Reis Kipling79: camperreis van Chicago (Middlebury) naar San Francisco.

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Kipling79
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jul 2016, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis Kipling79: camperreis van Chicago (Middlebury) naar San Francisco.

Bericht door Kipling79 »

Hoi allemaal,

In maart 2017 brengen we een nieuwe camper van Chicago (Middlebury) naar San Francisco. Ik vind het erg moeilijk om de afstanden in te schatten en zou graag van jullie horen of onderstaand reisschema haalbaar is. Ik hoop dat jullie kunnen helpen!

dag 1: Middlebury - Davenport
dag 2: Davenport - Elm Creek RV Camping
dag 3: Elm Creek - Denver
dag 4: Denver - Arches NP
dag 5: Arches - Bryce
dag 6: Bryce - Zion - Antilope Canyon
dag 7: Antilope Canyon - Grand Canyon
dag 8: Grand Canyon - Las Vegas (en Hoover Dam)
dag 9: Las Vegas - Death Valley - Yosemite
dag 10: Yosemite
dag 11: Yosemite - San Francisco
dag 12: San Francisco
dag 13: Camper inleveren + terugvlucht

Alvast veel dank voor jullie inbreng!
groetjes,
Kipling
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Kipling79: camperreis van Chicago (Middlebury) naar San Francisco.

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum!
Afstanden zijn het probleem niet, die kun je opzoeken met googlemaps. Reken voor de reistijden zo'n 20% extra omdat je met een camper reist. En tel daar dan nog de pauzes bij en de tijd voor het doen van boodschappen etc.
Je zult zien dat er dan geen tijd overblijft om nog een park te bezoeken. Wat had je bijvoorbeeld gedacht bij Arches? Eerst een volle dag rijden vanuit Denver, en dan de volgende dag weer een volle dag rijden.
Ik zou Yosemite schrappen, en wellicht ook de grand Canyon, en proberen iets meer tijd onderweg te vinden zodat je ook eens een volle dag ergens hebt. Kijk eens op http://www.ontdek-amerika.nl voor de parken.
En lees eens wat mee op het forum, met name het zuidwestenforum. Gebruik ook eens de zoekfunctie (rechtsboven) en zoek op Middlebury, dan vind je wel topics met vergelijkbare routes.

Marianne
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4809
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis Kipling79: camperreis van Chicago (Middlebury) naar San Francisco.

Bericht door michelly »

Hou er rekening mee dat in die tijd nog niet alle campings open zijn.
In een kleine 2 weken kun je inderdaad niet zo heel veel doen en zou ik ook een keuze maken.
Ik zie dat je al 3x in Amerika bent geweest. Misschien zijn er stukken op de route die je al gezien hebt en die je dus kunt overslaan of snel kunt bezoeken?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Kipling79: camperreis van Chicago (Middlebury) naar San Francisco.

Bericht door Martin & Marianne »

Even aanvullend op Marianne. Een dag als "dag 9: Las Vegas - Death Valley - Yosemite" dat kan in maart met een camper op één dag absoluut niet. De Tioga-pas is in maart zeker nog gesloten, dus dat wordt of bovenlangs omrijden via de 108 of via de 4 (als die al open zijn), of onderlangs via Bakersfield. In beide gevallen is dat zo'n 550 tot 600 mijl (of meer zelfs). Daarnaast is er een grote kans dat je in de Sierra Nevada sneeuwkettingen nodig hebt en er dus helemaal niet kan komen. Ik ben het dus Marianne eens als ze schrijft "Ik zou Yosemite schrappen" - nooit gedacht dat ik Marianne dat nog eens een keer zou zien opschrijven :lol: .

Dus om je vraag te beantwoorden, nee ik denk ook niet dat je reisschema haalbaar is. Ik zou of de route inkorten of er meer tijd voor uittrekken. Misschien is LA in maart een betere plaats om te eindigen dan SF (als je dat nog kan wijzigen).

Martin
GerritAK
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 dec 2016, 14:17
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Kipling79: camperreis van Chicago (Middlebury) naar San Francisco.

Bericht door GerritAK »

Kipling79

Als je wat meer over deze reis wilt weten, bel me maar op (note mod: telefoonnummer verwijderd.)
Ik heb exact dezelfde reis gemaakt in 4 weken. Maak reserveringen voor de nat parken. Het zal wel weer vakantietijd zijn, dus zeer druk m.n. Grand Cannyon. Yosemite kun je alleen vanuit het zuiden binnenkomen. Ik heb dus een schema voor 4 weken
Gast

Re: Reis Kipling79: camperreis van Chicago (Middlebury) naar San Francisco.

Bericht door Gast »

Het lijkt me niet zo slim om je telefoon nummer op een forum te zetten; je kunt beter een privebericht sturen :thumbup:
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Kipling79: camperreis van Chicago (Middlebury) naar San Francisco.

Bericht door PSVwally »

GerritAK, je reageert op een topic welke al maanden niet meer loopt? Het is niet verstandig om telefoonnummers zo op het forum te zetten.
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis Kipling79: camperreis van Chicago (Middlebury) naar San Francisco.

Bericht door Hans B »

Kipling79 heeft het bericht op 05 juli 2016 gepost en is daarna nooit weer op de site geweest.
Verspilde moeite om te reageren.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer