Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Vaio32: San Francisco + West-Canada
Reis Vaio32: San Francisco + West-Canada
Hoi,
Wij hebben reeds tickets geboekt voor een reis naar San Fransisco en West-Canada.
De indeling ziet er vooralsnog zo uit :
21/6 : Amsterdam - San Fransisco
22/6 : San Fransisco
23/6 : San Fransisco
24/6 : San Fransisco
25/6 : San Fransisco - Vancouver (avondvlucht)
26/6 : Vancouver
27/6 : Vancouver
28/6 : Vancouver - Whistler
29/6 : Whistler - Cache Creek
30/6 : Cache Creek - Clearwater
01/7 : Clearwater - Jasper
02/7 : Jasper
03/7 : Jasper - Yoho NP
04/7 : Yoho NP - Banff
05/7 : Banff
06/7 : Banff - Calgary
07/7 : Calgary - Amsterdam
08/7 : Amsterdam
Graag zouden wij willen weten of deze reis vanaf West- Canada gedeelte haalbaar is of dat we misschien beter iets kunnen veranderen.
Ook tips qua hotels voor zowel San Fransisco als Canada zijn welkom.
Alvast bedankt voor jullie reactie.
Gr. K&K
Wij hebben reeds tickets geboekt voor een reis naar San Fransisco en West-Canada.
De indeling ziet er vooralsnog zo uit :
21/6 : Amsterdam - San Fransisco
22/6 : San Fransisco
26/6 : Vancouver
28/6 : Vancouver - Whistler
29/6 : Whistler - Cache Creek
30/6 : Cache Creek - Clearwater
01/7 : Clearwater - Jasper
03/7 : Jasper - Yoho NP
04/7 : Yoho NP - Banff
07/7 : Calgary - Amsterdam
08/7 : Amsterdam
Graag zouden wij willen weten of deze reis vanaf West- Canada gedeelte haalbaar is of dat we misschien beter iets kunnen veranderen.
Ook tips qua hotels voor zowel San Fransisco als Canada zijn welkom.
Alvast bedankt voor jullie reactie.
Gr. K&K
2009 - New York
2012 - New York
2015 - New York - Dominicaanse Republiek
2016 - San Francisco - West-Canada
2017 - Miami - Key West - Nashville - GSM - Atlanta
2018 - Clearwater beach - New York
2012 - New York
Re: San Francisco + West-Canada
Ik kreeg bijna een rolberoerte toen ik SF - Vancouver zag staan, maar gelukkig is dat per vliegtuig!
Je zou kunnen overwegen om Whistler - Clearwater op 1 dag te rijden, dat is dan wel een redelijk lange rit, maar haalbaar, om zodoende een hele dag vrij te maken voor Wells Gray PP, waarvan ik aanneem dat je dat wilt bezoeken.
Jasper - Yoho daarmee kom je voor overnachting uit in Lake Louise of in Field.
Van Banff zou je in 1 keer naar Calgary airport kunnen rijden op de dag van vertrek, dat is max 1,5 uur, dan heb je nog een extra dag elders in te zetten, tenzij je Calgary als stad wilt bezoeken.
Je zou kunnen overwegen om Whistler - Clearwater op 1 dag te rijden, dat is dan wel een redelijk lange rit, maar haalbaar, om zodoende een hele dag vrij te maken voor Wells Gray PP, waarvan ik aanneem dat je dat wilt bezoeken.
Jasper - Yoho daarmee kom je voor overnachting uit in Lake Louise of in Field.
Van Banff zou je in 1 keer naar Calgary airport kunnen rijden op de dag van vertrek, dat is max 1,5 uur, dan heb je nog een extra dag elders in te zetten, tenzij je Calgary als stad wilt bezoeken.
Re: Reis Vaio32: San Francisco + West-Canada
Ik zie net bij de rest van de bericht in dit deel van het forum dat je eerder een bericht had aangemaakt met de planning andersom.
Daar zijn een aantal reacties op gekomen.
Aangezien je voorstel nog steeds in lijn van je andere bericht ligt, lijkt het mij handiger om dit nieuwe draadje daaronder te plakken. Wellicht kan een van de moderators dat doen? Nu lijkt het namelijk net bij het andere bericht alsof je helemaal niet meer van je hebt laten horen.
Daar zijn een aantal reacties op gekomen.
Aangezien je voorstel nog steeds in lijn van je andere bericht ligt, lijkt het mij handiger om dit nieuwe draadje daaronder te plakken. Wellicht kan een van de moderators dat doen? Nu lijkt het namelijk net bij het andere bericht alsof je helemaal niet meer van je hebt laten horen.
O, en ik zie ook nog een bericht Denver - SLC - SF onder jouw naam staan waar diverse reacties op gekomen zijn. Misschien is het wel zo aardig om daar te laten weten dat de plannen anders geworden zijn.
Op andere topics inmiddels laten weten dat die reizen niet doorgaan, bedankt voor de tip.
2009 - New York
2012 - New York
2012 - New York
Okee, goed zo, dan houden we het bij dit topic voor tips en trucs 

Hallo,
Inmiddels is alles vastgelegd voor deze reis. Hotels allemaal geboekt, maar wel eventueel gratis te annuleren, behalve degene die bij AIRBNB is geboekt.
21/6 : Amsterdam - San Fransisco (Lufhansa - Amsterdam - Frankfurt - San Francisco)
22/6 : San Fransisco (Hotel Boheme)
26/6 : Vancouver (Metropolitan Hotel Vancouver)
28/6 : Vancouver - Whistler (Auto halen en op naar hotel Summit Lodge Boutique)
29/6 : Whistler
30/6 : Whistler - Clearwater (Gateway B&B)
01/7 : Clearwater - Jasper ( Roseship suite via Airbnb)
03/7 : Jasper - Yoho NP (Canyon Ridge Lodge in Golden)
04/7 : Yoho NP - Banff ( Lady Devine B&B in Canmore)
07/7 : Calgary - Amsterdam (Applause hotel Calgary airport)
08/7 : Amsterdam (Vlucht United airlines via Frankfurt)
*In Whistler gaan we Zipplinen en willen we de bear excursie gaan doen.
Hebben jullie misschien tips wat we absoluut moeten gaan doen in Jasper en Banff, rekening houdende met de tijd die we daar hebben. (Iig Canada day in Jasper)
Verder twijfelen we nog om Vancouver 1 dag minder en die bij Whistler toe te voegen. Is dit aan te raden?
Alvast bedankt voor jullie reactie!
Gr.K&K
Inmiddels is alles vastgelegd voor deze reis. Hotels allemaal geboekt, maar wel eventueel gratis te annuleren, behalve degene die bij AIRBNB is geboekt.
21/6 : Amsterdam - San Fransisco (Lufhansa - Amsterdam - Frankfurt - San Francisco)
22/6 : San Fransisco (Hotel Boheme)
26/6 : Vancouver (Metropolitan Hotel Vancouver)
28/6 : Vancouver - Whistler (Auto halen en op naar hotel Summit Lodge Boutique)
29/6 : Whistler
30/6 : Whistler - Clearwater (Gateway B&B)
01/7 : Clearwater - Jasper ( Roseship suite via Airbnb)
03/7 : Jasper - Yoho NP (Canyon Ridge Lodge in Golden)
04/7 : Yoho NP - Banff ( Lady Devine B&B in Canmore)
07/7 : Calgary - Amsterdam (Applause hotel Calgary airport)
08/7 : Amsterdam (Vlucht United airlines via Frankfurt)
*In Whistler gaan we Zipplinen en willen we de bear excursie gaan doen.
Hebben jullie misschien tips wat we absoluut moeten gaan doen in Jasper en Banff, rekening houdende met de tijd die we daar hebben. (Iig Canada day in Jasper)
Verder twijfelen we nog om Vancouver 1 dag minder en die bij Whistler toe te voegen. Is dit aan te raden?
Alvast bedankt voor jullie reactie!
Gr.K&K
2009 - New York
2012 - New York
2012 - New York
In het kader van beter laat dan niet hier nog een reactie op je laatste planning.
Je vraagt of je 1 dag minder Vancouver zou doen ten gunste van extra dag Whistler. Hoewel ik mij in Whistler altijd vermaak, zou ik dat vanuit jullie oogpunt niet doen. Afh. van hoe laat je op dag 28/6 uit Vancouver vertrekt en hoeveel stops je onderweg naar Whistler maakt, heb je die middag ook voor Whistler, totaal dus zo'n 1,5e dag.
Waar ik eerder ruimte voor zou maken is voor Wells Gray PP. Whistler - Clearwater is ruim 5 uur tijden zonder stops. Vraag me of of je die dag nog zin hebt om dan Wells Gray te doen? Of wil je dat op de ochtend doen van de dag dat je naar Jasper rijdt?
Verder vind ik 1 dag voor Jasper wat weinig. Jasper - Yoho met overnachting in Golden zou ik niet doen. Golden ligt toch wel een stuk westelijker en dan moet je de volgende dag weer dezelfde weg door Yoho terug rijden, bovendien is het stuk Golden - Field het minst interessante deel. Als je hiervoor kiest uit budgettair oogpunt, dan zou ik iets in Field zoeken, maar niet verder. Overigens is het erg veel om op 1 dag zowel de Icefield Parkway als Lake Louise als Yoho stops te doen. Na de Icefield Parkway heb je waarschijnlijk wel genoeg gezien voor de dag. Doe de Yoho stops en Lake Louise de volgende dag als je naar Banff op weg gaat. 5/7 en 6/7 kan je dan vanuit Canmore de omgeving van Banff en Canmore doen. Canmore - Calgary is nog geen 1,5 uur rijden, eventueel kan je dus pas op de dag van vertrek uit Canmore vertrekken en rechtstreeks naar de airport gaan. Dan heb je een dag gewonnen ten gunste van Wells Gray of Jasper. Calgary als stad sla je dan over.
Je vraagt of je 1 dag minder Vancouver zou doen ten gunste van extra dag Whistler. Hoewel ik mij in Whistler altijd vermaak, zou ik dat vanuit jullie oogpunt niet doen. Afh. van hoe laat je op dag 28/6 uit Vancouver vertrekt en hoeveel stops je onderweg naar Whistler maakt, heb je die middag ook voor Whistler, totaal dus zo'n 1,5e dag.
Waar ik eerder ruimte voor zou maken is voor Wells Gray PP. Whistler - Clearwater is ruim 5 uur tijden zonder stops. Vraag me of of je die dag nog zin hebt om dan Wells Gray te doen? Of wil je dat op de ochtend doen van de dag dat je naar Jasper rijdt?
Verder vind ik 1 dag voor Jasper wat weinig. Jasper - Yoho met overnachting in Golden zou ik niet doen. Golden ligt toch wel een stuk westelijker en dan moet je de volgende dag weer dezelfde weg door Yoho terug rijden, bovendien is het stuk Golden - Field het minst interessante deel. Als je hiervoor kiest uit budgettair oogpunt, dan zou ik iets in Field zoeken, maar niet verder. Overigens is het erg veel om op 1 dag zowel de Icefield Parkway als Lake Louise als Yoho stops te doen. Na de Icefield Parkway heb je waarschijnlijk wel genoeg gezien voor de dag. Doe de Yoho stops en Lake Louise de volgende dag als je naar Banff op weg gaat. 5/7 en 6/7 kan je dan vanuit Canmore de omgeving van Banff en Canmore doen. Canmore - Calgary is nog geen 1,5 uur rijden, eventueel kan je dus pas op de dag van vertrek uit Canmore vertrekken en rechtstreeks naar de airport gaan. Dan heb je een dag gewonnen ten gunste van Wells Gray of Jasper. Calgary als stad sla je dan over.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 5270 Weergaves
-
Laatste bericht door AnnInBC
-
- 37 Reacties