Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vragen rondreis Canada of toch Amerika?
Vragen rondreis Canada of toch Amerika?
Beste lezer,
Het is al weer een aantal jaren geleden dat ik op het forum geweest ben, 5 jaar geleden hebben we, met goede tips van dit forum, een rondreis door west Amerika gemaakt, het was onze derde Amerika-reis. Dit smaakt naar meer!
Voor aug 2017 staat er weer een rondreis op het programma, het uitgangspunt is familiebezoek in Vancouver. Een korte introductie: we zijn met 6 personen, waarvan er 4 tussen de 19 en 21 jaar zijn.
Grofweg is het plan om in 3 a 3,5 week te gaan van Vancouver - Vancouver Island - Rocky Mountains - Calgary of vice versa.
Mijn (voorlopige) vragen:
* De verhalen die ik lees over west Canada gaan met name over bergen, bossen en watervallen (met uitzondering van Vancouver Island). Mooi, maar na een aantal haarspeldbochten in Oostenrijk met om elke bocht dezelfde naaldbomen heb ik het gauw gezien (beetje kort door de bocht maar misschien duidelijk wat ik bedoel). Wat zeggen jullie als ervaren Canada en Amerika gangers, is dit beeld van bomen, bossen en watervallen reëel? Zo ja, dan ga ik nog eens een nachtje slapen over het familiebezoek en me wellicht verdiepen in de prachtige rode rotsen van Amerika (ik ben zo bang dat ik ze ga missen...).
* Op de sites van autoverhuurbedrijven begrijp ik dat het onbetaalbaar is een auto in Canada op te halen en in de USA weer terug te brengen, klopt dit of zie ik iets over het hoofd? Anders is een combinatie-reis misschien een optie.
Voor reacties, vast hartelijk dank!
Het is al weer een aantal jaren geleden dat ik op het forum geweest ben, 5 jaar geleden hebben we, met goede tips van dit forum, een rondreis door west Amerika gemaakt, het was onze derde Amerika-reis. Dit smaakt naar meer!
Voor aug 2017 staat er weer een rondreis op het programma, het uitgangspunt is familiebezoek in Vancouver. Een korte introductie: we zijn met 6 personen, waarvan er 4 tussen de 19 en 21 jaar zijn.
Grofweg is het plan om in 3 a 3,5 week te gaan van Vancouver - Vancouver Island - Rocky Mountains - Calgary of vice versa.
Mijn (voorlopige) vragen:
* De verhalen die ik lees over west Canada gaan met name over bergen, bossen en watervallen (met uitzondering van Vancouver Island). Mooi, maar na een aantal haarspeldbochten in Oostenrijk met om elke bocht dezelfde naaldbomen heb ik het gauw gezien (beetje kort door de bocht maar misschien duidelijk wat ik bedoel). Wat zeggen jullie als ervaren Canada en Amerika gangers, is dit beeld van bomen, bossen en watervallen reëel? Zo ja, dan ga ik nog eens een nachtje slapen over het familiebezoek en me wellicht verdiepen in de prachtige rode rotsen van Amerika (ik ben zo bang dat ik ze ga missen...).
* Op de sites van autoverhuurbedrijven begrijp ik dat het onbetaalbaar is een auto in Canada op te halen en in de USA weer terug te brengen, klopt dit of zie ik iets over het hoofd? Anders is een combinatie-reis misschien een optie.
Voor reacties, vast hartelijk dank!
Re: vragen rondreis canada of toch amerika?
Ik ga maar niet in op je Oostenrijk-vergelijking. Het is inderdaad bijna niet te doen om een huurauto in een ander land te droppen. Wij hebben echter eens een huurauto opgehaald in Bozeman, Montana om naar Yellowstone te gaan en zijn daarna met een grote boog door Canada naar Bellingham, Washington gereden. Daar hebben we toen de trein (terug) naar Vancouver gepakt. Is geloof ik anderhalf uur werk. Dat was prima te doen.
Wij hebben net een rondje Vancouver gedaan door de Rockies, we zijn niet naar VI geweest. Ik vond het prachtig, maar zeker het Rockies deel is inderdaad alleen bossen, bergen, meren, watervallen en wat gletsjers. We hebben het gecombineerd met een paar dagen Vancouver en een dag Calgary, en tussen kust en Rockies is het landschap ook al heel anders, maar midden in de reis is er inderdaad niet veel echte afwisseling. Maar de bergen e.d. zijn wel steeds anders, dus ik vond het persoonlijk geen punt (en de pubers van 15 en 18 die mee waren ook niet), maar het is persoonlijk, kan me voorstellen dat sommigen daar ander over denken. Maar een one-way waarbij je ook VI meeneemt geeft misschien al best wat meer afwisseling, zeker als je ook voldoende tijd neemt voor de steden.
Terug in Texas!
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Tja, ik vond persoonlijk het meren, bossen en watervallengehalte van Canada veel te hoog en saai worden.
Wij zijn er 1 x geweest en daarna nooit meer. Mooi om een keer gezien te hebben, maar niet om jaarlijks terug te keren. Bij ons hebben de rode rotsen toch echt de voorkeur. Maar dat blijft natuurlijk persoonlijk.
Wij zijn er 1 x geweest en daarna nooit meer. Mooi om een keer gezien te hebben, maar niet om jaarlijks terug te keren. Bij ons hebben de rode rotsen toch echt de voorkeur. Maar dat blijft natuurlijk persoonlijk.
In Canada hebben wij alleen ervaring met Banff, Yoho en Jasper NP en de Icefields Parkway (2013). Ik heb niet een beeld overgehouden van bomen om ieder hoek. In mijn herinnering waren er juist vele prachtige uitzichten op de imposante bergen. De natuur daar is adembenemend mooi en augustus is ideaal om mooie hikes boven de boomgrens te doen. Maar ik weet niet of jullie (en de jongelui) daar van houden. We vonden wel de plaatsjes Banff en Jasper erg toeristisch. Field (bij Yoho NP) en Canmore (in de buurt van Banff) bevielen ons beter. En in Oostenrijk kom je geen beren of caribou's tegen...Maria van der Ham schreef:Wat zeggen jullie als ervaren Canada en Amerika gangers, is dit beeld van bomen, bossen en watervallen reëel?
- Janbren
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 9
- Contacteer:
Re: Vragen rondreis Canada of toch Amerika?
Wij zijn vorig jaar in Canada geweest.... Van Calgary naar Vancouver incl, Vancouver Island. In mijn optiek zijn het niet zomaar bossen etc, het is echt indrukwekkend, net als inderdaad icefieldroad. Er is ook heel veel te doen als raften, hiken, ziplines, walvissen/orkas/beren spotten....
Ik heb een filmpje gemaakt van de reis in Canada, wellicht handig om te kijken als impressie
https://www.youtube.com/watch?v=pVWchmW2_XI
Ik heb een filmpje gemaakt van de reis in Canada, wellicht handig om te kijken als impressie

- chippie777
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 21
- Contacteer:
Moeilijk, elke vakantie heeft zo z’n hoogte punten, erg lastig om te vergelijken. Ik vind Canada niet te vergelijken met Oostenrijk! De Rocky Mountains zijn uitgestrekt en fascinerend. Maar wat zoek je? Ben je iemand die graag door stadjes wandelt dan is dat gebied niet iets waar je als eerste aan denkt. Uiteraard moet je van natuur houden, wij houden van grote steden maar een mooi natuurpark vinden wij ook leuk. Wij vonden Canada echt iets voor de camper en de reizen die wij tot nu toe in Amerika hebben gemaakt vonden wij weer meer geschikt voor de auto. Ik zou zo nog een keer terug willen naar het gebied waar wij vorig jaar zijn geweest. Er is zo veel nog te zien. Inderdaad, na een paar watervallen heb je die misschien wel gezien, maar er zijn zo veel verschillende dat wij het niet vervelend vonden. Uiteraard kun je ook nog andere activiteiten doen, er is werkelijk van alles te doen daar. Daarnaast hebben we ook gewoon de toerist uitgehangen en lekker door de super toeristische plaatsjes Banff, Lake Louise en Jasper gewandeld want dat vinden wij ook leuk. Maar het is wel aan de prijs. Wij vonden Canada toch wel iets duurder dan de USA.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
http://chippie777.wordpress.com
Ontzettend bedankt voor jullie reacties, ik kan aan de slag met het lezen van reisverslagen en het kijken van een film, geweldig. Niet dat het er makkelijker op wordt met zoveel verschillende reacties...
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
rode rotsen is, voor zover ik weet, ontzettend warm qua temperatuur.
Dat ga je in Canada niet vinden.
Dat ga je in Canada niet vinden.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
- AnnInBC
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Prachtig filmpje!!!Janbren schreef:Wij zijn vorig jaar in Canada geweest.... Van Calgary naar Vancouver incl, Vancouver Island. In mijn optiek zijn het niet zomaar bossen etc, het is echt indrukwekkend, net als inderdaad icefieldroad. Er is ook heel veel te doen als raften, hiken, ziplines, walvissen/orkas/beren spotten....
Ik heb een filmpje gemaakt van de reis in Canada, wellicht handig om te kijken als impressie![]()

Wij zijn vier jaar geleden naar Canada geweest en hoewel het prachtig was, trekt het ons toch niet op dezelfde manier als de rode rotsen dat doen. Ik vond het een fantastische reis en het is een heel mooi land, en er zit zeker wel afwisseling in de landschappen, maar aan het einde van de vakantie hadden we na pak 'm beet een week in de Rockies ook wel een beetje last van 'bomenmoeheid'. Wij zijn aan het einde van de reis naar Drumheller geweest en we werden gewoon helemaal vrolijk van de hoodoos en zo, die hadden we toch een beetje gemist, haha.
Ik denk dat als je een one way Vancouver-Calgary of v.v. doet, je toch wel een afwisselende reis kunt maken hoor. Vancouver is een heerlijke stad, op Vancouver Island heb je de regenwouden en de walvissen en orka's, de Sea to Sky Highway is prachtig, Wells Gray heel ruig, die superblauwe meren zijn heel bijzonder en ook plekken als Johnston Canyon of Columbia Icefield zijn druk maar mooi. Calgary vonden wij als stad niet zo bijzonder, maar we waren er tijdens de Stampede en dat is wel heel leuk om mee te maken.
Kortom: ik vond het een unieke ervaring, ik had het niet willen missen en we hebben een geweldige reis gemaakt, maar ik hoef niet per se snel weer terug. Dat heeft inderdaad wel een beetje te maken met het gevoel dat het weliswaar prachtige bergen, meren en watervallen zijn, maar dat je soortgelijke landschappen - zij het wat minder dramatisch - ook in de Alpen, Dolemieten, Pyrenëen etc. wel kan vinden. Ik vind het wel grappig dat je die Oostenrijk-vergelijking aanhaalt, want toevallig waren we twee jaar na ons Canada-avontuur in Tirol - voor mij de eerste keer - en toen heb ik nog gezegd dat dat qua natuurschoon wat mij betreft zeker niet onderdeed voor (delen van) de Canadese rockies. Dit is voor veel mensen vast vloeken in de kerk, maar zo heb ik het wel ervaren.
EDIT - je zou er ook voor kunnen kiezen om bijvoorbeeld op Seattle te vliegen en van daaruit naar de familie in Vancouver te gaan, Vancouver Island mee te pakken, Olympic National park en misschien nog Mount Rainier en Portland of de Oregon coast? Ook geen rode rotsen, maar wel bijzondere kustlijnen en regenwoud. Als je in Seattle start en de auto huurt, kun je zo ver afzakken als je wilt voor je terugvlucht, bijvoorbeeld San Francisco of Portland.
Ik denk dat als je een one way Vancouver-Calgary of v.v. doet, je toch wel een afwisselende reis kunt maken hoor. Vancouver is een heerlijke stad, op Vancouver Island heb je de regenwouden en de walvissen en orka's, de Sea to Sky Highway is prachtig, Wells Gray heel ruig, die superblauwe meren zijn heel bijzonder en ook plekken als Johnston Canyon of Columbia Icefield zijn druk maar mooi. Calgary vonden wij als stad niet zo bijzonder, maar we waren er tijdens de Stampede en dat is wel heel leuk om mee te maken.
Kortom: ik vond het een unieke ervaring, ik had het niet willen missen en we hebben een geweldige reis gemaakt, maar ik hoef niet per se snel weer terug. Dat heeft inderdaad wel een beetje te maken met het gevoel dat het weliswaar prachtige bergen, meren en watervallen zijn, maar dat je soortgelijke landschappen - zij het wat minder dramatisch - ook in de Alpen, Dolemieten, Pyrenëen etc. wel kan vinden. Ik vind het wel grappig dat je die Oostenrijk-vergelijking aanhaalt, want toevallig waren we twee jaar na ons Canada-avontuur in Tirol - voor mij de eerste keer - en toen heb ik nog gezegd dat dat qua natuurschoon wat mij betreft zeker niet onderdeed voor (delen van) de Canadese rockies. Dit is voor veel mensen vast vloeken in de kerk, maar zo heb ik het wel ervaren.
EDIT - je zou er ook voor kunnen kiezen om bijvoorbeeld op Seattle te vliegen en van daaruit naar de familie in Vancouver te gaan, Vancouver Island mee te pakken, Olympic National park en misschien nog Mount Rainier en Portland of de Oregon coast? Ook geen rode rotsen, maar wel bijzondere kustlijnen en regenwoud. Als je in Seattle start en de auto huurt, kun je zo ver afzakken als je wilt voor je terugvlucht, bijvoorbeeld San Francisco of Portland.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Wij zijn in mei/juni, vanaf Seattle, voor het eerst in Canada geweest. Ik ben een enorme fan van de bekende rode rotsen en het droge warme weer aldaar. Ik vond het echter prachtig, we hadden wel geluk heel mooi weer te hebben! Ik vind het ook niet te vergelijken met Oostenrijk(vind ik ook heel mooi) het is hier toch allemaal weidser en groter, het grootste verschil vind ik het wildlife, de spanning dat je om elke bocht een beer, moose of groot hert kan tegenkomen, zowel in de auto als tijdens een wandeling. In november gaan we weer naar de rode rotsen daar blijf ik me op verheugen
en raak ik niet op uit gekeken
maar Canada was een heel mooie afwisseling. Misschien heb je iets aan ons reisverslag, zie onderschrift.

Wegbrengcamper 2018 http://deepsouthusa2018.wordpress.com
Denver2017 http://vakantieusa2017.blogspot.nl/
LV2016 http://usnov2016.blogspot.nl
Seattle 2016 http://rondjeseattle2016.wordpress.com/
Denver2017 http://vakantieusa2017.blogspot.nl/
LV2016 http://usnov2016.blogspot.nl
Seattle 2016 http://rondjeseattle2016.wordpress.com/
- Mark & Martine
- Amerikakenner
Eerlijk is eerlijk...de keer dat wij in West-Canada geweest zijn zijn we op het eind niet altijd meer gestopt voor het zoveelste mooie meer of een waterval. En dat is echt nog niet eerder bij ons voorgekomen. Het is echt een prachtige omgeving, maar in het vervolg zou ik eerder kiezen voor een combi met de USA (naar het zuiden of verder naar het Noorden richting Alaska
)

Canada & NO USA 2016: http://www.swijnenburgersontour2016.wordpress.com
Florida 2017: http://swijnenburgersontour2017.wordpress.com
Canada & Alaska 2018: http://swijnenburgersontour2018.wordpress.com
Florida 2017: http://swijnenburgersontour2017.wordpress.com
Canada & Alaska 2018: http://swijnenburgersontour2018.wordpress.com
- niekie73
- Amerikafan
- Contacteer:
Het is natuurlijk allemaal heel erg persoonlijk, wij vinden Canada geweldig en niet te vergelijken met oostenrijk wat al
eerder werd geschreven die spanning hoeveel wildlife je weer gaat zien vinden wij alleen al geweldig. Dit jaar dat in het zuidwesten geweest maar ik vond het allemaal maar een dooie boel. Natuurlijk de rode rotsen blijven schitterend maar ook dat werd saai, en dan vooral die droogte wij hebben alleen maar droge beddings gezien, we waren dan wel weer erg blij als we een keer echt water zagen
Wij houden dus duidelijk meer van de besneeuwde bergtoppen de vele watervallen en gevulde rivieren. Dan de warmte, rode rotsen en het gele gras 
eerder werd geschreven die spanning hoeveel wildlife je weer gaat zien vinden wij alleen al geweldig. Dit jaar dat in het zuidwesten geweest maar ik vond het allemaal maar een dooie boel. Natuurlijk de rode rotsen blijven schitterend maar ook dat werd saai, en dan vooral die droogte wij hebben alleen maar droge beddings gezien, we waren dan wel weer erg blij als we een keer echt water zagen

Reisverslag SouthWest 2016
Reisverslag NW.USA-Canada 2013
Reisverslag West Canada 2012
Reisverslag Noorwegen 2010
Reisverslag NW.USA-Canada 2013
Reisverslag West Canada 2012
Reisverslag Noorwegen 2010
Haha, dat wildlife is nou voor ons juist bijzaak. Leuk hoor, om af en toe een hert ofzo tegen te komen, maar dat geeft voor ons niet echt specifiek meerwaarde. Ik vind wandelen in berengebied zelf behoorlijk eng, zeker als er verder bijna niemand wandelt, dus ik vind het juist een groot pluspunt dat je in Europa niet zo bang hoeft te zijn voor ontmoetingen met wilde dieren. Ik wandel hier veel relaxter (hoewel... onderschat die koeien in Oostenrijk niet, haha).
Verder is het inderdaad een kwestie van persoonlijke smaak. De een houdt meer van besneeuwde bergtoppen en groene bossen, de ander van eindeloze vlaktes en rode rotsen. Dat is een overweging die niemand voor je kan maken!
Verder is het inderdaad een kwestie van persoonlijke smaak. De een houdt meer van besneeuwde bergtoppen en groene bossen, de ander van eindeloze vlaktes en rode rotsen. Dat is een overweging die niemand voor je kan maken!
Wat ontzettend fijn zoveel verschillende reacties en ervaringen. heb wat verslagen van jullie gelezen, dat geeft een goed beeld. De film geeft ook een goede indruk, dank je! Aan de ene kant wordt het beeld wat ik heb bevestigd (haarspeldbochten, steeds weer bomen langs de verschillende highways - help, ik haak af -), anderzijds zie ik ook mooie natuur en een uitdaging om er iets moois van te maken.
Rondje Seattle is het overwegen waard.
Misschien is een combi ook een optie. Bijv eerst ruim een week Vancouver/Vancouver Island/Seattle en dan vliegen naar Las Vegas? Iemand ervaring mee? Verliezen we wel een reisdag mee en zal ook niet gunstig zijn voor de portemonnee?
Rondje Seattle is het overwegen waard.
Misschien is een combi ook een optie. Bijv eerst ruim een week Vancouver/Vancouver Island/Seattle en dan vliegen naar Las Vegas? Iemand ervaring mee? Verliezen we wel een reisdag mee en zal ook niet gunstig zijn voor de portemonnee?
Heb daar geen ervaring mee, maar ik denk dat je zo wel het beste van twee werelden kunt combineren. Hoewel je dan wel de grandeur van de Rockies zult missen. Toch wel indrukwekkend, hoor.
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Wij hebben een combinatie van USA n Canada gemaakt en dat vond ik echt ideaal qua afwisseling van landschappen.
Mijn verslag kun je hier vinden
Mijn verslag kun je hier vinden
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:
Wij zijn net terug van een oneway van Calgary via Banff, Jasper, Clearwater, Whistler naar Vancouver IJsland, waar we overnachtingen hadden in Campbell River, Tofino en Victoria. We eindigden de vakantie met 4 dagen Vancouver. Het was een een geweldige vakantie, dat vonden ook onze 2 tieners. We hebben mooie dingen gezien en gedaan. Maar ik kan volledig beamen wat GJ schetst. Drie jaar geleden deden wij zuidwest Amerika en natuurlijk is het appels met peren vergelijken en zijn we blij dat we beide reizen hebben mogen maken met een camper. Naar Canada zullen we niet zo snel terug gaan, maar naar het westen van Amerika willen we zeker terug.
1994 - Washington - Disney Orlando
2013 - Rondreis Zuidwest USA: https://gjkant.wordpress.com/
2016 - West Canada: https://goedekant.wordpress.com/
2013 - Rondreis Zuidwest USA: https://gjkant.wordpress.com/
2016 - West Canada: https://goedekant.wordpress.com/
- Q-BiC
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Ik herinner mij nog na onze vorige reis in 2013 dat ik ook wel wat "kritiek" had op "al die bomen". Soms hele ritten waar je niets ziet, want links & rechts van de weg: bomen... Daarnaast bereikten we naar het einde toe inderdaad ook wel een waterval-verzadigingspunt...
Nu, da's natuurlijk maar 1 aspect van die reis. Het aantal plaatsen waar je wél mooie zichten hebt, overtreft uiteraard veruit de bomenrijen langs de wegen... Globaal gezien heb ik dus toch enorm van de reis genoten. Ik was tot dan toe ook enkel maar gewoon om naar "rode rotsen" gebied te gaan in de VS in het hoogseizoen en dan vond ik de véél aangenamere temperaturen in Canada in september echt een verademing. (In de veronderstelling dat het niet regent uiteraard :p) In Canada sta je op, doe je de deur van je cabin bij Patricia Lake open en leef je direct op omdat het amper 5 of 10° is 's morgens. Heerlijk. In Zuidwest-USA wandel je je hotel buiten, krijg je instant-zweetvijvers en is je eerste halve liter water reeds op nog voor de koffers zijn ingeladen
Tussen de Sea-to-Sky Highway en de Rockies is de natuur ook helemaal anders; veel droger, minder bomen en minder watervallen, dus daar heb je al wat afwisseling. Vancouver bezoeken, geeft je ook al afwisseling. Een paar activiteiten doen, zoals een gondel nemen of zoals een helikoptervlucht of een sea-plane tour maken, geven ook al afwisseling. Of òp een meer gaan varen ipv tussen de bomen langs de oever wandelen. Of als jullie grote wandelaars zijn af en toe een bergwandeling maken, bóven de boomgrens
Wat je ook kan doen is zoals ons na je bezoek aan de Rockies nog een stukje USA doen, en dan meer bepaald richting South Dakota. Badlands National Park kent geen bomen
Wij vonden dat wel een leuke afwisseling met al het bomengeweld, evenals de rit weg uit de Rockies door de vlaktes/heuvels van Montana & Wyoming. Na SD lijkt het mij meest logisch dat je de auto inlevert in Denver. Uiteraard moet je dan wel in Seattle je auto ophalen want CAN->USA rentals zijn in principe niet toegelaten. Maar geen probleem, dan heb je in Seattle & Denver ook weer wat afwisseling 
Je zegt trouwens "bergen, bossen & watervallen 'met uitzondering van' Vancouver Island", maar ik denk dat je dan bedrogen uit zal komen
Daarnaast heb je op Vancouver Island en ook in Olympic National Park ook regenwouden, die je toch niet zomaar kan afdoen als "nog een bos".
(Verder heb je het aantal bezochte watervallen natuurlijk zelf in de hand.)
Ja, Zuidwest-USA heeft rode rotsen en uitgestrekte vergezichten en Zuid-Utah blijft nog steeds m'n favoriete regio, maar Canada kent dan weer gletsjers, watervallen, smaragdgroene meren en wildlife anders dan bizons & eekhoorns
Ik denk dus dat je genoeg opties hebt om er toch een vrij gevarieerde reis van te maken. Ja, ze zal voornamelijk groen uit slaan, maar als je er nooit eens bent geweest, ga je nooit weten of het nu iets voor jou is of niet.
Je kan best eens enkele blogs of fotoalbums van de regio doorbladeren. Zie bv mijn blog op https://qbic66.wordpress.com/usa-2013-overzicht/ . Naar onderen toe kan je de reisdagen aanklikken en van daaruit telkens "volgende", "volgende",... om er doorheen te bladeren. Krijg je direct een impressie. Of rechtstreeks hier: https://qbic.smugmug.com/Travel/Canada- ... Day-01-10/ maar dit album is nog steeds niet compleet...
Ik ga trouwens volgende week terug naar die regio
Deze keer buigen we wel terug naar Seattle en wordt het een rondje.
Nu, da's natuurlijk maar 1 aspect van die reis. Het aantal plaatsen waar je wél mooie zichten hebt, overtreft uiteraard veruit de bomenrijen langs de wegen... Globaal gezien heb ik dus toch enorm van de reis genoten. Ik was tot dan toe ook enkel maar gewoon om naar "rode rotsen" gebied te gaan in de VS in het hoogseizoen en dan vond ik de véél aangenamere temperaturen in Canada in september echt een verademing. (In de veronderstelling dat het niet regent uiteraard :p) In Canada sta je op, doe je de deur van je cabin bij Patricia Lake open en leef je direct op omdat het amper 5 of 10° is 's morgens. Heerlijk. In Zuidwest-USA wandel je je hotel buiten, krijg je instant-zweetvijvers en is je eerste halve liter water reeds op nog voor de koffers zijn ingeladen

Tussen de Sea-to-Sky Highway en de Rockies is de natuur ook helemaal anders; veel droger, minder bomen en minder watervallen, dus daar heb je al wat afwisseling. Vancouver bezoeken, geeft je ook al afwisseling. Een paar activiteiten doen, zoals een gondel nemen of zoals een helikoptervlucht of een sea-plane tour maken, geven ook al afwisseling. Of òp een meer gaan varen ipv tussen de bomen langs de oever wandelen. Of als jullie grote wandelaars zijn af en toe een bergwandeling maken, bóven de boomgrens

Wat je ook kan doen is zoals ons na je bezoek aan de Rockies nog een stukje USA doen, en dan meer bepaald richting South Dakota. Badlands National Park kent geen bomen

Je zegt trouwens "bergen, bossen & watervallen 'met uitzondering van' Vancouver Island", maar ik denk dat je dan bedrogen uit zal komen

Daarnaast heb je op Vancouver Island en ook in Olympic National Park ook regenwouden, die je toch niet zomaar kan afdoen als "nog een bos".
(Verder heb je het aantal bezochte watervallen natuurlijk zelf in de hand.)
Ja, Zuidwest-USA heeft rode rotsen en uitgestrekte vergezichten en Zuid-Utah blijft nog steeds m'n favoriete regio, maar Canada kent dan weer gletsjers, watervallen, smaragdgroene meren en wildlife anders dan bizons & eekhoorns

Ik denk dus dat je genoeg opties hebt om er toch een vrij gevarieerde reis van te maken. Ja, ze zal voornamelijk groen uit slaan, maar als je er nooit eens bent geweest, ga je nooit weten of het nu iets voor jou is of niet.
Je kan best eens enkele blogs of fotoalbums van de regio doorbladeren. Zie bv mijn blog op https://qbic66.wordpress.com/usa-2013-overzicht/ . Naar onderen toe kan je de reisdagen aanklikken en van daaruit telkens "volgende", "volgende",... om er doorheen te bladeren. Krijg je direct een impressie. Of rechtstreeks hier: https://qbic.smugmug.com/Travel/Canada- ... Day-01-10/ maar dit album is nog steeds niet compleet...
Ik ga trouwens volgende week terug naar die regio

USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 1630 Weergaves
-
Laatste bericht door paulr
-