Mijn globale route 2007

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Gebruikersavatar
Souraia
Amerika-expert
Berichten: 2079
Lid geworden op: 03 jan 2005, 12:00
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Almere
Contacteer:

Bericht door Souraia »

Rob bedankt voor je antwoord. Ik heb je route even gelezen en dat zag er goed uit joh. Jammer dat jullie toch niet naar Vancouver Island zijn geweest, maar kan me wel voorstellen waarom.
Is voor beiden 1 dag voldoende?
Gebruikersavatar
Rob
Amerika-expert
Berichten: 14853
Lid geworden op: 06 feb 2004, 14:53
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Locatie: Biggekerke ZLD
Contacteer:

Bericht door Rob »

Ja dan heb je tijd genoeg of je moet bij Mount Rainier echt grote trails willen lopen dan kan je er wel een paar dagen doorbrengen.
Rob
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19662
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ik ben het met Rob eens, dat je tijd genoeg hebt voor Mt. St. Helen's en Mount Rainier. Maar bedoel je, dat je ze allebei op een dag wilt doen? Zo ja, dan zou ik dat zeker afraden! Je rijdt door berg gebied en doet veel langer over de afstanden, dan je zou denken.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Gebruikersavatar
Souraia
Amerika-expert
Berichten: 2079
Lid geworden op: 03 jan 2005, 12:00
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Almere
Contacteer:

Bericht door Souraia »

Petra ik zou ze niet beiden in 1 dag doen. Ik hou namelijk nu ik Banff heb geschrapt 3 dagen over. Ik ben nu aan het kijken hoe ik die 3 dagen het beste kan invullen.
Gebruikersavatar
Souraia
Amerika-expert
Berichten: 2079
Lid geworden op: 03 jan 2005, 12:00
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Almere
Contacteer:

Bericht door Souraia »

Wederom een iets vernieuwde route. Banff is eruit gehaald. Tips zijn welkom. Met name het stuk tussen Port Angeles en Glacier heb ik mijn twijfels.

25-7 Amsterdam-San Francisco
26-7 San Fransico-Eureka
27-7 Eureka-Redwood-Crater Lake
28-7 Crater Lake-Portland
29-7 Portland
30-7 Portland-Mt Helens
31-7 Mt Helens - Seattle
01-8 Seattle
02-8 Seattle - Olympic NP
03-8 Olympic-Port Angeles
04-8 Port Angeles-Victoria - Port Angeles
05-8 Port Angeles - Mt Rainier
06-8 Mt Rainier - Spokane
07-8 Spokane - Glacier NP
08-8 Glacier NP
09-8 Glacier NP-Helena
10-8 Helena-Yellowstone
11-8 Yellowstone
12-8 Yellowstone
13-8 Yellowstone-Grand Teton
14-8 Grand Teton-Vernal
15-8 Vernal-Moab
16-8 Moab
17-8 Moab
18-8 Moab-Zion
19-8 Zion
20-8 Zion-Las Vegas
21-8 Las Vegas
22-8 Las Vegas
Gebruikersavatar
hekkie
Amerika-expert
Berichten: 14467
Lid geworden op: 31 mar 2004, 14:40
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Assen
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Hallo Souraia,

Ik vind het een hele mooie route zo met voldoende tijd en rust er in.

De enige aantekening die ik wil maken is 18-8 de route van Moab naar Zion. Die is in mijn ogen veel te lang, helemaal omdat je over de mooiste weg van Utah rijdt en twee Nat. Parken zo voorbij sjeest, maar dat is misschien een bewuste keus. Wil je Capitol Reef en Bryce niet bezoeken, vind ik dit traject nog te lang.

Verder is het een prima planning.

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Gebruikersavatar
Rob
Amerika-expert
Berichten: 14853
Lid geworden op: 06 feb 2004, 14:53
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Locatie: Biggekerke ZLD
Contacteer:

Bericht door Rob »

Hoi,

Zou de National Bison Range tussenvoegen als je van Mount Rainier NP richting Glacier NP rijdt.
Wij hebben het ook meegenomen vorige maand, is best de moeite waard en wij hebben er 3 beren gespot.
lees het reisverslag er maar even op na en voordat jullie gaan zal ik ook de foto's wel online hebben :lol:
Rob
Gebruikersavatar
Souraia
Amerika-expert
Berichten: 2079
Lid geworden op: 03 jan 2005, 12:00
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Almere
Contacteer:

Bericht door Souraia »

Rob die neem ik mee in mijn route. Ik heb jouw route een klein beetje gebruikt om Mt Rainier en Mt Helens te plannen. Ik kijk uit naar je foto's.

Marjan. Bryce sla ik volgend jaar over. Capitol Reef zijn we nog niet geweest, ik denk dat ik deze als tussenstop doe voor Zion.

Bedankt voor jullie hulp.
Gebruikersavatar
Yeehaw
Amerika-expert
Berichten: 9644
Lid geworden op: 15 aug 2006, 10:36

Bericht door Yeehaw »

Hi
Ik zag je route vandaag pas maar het is nog een hele tijd voordat je gaat:
Hier zijn mijn $ 0,02
Je kan van Victoria met de boot rechtstreeks naar Seattle. Als het mooi weer is zijn de uitzichten van de Puget Sound on Seattle en Mount Rainier daarachter ongelooflijk. Je zou dan eerst naar Olympic NP kunnen gaan voor een bezoek en vanaf Port Angeles naar Victoria varen en na aankomst in Seattle deze stad bekijken. Het is ook geen probleem om vanaf Portland Mnt St. Helens te bezoeken en door te rijden naar Port Angeles dezelfde dag. 4-5 uur zonder bezoek aan Mnt St. Helens en misschien een extra nacht in Victoria. Het zal misschien een overbodige opmerking zijn maar MstH is alleen een bezoek waard als de top niet in de wolken ligt.
Portland en Oregon behoren tot mijn favorite bestemmingen en vanaf Portland niet ver naar het oosten zou je Multnomah Falls en Mount Hood kunnen bezoeken. Je zou vanaf Crater Lake NP ook via Bend en ten oosten van de Cascade Range naar Portland kunnen rijden via Mount Hood.
In plaats van Spokane zou je ook in Coeur d'Alene. Id kunnen overnachten.
Van Glacier NP is het van St. Mary naar Gardiner bij de north entrance van Yellowstone 7-8 uur rijden. (De Absoroka Lodge aan de Yellowstone River in Gardiner is aanbevolen). Geen groot probleem lijkt mij of je moet beslist naar Helena willen. Je kan die extra dag dan besteden tussen Moab en Zion.
YH
Gebruikersavatar
Souraia
Amerika-expert
Berichten: 2079
Lid geworden op: 03 jan 2005, 12:00
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Almere
Contacteer:

Bericht door Souraia »

Yeehaw ontzettend bedankt voor je aanvullingen en tips.
Ik wist niet dat vanaf Victoria de ferry ook naar Seattle ging. In dat geval plan ik een overnachting in Victoria. Weet jij hoe lang de ferry erover doet van Victoria naar Seattle. Van iemand kreeg ik ook de tip om Spokane te laten liggen en door te rijden naar Couer D'Alene.

Verder is de plan om vanuit Glacier niet richting Helana maar via de US-93 en I-90 richting Bozeman, deze route schijnt wel langer te zijn, maar vele malen mooier dan de saaie weg richting Helena.

Heb je nog leuke aanraders wat je kan doen in Portland?
Gebruikersavatar
Yeehaw
Amerika-expert
Berichten: 9644
Lid geworden op: 15 aug 2006, 10:36

Bericht door Yeehaw »

Hi
Van Portland kan ik maar een ding zeggen. Ga down town en blijf daar dag en avond. De Powell's Walking Map of DT Portland kan je bij boekwinkels en hotels krijgen. In Sammy's Restaurant en Bar hadden we een heerlijke avond, maar dat lag aan de leuke mensen die we ontmoetten. Met San Antonio vonden wij Portland een van de leukste steden. Maar wij zijn niet echt grote steden bezoekers. En Seattle was ook leuk (sommigen vinden van niet) Ga naar de markt aan de haven (naam vergeten) Parkeer de auto vlak buiten het centrum en neem de skyrail, je stapt zo van de skyrail in een mall! Alles kan te voet. En als je van hoge torens houdt kan je de Space Needle ook nog op.
Van Victoria naar Seattle was al heel lang geleden. Mijn dagboek vermeldt: Vertrek van Victoria om 6.45 am aankomst in hotel Seattle
1 pm dus ik denk dat de overtocht 4 uur duurde. De naam van de rederij was Victoria Line (hoe is het mogelijk) en het was een groot schip met een voortreffelijk ontbijtbuffet.
Verder zou ik je aanraden niet over us 93 te rijden. Tussen Kalispell en Missoula zijn langdurige wegwerkzaamheden (misschien niet meer in 2007)en hij is slechts af en toe "scenic" tot Missoula. Als je het doet neem dan de oostkant van Lake Polson, beste kersen in de us en goede drivethru espressojoints (echt goed, maar in een kartonnen beker!)
De oostkant van GNP, na de GTTS Road vind ik mooier dan de westkant en de weg van St. Marys naar Gardiner of West Yellowstone us89, us287/I15/Us12 tot weer I 15 via Helena is de snelste. Als je naar Gardiner gaat (north entrance YNP neem dan us 89 vanaf Livingston en als je naar de westentrance wil, neem dan us 191 voor Bozeman naar West Yellowstone (wel even stoppen in Big Sky). Zowel 89 als 191 zijn mooi.
YH
Gebruikersavatar
Yeehaw
Amerika-expert
Berichten: 9644
Lid geworden op: 15 aug 2006, 10:36

Bericht door Yeehaw »

Typo: De tweede I 15 moet I 90 zijn.
Gebruikersavatar
Souraia
Amerika-expert
Berichten: 2079
Lid geworden op: 03 jan 2005, 12:00
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Almere
Contacteer:

Bericht door Souraia »

Yeehaw je bent gewelig. Hier heb ik veel aan.
Dank je wel, de voorpret is begonnen.
Gebruikersavatar
Souraia
Amerika-expert
Berichten: 2079
Lid geworden op: 03 jan 2005, 12:00
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Almere
Contacteer:

Bericht door Souraia »

Hallo allemaal,

Ik blijf maar puzzelen en opnieuw strepen en schrijven.

Ik heb nu een route waar ik enigzins tevreden over ben, alhoewel met enkele dagen veel miles. Helaas moet ik keuzes maken en ik hoop dat jullie nog even kritisch willen kijken naar onze route.
Als laatste hebben wij bewust 2 volle dagen Las Vegas gekozen, puur om lekker bij het zwembad bij te komen van onze reis, dus ik wil daar liever geen dagen schrappen.

17-7 Amsterdam - San Francisco
18-7 SF - Eureka
19-7 Eureka - Redwood - Crater Lake (overnachten in Union Creek)
20-7 Crater Lake - Newport
21-7 Newport - Porland
22-7 Portland - Olympic
23-7 Olympic
24-7 Olympic - Port Angeles
25-7 Port Angeles - Victoria - Port Angeles (afhankelijk van weer en tijd)
26-7 Port Angeles - Seattle
27-7 Seattle
28-7 Seattle - Mt Rainier - Yakima
29-7 Yakima-Cour d'Alene
30-7 Cour d'Alene - Glacier NP
31-7 Glacier NP
1-8 Glacier NP - Bozeman
2-8 Bozeman - Yellowstone
3-8 Yellowstone
4-8 Yellowstone
5-8 Yellowstone - Grand Teton
6-8 Grand Teton - Vernal
7-8 Vernal - Moab
8-8 Moab
9-8 Moab
10-8 Moab - Capitol Reef
11-8 Capitol Reef - Zion
12-8 Zion
13-8 Zion - Las Vegas
14-8 Las Vegas
15-8 Las Vegas
16-8 Las Vegas - Amsterdam :(
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42061
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Een heel mooie route! En over het algemeen goed te doen. Alleen het uitstapje naar Victoria lijkt mij erg krap, maar ik heb er geen ervaring mee.
Gaan jullie ook een bezoek brengen aan Mt St Helens? Het is wel in te passen tussen Portland en Olympic NP, als je die dag tenminste niet te ver naar het noorden wilt. De dag daarop heb je dan tijd voor het regenwoud en een of meer stranden. Op weg naar Port Angeles kun je Lake Crescent en Hurricane Ridge bezoeken.

Marianne
Gebruikersavatar
Souraia
Amerika-expert
Berichten: 2079
Lid geworden op: 03 jan 2005, 12:00
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Almere
Contacteer:

Bericht door Souraia »

Marianne ik weet ook niet zeker of we Victoria gaan doen, ik twijfel daar nog over. Vooral ook omdat we maar een dagje ervoor hebben.

Mt Helens had ik in eerste instantie wel, maar ik vrees dat we daar te weinig tijd voor hebben en heb deze daarom geschrapt.

Bedankt voor je reactie.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14316
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Souraia schreef:Mt Helens had ik in eerste instantie wel, maar ik vrees dat we daar te weinig tijd voor hebben en heb deze daarom geschrapt.
Tja, het is dat ik niet voor jou kan beslissen. :wink:

Mount St. Helens vond ik geweldig! Zo indrukwekkend, je kunt je haast niet voorstellen dat het hele gebied zo verwoest is in 1980 tijdens de vulkaanuitbarsting. Bij mij was het zwaar bewolkt en ik wil dolgraag mijn bezoek nog eens overdoen op een onbewolkte dag.

Enneh, mochten jullie al gaan en jullie bekijken de film bij Johnston Ridge Observatory, blijf dan vooral even zitten als de film afgelopen is. Je zult er geen spijt van krijgen... :D

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Souraia
Amerika-expert
Berichten: 2079
Lid geworden op: 03 jan 2005, 12:00
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Almere
Contacteer:

Bericht door Souraia »

Ai Roland wat een dillema. Ik heb namelijk al een dag Portland geschrapt.
Wat ik zou kunnen doen, is Victoria schrappen en die dag gebruiken voor Mt Helens.
Kunnen we dan het beste vanuit Portland naar Mt. Helens? zou een dag voldoende zijn?
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19662
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ik ben het met Roland eens, Mt. St. Helens is zeer indrukwekkend, vooral als je mooi weer hebt. Ik ben ook in Victoria geweest, leuke stad, maar niet spectaculair (vonden wij). Er was een heel duur hotel en een totempaal, dat is alles wat indruk op mij heeft gemaakt. Natuurlijk versimpel ik het nu erg, maar Mt. St. Helens is uniek, Victoria (vind ik) niet uitermate speciaal.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Gebruikersavatar
Souraia
Amerika-expert
Berichten: 2079
Lid geworden op: 03 jan 2005, 12:00
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Almere
Contacteer:

Bericht door Souraia »

Petra allereerst wil ik even zeggen dat ik jouw reacties en tips altijd zeer waardeer (van de anderen uiteraard ook) maar dat wilde ik even zeggen.

Ik ben overtuigd, ik laat Victoria vallen.
Maar kunnen we dan Mt Helens dan het beste bezoeken na Portland of na Seattle, wat zou de beste volgorde zijn?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer