Reis IngeRene: Rondje Chicago - Chicago

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
IngeRene
Amerikakenner
Berichten: 488
Lid geworden op: 23 aug 2009, 10:51
Locatie: Borne
Contacteer:

Reis IngeRene: Rondje Chicago - Chicago

Bericht door IngeRene »

Hello all,

het is een tijd geleden dat we ons op dit forum hebben begeven, maar inmiddels zijn er weer redenen :) Onze Amerika ervaring is een volledig zelf uitgestippelde rondreis door Californië, Utah, Nevada en Arizona (zie https://belderbos.wordpress.com). Het zelf regelen vind ik dus erg leuk en ik houd er ook wel van om vooraf zoveel mogelijk geregeld te hebben. Toch willen we het dit keer iets meer op de bonnefooi (proberen te :roll:) doen.

De aanleiding voor onze plannen is het bezoeken van de Paisley Park studio's van Prince in Minneapolis (je wordt immers maar 1 keer 50 en dat moet je goed doen :wink: ). We zijn van plan om eind mei/begin juni 2017 voor 3 weken naar Amerika te gaan en het eerste idee is om een rondje te maken van Chicago - Chicago via Canada, dwz rondom lake Superior & lake Michigan. Dan via of Michigan of Toronto (Niagara) weer naar Chicago. Respectievelijk zo'n 3 of 4 duizend KM dus.

Onze interesse gaat vooral uit naar natuur/wildlife. Een tocht met de camper spreekt ons het meeste aan, via bijvoorbeeld locaties als George Washington State Forest, Superior National Forest en Pukaskwa NP.

Is dit een voor de hand liggend rondje et een camper? Of zijn er véééél aantrekkelijkere opties die ik nog niet zie? Ik ga er vanuit dat Canada bezoek mogelijk is, hoewel ik dat nog niet terug heb kunnen vinden voor campers. Met auto's kan dit bij veel verhuurbedrijven wel.

Vliegtickets naar Chicago ogen momenteel erg aantrekkelijk in die periode (rechtstreeks < € 400), dus wil die eigenlijk gewoon snel boeken en daarna de details uitwerken. Enige zekerheid die er moet zijn is het open zijn van Paisley Park..... Maar dat wordt vanaf half november duidelijk.

Groet, Inge & Rene
Lees alles over onze fantastische vakantie naar ZW-USA op Belderbos naar Amerika '11 blog. Andere reizen vind je op IngeRene.nl
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Rondje Chicago - Chicago

Bericht door Hans B »

Ik heb enkele stukken langs het water gereden.
Veelal was het wat teleurstellend (of ik had me het anders voorgesteld).
De weg ligt vaak te ver van het water of er staat een bosstrook tussen.
Zicht op het water is op grote stukken niet.

Bezoekjes die ik gedaan heb zijn oa
Detroit - Henry Ford museum en dorpje.
Mackinac Bridge
De sluizen bij Sault St Marie
Een boottocht bij Pictured Rocks NP

Verder is Chicago een prima stad, we hebben gefietst door de binnenstad en langs het water, een honkbalwedstrijd gezien, boven in de hoge John Hancock wolkenkrabber geweest. O, ja er was toen ook een NasCar race in Joliet die we gezien hebben.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Gebruikersavatar
Kokopelli
Amerikakenner
Berichten: 1007
Lid geworden op: 02 jul 2007, 21:55
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Re: Rondje Chicago - Chicago

Bericht door Kokopelli »

Met een camper is dat een prima rondje om te maken!
Wij deden het in 2011, misschien heb je iets aan ons verslag (zie onderschrift) ik vond het een erg mooie reis.
We hebben hele mooie kampeerplekjes aan de meren gehad, tijdens het rijden zie je het water inderdaad minder vaak.
Ook met een camper is het geen probleem om de grens over te gaan naar Canada en andersom.
In september naar het Zuidwesten, te volgen via www.noord-amerika.com/reisverslagen/
Gebruikersavatar
IngeRene
Amerikakenner
Berichten: 488
Lid geworden op: 23 aug 2009, 10:51
Locatie: Borne
Contacteer:

Re: Rondje Chicago - Chicago

Bericht door IngeRene »

Dank! Ik ga het verslag zeker lezen.

Mijn eerste indruk van het rondje is dat er niet zo veel echt indrukwekkende parken / highlights zijn en daardoor redelijk eentonig of vergis ik me er in en zoek ik niet goed :?
Dat het water niet veel zichtbaar is, is niet zo erg, het gaat ons meer om de grote bossen en hopelijk wildlife (elanden en beren spotten is echt een grote wens).

Ik keek al naar bv een trip vanuit Chicago naar Yellowstone, maar dat is denk ik te ver om in 3 weken te doen (incl paar dagen bezoek Chicago en Minneapolis). Zou dan betekenen dat het een enkele reis wordt en je dus met forse meerkosten te maken krijgt ivm one-way camper en ws ook duurdere vliegtickets?
Lees alles over onze fantastische vakantie naar ZW-USA op Belderbos naar Amerika '11 blog. Andere reizen vind je op IngeRene.nl
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4238
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Rondje Chicago - Chicago

Bericht door ingrid14 »

Wij gaan volgende zomer van Chicago naar Seattle. Wel met de auto.
De meerkost voor one way huur vielen reuze mee (vorig jaar tussen Seattle en SF was de one way fee hoger). Voor vliegtickets maakt het ook niet zoveel verschil. Geen idee wat de meerkost voor one way met een camper is.
Mocht je geïnteresseerd zijn in die route: dit is mijn topic: http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=8&t=64977

Je zou ook van Chicago naar SLC kunnen of zo.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Gebruikersavatar
Kokopelli
Amerikakenner
Berichten: 1007
Lid geworden op: 02 jul 2007, 21:55
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Re: Rondje Chicago - Chicago

Bericht door Kokopelli »

IngeRene schreef: ....... hopelijk wildlife (elanden en beren spotten is echt een grote wens).
Er schijnt echt genoeg rond te lopen in die omgeving, maar we hebben eerlijk gezegd die reis geen beer of eland gezien helaas.
In september naar het Zuidwesten, te volgen via www.noord-amerika.com/reisverslagen/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer