Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Rob & Lotte: Calgary - Vancouver

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Lotte86
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Reis Rob & Lotte: Calgary - Vancouver

Bericht door Lotte86 »

Hallo allemaal,

Na de afgelopen 2 jaar geweldige vakanties te hebben gehad in zowel West- als Oost-Amerika, hebben we besloten om dit jaar in september naar het Westen van Canada te gaan.

We hebben een eerste opzet gemaakt voor onze reisroute, maar we zouden graag bevestiging krijgen of we wel (of niet ;)) op het goede pad zitten:

Dag 1. Amsterdam - Calgary
Dag 2. Calgary - Banff
Dag 3. Banff NP (Lake Louise e.o.)
Dag 4. Banff (Yoho NP)
Dag 5. Banff - Icefields Parkway
Dag 6. Icefields Parkway - Jasper NP
Dag 7. Jasper NP
Dag 8. Jasper NP - Wells Gray PP
Dag 9. Wells Gray PP - Whistler
Dag 10. Whistler
Dag 11. Whistler - Parksville
Dag 12. Parksville - Port McNeill (met tussenstop in Campbell River)
Dag 13. Port McNeill (orka's spotten)
Dag 14. Port McNeill - Tofino (reisdag)
Dag 15. Tofino - Pacific Rim NP
Dag 16. Pacific Rim NP - Victoria
Dag 17. Victoria - Vancouver
Dag 18. Vancouver
Dag 19. Vancouver - Amsterdam

- Calgary heeft niet onze interesse. Vandaar dat we hier alleen als rustplaats aanhouden na onze vliegreis.
- Over Whistler twijfelen we nog omdat het zo ontzettend toeristisch schijnt te zijn. We hebben het vooralsnog in de planning gelaten omdat we
nog geen goed alternatief hebben gevonden. Wie weet heeft hier nog iemand een tip voor?
- We hebben gekozen om orka's te spotten vanuit Port McNeill naar aanleiding van verschillende reacties hier op het forum.
We zagen op de website van ROW Sea Kayak Adventures http://www.seakayakadventures.com/trips ... -day-tours
de mogelijkheid om orka's te spotten vanuit een kayak. Normaal zijn dit meerdaagse tours, maar zij bieden de mogelijkheid om dit in één dag te
doen. Heeft iemand hier wellicht ervaring mee of misschien nog andere tips?

We willen deze reis overigens per auto maken. We hebben eveneens nog even over een camper getwijfeld, maar omdat we op sommige dagen flinke reistijden hebben, zien we hiervan af.

Mochten we dingen over het hoofd zien of zijn er nog verbeteringen, dan horen we dat natuurlijk graag!

Alvast bedankt!

Groetjes,

Rob & Lotte
Reisblog West-Amerika augustus-september 2014 http://westcoastusa2014.wordpress.com
Reisblog Oost-Amerika augustus-september 2015 http://eastcoastusa2015.wordpress.com
Reisblog West-Canada september 2016 http://westcanada2016.wordpress.com
BigAppleLover
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis Rob & Lotte: Calgary - Vancouver

Bericht door BigAppleLover »

Rob en lotte, ik zag zojuist dat er helaas nog helemaal niemand op het forum op je bericht gereageerd had. Dat kan toch niet dacht ik! Ik merkte zelf vorig jaar, bij het plannen van mijn reis, dat dit deel van het forum minder levendig is, dus.....aan mij om een bijdrage te leveren en te reageren op je route en je vragen.

Wij hebben afgelopen jaar een groot deel van jullie anders om gedaan (Vancouver --> Calgary) van medio juni tot medio juli. Ook met een gewone huurauto (midsize SUV, maar gewone auto is ook prima voor deze route). Wij zijn alleen niet doorgereden naar Port McNeill, maar hebben een wildlifetour per snelle boot gedaan vanuit Campbell River.

Wat betreft jullie route: jullie zijn op het goede pad :wink: De invulling van de route en de noodzakelijke tijd per locatie hangt natuurlijk af van jullie interesses en beschikbare tijd. Een paar dagen extra voor deze route zou bijvoorbeeld iets meer lucht geven. Wij deden 23 dagen over +/- jullie route en hadden elke dag genoeg tijd voor stops en 1 of meerdere wandelingen en dat zorgde voor een ontspannen vakantie waarin we veel gezien en gedaan hadden.

Wat tips voor jullie route:
- Calgary: in het centrum ligt een gezellige, lange, autovrije winkelstraat. Samen met de Calgary Tower met audiotour is het een aanrader hier toch een avond of ochtend te besteden.
- Banff: dat vonden wij een erg toeristisch plaatsje. Wij verbleven 3 nachten in Canmore (Econolodge hotel = aanrader!), maar ook 2 nachten in Lake Louise. Achteraf gezien hadden we meer nachten in Lake Louise moeten boeken (3nt) en juist minder in Canmore (2nt). We merkten namelijk dat er de mooiste natuur toch meer in de buurt van Lake Louise lag (maar dat is natuurlijk persoonlijk!). Het valt prima te rijden vanuit Canmore/Banff, maar veel handiger vonden wij Lake Louise als uitvalsbasis.
De accommodaties in Lake Louise zijn erg beperkt en dus duur. Ons hotel daar (Lake Louise Inn 9-11juli) heb ik dan ook als eerste hotel van de reis geboekt direct de dag na het boeken van het vliegticket. Half januari betaalden we 125 euro per nacht per kamer, terwijl de prijs de maanden erna opliep tot ruim 250 euro (en op de bekende boekingssites op een gegeven moment geheel uitverkocht was).
- Icefield Parkway: wat een prachtige route! Dit splitsen over 2 dagen lijkt me lastig aangezien er volgens mij geen (of anders héél weinig) overnachtingsmogelijkheden zijn onderweg. Wij zijn vanuit Jasper in een lange dag naar Lake Louise gereden, waarbij we op alle mooie plekken onderweg gestopt zijn en diverse kleinere wandelingen gemaakt hebben. Gewoon vroeg vertrekken.
- Wells gray: het kan op de manier die jullie doen, maar erg veel tijd heb je dan niet om wandelingen te doen. Alleen dag 8 kun je er dan wat tijd doorbrengen en de highlights bekijken (de mooiste watervallen liggen vlakbij de lange weg). Wij hadden bij Wells Gray 2 overnachtingen en dat gaf wat extra lucht.
- Dag 9: dat is een lange rijdag, waarbij je geen tijd hebt om de lange, maar schitterende (!) wandeling naar de Joffre Lakes te lopen. Voor ons was die wandeling de reden om jullie dag 9 op te splitsen in 2 dagen: Well's grey -> Lillooet en Lillooet -> Whistler. Absoluut de moeite waard wat mij betreft (mits je van een pittige wandeling houdt). Zonder die wandeling zou ik het zeker op jullie rijdag houden.
- whistler: vonden wij een leuke onderbreking na de natuur op Vancouver Island. Gezellig toeristisch en een dagpas aanschaffen voor de kabelbanen is een absolute aanrader. Wij hebben de hele dag met 6-7 kabelbanen en wandelingetjes in de bergen rondom Whistler doorgebracht (met 25 graden bovenop de berg). 's Avonds gezellig rondgelopen door de winkelstraat en lekker gegeten.
- Vancouver: wij hadden daar 2 dagen, maar als je je beperkt tot de stad Vancouver zelf is 1 dag prima. Wij hebben vlakbij Stanley Park fietsen gehuurd en hebben naast het park ook de rest van de stad met de fiets verkend. Ideaal en erg leuk. Bovendien heeft Vancouver ook in de binnenstad overal òf aparte fietspaden òf erg rustige straten waardoor het heerlijk fietsen is.

Vancouver Island:
Vond ikzelf het moeilijkste onderdeel in mijn route: ik moest daar keuzes maken, maar welke keuze is het beste.
Achteraf gezien vonden wij Victoria vooral 's avonds erg gezellig met straatartiesten en levendigheid rondom de haven. Wij waren daar 2 nachten en zijn overdag op aanraden van een AA-forumlid naar Juan de Fucu PP gereden. Daar hebben we een paar prachtige wandelingen gemaakt (China beach trail, Mystic beach trail). Een mooie tegenhanger van Pacific Coast NP wat mij betreft, maar ook Pacific Coast NP is een aanrader om een volle dag aan te besteden. Wij hebben er een stuk of 7 wandelingen gemaakt. O.a. de Rainforest trail (2 paden: 1x links, 1x rechts van de weg. Wij deden die rechts) was erg mooi. De rit van Tofino naar de oostkust (hwy 19/19a) is erg mooi, maar duurde erg lang door o.a. drukte en langzaam rijdend verkeer.

Achteraf gezien vond ik de route op Vancouver Island over hwy 19 en 19a naar Campbell River lang en niet interessant. Nog eens zo'n zelfde lange stuk van Campbell River naar Port McNeill erbij vind ik niet aantrekkelijk klinken (al ken ik die route dus niet) Het doel is natuurlijk net als bij ons het zien over orca's. Ikzelf zou het een volgende keer niet meer doen, maar de gok wagen een boottocht bij Tofino te boeken en daar ipv 1 volle dag, 2 volle dagen van te maken. Ook over die boottochten hoor je goede verhalen. Dat scheelt 2 behoorlijk lange (in mijn ogen relatief saaie) rijdagen.

Op je kayak vraag kan ik helaas geen antwoord geven.

Hopelijk heb je iets aan mijn reactie en komen er naar aanleiding hiervan nog andere nuttige reacties op je post!
Volg je hart, dat klopt altijd (zeker in Amerika) !
Steve & Patty
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door Steve & Patty »

Hoi Rob en Lotte,

Wij hebben zelf ook onze reis geboekt en volgen een deel van jullie trip voor 2016. Zie gerust ook onze reis via link: http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=8&t=62591

Wanneer gaan jullie overigens? Wij gedurende de maand juli (dit kan nog van impact zijn op eventuele adviezen).

Helaas merken we ook wat weinig response, maar dat is te verwachten op een 'AllesAmerika' forum en wij zitten toch iets meer in Canada dit jaar!
Wij hebben ook een camper overwogen, maar aangezien we altijd redelijk actief (dat is voor ons ontspannend :wink: ) zijn op vakantie, is dat iets te onpraktisch. Met actief bedoel ik dan met name langere wandelingen maken / raften / ziplinen / wildlife spotten, zulk soort 'actieve' activiteiten.

Wellicht kunnen we wel al wat 'speurwerk' wat we hebben gedaan met jullie delen.

Als ik kijk naar jullie trip, dan kun je overwegen om een overnachting te houden langs de Icefield Parkway, de meest logische stop zou zijn bij de Glacier View Inn (mooi in de midden). Wij hebben deze toevallig gisteren gereserveerd (259CAD p/nacht). Een minder dure optie (180CAD p/nacht) is The Crossing Resort (ligt wat dichter bij Lake Louise), wij vonden dat zelf ondanks de besparing toch iets te 'belemmerend' in onze dag planning. Een zeer helpvolle link voor Icefield parkway vond ik: http://www.tripadvisor.com/Travel-g6594 ... rkway.html en tevens een kaart: http://www.pc.gc.ca/eng/pn-np/ab/jasper ... rkway.aspx.

In Banff en Jasper hebben jullie mooi de tijd. De omgeving Lake Louise is wel inderdaad het mooiste, wij verblijven hier twee nachten (en daarvoor twee nachten in Banff). Tja qua prijzen in deze periode is het allemaal niet 'bijster' leuk, maar dat namen we dit keer maar voor lief.

Ik weet niet of jullie al in Jasper hebben geboekt, maar wij zijn in 2012 bij Becker's Chalets geweest (nét iets ten zuiden van Jasper zelf). Dit is ons zo goed bevallen, dat het één van de eerste locaties was die we gelijk weer hebben geboekt dit jaar: http://www.beckerschalets.com/. Andere tips heb ik hiervoor niet, behalve dan afspeuren van Tripadvisor.

Voor jullie trip na Jasper zou ik persoonlijk adviseren om één nacht in Clearwater te verblijven (één dag de trip van Japser, via Mount Robson naar Clearwater). Dan een dag in Clearwater om Wells Gray PP te bezoeken, dan vervolgens zou ik in de avond richting Kamloops rijden. De reden is dat je tocht van Jasper naar Parksville nogal erg kort is. Je kunt dan de dag erna vanuit Kamloops naar Whistler en hier overdag nog een activiteit doen (zoals bv de Gondel). Ik denk wel dat als je zou moeten kiezen, Wells Gray PP wat meer te bieden heeft dan Whistler, maar goed. Dat is dus echt helemaal persoonlijk! Feitelijk hebben beide plaatsen veel plezier te bieden!!

Voor wat betreft Vancouver Island zijn wij ook nog een beetje zoekende. De keuze is wel al gemaakt om in ieder geval Telegraph Cove te gebruiken als uitvalsbasis voor de eerste twee dagen. De eerste dag met Tide Rip Grizzly Tours op zoek naar de grizzly beren en de tweede dag met Stubbs Island Whale Watching op zoek naar orka's. We hebben dan weer vernomen via forumleden en tripadvisor dat dit twee prachtige activiteiten zijn. Daarna willen we nog twee dagen in Tofino doorbrengen om hier te wandelen en Pacific Rim NP te verkennen.

We zijn ook benieuwd naar wat meer details / tips van jullie kant. Wellicht kunnen we elkaar een beetje wegwijs maken!
2006 - CA, NV
2010 - CA, NV, ID, MT, WY, UT, AZ
2011 - FL, GA, SC, NC, TN, VA, DC, MD, PA, Ontario, NY
2012 July - CA, NV, ID, WY, MT, AB, BC, WA, OR
2012 September - CA, NV, UT, AZ, CO
2013 - Las Vegas
2016 - CA, UT, WY, MT, AB, BC, WA
Steve & Patty
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door Steve & Patty »

Overigens is de trip van Whistler naar Parksville ook een hele mooie. Je komt langs fjorden en mooie watervallen (Shannon Falls / Brandywine Falls). Absoluut de moeite om even te bezoeken / bekijken.
2006 - CA, NV
2010 - CA, NV, ID, MT, WY, UT, AZ
2011 - FL, GA, SC, NC, TN, VA, DC, MD, PA, Ontario, NY
2012 July - CA, NV, ID, WY, MT, AB, BC, WA, OR
2012 September - CA, NV, UT, AZ, CO
2013 - Las Vegas
2016 - CA, UT, WY, MT, AB, BC, WA
Lotte86
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Lotte86 »

Wat zijn we blij met jullie tips! Echt heel erg fijn!

We zijn inderdaad helemaal vergeten te vermelden wanneer we deze reis gaan maken:
We vertrekken op 1 september dit jaar en zullen op 20 september weer in Amsterdam aankomen.

@Steve&Patty: We zijn even oud als jullie en ook wij houden van actieve vakanties, dus we gaan ook zeker even jullie topic doorlezen!

Bezoek aan de Calgary Tower.
Dag 2. Calgary - Banff
Overnachting in Canmore. De Econolodge is in de periode dat wij er zijn helaas gesloten volgens hun eigen website. Jammer!
Dag 3. Banff NP (Lake Louise e.o.)
Overnachting nabij Lake Louise: Lake Louise Inn (nog niet geboekt). Een boeking via Priceline is misschien nog een optie om kosten te
besparen. *Correct me if I'm wrong*

Dag 4. Banff (Yoho NP)
Overnachting nabij Lake Louise.
Dag 5. Banff - Icefields Parkway
We zijn nog aan het puzzelen of we de Icefields Parkway in één dag kunnen doen. Even kijken welke wandelingen we wel of niet willen
doen en of we dan nog tijd over hebben. Afhankelijk daarvan zullen we dan wel of niet de Glacier View Inn boeken, die én gunstiger ligt én
betere reviews heeft dan the Crossing Resort. De link voor de plattegrond van de parkway is erg handig! De genoemde website
hadden we zelf ook al ontdekt en gebruiken we nu ter info.

Dag 6. Icefields Parkway - Jasper NP
Wellicht een extra dag als we de Icefields Parkway in één dag kunnen doen.
Dag 7. Jasper NP
Bedankt voor de overnachtingstip! De chalets zien er erg leuk uit idd! Vooral de open haard is speciaal!
Dag 8. Jasper NP - Wells Gray PP
Omdat we wisselende reacties hebben gelezen over Wells Gray hebben we niet meteen voor 2 overnachtingen gekozen. Misschien een
stomme vraag, maar Wells Gray staat vooral bekend om haar watervallen. We zullen in Banff en Jasper eveneens diverse watervallen zien.
Wat maakt Wells Gray dan zoveel meer bijzonder? We hebben gelezen dat er ook veel wildlife te spotten zou zijn. Hebben jullie die ervaring
ook? We zullen ons hier in ieder geval ook wat meer in verdiepen om te kijken of we hier meer tijd willen besteden. We zijn blijkbaar wel in
de goede periode daar om de zalm uit het water te zien springen bij Bailey's Chute.

Dag 9. Wells Gray PP - Whistler
@BigAppleLover, Weet je misschien nog hoe lang jullie over deze wandeling gedaan hebben? Mooie hike als we de reacties lezen en de
foto’s zien. Minpuntje is alleen dat we hiervoor dus weer een dag te kort komen.. We puzzelen dus gewoon nog even door haha!

Dag 10. Whistler
Afhankelijk van onze beslissing om een dag extra nabij Wells Gray PP te verblijven of om deze dag alsnog in Whistler te besteden:
Peak2Peak-gondel en het maken van wandelingen op de berg, bezoek aan het stadje zelf.

Sea to Sky Highway.
Dag 14. Port McNeill - Tofino (reisdag)
Dag 15. Tofino - Pacific Rim NP
Dag 16. Pacific Rim NP - Victoria
Dag 17. Victoria - Vancouver
Dag 18. Vancouver
Fietsen huren: Stanley Park. Wellicht nog Grouse Mountain beklimmen en al paraglidend weer naar beneden.
Dit doen we uiteraard niet op dezelfde dag ;) Voor de rest nog even verdiepen in de stad.

Dag 19. Vancouver - Amsterdam
We vertrekken de laatste dag pas in de avond. Als we een late check out weten te regelen, hebben we nog een aantal uren extra die we
in Vancouver kunnen besteden.

Dag 20. Aankomst Amsterdam

Vancouver Island
Wij vinden VI ook het moeilijkste gedeelte van de route.. Juan de Fuca PP was ons nog niet bekend, dankjewel.

Wij twijfelen nog altijd een beetje over Tofino. Het lijkt ons enorm omrijden en we zijn al eerder gaan whale watchen, vandaar dat we nu ook echt voor de orka’s willen gaan. Aangezien in Port McNeill de grootste kans/de mooiste omgeving hiervoor is, blijft dat voor ons gevoel toch hoog op ons lijstje staan. We zouden natuurlijk ook kunnen overwegen om ons de weg naar Port McNeill te besparen door vanuit Campbell River met die snelle boot (ben even de naam kwijt) richting het Noorden te gaan. Dan zouden we dat op dag 12 kunnen doen en dan hebben we eventueel ook weer een dag extra over in ons schema (mits we genoeg orka’s zien natuurlijk, anders kunnen we het de dag erna nogmaals proberen ;)). Zien we wel genoeg orka’s, dan kunnen we die dag besteden om toch nog naar Tofino te reizen.

Maar die berenexcursie: wow! Wij hadden in eerste instantie een berenexcursie in Tofino willen boeken, maar nu we dit zien… !
Ik had me kunnen besparen wat ik zojuist getypt heb, want dit is wel weer een extra reden om naar het noorden van het eiland te gaan.

Wij hebben trouwens op het forum gelezen dat Port McNeill Telegraph Cove weer overtreft, vandaar onze keuze voor Port McNeill (al zal dat altijd subjectief zijn). Mackay is in ieder geval één van de organisaties die vanuit Port McNeill tours verzorgen.
De tours duren 4 tot 5 uur en kosten 120 CAD. Er wordt echter maar één vertrektijd aangeboden. Stubbs is wat goedkoper, maar duurt ook weer korter (3 tot 3,5uur). Verder bieden zij meerdere vertrektijden aan. Ik denk dat als we onze route eenmaal helemaal compleet hebben, we dit soort tours ook beter weten in te plannen en dus dan pas een keuze maken.

Vooral het Pacific Rim NP is momenteel nog een reden voor ons om naar Tofino te rijden.

Pff, genoeg om over na te denken dus! Hartstikke bedankt voor de feedback in ieder geval! :thumbup:
Reisblog West-Amerika augustus-september 2014 http://westcoastusa2014.wordpress.com
Reisblog Oost-Amerika augustus-september 2015 http://eastcoastusa2015.wordpress.com
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

nog wat feedback
(jullie reis en wat jullie willen doen komt trouwens voor een heel groot deel overeen met onze 2012 reis!)

- Port McNeill en Telegraph Cove ligt superdicht bij elkaar. Op zich maakt het volgens mij niet uit welke firma je neemt. Mackay is heel goed, maar alle boten gaan uiteraard naar dezelfde orka's kijken. Allicht is Mackay gewoon wat langer op het water omdat ze eerst ergens in een resort mensen gaan oppikken (met de boot) en dan varen naar het gebied waar de boten vanuit telegraph cove ook heen gaan( ligt dichter bij telegraph cove). Los daarvan, wij waren 200% tevreden van onze orka- excursie met Mackay. Maar ga zeker ook een kijkje nemen in Telegraph Cove, wij vonden het erg sfeervol.

- Tofino.. tja.. wij vonden het geen echte topper. Zeker de moeite maar misschien minder dan andere gebieden in Canada. Wat je er hebt en wij erg leuk vonden: de tidal pools met honderden fel gekleurde zee sterren. Uitgestrekte stranden. En regenwouden. wij gingen wandelen op een onbewoond eiland met regenwoud (meares island), missschien is dat wel iets voor jullie!

- icefields parkway: wij sliepen al twee x in de Crossing. Het is waanzinnig duur voor iets vrij afgeleefd maar door de ligging toch zijn geld waard! zo handig halverwege de icefields parkway te slapen!!!!!! Er zijn ook nog andere logies hoor, ik denk nog twee andere. bij Bow Lake is nog een lodge met een erg ingewikkelde naam. Dat is misschien ook wel iets (veel sfeervoller dan the Crossing)

- Calgary vonden wij echt niets aan... maar dat is allicht persoonlijk. Vancouver daarentegen, wauw, nog steeds mijn favoriete stad!!!

- als je beren wil zien: in wells grey en de rockies zie je die vast ook hoor. Ik geloof niet dat je die dure excursie vanuit telegraph cove nodig hebt...
Wij gingen om beren te zien vissen op zalmen (van zeer dichtbij) met de inside passage van het tipje van VI naar Prince Rupert -> doorrijden naar Stewart/hyder (bij Alaska) - nergens kan je zo mooi beren zien vissen! (kijk maar eens in ons reisverslag) Kippenvel! Misschien ook nog een idee... Dat zou dan wel ten koste gaan van Tofino en Wells Grey/Whistler want je hebt voor de rit en boottocht (beide wondermooi!, je hebt daar ook knappe gletsjers) ook wel enkele dagen nodig,ook om daarna door te steken naar Jasper.
Lotte86
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Lotte86 »

Excuses voor onze late reactie.. Door omstandigheden zijn we even een tijdje van de radar geweest..
jullie reis en wat jullie willen doen komt trouwens voor een heel groot deel overeen met onze 2012 reis!
We hebben gedeeltes van jullie blog gelezen: wat een prachtige reis hebben jullie gemaakt! En zo gedetailleerd beschreven :thumbup:

Die excursie via de Inside Passage lijkt ons geweldig mooi, maar helaas niet haalbaar in onze reis.. Dat wordt iets voor een volgende keer ;)

We hebben in ieder geval van iedereen wel wat tips meegenomen in onze route en we zijn daardoor uiteindelijk hierop uitgekomen:

Overnachting: Lakeview Signature Inn
Dag 2. Calgary - Canmore
Overnachting: Pickadee Pines B&B
Dag 3. Canmore - Field (Lake Louise e.o.)
Overnachting: The Bugling Elk Guesthouse
Dag 4. Field (Yoho NP)
Overnachting: The Bugling Elk Guesthouse
Dag 5. Field → Icefields Parkway → Jasper
Dag 6. Jasper NP
Dag 7. Jasper NP
Dag 8. Jasper NP - Mount Robson - Clearwater (vroeg vertrekken, Mount Robson, paar uurtjes Wells Gray PP)
Dag 9. Clearwater - Wells Gray PP - Lillooet (vroeg vertrekken, halve dag Wells Gray PP)
Dag 10. Lillooet - Whistler
Dag 14. Port McNeill - Tofino/Ucluelet (reisdag)
Dag 15. Tofino/Ucluelet (Pacific Rim NP + tidal pools)
Dag 16. Tofino/Ucluelet - Victoria
Dag 17. Victoria - Vancouver (Lynn Canyon Park)
Dag 18. Vancouver (fietsen huren: stanley park)
Dag 19. Vancouver - Amsterdam → late check out zien te regelen..
Dag 20. Aankomst Amsterdam

Voorlopig kunnen we weer even vooruit met het boeken van de rest van de accommodaties, wildlifetours, de ferry en het uitzoeken van de vele hikes.
En dankzij jullie behulpzame tips zijn we nóg enthousiaster geworden!
BigAppleLover
Amerikafan

Bericht door BigAppleLover »

Jullie overnachten in Lillooet, net als wij na onze wandeling naar de Joffre Lakes. Het plaatsje stelt niets voor dus neem vooral de tijd voor Wells Gray en de reis naar Lillooet. Wij overnachten in het eenvoudige, maar verder prima hotel De Oro.
Schuin tegenover het hotel ligt Dina's Place: een verrassend goed Grieks(!) restaurant. Hadden wij totaal niet verwacht in dit "gat". Aanrader!
Volg je hart, dat klopt altijd (zeker in Amerika) !
jetusa
Amerikakenner

Bericht door jetusa »

Dat van die Griek in Lillooet kan ik volmondig beamen! En als je buiten kan zitten (weet even niet wanneer jullie gaan), heb je nog een mooi uitzicht ook!
Lotte86
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Lotte86 »

Wat grappig van die Griek! We zijn er in de eerste helft van september, dus ik denk dat we dan nog wel lekker buiten kunnen zitten met een goede pita gyros 8)

@BigAppleLover, je bent helaas net te laat met je hoteltip. We hebben bij de Retasket Lodge geboekt, omdat zij op Tripadvisor op 1 stonden. :) De B&B die je noemde voor Jasper hebben we trouwens ook aangeschreven, maar ze zat jammer genoeg al vol..
jetusa
Amerikakenner

Bericht door jetusa »

Op de een of andere manier raken de 'canada-routes' altijd snel verder onderaan het lijstje gezakt hier op het forum en als ik dan eens een paar dagen niet kijk dan mis ik ze.
Over je route hoef ik weinig meer aan te merken, zo te zien heb je die al aardig vastgesteld.

Dag 19. Vancouver - Amsterdam → late check out zien te regelen..
In bijna alle hotels kun je, ook zonder late check-out, je koffers daar laten staan en gewoon nog op pad gaan en ophalen als je naar het vliegveld gaat.
Je kunt dan alleen niet meer douchen. Opfrissen en omkleden kan altijd nog even in het toilet in de lobby van het hotel.
Lotte86
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Lotte86 »

Over je route hoef ik weinig meer aan te merken, zo te zien heb je die al aardig vastgesteld.
De accommodaties die we tot nu toe geboekt hebben, zijn allemaal annuleerbaar dus we staan altijd open voor adviezen om onze route te verbeteren :)
In bijna alle hotels kun je, ook zonder late check-out, je koffers daar laten staan en gewoon nog op pad gaan en ophalen als je naar het vliegveld gaat.
Je kunt dan alleen niet meer douchen. Opfrissen en omkleden kan altijd nog even in het toilet in de lobby van het hotel.
Dat is inderdaad ook nog altijd een goede optie. Daar hebben we nog helemaal niet aan gedacht, omdat we tot nu toe nog niet zo'n late terugvlucht hebben gehad. Dank je!

We merken trouwens dat er toch al de nodige B&B's in het centrum van Jasper volgeboekt zijn, waardoor we er nu over denken om toch wat meer buiten het centrum te verblijven (zo'n 20 minuten lopen naar het centrum). Na een vermoeiende dag hiken zullen we waarschijnlijk niet veel zin hebben om nog een stuk naar het centrum te lopen. Hoe zit het met parkeren in het centrum? Is dat goed te doen? Bij sommige reviews op Tripadvisor lazen we namelijk dat het soms wel lastig was om een parkeerplaats te vinden (hoewel we het ons niet echt voor kunnen stellen). Hoe zijn jullie ervaringen?
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

Waarom zou je perse naar het centrum van Jasper willen?
Daar zou ik echt niet op letten bij mijn keuze eerlijk gezeg.
Wij zaten trouwens in de Tekarra lodge, is ook een restaurantje aan. Je kan dus ook op plekken buiten het centrum gaan eten.
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

Ik lees zelfs dat veel mensen in Hinto overnachten, 50 automin. van Jasper en evt de middag even in Jasper rondkijken, evt late lunch.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Lotte86 schreef:We merken trouwens dat er toch al de nodige B&B's in het centrum van Jasper volgeboekt zijn, waardoor we er nu over denken om toch wat meer buiten het centrum te verblijven (zo'n 20 minuten lopen naar het centrum). Na een vermoeiende dag hiken zullen we waarschijnlijk niet veel zin hebben om nog een stuk naar het centrum te lopen. Hoe zit het met parkeren in het centrum? Is dat goed te doen? Bij sommige reviews op Tripadvisor lazen we namelijk dat het soms wel lastig was om een parkeerplaats te vinden (hoewel we het ons niet echt voor kunnen stellen). Hoe zijn jullie ervaringen?
Het is al weer een aantal jaren geleden, maar ik kan mij niets herinneren van moeilijk parkeren in Jasper. Het was wel midden september, dus niet direct hoogseizoen. Wij hebben er bij winkels geparkeerd, bij het bezoekerscentrum en langs de doorgaande weg bij het treinstation waren grote parkeerterreinen. Als je van jouw accommodatie naar het centrum van Jasper wil gaan, pak gewoon de auto.

Ons reisverslag: klik hier.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Ik kwam bij het zoeken naar camping een leuke accommodatie tegen nabij Ucluelet. Wya Point. Ze hebben soort yurts en huisjes aan het strand, naast de camping. Zag er leuk uit, niet heel groots kwam opzet allemaal; ik heb geen prijzen bekeken.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Lotte86
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Lotte86 »

We konden het ons al niet voorstellen dat parkeren een probleem zou zijn, maar dankzij jullie reacties weten we het nu tenminste zeker!
Isis schreef:Ik kwam bij het zoeken naar camping een leuke accommodatie tegen nabij Ucluelet. Wya Point. Ze hebben soort yurts en huisjes aan het strand, naast de camping. Zag er leuk uit, niet heel groots kwam opzet allemaal; ik heb geen prijzen bekeken.
Wat een prachtige locatie is dat zeg! We waren bij het zien van de foto's direct verkocht (totdat we de prijzen zagen haha). De yurt zou op zich wel te doen zijn a $150,- CAD. Alleen jammer dat het toilet en de badkamer in een "buitenhuis" zitten. We houden het in ieder geval nog even als optie aan, dankje!
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

Wij sliepen bij Ucluelet hier
http://www.pointwestcottages.com/
Een huisje met jacuzzi op het dakterras met sea-view :-)
Lotte86
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Lotte86 »

We hebben West Point Cottages meteen gisteravond gemaild, maar helaas was er niets meer vrij.. Heel jammer..

We zijn momenteel nog in afwachting van 2 andere opties, eveneens met bbq, hot tub en sea view (ja, je hebt ons aangestoken met luxe ;) )
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer