuw en Mount st Helens is in het voorjaar nauwelijks zichtbaar (hangt veel bewolking omheen.) Daar zou ik niet alle uren extra voor gaan rijden. Ik zou eerder Mount Rainier nemen. Je kunt in Juni zeker tot Paradise rijden en de weg door het park daar naartoe is zeker een dag bezoek waard. Maar dat past eigenlijk niet meer in jullie schema. Of je zou Olympic moeten schrappen. Dat zijn keuzes (lastig he

De Going to the sun road in Glacier is zeker in Juni nog niet open. Dus doorrijden naar Waterton is wel een goed idee. Wij stonden op Townsite Campground. Lekker dichtbij het stadje waar je lopend heen kon om een hapje te gaan eten.
Overnachten op de Columbia Icefield Parkway zou ik ook graag gedaan hebben. Echter hadden wij in ons jaar (zomer 2014) een enorme bosbrand waardoor dat niet mogelijk was. Maar er is voldoende te zien en te beleven. Zoveel mogelijk stoppen daar

Ik denk dat ik het zo zou laten zoals je het bedacht hebt. De laatste 2 dagen zou je in Vancouver kunnen doorbrengen. Je zou Stanley park kunnen bezoeken of naar de Vancouver Suspention bridge. Daar gaat een shuttle service naartoe: https://www.capbridge.com/ Erg leuk om te bezoeken en geen zware wandelingen.
- Hans B
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
Johnston Canyon - wandeling.
Radium Hotsprings - poedelen in het thermal bad
Cranbrook - Fort Steele - historisch stadje
Penticton - Kelowna - Vernon of omgekeerd - prachtige rit langs het water Okanagan Lake
Radium Hotsprings - poedelen in het thermal bad
Cranbrook - Fort Steele - historisch stadje
Penticton - Kelowna - Vernon of omgekeerd - prachtige rit langs het water Okanagan Lake
In 29x
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika