Reis rl23: SF naar Seattle incl Vancouver Island & Whistler in 2017.

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
rl23
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 30 jan 2012, 21:39

Reis rl23: SF naar Seattle incl Vancouver Island & Whistler in 2017.

Bericht door rl23 »

In 2012 hebben we een rondreis in het het zuid-westen van de USA gedaan (rondje San Francisco). In 2017 willen we weer die kant op maar nu vanuit San Francisco richting het noorden, via een stuk Canada eindigen in Seattle.

We hebben rond de 18 dagen hiervoor beschikbaar. We realiseren ons dat we niet alles kunnen bezoeken, dus daarom ook Jasper, Banff etc niet opgenomen in de route. Dat is voor een volgende keer.

We zijn niet echt hele grote wandelaars, maar af een toe een korte of iets langere hike is prima. We houden ook erg van steden bezoeken en Seattle staat al lang hoog op onze lijst, daarom ook 2.5 dag gepland (gaan ervan uit dat we een avond vlucht terug nemen). In Seattle willen we ook de Boeing fabriek bezoeken (niet in een weekend).

Het plan is om in juni de reis te gaan doen, we hoeven geen rekening te houden met schoolvakanties en mijden die graag :wink: . We gaan met de auto en de overnachtingen in hotels.

Op het moment heb ik de volgende route in gedachten. Vind het alleen jammer dat er maar 1 dag Vancouver in zit. De enige mogelijkheid die ik zie is dat ik de wederhelft zover krijg om nog een extra dag aan de vakantie te plakken of de route van San Francisco naar Port Angeles in 3 dagen te rijden (maar dan worden het wel hele lange dagen zonder veel mogelijkheden om ergens even te stoppen).

Dag 1: Amsterdam - San Francisco
Dag 2: San Francisco - Eureka (via de 101; 500 km)
Dag 3: Eureka - Coos Bay (via de 101; 350 km)
Dag 4: Coos Bay - Astoria (via de 101; 400 km)
Dag 5: Astoria - Port Angeles (via de 101; 400km)
Dag 6: Port Angeles - Victoria (8:15 ferry, dag voor Victoria)
Dag 7: Victoria - Ucluelet (via Cowichan Lake; 400km)
Dag 8: Ucluelet (Pacific Rim park, Tofino)
Dag 9: Ucluelet - Vancouver (ferry van rond 12:00; 200km)
Dag 10: Vancouver
Dag 11: Vancouver - Whistler (Sea to Sky Highway; 120km)
Dag 12: Whistler (peak 2 peak gondola)
Dag 13: Whistler - Hope (via Lillooet; 300km)
Dag 14: Hope - Osoyoos (250km)
Dag 15: Osoyoos - Seattle (via Winthrop & North Cascades highway 20; 450km)
Dag 16: Seattle
Dag 17: Seattle
Dag 18: Seattle - Amsterdam
Dag 19: Amsterdam

Ik hoor graag jullie gedachten over deze route.
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4238
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Reis 2017: SF naar Seattle incl Vancouver Island & Whistler

Bericht door ingrid14 »

Het gedeelte Canada kan ik niet beoordelen.

Tussen SF en Port Angeles zou ik zeker geen dag minder doen. De 101 is op heel veel plaatsen een nogal trage weg (1 rijvak in elke richting) waar zowel auto's, rv's en trucks de weg delen.

Voor SF zelf trekken jullie geen tijd uit, tussen Eureka en Coos Bay kan je Redwood NP en SP bezoeken maar daar is je tijd iets te beperkt voor.
Tussen Astoria en Port Angeles kom je langs Olympic NP, daar heb je eigenlijk toch minstens 2 overnachtingen nodig omdat alles in dit park nogal ver uit elkaar ligt.

Ik zou misschien gewoon een rondje Seattle doen.
De dag na aankomst bij Edmonds de ferry naar Kingston nemen en via Port Angeles naar Forks rijden (of langs onderen, dan zou je zelfs een hotel bij de luchthaven kunnen nemen qua kosten en al een stop maken bij Lake Quinault). In Forks zou ik 2 nachten blijven zodat je tijd hebt voor de stranden en Hoh Rain Forest. Dan naar Port Angeles voor minstens 1 nacht. Je kan die dag naar Hurricane Ridge.

Er blijft dan nog een nacht over tov de route die je nu hebt.

Aan het einde is de rit van dag 15 niet te onderschatten denk ik (wij doen volgende zomer Winthrop - North Cascades - Seattle)
Bijkomend, eigenlijk kom je hier zowat langs de Boeing fabriek.
Ik zou op dit stuk misschien een stop invoegen in vb Burlington/Arlington/... De volgende dag kan je dan via Boeing in Everett naar Seattle.

Seattle vonden wij zelf een geweldige stad !

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Reis 2017: SF naar Seattle incl Vancouver Island & Whistler

Bericht door Coyote »

Jullie plannen zo lezende valt mij één ding op: jullie willen 'als een speer' naar Oregon en Washington State vanuit San Francisco. :wink:

Waar zijn de bezienswaardigheden op het gedeelte San Francisco - Oregon? Er is veel moois te zien op dit stuk maar daar nemen jullie nu niet de tijd voor zo lijkt het. Op zich is daar niets mis mee (wel zonde want er valt zoveel te zien) maar dan zou ik kiezen voor een vakantie die begint en eindigt in Portland/Seattle. Heb je voor het gebied daar in elk geval 2 dagen extra.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
jetusa
Amerikakenner
Berichten: 686
Lid geworden op: 03 mar 2015, 15:23

Re: Reis rl23: SF naar Seattle incl Vancouver Island & Whistler in 2017.

Bericht door jetusa »

Ik dacht eerst te lezen Seattle - VI- Whistler in 18 dagen, maar er bleek nog SF voor te staan.
Ik zou je route beperken tot SF - Seattle OF Seattle - VI - Vancouver.
Met het schema wat je nu hebt ga je in noodvaart door alle gebieden heen, zonde van hetgeen je allemaal aan voorbij gaat.
Daarbij geef je al aan ook steden leuk te vinden, er zijn 3 (hele leuke) grote steden tijdens je trip, SF, Seattle en Vancouver, maar zowel voor SF als Vancouver heb je niet eens tijd ingepland.......
rl23
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 30 jan 2012, 21:39

Re: Reis rl23: SF naar Seattle incl Vancouver Island & Whistler in 2017.

Bericht door rl23 »

Alvast bedankt voor de feedback. De reden dat we starten in SF is dat mijn partner dat heel graag wilt. De vorige keer hebben we de route van SF naar LA gedaan en nu wil hij graag dat richting het noorden doen.

Van SF naar LA hebben we toen in 1.5 dag gedaan met een hele lange stop in Santa Cruz voor de board walk. Daarna doorgereden naar Morry Bay en de volgende dag richting Anaheim waar we rond 18:00 waren na oa langere stops bij Santa Barbara, Venice Beach en Hollywood. Dat voelde niet echt gehaast aan en hebben regelmatig stops gemaakt onderweg.

Hoewel we SF een geweldige stad vinden slaan we die nu verder over, vorige keer zijn we daar in totaal bijna 4 dagen geweest.

Ik snap dat we lang niet alle mooie plekjes op de route kunnen zien en/of bezoeken. In een straal van 50 km hier heb ik nog lang niet alles gezien wat de moeite waarde is :wink:

Ik ga kijken of een route zonder Whistler - Osoyoos - Seattle (maar dan wel via de sunshine coast naar Vancouver)meer ruimte geeft voor het eerste stuk en een extra dag in Vancouver.
rl23
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 30 jan 2012, 21:39

Re: Reis rl23: SF naar Seattle incl Vancouver Island & Whistler in 2017.

Bericht door rl23 »

We hebben de verschillende routes die ik had bedacht nog eens doorlopen en besloten on het stuk Whistler - Hope -Osoyoos uit de route te halen en te bewaren voor de volgende reis. We zijn nu op de volgende route gekomen

Dag 1: Amsterdam - San Francisco
Dag 2: San Francisco - Mendocino (via de 1; 280 km)
Dag 3: Mendocino - Crescent City (via de 1 & 101; 350 km)
Dag 4: Crescent City - Newport (via de 101; 375 km)
Dag 5: New Port - Forks (via de 101; 500km)
Dag 6: Forks - Port Angeles (HOH rainforest, 200 km)
Dag 7: Port Angeles - Victoria (8:15 ferry, dag voor Victoria)
Dag 8: Victoria - Ucluelet (via Cowichan Lake; 400km)
Dag 9: Ucluelet (Pacific Rim park, Tofino)
Dag 10: Ucluelet - Campbell river (250km)
Dag 11: Campbell river - Lund (Ferry, 100km)
Dag 12: Lund - Vancouver (9.25 en 14:45 ferry (alternatief 7.25 en 14:45), 275km)
Dag 13: Vancouver
Dag 14: Vancouver - Seattle (250km)
Dag 15: Seattle
Dag 16: Seattle
Dag 17: Seattle - Amsterdam
Dag 18: Amsterdam

Waar we precies stoppen hangt af van waar ik leuke hotels kan vinden. De plaatsen zijn nu meer in welke buurt we ongeveer willen overnachten (Mendocino kan bijvoorbeeld ook Fort Bragg worden).

Afhankelijk van hoeveel vrij we kunnen nemen kan er nog 1 of 2 dagen bijkomen. Vancouver zouden we nog wel langer willen blijven, maar er staat ook nog een rondje Vancouver via Whistler, Jasper, Banff op ons verlanglijstje dus daar komen we hopelijk nog een keer.

We realiseren ons dat ook met deze nieuwe route we zeker niet alle interessante plekjes, uitzichtpunten, parken, etc kunnen zien of bezoeken. Maar door iets meer tijd te nemen hopen we dat we voor een aantal hoogtepunten wat meer tijd kunnen nemen.

Ik hoor graag wat jullie van deze route vinden
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4238
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Reis rl23: SF naar Seattle incl Vancouver Island & Whistler in 2017.

Bericht door ingrid14 »

Je tijd voor California is nu beter.
De 1 is daar schitterend. (soms wel mooier dan bij Big Sur)

Vergis je wel niet in de rit van Mendocino naar Crescent City. De 1 is daar erg kronkelig en je schiet niet echt op.
Dag 3 wordt dus druk want je komt er langs Humboldt Redwoods SP en Redwood NP en nog 3 SP.

Wij deden dit stuk afgelopen zomer (maar dan wel zuidwaarts)

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
rl23
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 30 jan 2012, 21:39

Re: Reis rl23: SF naar Seattle incl Vancouver Island & Whistler in 2017.

Bericht door rl23 »

We hebben ondertussen de vliegtickets geboekt (A'dam - SFO met KLM rechtstreeks en SEA - A'dam met Delta rechtstreeks) tijdens de wereld deal dagen. Ondertussen ook de meeste hotels geboekt. Blijft nog over de auto en de ponten. De route hebben we wel wat aangepast. Een stop in Eureka en Astoria toegevoegd, geen overnachting in Port Angeles, 1 overnachting in Ucluelet ipv 2.

Dag 1: Amsterdam - San Francisco (aankomst om 12:00)
Dag 2: San Francisco - Mendocino
Dag 3: Mendocino - Eureka
Dag 4: Eureka - Crescent City
Dag 5: Crescent City - Newport
Dag 6: New Port - Astoria
Dag 7: Astoria - Forks
Dag 8: Forks - Victoria (ferry van 21:30)
Dag 9: Victoria
Dag 10: Victoria - Ucluelet
Dag 11: Ucluelet - Campbell river (250km)
Dag 12: Campbell river - Powell River
Dag 13: Powell River - Vancouver
Dag 14: Vancouver
Dag 15: Vancouver
Dag 16: Seattle - Seattle (via de Boeing fabriek en daarna auto inleveren op vliegveld)
Dag 17: Seattle
Dag 18: Seattle - Amsterdam (vertrek om 18:00)
Dag 19: Amsterdam

Het viel me wel op dat in sommige plaatsen het best wel lastig was om goed accommodatie te vinden die ook nog enigszins betaalbaar is. Of een minimum verblijf van 2 nachten of zulke slechte recensies op de verschillende sites dat ik me daar niet aan wil wagen of een prijs die toch echt boven onze bovengrens van ongeveer 150 euro per nacht is. Maar ik denk dat ik toch overal wel iets heb gevonden met een mix van motels en hotels (comfort inns, best western en lokaal) en ook nog een B&B via Airbnb.

Ook besloten om toch weer een blog te gaan bijhouden. Nu nog 5 maanden om de puntjes op de i te zetten en het roadbook af te ronden.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer