Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Raafje87 - NYC - Zuidoosten - NYC

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Raafje87
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Reis Raafje87 - NYC - Zuidoosten - NYC

Bericht door Raafje87 »

Dag Allemaal,

Graag hoor ik van de kenners hun mening over onze voorlopige route:

1 Brussel - Newark, NJ
2 Newark, NJ - Roanoke, VA (Blue ridge parkway door Shenandoah NP)
3 Roanoke, VA - Cherokee, NC (Blue ridge parkway)
4 Cherokee, NC - Gatlinburg, TN (Smokey Mountains NP)
5 Gatlinburg, TN (familiebezoek)
6 Gatlinburg, TN - Nashville, TN
7 Nashville, TN
8 Nashville, TN - Memphis, TN (Via Tupelo)
9 Memphis, TN
10 Memphis, TN - New Orleans, LA
11 New Orleans, LA - Panama City Beach, FL
12 Panama City Beach, FL - Orlando, FL
13 Orlando, FL (Pretpark/Outlet)
14 Orlando, FL
15 Orlando, FL - Charleston, SC (Via Savannah)
16 Charleston, SC- Washington DC
17 Washington DC
18 Washington DC - New York/Newark
19 New York/Newark
20 New York/Newark
21 Newark, NJ - Brussel
22 Brussel

Er zitten een paar langere rijdagen tussen maar daar vinden wij niet erg. Het is onze eerste keer naar het Zuid-Oosten dus we proberen vanalles wat mee te pakken. Mochten sommige zaken zo bevallen of veel meer tijd verdienen kunnen we altijd een keer terug (Helemaal niet erg!!!) :lol:

We reizen met 3 volwassenen (2 x 50+, 1 x 20+) en 2 17-jarigen. Overnachtingen in hotels/motels

Benieuwd ben ik of Dollywood de moeite waard en of het leuk is om Jack Daniels te gaan op de route naar Nashville.

Graag hoor ik van jullie!
Op naar de volgende reis... http://www.emintheusa.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Roosuithoorn
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 35

Re: Reis Raafje87 - NYC - Zuidoosten - NYC

Bericht door Roosuithoorn »

Hoi,
ik vond Dollywood niet zo geweldig. Het is niet zo groot en divers opgesteld als bv ons favorite park Seaworld. Je hebt er verschillende shows waar gezongen wordt (Dolly Parton-achtige muziek). Je kunt er wat gebouwtjes bekijken uit de fifties. Er zijn een paar attracties zoals een wildwaterbaan, een achtbaan en nog wat van die dingen. Je kunt er ook een kort ritje met een stoomtrein maken.
Wij waren er nogal snel uitgekeken. We waren er begin september en er waren toen al attracties gesloten. 'S avonds zijn we naar Dixie Stampede (ook van Dolly Parton) gegaan. Dat vonden we dan weer wel leuk. Een show waar het noorden tegen het zuiden strijdt. Veel paarden en een leuke show, incl. eten.
2013:Deep South,2014:van DC naar Orlando,2015:van Denver naar SF, 2016/2017: Florida maart,2018: Oregon, 2019 New England.2022:Zuid Californië.2022:rondje Denver met Yellowstone.2023: Deep South,2024: Noord-Oost VS. Link naar blogs: https://mijnamerikablogs.jimdofree.com/
Raafje87
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Raafje87 »

Dankje, het is altijd lastig te schatten. Graag hoor ik ook meningen over de route :)
Op naar de volgende reis... http://www.emintheusa.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Raafje87
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Raafje87 »

Heeft iemand ervaring met de Blue Ridge Parkway, hoeveel tijd neemt dit in beslag als je er niet doorheen wilt sjeesen?
pumi1000
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door pumi1000 »

Wij hebben een gedeelte van je route gedaan, NY naar Orlando. Vanaf Shenandoah en de Blue Rigde Parkway naar Roanoke en Ashville gereden. Als je de hele route wilt rijden neemt het veel tijd in beslag. Wij hebben op een gegeven moment ook een stuk snelweg genomen. Ik zie dat je Roanoke en Cherokee als overnachtingsplekken hebt, dat zou ik dan wel zeker doen. Wij kwamen wel vanuit Washington naar Roanoke en ik zie dat jij vanuit Newark komt, dat is wel een erg lange rit als je de skyline drive ook nog wilt rijden.......
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
Raafje87
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Raafje87 »

1 Brussel Newark, NJ
2 Newark, NJ Front Royal, VA
3 Front Royal, VA Mount Airy, NC
4 Mount Airy, NC Gatlinburg, TN
5 Gatlinburg, TN
6 Gatlinburg, TN Nashville, TN
7 Nashville, TN
8 Nashville, TN Memphis, TN
9 Memphis, TN
10 Memphis, TN Montgomery, AL
11 Montgomery, AL Orlando, FL
12 Orlando, FL
13 Orlando, FL
14 Orlando, FL Savannah, GA
15 Savannah, GA Raleigh, NC
16 Raleigh, NC Washington DC
17 Washington DC
18 Washington DC New York City
19 New York City
20 New York City
21 Newark, NJ Brussel
22 Brussel

Ja, dat dachten wij ook dus de route is aangepast. New Orleans eruit gehaald zodat het wat rustiger werd. Iemand op de hoogte van leuke dingen in en om Montgomery, Al en Raleigh, NC?
pumi1000
Amerika-expert

Bericht door pumi1000 »

Je kunt overwegen om Washington naar voren te plaatsen en vanuit Washington naar Roanoke te gaan en dan Ashville. Jammer om New Orleans over te slaan als je zo dichtbij komt, scheelt een uur rijden en de omgeving is best mooi met de moerassen en NO met o.a. het french quarter. Wij hadden langs de panhandle twee overnachtingen een in Pensacola (mooi naval aviation museum, gratis) en een in Panama City Beach. Onze route was Ny, Washington, Roanoke, Ashville, Pigeon Forge, Nashville, Memphis, NO, Pensacola, Panama, Kissimmee.
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
Raafje87
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Raafje87 »

Hij is weer iets aangepast:

Zeist-Brussel Newark, NJ
Newark, NJ Front Royal, VA
Front Royal, VA Roanoke, VA
Roanoke, VA Gatlinburg, TN
Gatlinburg, TN
Gatlinburg, TN
Gatlinburg, TN Nashville, TN
Nashville, TN
Nashville, TN Memphis, TN
Memphis, TN
Memphis, TN Atlanta, GA
Atlanta, GA
Atlanta, GA Savannah, GA
Savannah, GA
Savannah, GA Raleigh, NC
Raleigh, NC Washington DC
Washington DC
Washington DC NYC
NYC
NYC
Newark, NJ Brussel
Brussel Zeist
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ik ben blij dat Montgomery eruit is, ik wilde net schrijven dat daar werkelijk niets te beleven valt. Mijn man noemt het "the armpit of America" ;). Leuk dat je nu wat extra tijd voor Skyline Drive hebt. Ik kan ook Skyline Caverns in Front Royal of Luray Caverns in Luray aanraden.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Montgommery is bekend om de Civil Rights Movement (Rosa Parks, Civil Rights museum) maar ernstiger vind ik dat je nu geen of nauwelijks tijd besteedt aan Charleston. De keus voor Savannah of Charleston zou voor ons Charleston zijn.
Raafje87
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Raafje87 »

Dank voor het commentaar :) Waarom Charleston Yeehaw?
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Beide steden zijn zeer de moeite waard. Savannah is kleiner dan Charleston en in Charleston zijn de attracties meer spread out. Savannah is gemakkelijker om te wandelen en ook veel meer schaduw op de vele pleinen en er zijn genoeg mensen die Savannah boven Charleston veriezen maar wij vonden Charleston gewoon aantrekkelijker. Personal choice.
Raafje87
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Raafje87 »

Dank voor het uitgebreidde antwoord, we kijken onze route er nog even op na :thumbup:
Raafje87
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Raafje87 »

Zo na wat dagen speuren en zoeken is de route nog ietsjes aangepast:

1. Brussel - Newark, NJ
2. Newark, NJ - Front Royal, VA
3. Front Royal, VA - Roanoke, VA
4. Roanoke, VA - Gatlinburg, TN
5. Gatlinburg, TN
6. Gatlinburg, TN
7. Gatlinburg, TN - Nashville, TN
8. Nashville, TN
9. Nashville, TN - Memphis, TN
10. Memphis, TN
11. Memphis, TN - Atlanta, GA
12. Atlanta, GA
13. Atlanta, GA - Charleston, GA
14. Charleston, GA
15. Charleston, GA - Raleigh, NC
16. Raleigh, NC - Washington DC
17. Washington DC
18. Washington DC - NYC
19. NYC
20. NYC
21. Newark, NJ - Brussel
22. Brussel

We vroegen ons af of er wijken in Memphis en Atlanta zijn waar je beter niet kan overnachten, ik heb wel een ouder bericht gelezen van iemand die het over een motel aan een bepaalde snelweg had. Maar zie ik er weinig over. En als we eventueel de kosten wat willen drukken, zijn er misschien leuke voorsteden waar je zou kunnen overnachten?

Wat heeft Atlanta (behalve het coca cola museum) voor 2 17-jarigen te bieden?

Bedankt alvast!
pumi1000
Amerika-expert

Bericht door pumi1000 »

Bij Memphis sliepen wij in West Memphis Days Inn, was een goedkope overnachting, maar erg goed bevallen. Kamers waren net vernieuwd met lekker zwembad erbij. Je bent met de auto zo in Memphis. Bij Nashville kan ik Baymont Inn aanraden in Brentwood, ook weer net buiten Nashville.
Chelle
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Chelle »

Ik ben zelf ook een reis aan het plannen en waarschijnlijk doen wij ook Atlanta aan. Behalve het coca cola museum vinden de 17 jarigen CNN misschien ook wel interessant? En er is een supergaaf aquarium wat volgens mij voor alle leeftijden geweldig is. Kijk maar eens op youtube , ziet er zoooo gaaf uit!
Veel plezier!
Raafje87
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Raafje87 »

Bedankt voor de tips, we kijken het aquarium na :) Nog een paar weekjes en dan is het zover, ik kan niet wachten! Zijn er mensen naar de Grand Ole Opry of het Ryman Auditorium geweest? Ik hou wel van een beetje country en zoek een leuke plek om muziek te luisteren, eventueel een leuke bar? (Ik was al op de hoogte van de bluebird cafe en Tooties maar misschien is er meer :))
Chelle
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Chelle »

We zijn een tijdje verder en ondertussen heb ik veel meer gelezen. Ik las oa dat het aquarium in Atlanta inderdaad heel mooi is maar heb ook veel negatieve reviews gelezen. Voornamelijk veel klachten over drukte, wachttijden en dat je gewoon weiing kan zien door de hoeveelheid mensen. Ook is binnen het eten en drinken heel erg duur, maar je kan er voor kiezen een stempel te halen en dan heb je 1,5 uur de tijd om buiten het aquarium te lunchen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer