Reis Michelly: Canadese Rockies en Noordwest USA

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4241
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Reis Michelly: Canadese Rockies en Noordwest USA

Bericht door ingrid14 »

Van alle NP waar ik al geweest ben, vind ik dat je in Olympic het meeste nutteloze km rijdt.
Maar ik vond het een erg mooi NP.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Bertus
Amerikafan
Berichten: 195
Lid geworden op: 25 feb 2012, 11:58
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Wijk aan Zee

Re: Reis Michelly: Canadese Rockies en Noordwest USA

Bericht door Bertus »

Michelle
In Mount Rainer NP hebben wij op de White River Campground gestaan loop D echt geweldig Nikes konden we niet doen was in september en er lag al volop sneeuw ( was 4 jaar geleden)
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4814
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis Michelly: Canadese Rockies en Noordwest USA

Bericht door michelly »

Ingrid, het is inderdaad een flinke puzzel met nogal wat dubbele stukken maar dat geeft allemaal niks als het straks ook erg mooi is :thumbup:

Bertus, we willen toch wel graag reserveren en dat kan jammer genoeg niet op de White River Campground.
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Reis Michelly: Canadese Rockies en Noordwest USA

Bericht door kalaman »

Olympic NP heeft bij ons zeker en vast geen onuitwisbare indruk nagelaten.
De watervallen zijn er maar heel erg flauwe afkooksels van deze die je in andere parken kan zien (Wells Gray bvb).

Het regenwoud, tja ok, niet slecht, maar om nu te zeggen dat we daarvan achterover gevallen zijn...

De kusten? Mooi maar nu ook niet om daarvoor honderden kilometers om te rijden...
Van alle Nationale Parken die we bezocht hebben, is dat toch wel het minste.

Via de indexpagina op onze website kan je nog een en ander nalezen.
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4814
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis Michelly: Canadese Rockies en Noordwest USA

Bericht door michelly »

Ik heb zojuist jullie verslag nog eens gelezen Kalaman en ik lees toch echt dat jullie het heel mooi vonden :lol: :lol:
We zullen het gaan zien in augustus :thumbup:
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Reis Michelly: Canadese Rockies en Noordwest USA

Bericht door kalaman »

michelly schreef:Ik heb zojuist jullie verslag nog eens gelezen Kalaman en ik lees toch echt dat jullie het heel mooi vonden :lol: :lol:
Euh...ben ik dat dan echt vergeten :? ? Ik zal ons verslag ook nog eens lezen :wink: .
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4814
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis Michelly: Canadese Rockies en Noordwest USA

Bericht door michelly »

:thumbup:

Heeft er iemand bij het Quinault Rain Forest de wandeling naar Pony Bridge wel eens gedaan? Die foto's zien er prachtig uit.
ina
Amerika-expert
Berichten: 3781
Lid geworden op: 07 feb 2007, 18:55
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Reis Michelly: Canadese Rockies en Noordwest USA

Bericht door ina »

Heb je ook het verslag van Miranda Elly, die vond ik ook wel leuk om te lezen, https://mirandagoesvancouver.wordpress.com/
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4814
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis Michelly: Canadese Rockies en Noordwest USA

Bericht door michelly »

Ja daar heb ik al de nodige tips uitgehaald :thumbup:
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4814
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis Michelly: Canadese Rockies en Noordwest USA

Bericht door michelly »

Als jullie moesten kiezen wat zou het dan worden in Olympic: Deer Park of Hurricane Ridge?
jetusa
Amerikakenner
Berichten: 686
Lid geworden op: 03 mar 2015, 15:23

Re: Reis Michelly: Canadese Rockies en Noordwest USA

Bericht door jetusa »

@Michelly, dit hele topic is aan mij voorbij gegaan. Grootste gedeelte van je route ben ik geweest, weliswaar verspreid over diverse vakanties, wel voornamelijk met de tent.
Ik kan je misschien nog wel wat tips geven, maar dan ga moet ik daar effe een andere keer voor zitten om de 3 voorliggende pagina's door te lezen.
Je mag natuurlijk ook je kant en klare vragen voor me op een rijtje zetten :wink:
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4814
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis Michelly: Canadese Rockies en Noordwest USA

Bericht door michelly »

Dat is fijn jetusa :thumbup:

In grote lijnen staat de vakantie al vast. Ik ben nu bezig om de campgrounds te boeken voor zover mogelijk.
Ik heb echter ook een aantal first-come-first-served campgrounds op het oog. Denk jij dat het realistisch is om hier voor te gaan?
Het gaat dan over:
*Columbia Icefield Tent Campground op een zondag. We willen dan vroeg uit Jasper vertrekken en hopen daar dan een plekje te krijgen. Als alternatief heb ik nog Wilcox Campground.
*Takakkaw Falls Campground op een vrijdag. De dag ervoor overnachten we in Golden dus ook hier willen we vroeg op de campground zijn.

In Mt Rainier ben ik er wel uit en gaan we voor de Ohanapecosh Campground. Heb jij hier ervaring mee? Is dit een goede keuze vergeleken met de Cougar Campground?

Dan mijn vraag zoals ik hiervoor al stelde: Als jullie moesten kiezen wat zou het dan worden in Olympic: Deer Park of Hurricane Ridge?
Ik denk dat we voor Deer Park gaan mits de weg het toelaat. Het lijkt me hier minder druk.

En deze vraag: Heeft er iemand bij het Quinault Rain Forest de wandeling naar Pony Bridge wel eens gedaan? Die foto's zien er prachtig uit.

Het zijn vrij specifieke vragen maar als je nog algemene tips hebt voor dit rondje dan hoor ik het graag :thumbup:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Michelly: Canadese Rockies en Noordwest USA

Bericht door Mrvanilla »

michelly schreef:
Ik zit een beetje met de getijden.
Jij zit ermee, ik had er niet eens over nagedacht dat dat een issue was. En nu zit ik ermee :lol: Kan ik weer om de tekentafel. Bedankt hoor! :wink:
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4241
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Reis Michelly: Canadese Rockies en Noordwest USA

Bericht door ingrid14 »

Geen ervaring met Pony Bridge.

Vorig jaar bezochten we zowel Hurricane Ridge als Deer Park.

Bij Hurricane Hill hadden we schitterende zichten. Maar ter hoogte van het VC bij Hurricane Ridge was er nauwelijks nog iets te zien.
Bij Deer Park gokten we verkeerd. De bergtoppen zaten in de wolken. Helemaal boven zaten we volledig in de mist/wolken. De weg lag er goed bij als was het wel smurrie (maar goed berijdbaar). We hadden hier dus geen zichten op de bergen/weides.

Het zal wel sowieso minder druk zijn bij Deer Park, alleen al door de onverharde weg om er te geraken.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4814
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis Michelly: Canadese Rockies en Noordwest USA

Bericht door michelly »

Mrvanilla schreef:
michelly schreef:
Ik zit een beetje met de getijden.
Jij zit ermee, ik had er niet eens over nagedacht dat dat een issue was. En nu zit ik ermee :lol: Kan ik weer om de tekentafel. Bedankt hoor! :wink:
:lol: Mooie bezigheidstherapie! :wink:

Ik had jullie verslag gisteren nog eens gelezen Ingrid :thumbup:
Als het mooi weer is dan zijn ze natuurlijk beide mooi en als het bewolkt is zie je bij beide niks :wink: We zien het ter plekke wel.
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4814
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis Michelly: Canadese Rockies en Noordwest USA

Bericht door michelly »

Ik ben inmiddels in Seattle met mijn planning. Daar gaat de tijd toch wat krapjes worden dus we hebben besloten om geen tour bij Boeing in Everett te gaan doen. We komen er echter wel nagenoeg langs. Zijn er daar misschien spotters plekken of zoiets waar we toch iets van de vliegtuigen/fabriek kunnen zien?
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4814
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis Michelly: Canadese Rockies en Noordwest USA

Bericht door michelly »

Het is me gelukt om een plaatsje op de Many Glacier campground te bemachtigen 8)
Dat is nog moeilijker dan Yosemite omdat er maar een heel beperkt aantal plekken te reserveren zijn!
Het was me deze week al eerder gelukt een reservering van 7 dagen te doen (met het idee om er dan 5 dagen van te annuleren) maar die plek vonden we minder mooi omdat dat op een generatorloop was dus vandaag nog een poging gedaan voor plek 91.
Ik kan echter pas vanaf 17 februari de oude reservering cancellen dus als iemand nog een plekje zoekt tussen 30 juli en 6 augustus, vanaf 17 februari komt plek 43 vrij.
ina
Amerika-expert
Berichten: 3781
Lid geworden op: 07 feb 2007, 18:55
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Reis Michelly: Canadese Rockies en Noordwest USA

Bericht door ina »

:thumbup: :D
Bertus
Amerikafan
Berichten: 195
Lid geworden op: 25 feb 2012, 11:58
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Wijk aan Zee

Re: Reis Michelly: Canadese Rockies en Noordwest USA

Bericht door Bertus »

Ga anders na het Museum of flight vlakbij de Boeing fabriek en erg indrukwekkend
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4814
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis Michelly: Canadese Rockies en Noordwest USA

Bericht door michelly »

We willen er niet veel tijd aan besteden dus vind ik het zonde om daar de entreeprijs voor te betalen. Ik bedoelde een plek voor een fotostop op z'n Japans :wink:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer