Rondreis Canada - USA

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Gesloten
H.M.
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 okt 2006, 16:03

Rondreis Canada - USA

Bericht door H.M. »

Wij vliegen binnen 3 weken naar Toronto om vanaf daar met een huurauto een rondrit te maken en te eindigen in de USA (Buffalo, NY). Nu stuiten we op een 2-tal zaken waar ik niet zo makkelijk antwoord op kan vinden, kan iemand helpen?

Welke visum voorbereiding moeten we doen? Volgens mij is er voor Canada niets nodig, maar hoe loopt dat wanneer we de grens Canada - USA oversteken?

We willen een auto huren in Toronto en afleveren in Buffalo. Het lukt me eigenlijk niet hier een geschikte maatschappij voor te vinden. Iemand ervaring hiermee?

Bij voorbaat dank,

H.M.
Laatst gewijzigd door H.M. op 04 okt 2006, 18:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Yeehaw
Amerika-expert
Berichten: 9644
Lid geworden op: 15 aug 2006, 10:36

Bericht door Yeehaw »

Hi H.M
Ik denk dat je deze vraag beter op het Noordoosten forum kan stellen.
Je zal er wel een bepaalde reden voor hebben denk ik maar zou het niet gemakkelijker zijn om de auto weer in Toronto in te leveren.
Wij hebben het (prachtige) oosten van Canada vanuit en weer terug naar Montreal gedaan en Toronto, een van de grootste steden van Noord Amerika, is de moeite waard! Alhoewel je dat niet zou zeggen als je er langs rijdt (Lijkt LA wel). Wij zijn met de Canadese huurauto van New Brunswick Maine binnengereden. Je moet dan gewoon langs immigration en je krijgt zo'n groen kaartje in je paspoort (dat was in 2002, dus na 9/11). Alhoewel er geen grensverkeer was duurde het toch 45 minuten want je werd helemaal doorgezaagd en steeds werd naar drank in de auto gevraagd. Hadden wij natuurlijk aan boord, vlak voor de grens goedkoop gekocht!!. Ik zei: Kom maar kijken, maar dat was tegen het zere been. HIJ maakte wel uit wat er gebeurde. Wees heel geduldig en zeg ja en amen en verberg niets.
Terug van de USA naar Canada stond een file voor de grens van een paar kilometer (was op een zaterdag) voor beide bruggen en de Canadese kant van de Niagara Falls was veel drukker. Wij hebben toen een lokale brug genomen en dumb and dumber gespeeld en we mochten door zonder oponthoud bij de vriendelijke Canadese Immigration (was in 10 minuten gepiept). Ik zou je niet kunnen vertellen of het mogelijk is om in Canada een auto te huren en die in de USA weer in te leveren. BTW: New York is een prachtige staat! Net als de New England staten en de Canadese Atlantic Provencis.
Veel plezier
Yeehaw{:o)-
H.M.
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 okt 2006, 16:03

Bericht door H.M. »

Yeehaw schreef:Hi H.M
Ik denk dat je deze vraag beter op het Noordoosten forum kan stellen.
Je zal er wel een bepaalde reden voor hebben denk ik maar zou het niet gemakkelijker zijn om de auto weer in Toronto in te leveren.
Wij hebben het (prachtige) oosten van Canada vanuit en weer terug naar Montreal gedaan en Toronto, een van de grootste steden van Noord Amerika, is de moeite waard! Alhoewel je dat niet zou zeggen als je er langs rijdt (Lijkt LA wel). Wij zijn met de Canadese huurauto van New Brunswick Maine binnengereden. Je moet dan gewoon langs immigration en je krijgt zo'n groen kaartje in je paspoort (dat was in 2002, dus na 9/11). Alhoewel er geen grensverkeer was duurde het toch 45 minuten want je werd helemaal doorgezaagd en steeds werd naar drank in de auto gevraagd. Hadden wij natuurlijk aan boord, vlak voor de grens goedkoop gekocht!!. Ik zei: Kom maar kijken, maar dat was tegen het zere been. HIJ maakte wel uit wat er gebeurde. Wees heel geduldig en zeg ja en amen en verberg niets.
Terug van de USA naar Canada stond een file voor de grens van een paar kilometer (was op een zaterdag) voor beide bruggen en de Canadese kant van de Niagara Falls was veel drukker. Wij hebben toen een lokale brug genomen en dumb and dumber gespeeld en we mochten door zonder oponthoud bij de vriendelijke Canadese Immigration (was in 10 minuten gepiept). Ik zou je niet kunnen vertellen of het mogelijk is om in Canada een auto te huren en die in de USA weer in te leveren. BTW: New York is een prachtige staat! Net als de New England staten en de Canadese Atlantic Provencis.
Veel plezier
Yeehaw{:o)-
Hi Yeehaw, dank voor je enthousiaste reactie. We eindigen onze rondrit in Buffalo omdat we een bruiloft in Batavia hebben de dag voordat ons vliegtuig terug vertrekt (is al geboekt).

Goed om te weten dat er geen voorbereiding nodig is voor het groene kaartje en we zullen ons rustig houden aan de grens :wink:

We kijken erg uit naar onze trip door 'Hollands Land" en zullen verslag doen op dit forum!

Cheers
H.M.
Gebruikersavatar
Rob
Amerika-expert
Berichten: 14853
Lid geworden op: 06 feb 2004, 14:53
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Locatie: Biggekerke ZLD
Contacteer:

Bericht door Rob »

Omdat deze vraag ook in het noord-oosten forum staat gaat er hier een slotje op
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer