Reis Printje: routeadvies 2017 Seattle - Jackson (of SLC) met West-Canada.

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Printje
Amerika-ontdekker
Berichten: 84
Lid geworden op: 19 jul 2014, 15:44
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis Printje: routeadvies 2017 Seattle - Jackson (of SLC) met West-Canada.

Bericht door Printje »

Na wikken en wegen en heel veel uitzoeken hebben we toch gekozen om west canada bij op te nemen in onze rondreis augustus 2017.
Aanvankelijk dachten we een rondje Denver te maken daar Yellowstone NP heel hoog aangeschreven staat bij ons. Maar dus bij het verder lezen op het forum en reisgidsen sprak west canada ons meer aan dan het rondje Denver.
Ook Olympic NP spreekt ons heel hard aan.

Dus ik ben al wat aan het puzzelen geweest en ik heb al een eerste opzet gemaakt, specifieke wandelingen moeten nog wat verder uitgezocht worden.
We gaan een stuk kamperen , als iemand goeie tips heeft voor mooi gelegen campings? Als ik het goed voor heb zijn de meeste camping niet te reserveren maar eerder firt come, first serve?
We hebben 23 dagen eventueel kan er een 24 dag bij en reizen met 2 kinderen van 6 en 9
Ik denk dat we een keuze moeten maken tussen Olympic Park en Vancouver Island daar natuurlijk keuzes moeten gemaakt worden. En we denken nog steeds dat Olympic NP toch iets meer variëteit te bieden heeft?
Of wat denken jullie hierin?
Of misschien dat ik andere stukken kan weglaten in de route.

dag 1 : Bru of .. - Seattle
dag 2 : Seattle
dag 3 : Seattle - Forks (Olympic Park NP)
dag 4 : Forks - Port Angeles
dag 5 : Port Angeles - Vancouver (met ferry?)
dag 6 : Vancouver
dag 7 : Vancouver - via sea to sky hwy - Whisler
dag 8 : Whisler - Wells Gray PP
dag 9 : Wells Gray PP - Jasper NP
dag 10: Jasper NP
dag 11: Jasper NP - via Icefield Parkway - Yoho NP
dag 12: Yoho NP - Banff NP (Canmore)
dag 13: Banff NP
dag 14: Banff NP - Waterton Lakes NP
dag 15: Waterton Lakes NP
dag 16: Waterton Lakes NP - via going to the sun road - Glacier NP
dag 17: Glacier NP
dag 18: Glacier NP - Yellowstone NP (west) met tussenstop?
dag 19: Yellowstone NP
dag 20: Yellowstone NP
dag 21: Yellowstone NP
dag 22: Yellowstone NP - Gran Teton NP (Jackson)
dag 23 evt. 24: Gran Teton NP - BRU of ..

Ik weet dat tussen Glacier NP en Yellowstone NP een vrij grote afstand zit, maar wel doenbaar denk ik.
Yellowstone NP, daar heb ik al cabins gereserveerd, maar ik denk daar te kamperen.

Dus alle opmerkingen zijn welkom. :wink:
2015: NY + Zuid-West
2016: New York Marathon
2017: Seattle-Olympic NP-West Canada-Glacier NP-Yellowstone NP
2018: Oost-USA
2018: Chicago Marathon
peps
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 17 aug 2015, 22:28
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Routeadvies 2017 Seattle - Jackson of SLC) met West-Canada

Bericht door peps »

Wij zijn net terug van een reisje met daarin onder andere:
Seattle - Port Angeles - Victoria (met de Ferry (wel gereserveerd, maar was in ons geval niet noodzakelijk))

Olympic hebben we dus niet gedaan, maar Vancouver Island wél. Ik vond VI zeker mooi en divers, maar over Olympic kan ik dus geen oordeel vellen (behalve 1 mooie waterval bij Port Angeles). VI is zeker anders dan Olympic; het verschil van zuid naar noord qua landschap en van west naar oost. Victoria is een leuk stadje, maar 1 overnachting was voor ons voldoende. Tofino/Campbell river idem. Wij hebben geen whale-tour gedaan, want al 3 dagen was er niets te spotten.

de Sea to Sky highway was heel bijzonder (wij hebben vanaf Vancouver overnacht in Lillooet, maar dat dorp heeft niet veel te bieden). Op advies van diverse fora's zijn we bij 70 Mile House via North-Bonaparte road de binnenlanden ingereden richting Clearwater. Een prachtige weg voor wildlife te spotten (mn vogels en deer/elk) maar wel een gravel-road. Het had net die dag geregend en wij waren heel blij met onze AWD-auto!!

Clearwater was onze volgende overnachting; Wells Grey is een mooi park, maar de rit tot Clearwater Lake duurt wel ff. Een boottocht over het meer is mooi :thumbup:

Vanaf daar zijn we richting Jasper gereden. Maligne Lake veel wildlife gespot en Jasper begint vooral aan het eind vd dag / avond te leven (gezellig stadje). Doorrijden richting Banff is vooral geniet van de omgeving en alle 'viewpoints' aan doen. De Gletscher was een heel bijzondere ervaring, de Skywalk wat minder (maar die hadden we in de Grand Canyon al gedaan). Persoonlijk vind ik Banff net ff wat mooier dan Jasper en vooral daar genoten van de Lake's en wandelingen.

Vanuit Banff zijn we via Salmon Arm / Cache Creek weer terug gereden richting het zuiden en bij Lynden (USA) de grens over terug richting Seattle.

Al met al zijn wij 19dagen onderweg geweest.
Printje
Amerika-ontdekker
Berichten: 84
Lid geworden op: 19 jul 2014, 15:44
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Printje: routeadvies 2017 Seattle - Jackson (of SLC) met West-Canada.

Bericht door Printje »

We hebben ook even overwogen om VI bij te voegen in onze reis, maar besloten dat er toch net te weinig tijd was om dit op te nemen. Dan kiezen we liever voor Olympic NP , voor zijn diversiteit. Ik twijfel of we de veerboot van Seattle naar Olympic gaan nemen of rondrijden.

De tip om af te slaan aan the 70 mile house/ Bonaparte road N. heb ik meteen toegevoegd aan mijn planning :thumbup: We gaan zien of we in Clearwater zelf verblijven of in Wells Grays PP zelf
Vond je 19dagen niet te kort eigenlijk?
2015: NY + Zuid-West
2016: New York Marathon
2017: Seattle-Olympic NP-West Canada-Glacier NP-Yellowstone NP
2018: Oost-USA
2018: Chicago Marathon
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer