Reis died79: route west-canada

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Désirée
Amerikakenner
Berichten: 707
Lid geworden op: 30 mei 2011, 12:39
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis died79: route west-canada

Bericht door Désirée »

We hadden al bedacht om maar 1 nacht wells gray te doen. We hebben 2 nachten parksville om ook gewoon te relaxen bij het strand en omdat we niet ieder dag willen relaxen.

Onze voorkeur zou uitgaan van het volgende.
1. Calgary
2. Calgary - banff
3. Banff
4. Banff- lake louise ( nog banff, eind van de dag lake louise)
5. lake louise ( yoho np)
6.Lake louise- jasper ( icefield parkway)
7.Jasper
8 Jasper
9. Jasper - wells gray ( watervallen bezoeken)
10. Wells gray- cache creek
11. Cache creek- whistler ( strandje in de buurt)
12.Whistler ( peak to peak gondola, olympic park)
13.Whistler - north vancouver
14.North vancouver- parksville ( relaxen strand)
15.Parksville - tofino
16. Tofino (whalewatch)
17. Tofino (pacific rim np)
18. Tofino - victoria
19. Victoria
20. Victoria - vancouver
21. Vancouver ( stanley park, fietsen huren)
22. Vancouver
23. Naar huis
Désirée

2009 New York
2011 Zuidwesten
2016 Yellowstone, utah, south dakota, colorado, wyoming
2018 West- Canada
2024 Las Vegas
Mariah
Amerikafan
Berichten: 188
Lid geworden op: 03 jan 2010, 12:12
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis died79: route west-canada

Bericht door Mariah »

Afgelopen week waren we 3 nachten in Whistler, was eigenlijk nog te kort, er is daar zoveel te doen. Wij hebben zipline gedaan, quad gereden, met de gondels omhoog en gewandeld. Je kunt er ook mountainbikes huren, ik zag veel ouders met (jonge) kinderen dat doen. De meeste hotels hebben een zwembad om te relaxen.
Wel een dikke portemonnee mee voor Whistler.
Gebruikersavatar
Q-BiC
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 11 feb 2009, 11:17
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Oost-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Reis died79: route west-canada

Bericht door Q-BiC »

Route ziet er wel goed uit zo. Idd, mss beter dan een extra dag Whistler ipv een extra dag Parksville.
Het traject Wells Gray -> Cache Creek is wel relatief kort. Je zou hier dus in de vm nog gerust het park kunnen bezoeken, zodat je je op de voorgaande dag niet uit Jasper weg moet haasten.
Eventueel zou je via 100 Mile House naar Cache Creek kunnen rijden. Die weg is mss mooier dan de interstate, maar ik heb er geen ervaring mee.... (Google Maps laat me momenteel ook geen route berekenen aldaar...)
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
Désirée
Amerikakenner
Berichten: 707
Lid geworden op: 30 mei 2011, 12:39
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis died79: route west-canada

Bericht door Désirée »

De route naar whisler opgesplits zodat de afstand om te rijden korter is en we inderdaad in de ochtend nog het park kunnen bezoeken.
Désirée

2009 New York
2011 Zuidwesten
2016 Yellowstone, utah, south dakota, colorado, wyoming
2018 West- Canada
2024 Las Vegas
Désirée
Amerikakenner
Berichten: 707
Lid geworden op: 30 mei 2011, 12:39
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis died79: route west-canada

Bericht door Désirée »

Ben aan het kijken of Ucluelet geen leukere plek is om te overnachten dan Tofino.
Iemand nog suggesties?
Désirée

2009 New York
2011 Zuidwesten
2016 Yellowstone, utah, south dakota, colorado, wyoming
2018 West- Canada
2024 Las Vegas
Mariah
Amerikafan
Berichten: 188
Lid geworden op: 03 jan 2010, 12:12
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis died79: route west-canada

Bericht door Mariah »

Ucluelet zelf is een kleiner plaatsje dan Tofino, het is wat vergane glorie. In Tofino is wat meer reuring met veel surfers.

Wij hebben onlangs twee nachten overnacht in 'The House of the Harbour Hideout' in Ucluelet, een super leuk huis met 2 slaapkamers (en een slaapbank), sfeervol ingericht, alles aanwezig, buiten op de patio een heerlijke hottub en een vuurplaats.
De eerste avond hebben we moeten zoeken naar een plaats om te kunnen eten (was gesloten of al vol), uiteindelijk heel leuk gezeten en heerlijk gegeten bij Black Rock Ocean Resort.

Tofino of Ucluelet, de wandelingen die wij wilden doen lagen verspreid over en tussen beide plaatsen, dan is het om het even welke plaats je zit.
Désirée
Amerikakenner
Berichten: 707
Lid geworden op: 30 mei 2011, 12:39
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis died79: route west-canada

Bericht door Désirée »

Zit te twijfelen of we tussenstop in cache creek zullen doen tussen wells grey en clearwater of dat we dit in 1 stuk rijden.
Wat zijn jullie ervaringen, ook rekening houdend dat we met een kind van 5 jaar reizen.
Désirée

2009 New York
2011 Zuidwesten
2016 Yellowstone, utah, south dakota, colorado, wyoming
2018 West- Canada
2024 Las Vegas
Mariah
Amerikafan
Berichten: 188
Lid geworden op: 03 jan 2010, 12:12
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis died79: route west-canada

Bericht door Mariah »

Tja, lastig te zeggen. Ik heb liever een wat langere reisdag en daarna een paar dagen rustig op één plaats dan elke dag een paar uur maar dat is voor ieder weer anders. Valt je kind makkelijk in slaap in de auto? Dan is het het overwegen waard om in één keer te rijden. Anders een aantal leuke stops onderweg?

Wij reden in één keer van Whistler naar Clearwater. Zonder stops denk ik dat het klopt wat googlemaps zegt, ongeveer 5 1/4 uur. Grofweg is het stuk van Whistler/Pemberton tot Lilooet in verhouding vrij veel kronkelen (en uit mijn hoofd met weinig stops), het stuk van Lillooet tot Clearwater zijn veel minder bochten en rijdt sneller. Maar overal is het rustig, althans, toen wij er waren een aantal weken terug, midden in hoogseizoen.

Er zijn niet veel maar wel een aantal leuke stops onderweg:
Joffre Lakes - alleen naar het eerste meer lopen is een paar honderd m. Naar het 2e of 3e is meteen een hele kluif. Een uur rijden van Whistler
Marble Canyon - een leuke P langs de rivier
Duffy Lake
Désirée
Amerikakenner
Berichten: 707
Lid geworden op: 30 mei 2011, 12:39
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis died79: route west-canada

Bericht door Désirée »

Zou je ee nacht dan bij wells gray of juist bij whistker zetten? Nu maar 1 overnachting wells gray. Of elders?
Désirée

2009 New York
2011 Zuidwesten
2016 Yellowstone, utah, south dakota, colorado, wyoming
2018 West- Canada
2024 Las Vegas
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis died79: route west-canada

Bericht door hemmie »

Wij zijn vorig jaar van Clearwater via 100 mile house naar Lillooet gereden, en de volgende dag door naar Whistler, waar we al eind van de ochtend aankwamen en dus de rest van de middag hadden. Voordeel was de relatief goedkope overnachting in Lillooet. Wij hadden de rijdag via 100 mile house erg slecht weer, het was wel een mooie route, maar wij hebben er niet heel veel van gezien (en ik kan het sowieso niet met de kortste route vergelijken). Wij hadden maar 1 overnachting in Whistler, we hadden er een kleine 24 uur. Ook hier weet ik weer niet of dat genoeg tijd is, voor ons was het eerder te veel want door zeer laaghangende bewolking was de peak to peak het geld absoluut niet waard, dus die hebben we met pijn in het hart overgeslagen. Olympic Park was leuk, maar ik vond die in Calgary met werkende bobslee baan leuker. Wie weet hadden we met een nacht extra de peak to peak toch nog kunnen doen, maar we hebben de volgende ochtend nog tot 10 uur gewacht, en de bewolking leek nog steeds niet op te trekken, dus ik betwijfel het.
Terug in Texas!
Mariah
Amerikafan
Berichten: 188
Lid geworden op: 03 jan 2010, 12:12
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis died79: route west-canada

Bericht door Mariah »

Afhankelijk waar je voorkeur naar uit gaat: autorijden en lopen naar de watervallen (een aantal schijnen heel mooi te zijn) in Wells Grey of met de gondel/stoeltjesliften/peak to peak en wandelen af andere activiteiten in Whislter?

Clearwater was voor ons alleen een tussenstop op weg naar Jasper, we zijn niet naar Wells Grey geweest. Het leek mij te ver heen en weer rijden het park in voor de watervallen, maar ja, anderen zijn enthousiast over het park.
Bij Clearwater heb je het Dutch Lake, hier kun je zwemmen en kanoën. Het dorpje zelf vonden wij niet veel aan.

Als je net als Hemmie slecht weer hebt, tja, dat is wel pech en minder mooi, waar je ook bent.
Désirée
Amerikakenner
Berichten: 707
Lid geworden op: 30 mei 2011, 12:39
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis died79: route west-canada

Bericht door Désirée »

De Tickets zijn geboekt!!
Nu de route verder optimaliseren en op zoek naar hotels.
Binnenkort een update :D
Désirée

2009 New York
2011 Zuidwesten
2016 Yellowstone, utah, south dakota, colorado, wyoming
2018 West- Canada
2024 Las Vegas
Désirée
Amerikakenner
Berichten: 707
Lid geworden op: 30 mei 2011, 12:39
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis died79: route west-canada

Bericht door Désirée »

hemmie schreef:Wij zijn vorig jaar van Clearwater via 100 mile house naar Lillooet gereden, en de volgende dag door naar Whistler, waar we al eind van de ochtend aankwamen en dus de rest van de middag hadden. Voordeel was de relatief goedkope overnachting in Lillooet. Wij hadden de rijdag via 100 mile house erg slecht weer, het was wel een mooie route, maar wij hebben er niet heel veel van gezien (en ik kan het sowieso niet met de kortste route vergelijken). Wij hadden maar 1 overnachting in Whistler, we hadden er een kleine 24 uur. Ook hier weet ik weer niet of dat genoeg tijd is, voor ons was het eerder te veel want door zeer laaghangende bewolking was de peak to peak het geld absoluut niet waard, dus die hebben we met pijn in het hart overgeslagen. Olympic Park was leuk, maar ik vond die in Calgary met werkende bobslee baan leuker. Wie weet hadden we met een nacht extra de peak to peak toch nog kunnen doen, maar we hebben de volgende ochtend nog tot 10 uur gewacht, en de bewolking leek nog steeds niet op te trekken, dus ik betwijfel het.
En een extr nacht in wells gray? Of elders in onze route?
Désirée

2009 New York
2011 Zuidwesten
2016 Yellowstone, utah, south dakota, colorado, wyoming
2018 West- Canada
2024 Las Vegas
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis died79: route west-canada

Bericht door hemmie »

Wij hadden 2 nachten in Clearwater, maar wij sliepen de nacht ervoor in Hinton doordat er in Jasper niets vrij was, en wij reisden niet zo snel met 8 personen waaronder 5 kinderen van kleuter tot tiener. Als je op tijd vanuit Jasper vertrekt zou je 's middags nog wel Wells Grey kunnen doen denk ik. Voor ons was Clearwater een heerlijk rustpunt wat goed uitkwam met een ziek kind de dag dat we daar aankwamen, maar als je geen problemen hebt met een volle dag en vanuit Jasper komt zou 1 nacht in Clearwater moeten lukken. Het blijven altijd persoonlijke keuzes, wij deden in 3 weken een rondje Vancouver zonder VI en hadden dus een rustigere route.
Terug in Texas!
Désirée
Amerikakenner
Berichten: 707
Lid geworden op: 30 mei 2011, 12:39
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis died79: route west-canada

Bericht door Désirée »

Lake louise is erg prijzig. Is golden een goede optie voor yoho?
Désirée

2009 New York
2011 Zuidwesten
2016 Yellowstone, utah, south dakota, colorado, wyoming
2018 West- Canada
2024 Las Vegas
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis died79: route west-canada

Bericht door hemmie »

Wij deden vorig jaar 2 nachten Golden, vond ik geen probleem. Lake Louise gedaan tussen Banff en Golden, dag erna yoho vanuit Golden, dag erna Golden -Jasper. Ook nog een keer die plek bezocht waar je de trein op meerdere plekken tegelijk ziet, ik geloof tussen Lake Louise en Golden.
Enige nadeel van deze constructie was dat we eigenlijk te laat in Lake Louise aankwamen (ook door beren onderweg), we konden met moeite nog Lake Louise doen, Moraine Lake was al afgesloten vanwege drukte. Als je in Lake Louise overnacht kun je makkelijker 's ochtends vroeg bij de meren zijn.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9250
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Reis died79: route west-canada

Bericht door markro »

Désirée schreef:Lake louise is erg prijzig. Is golden een goede optie voor yoho?
Je zit daar in de nationale parken, dus daar hangt een prijskaartje aan. Persoonlijk zou ik een overnachtingsplaats in Lake Louise Village of in Field (BC) zoeken. Golden zou mij te ver weg zijn om Lake Louise en Yoho te bezoeken. Daarbij vond ik de snelweg tussen Golden en het Yoho NP maar een saai stuk weg.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
FerryM
Amerikakenner
Berichten: 465
Lid geworden op: 19 okt 2008, 14:47
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Reis died79: route west-canada

Bericht door FerryM »

Ja, eens, zou opteren voor Field.
Zit een aantal prima B&B's.
Groet, Ferry

http://ferrymarquart.eu
Mariah
Amerikafan
Berichten: 188
Lid geworden op: 03 jan 2010, 12:12
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis died79: route west-canada

Bericht door Mariah »

Wat wil je doen in Yoho? Als je voor Emerald Lake gaat, dat ligt bij Field bijna om de hoek.
FerryM
Amerikakenner
Berichten: 465
Lid geworden op: 19 okt 2008, 14:47
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Reis died79: route west-canada

Bericht door FerryM »

En Lake O'Hara ligt om de hoek...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer