Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis USADenise: Seattle - Vancouver - Salt Lake City - Las Vegas

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
USADenise
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door USADenise »

Hoi allemaal,

Ik ben me alvast aan het oriënteren op een nieuwe reis naar de USA, en daarbij willen wij ook graag Canada aandoen (1ste keer). Nu heb ik 2 verschillende routes uitgestippeld, een met Jasper NP EN Banff NP, en eentje met alleen Banff NP. Is het een 'zonde' om Jasper NP voorbij te gaan en mogen we deze dus echt niet missen? Welke van de parken heeft jullie voorkeur? En waarom? :)

Alvast bedankt!

2016: Honeymoon (Canada - Disney Cruise - CA & NV)
2012: Rondreis CA, AZ, UT, NV
2012: Citytrip Las Vegas, Washington DC, New York
2011: Citytrip Las Vegas
2010: Rondreis SD, WY, UT, AZ, NV, CA
2009: Citytrip New York
2008: Rondreis CA, AZ, UT, NV
mtl
Amerika-expert

Re: Jasper NP / Banff NP

Bericht door mtl »

Als je echt moet kiezen ga dan voor Banff.
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Jazeker is het zonde om Jasper NP niet te bezoeken, vooral omdat de Icefields Parkway door beide parken gaat. Dit is echt een van de allermooiste wegen die er bestaan. Heel erg mooi om te rijden en regelmatig uit te stappen bij viewpoints of zelfs om een korte of langere hike te doen. Wij zijn afgelopen zomer daar geweest. Misschien heb je iets aan ons verslag.
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Icefields Parkway vonden wij ook erg mooi, veel mooie stops. We hebben er drie dagen de tijd voor genomen om van Banff naar Jasper te rijden, met twee overnachtingen op een kleine camping bij de grote gletcher, en een dagwandeling naar een zijarm van de geltcher in een totaal verlaten dal. Een hele dag helemaal niemand tegengekomen... 'k zou zo weer teruggaan.
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Sluit mij volledig aan bij bovenstaande posts. Kijk anders eens naar onze blog van vorig jaar voor deze regio. En...nu staan we klaar om naar de luchthaven te vertrekken met bestemming Seattle, waarbij we ook weer naar Banff gaan. Deze keer geen Jasper, gewoon omdat we er al meerdere keren waren, maar in het andere geval is de Icefields Parkway een absolute must :thumbup: :clap: .
USADenise
Amerika-ontdekker

Bericht door USADenise »

Thanks voor de reacties!

@Felicitas: ik heb meteen een kijkje op je blog genomen, jullie doen aan topsport tijdens de vakantie met de lange wandelingen :wink:

@Goldenhills: op welke camping stonden jullie? Klinkt goed!

@Kalaman: ik had je verslagen, fb en video's al gevonden :thumbup: :wink: Wat een prachtige foto's maak je! Ik neem graag ieders advies ter harte, dus dan zal ik Jasper (en Icefields Parkway) op de route houden. Fijne reis! Ik ga je volgen :)

Ik zal straks even mijn route posten, hopelijk willen jullie daar even op schieten.

AnnInBC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

Als je dan toch al in Banff NP bent zou het echt wel zonde zijn om Jasper NP te missen. Jasper NP is wat minder druk en wat ruiger vergeleken met Banff NP. De rit via de Icefield Parkway alleen al is de moeite! Yoho NP is ook een prachtig park wat tegen Banff NP gelegen is in de omgeving van Lake Louise en Moraine Lake, ook wel een park om niet te missen! :thumbup:
Broes
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Broes »

Net terug van een maand Canada en wij kiezen voluit voor Jasper: veel rustiger en daardoor ook veel meer kans om beren te zien. Ook het centrum vonden we iets charmanter. Daardoor moet je Banff zeker niet links laten liggen, dus ga gewoon voor beide parken. Ook de Icefields Parkway is een must.
Misschien moet je jouw route hier ook eens posten?
Op de planning: Canada (juni 2014)
Check onze blog: http://www.reisverslaafd.be
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

USADenise schreef:@Goldenhills: op welke camping stonden jullie? Klinkt goed!
Wilcox Creek, met een tentje. Erg basic, maar voor ons goed genoeg. Er is ook een RV campground geloof ik. Het kan er natuurlijk koud zijn, je zit tenslotte vlak bij een gletcher :D
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Jaaa..... :thumbup: En de wandeling naar Wilcox Pass. Waar je een geweldig uitzicht krijgt over de Glacier.
We hebben er al meerdere keren gestaan met een camper,.. en beide keren flinke vorst gehad.
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Wij vonden Jasper veel leuker en rustiger dan Banff. De wandeling "Path of the Glacier Trail"bij Mount Edith Cavell is prachtig, en ook Lake Maligne is erg mooi.
En inderdaad; de Icefield Parkway is één van de mooiste wegen die wij ooit gereden hebben.
Zie ook ons verslag Usa en Canada 2008
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

Jasper is ook zeker de moeite. Heel vroeg 's ochtends reiden naar Maligne Lake en wildlife spotten. Zalig! (wel echt 's morgens heeeeeeeeel vroeg he ;-) )
Petticoat
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door Petticoat »

Zonde als je zo dichtbij bent en dan Jasper overslaat! Icefield parkway is prachtig en heb in Jasper veel meer wildlife gezien dan in Banff.
2007 Canada;2008 SanFranc-Yellowstone;2010 Seattle-San Diego;2011 Zuidwesten;2012 Canada-Yellowstone;2009&2014 Florida&Cruise;2015 Colorado&Utah(www.howdypardon.blogspot.com);2016 Nieuw-Zeeland;2017 Noordoosten;2023 Cruise NYC-Quebec
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

USADenise schreef:Nu heb ik 2 verschillende routes uitgestippeld, een met Jasper NP EN Banff NP, en eentje met alleen Banff NP. Is het een 'zonde' om Jasper NP voorbij te gaan en mogen we deze dus echt niet missen? Welke van de parken heeft jullie voorkeur? En waarom? :)
Ook al ken ik de rest van de routes niet, toch kan ik jou aanraden om zowel Banff als Jasper en omstreken te bezoeken en de Icefields Parkway te rijden. De natuur is daar zo groots, zeker doen.

Hier een link naar ons reisverslag met foto's, waar wij deze route reden klik hier. Bovenaan iedere dag zit een klikbare button, waarmee je naar onze foto's gaat.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
USADenise
Amerika-ontdekker

Bericht door USADenise »

Dank weer! Lijkt me dus overduidelijk: Jasper niet overslaan, en vooral niet de Icefields Parkway :wink: Ik heb ook zojuist de Capitool gids voor Canada besteld, heerlijk al dat leesvoer!

@Markro: wat een fijn verslag schrijf je! Ik zit met pen en papier aantekeningen te maken met 'wat vooral niet te missen' :thumbup: (en je hebt de reis in september gemaakt zag ik, dan willen (lees: gaan :D) wij ook.

@Vana: ook in jouw verslag staan leuke tips! En wat een mooie foto's van beren heb je kunnen schieten!

@Broes: heb jij ook toevallig een reisverslag?

@AnnInBC: Yoho heb ik inderdaad op de route staan :)

Even off-topic: zal ik mijn route(s) in dit topic plaatsen om verdere 'vervuiling' te voorkomen? Ik weet alleen niet hoe ik de titel van dit draadje kan wijzigen :o

USADenise
Amerika-ontdekker

Bericht door USADenise »

Oh, en nog een vraagje: dit zal onze eerste camperreis worden. Het is al jaaaaaren mijn droom om met 2 kinderen (en vriend/man :wink:) rond te reizen door Amerika en/of Canada. De 2 kinderen zijn er inmiddels (de oudste is 1 en de jongste een maand :D), en wij gaan in 2016 trouwen, dus wij zullen deze droom(huwelijks)reis maken met 2 kleintjes, vinden jullie dan de omgeving van Canada ook te doen? Uiteraard zorg ik ook voor rust op de route en kindvriendelijke activiteiten/campings.

Het draadje over reizen met kinderen heb ik al bekeken, maar het gaat mij meer om de omgeving.

@Tipsy: met vroeg opstaan zit het wel snor dus :lol:

USADenise
Amerika-ontdekker

Bericht door USADenise »

Haha, helemaal blij dat ik nieuwe reacties heb op mijn post, maar zijn het antwoorden op de vraag van een ander forumlid :sadcry:

Zouden jullie mijn vragen ook nog willen beantwoorden? :)

* Note mod (Marco):
inmiddels de berichten met de vraag van een ander forumlid, en de antwoorden daarop, afgesplitst naar een nieuw topic:
zie: http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=8&t=55207

Denise, je kan jouw routeplanning ook in dit topic plaatsen. Als je mij de nieuwe tekst voor de topictitel doorgeeft, dan pas ik dat aan.

Broes
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Broes »

USADenise schreef:@Broes: heb jij ook toevallig een reisverslag?
Ja hoor, http://www.reisverslaafd.be.
Let wel: is nog niet zo gestructureerd, dus je zal waarschijnlijk bij archief moeten kijken voor alle verslagen. De laatste dagen staan er ook nog niet op.
Laatst gewijzigd door markro op 08 jul 2014, 13:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote ingekort.
Op de planning: Canada (juni 2014)
Check onze blog: http://www.reisverslaafd.be
USADenise
Amerika-ontdekker

Bericht door USADenise »

Dank Broes! ik zie 'm nu in je handtekening staan, zal wel met mijn neus hebben gekeken 8)

Ik heb 2 routes opgesteld, beiden zijn van het noordwesten - via Canada - naar het zuidwesten. De reis willen wij eindigen in onze favoriete stad Las Vegas en omdat ik helemaal fan ben van het zuidwesten heb ik deze in het kort daarin meegenomen. Het lijkt mij fantastisch om voor mijn camper, in een stoeltje, te genieten van de ondergaande zon in een omgeving van rode rotsen :P .

Wat vinden jullie? Wij reizen voor het eerst met een camper, en met 2 ukkies. Er zitten ook wat langere rijstukken (helaas) in, maar ja, je moet wat om de afstanden te overbruggen.

- Is route 1 haalbaar met Capitol Reef? Of toch gaan voor meer rust en route 2 nemen?
- Is Great Falls een logische overnight stay of zijn er nog andere interessante opties?

Ter info: Yellowstone zijn wij al eerder geweest, dus vandaar dat ik nu 'maar' 2 volledige dagen in het park ben, hetzelfde geldt voor Zion en Las Vegas. De rest van de route is voor ons helemaal nieuw.
Schermafbeelding 2014-07-10 om 14.56.56.png
Dank weer!
Laatst gewijzigd door USADenise op 10 jul 2014, 15:19, 1 keer totaal gewijzigd.

USADenise
Amerika-ontdekker

Bericht door USADenise »

* Note mod (Marco):
Denise, je kan jouw routeplanning ook in dit topic plaatsen. Als je mij de nieuwe tekst voor de topictitel doorgeeft, dan pas ik dat aan.
Dank Marco! Zou je de titel willen aanpassen naar:

Groet,
Denise

* Note mod (Marco): topictitel aangepast.

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer