Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Verandering van plannen, rondreis VS / Canada, wie helpt ons?

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Moniquemichiel
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Verandering van plannen, rondreis VS / Canada, wie helpt ons?

Bericht door Moniquemichiel »

We zitten al weer volop in de voorpret want we willen in 2015 een mooie reis door Canada gaan maken. Ook deze reis willen we tentkamperen afwisselen met hotel, cabins of B&B's. We gaan met 4 personen.

Eerste opzet:

1. Amsterdam- Calgary (hotel)
2. Calgary
3. Calgary- Yoho NP (237 km) (tent)
4. Yoho
5. Yoho
6. Yoho- Banff (45 km) (tent)
7. Banff
8. Banff
9. Banff- Jasper ( 109 km) (tent)
10. Jasper
11. Jasper
12. Jasper- Clearwater (321 km) (hotel)
13. Clearwater- Whistler (425 km) (hotel ?)
14. Whistler
15. Whistler- Campbell River (312 km) ( Cabin ? )
16. Campbell River. mailflight
17. Campbell River. whalewatching
18. Campbell River- Victoria (265 km) (hotel)
19. Victoria- Olympic ( 52 km + bootovertocht) (tent)
20. Olympic
21. Olympic- Seattle (141 km)
22. Seattle (hotel) Bezoek Boeïngfabriek en underground tour.
23. Seattle- Vancouver (227 km) (hotel ?)
24. Vancouver
25. Vancouver
26. Vancouver- Amsterdam.

Uiteraard willen we graag tips. Vooral wat betreft campings. We willen het liefst op eenvoudige campings staan in de parken ( met spoeltoiletten! ) . Douches zijn erg prettig maar geen must. Een verdwaalde camper geen probleem maar liever niet te veel :wink: Verder heel graag tips over cabins, hotels en B&B. We zijn vorig jaar door het blog van Elly ook terecht gekomen op een Lama farm. Dit vonden we fantastisch dus als iemand een bijzondere overnachtingsplek kent horen we dat graag. Misschien is het ook handig om met wat dagen te schuiven..... we horen het graag.

groetjes,
Michiel en Monique
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Opzet reis Canada 2015 . Rondreis en kamperen.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik kan je niet helpen maar wellicht heb je iets aan het 2011-verslag van Saskia (sep op het forum), in hun huidige reis gaan ze ook weer naar Canada en ze hebben altijd de prachtigste kampeerplekjes!
Zie http://bertensaskia.blogspot.nl

Marianne
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door michelly »

Aan tips voor cabins kan ik je nu helaas niet helpen. Die lamaranch was leuk hè :wink:
We zijn vorig jaar wel in dit gebied geweest met de camper.
Wij hadden de volgende campings die ik je van harte kan aanbevelen:
Banff: Tunnel Mountain Village I Campground
Yoho: Kicking Horse Campground
Jonas Creek in Jasper: Jonas Creek Campground
Jasper: Whistlers Campground

Volgens mij is van deze campings alleen Jonas Creek niet voorzien van douches en flushtoiletten. De anderen iig wel.

Kijk voor onze ervaringen in ons 2013 verslag.

Elly
Moniquemichiel
Amerikakenner

Super bedankt Marianne en Elly. Ik had het blog van Bert en Saskia al gevonden maar heb me er nu ook op geabonneerd (heel leuk geschreven). Bedankt voor de campings Elly, ook al heb je deze reis met een camper gemaakt dan kijk je er vast nog steeds als een tentkampeerder naar :D Ik kreeg de tip om de reis tussen Whistler en Campbell River in twee gedeeltes te doen omdat de weg meer dan de moeite waar is voor enkele stops en er ook een bootovertocht in zit. Dit neem ik in ieder geval ook al mee in de planning.
Michelle1711
Amerika-ontdekker

Bericht door Michelle1711 »

Wat leuk dat jullie gaan! Wij gaan ook volgend jaar.
Welke maand willen jullie gaan?
2009 Rondreis Florida
2010 Rondreis West-Amerika
2011 Rondreis Oost & Zuid Amerika
2012 Rondreis West-Amerika
2014 New York
2015 Canada & Amerika
Moniquemichiel
Amerikakenner

Ik denk juli. We zijn gebonden aan het hoogseizoen. Ik werk in het onderwijs.
Moniquemichiel
Amerikakenner

YES GEBOEKT!!!!! :lol: :thumbup:

Op één of andere manier is het altijd fijn als de tickets geboekt zijn. De plannen zijn wel iets anders geworden. Zoon en schoondochter kunnen maar 2 weken dus die pikken we dan op. We gaan zelf 4 weken. De vakantie wordt dus eigenlijk in tweeën gehakt....... :lol:
Jarome
Amerikafan

Bericht door Jarome »

Ik weet niet of de eerste opzet (13 juli) nog geldt, maar het gaat vanaf Calgary wel op en neer. Logischer is om eerst in Banff te verblijven(Canmore is een leuker en goedkoper alternatief en maar 20 minuutjes van Banff), dan Yoho en vervolgens Jasper.
Twee leuke kleinere campsites bij Canmore zijn b.v. Bow River en Three Sisters.
Zeker de moeite van het proberen waard is om kaartjes voor de bus te bemachtigen voor Lake O'Hara tijdens je verblijf in Yoho. Zoals gezegd, het kost moeite en tijd(kan alleen telefonisch), maar het is wel een onaards mooie plek.
Bij Takkakaw Falls is een leuke walk-in camping, te bereiken vanaf de parkeerplaats bij de Falls.
Bij Clearwater zijn een paar aardige campings en h(m)otels aan Dutch Lake. The Dutch Lake Motel and Campground heeft ook een klein leuk strandje aan het meer.

Whistler - Campbell River is op zich wel te doen op één dag(met een goede planning voor de ferry), maar de dag daarvoor (Clearwater - Whistler) vind ik wel erg lang, terwijl dat een heel mooie route is, vooral als je zuidelijk langs Green Lake rijdt via Lone Butte en 70Mile House.
Zelf ben ik niet zo'n liefhebber van Whistler, hoewel de omgeving natuurlijk prachtig is, is het ook wel ultra toeristisch en in de zomer erg druk en vol. Pemberton is ook een leuke plek om te overnachten ( b.v. The Greenwood Inn) en aanzienlijk goedkoper. Bovendien zit je dan vlakbij Joffre Lakes. Een wandeling, die je niet mag missen.
Campbell River op zich is niet zo bijzonder, maar Elk Falls Campground is wel een heel mooie camping. Voor whalewatching aldaar kan ik zeker Aboriginal Journeys aanbevelen.
Moniquemichiel
Amerikakenner

Hoi,

De eerste opzet geldt inderdaad niet meer. Ik had op het wereldreizigers forum ook al opmerkingen gekregen over de volgorde in de planning. We vliegen op Edmonton en hebben 2 weken tot Vancouver. Daarna komen mijn zoon en zijn vriendin er bij. Cambell River staat gepland omdat we graag een dag met een postvliegtuig mee willen.

Ik heb gegoogled op de campings die je beschreef. vooral de Elk Falls Campground maakt indruk. We wilden in eerste instantie daar in een cabin maar ik denk dat het toch de tent wordt.

Echt super bedankt voor de tips! :thumbup:

groetjes,
Monique
Moniquemichiel
Amerikakenner

Change of plans......

Mijn zoon en schoondochter zouden de laatste twee weken van onze vakantie meereizen. Samen wilden we de Boeïng fabrieken bezoeken en een mailflight maken vanuit Campbell River. Mijn zoon zit momenteel volop in een toelatingstraject voor een opleiding die in februari start. We hebben besloten dat ze dit jaar niet meegaan. Zelf hebben we al tickets van Amsterdam naar Edmonton en terug naar Amsterdam vanuit Vancouver. We willen nu Vancouver Island bewaren voor een andere keer als ze wel meekunnen.

Voor de nieuwe opzet kunnen we wel wat tips gebruiken. We willen nu graag wel Yellowstone meenemen.

dag 1. Amsterdam- Edmonton
dag 2. Edmonton (boodschappen en Elk Island)
dag 3. Edmonton
dag 4. Edmonton- Jasper
dag 5. Jasper
dag 6. Jasper- Yoho
dag 7. Yoho (lake o' Hara )
dag 8. Yoho- Banff NP
dag 9. Banff- Waterton
dag 10. Waterton- Glacier
dag 11. Glacier-
dag 12. Glacier- stopover?
dag 13. Stopover- Yellowstone
dag 14. Yellowstone
dag 15. Yellowstone
dag 16. Yellowstone- Sawtooth Mountains
dag 17
dag 18
dag 19
dag 20
dag 21
dag 22
dag 23. ? - Seattle
dag 24. Seattle
dag 25. Seattle- Olympic
dag 26. Olympic
dag 27. Olympic- Vancouver
dag 28. Vancouver-
dag 29. Vancouver
dag 30. Vancouver- Amsterdam

Tussen Yellowstone en Seattle hebben we niet zo heel veel dagen zo te zien en er is zoveel moois te zien volgens de reisverslagen die ik aan het uitpluizen ben. We gaan weer kamperen (tent) en wisselen af met hotels/ cabins. Wat we niet willen is ons haasten :D

Wie heeft tips voor ons ?

groetjes,

Monique
Moniquemichiel
Amerikakenner

Re: Reis Moniquemichiel: opzet reis Canada 2015. Rondreis en kamperen.

Hoi,

Zou één van de mods de titel van dit topic willen veranderen in 'Verandering van plannen, rondreis VS / Canada, wie helpt ons'?'

groetjes,
Monique

* Note mod (Marco): topictitel aangepast.
yarrah
Amerika-expert

Re: Verandering van plannen, rondreis VS / Canada, wie helpt ons?

Bericht door yarrah »

Rit de van Glacier naar Yellowsone is in een dag te doen. Zeker met een auto, wij deden het met een truckcamper. Een stopover is niet echt nodig.
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Moniquemichiel
Amerikakenner

Fijn, scheelt weer een dag. Wij vinden af en toe een reisdag niet erg maar willen zeker geen gehaast gevoel hebben. Dank je ! :D
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Craters of the Moon is erg leuk. Ben je daar al eens geweest? Er is een hele mooie camping in het park. Keurig sanitair en je kampeert op de lava.
De Sawtooth Mountains zou ik ook een extra dagje voor uittrekken, we hebben daar destijds een mooie wandeling naar Alpine Lake gedaan.
We hadden een leuke cabin in Stanley. Dat vonden we sowieso een leuk dorpje.
Tussen Craters ot Moon en Stanley heb je ook nog de Custer Motorway, een prima te rijden dirtroad. Een leuke stop is dan in het spookstadje Custer City.
Zie voor dit alles ons 2012 verslag :wink:

Elly
Moniquemichiel
Amerikakenner

Hoi Elly,

Ligt wel allemaal mooi op de route. We zijn nog nooit bij Craters of the Moon geweest. Wat we in ieder geval willen doen is Painted Hills. Heel Oregon lijkt me trouwens erg mooi, zag een filmpje kust, ook erg spectaculair. Verder lijkt Crater Lake me ook mooi ....... Tja, en voordat je het weet kan je bijna niet meer kiezen. :D
In Yellowstone willen we heel graag Mammoth Hotsprings bezoeken.

Keuzes... Keuzes..... Maar zo leuk om alles uit te vlooien en te zien wat er nog meer te bekijken is. Ik geloof dat we nog lang niet klaar zijn met de VS en Canada.

Groetjes,
Monique
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Ja dat heb ik ook altijd. Ik denk het heel ruim gepland te hebben en kom dan toch weer tijd tekort :wink:
Succes!

Elly
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer