Reis m.wilbers: tips rondreis new york-niagara falls-washi.-orland

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
m.wilbers
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 okt 2013, 11:09
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: emmen

Reis m.wilbers: tips rondreis new york-niagara falls-washi.-orland

Bericht door m.wilbers »

We gaan volgend jaar een maand naar Amerika met ons gezin. (2 kids van dan 8 en 10). Voor het eerst. We willen ons goed voorbereiden vandaar hieronder ons reisschema. We hebben al tips gehad hoe de reis in te vullen en die hebben we ook van harte genomen. Zo is deze volgorde het beste voor ons naar voren gekomen.
Ons schema is als volgt:

woe 9 juli new york
don10 juli new york
vrij 11 new york
zat 12 new york
zon 13 new york
ma 14 new york ->(huurauto afhalen) Syracuse
di15 Niagara falls
woe 16 Niagara falls Vandaag uitstapje naar toronto.
don 17 Niagara falls
vrij 18 Niagara falls-> pittburgh
zat 19 washington
zon 20 washington
ma 21 washington
di 22 washington (auto inleveren) ->Orlando (vliegend) hier auto ophalen
22 Orlando
woe 23 Orlando
don 24 orlando
vrij 25 Orlando
zat 26 Orlando
zon 27 Orlando
ma 28 Orlando
di 29 Orlando -> Clearwater
woe 30 Clearwater
don 31 Clearwater->fort myers
vrij 1 aug. fort myers
zat 2 aug. fort myers->key largo
zon 3 aug. key largo-> key west
ma 4 aug. key west-> duck key
di 5 aug. duck key-> miami
woe 6. aug. miami
don 7 aug miami
vrij 8.aug miami
zat 9.aug miami

Wij plannen het liefst alles wel in en het liefst ook ver van te voren want dit blijkt aanzienlijk te schelen.Dus tips zijn altijd welkom.De reis is geboekt dus aan de volgorde kan niet gesleuteld worden. We hebben al kaartjes voor space Kennedy. Er moet rekening gehouden worden met de kids.

Wat mijn vragen zijn:
1. we willen vanuit Niagara falls naar Toronto. Doen we dit met de auto, bus, metro? wanneer kaartjes boeken indien nodig en wat is het beste tijdstip om te vertekken?
2. New york: city pass, explorer pass of de new york pass? we willen iig. naar vrijheidsbeeld, het vliegdekschip de Intrepid, naar de lion king op broadway.
In Coney island zit een zoo is dit wat?
Wil graag een gossip girl wandeltocht doen, heeft iemand die al zelf gedaan of zelf samengesteld?
3. Orlando: graag naar discovery cove, wat zijn de kaartjes duur! nog tips hiervoor?
4. Washington; leuke kindermusea, die gratis zijn, of andere leuke trekpleisters.


Alle reacties zijn welkom!
OriginalMars
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 feb 2012, 21:09
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis m.wilbers: tips rondreis new york-niagara falls-washi.-orland

Bericht door OriginalMars »

m.wilbers schreef: 1. we willen vanuit Niagara falls naar Toronto. Doen we dit met de auto, bus, metro? wanneer kaartjes boeken indien nodig en wat is het beste tijdstip om te vertekken?
Gewoon met de auto gaan, Toronto is een prima stad om zelf in te rijden. In het centrum van de stad zijn voldoende parkeergarage's (http://www.greenp.com), en die zijn ook nog eens zeer betaalbaar (geloof max 15 euro voor de gehele dag). Wij parkeerden afgelopen september onder City Hall, en dan ben je echt midden in de stad. Wat tijd betreft is het zoals bij alle grote steden, hou dus rekening met de spits tijden vergelijkbaar met in Nederland. Wij vertrokken aan het einde van de middag vanuit Toronto naar Niagara Falls, en hebben er toen toch wel eventjes over gedaan door de drukke avond spits.
4. Washington; leuke kindermusea, die gratis zijn, of andere leuke trekpleisters.
Alle Smithsonian zijn gratis toegankelijk, en voor kinderen zou ik het American History en Air & Space museum aanraden. Madame Tussauds is ook altijd leuk voor kinderen, maar stel je er in Washington niet teveel van voor, het komt niet in de buurt van Londen of Amsterdam.. The National Zoo is ook gratis te bezoeken, en met kinderen uiteraard ook de moeite waard, hoe vaak krijg je immers de kans om Panda's in 't echt te zien!
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: Reis m.wilbers: tips rondreis new york-niagara falls-washi.-orland

Bericht door USInsider »

Van Niagara Falls naar Toronto rijden is goed te doen maar wel een behoorlijke afstand. Verkijk je daar niet in.
Je hebt derhalve een paar uurtjes daar en wat kun je bezichtigen daar dan ? (Hoewel er wel een leuk museum voor kinderen is als ik me goed herinner.)

Je zou eens kunnen kijken om niet Canada in te gaan, maar vanuit Niagara Falls oostwaarts te rijden naar Rochester.
Daar is het Eastman-huis met museum voor film/fotografie. (Eastman was de oprichter van Kodak.)
En er is het M. Woodbury Strong Museum (voor Fascination) opgericht door een mevrouw die echt van alles verzamelde.
Ik weet niet of je kinderen zoons of dochters zijn ? Het Strong Museum heeft oa. een collectie speelgoed van vroeger.

Kijk eens op hun web sites of het iets voor jullie is.

Een andere mogelijkheid is toch Canada in te gaan via de Peninsula maar eerder te stoppen, nl. in Hamilton.
Die plaats heeft een prima website zag ik, waarop alle attracties vermeld staan. Oa. een volledig ingericht huis-van-vroeger, een pomp-station van vroeger tijden, een museum voor kinderen en er zijn daar ook en een van de musea - bij de universiteit geloof ik ? - een aantal mooie Impressionisten heb ik me laten vertellen. In totaal hebben ze daar twaalf museums.
(Ik heb bijna anderhalf jaar zo ong. om de hoek gewoond en het allemaal weten te missen....)
ericvdvlugt
Amerika-ontdekker
Berichten: 51
Lid geworden op: 12 mar 2010, 15:21

Re: Reis m.wilbers: tips rondreis new york-niagara falls-washi.-orland

Bericht door ericvdvlugt »

Er zal vast wel een aantal forum bezoekers het met mij oneens zijn maar Toronto lijkt mij niet de moeite van een dagtrip waard.
De CN tower bezoeken is het enig interessante wat mij te binnen schiet.
Shoppen kun je in vrijwel elke amerikaanse stad veel beter. De sfeer vond ik zelf (afgelopen zomer) behoorlijk tegenvallen; heel veel zwervers, failliete winkeltjes en 's-avond voelde ik mij zelfs op Yonge Street (de hoofdstraat) niet 100% veilig.
Verkeer de stad in en uit kan ook een enorm drama zijn.

Links laten liggen zou mijn advies zijn, maar ga vooral niet af op mijn bevindingen alleen, wellicht zijn er anderen die wel heel positief zijn.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis m.wilbers: tips rondreis new york-niagara falls-washi.-orland

Bericht door Martin & Marianne »

Met kinderen lijkt mij - zoals al is genoemd - het Air & Space museum een aanrader.
Andere opties (uit mijn Top 10, Washington, DC-reisgidsje):
National Zoological Park
National Geographic Museum
Verizon Sports Center
National Aquarium
National Museum of American History
National Museum of Natural History
Smithsonian Caroussel
Rock Creek Park Nature Center

Ik zou voor NY en Washington aanraden om eens een reisgids aan te schaffen of te lenen; je ziet dan veel mogelijkheden en je kunt zelf een selectie maken van wat je leuk lijkt. Doe dat zeker voor NY zodat je zelf in kunt schatten of een pas en welke pas handig is.

Misschien hebben jullie iets aan ons 2012-verslag voor Washington en de Niagara Falls en het stuk er tussenin.

Marianne
Gebruikersavatar
tosca
Amerika-expert
Berichten: 3212
Lid geworden op: 01 feb 2010, 16:30

Re: Reis m.wilbers: tips rondreis new york-niagara falls-washi.-orland

Bericht door tosca »

ericvdvlugt schreef:Links laten liggen zou mijn advies zijn, maar ga vooral niet af op mijn bevindingen alleen, wellicht zijn er anderen die wel heel positief zijn.
Dat zijn wij ;).. Even copy-paste wat ik onlangs in een ander topic heb geplaatst over Toronto:
Wij vonden het een erg leuke stad! Groots, maar toch veel gezellige buurtjes. Zo heb je Kensington, een leuk alternatief wijkje. Met daarnaast Chinatown, wat altijd wel leuk is om een bezoekje te brengen. St. Lawrence market is een leuke overdekte markt met veel eten met daarachter een leuk straatje met terrasjes (en een Belgisch café incl. Manneke Pis).

Als je van sport houdt (of het een keer wilt bezoeken) kun je (afhankelijk van het seizoen) naar basketbal, ijshockey of honkbal. Ook heb je er de hockey hall of fame! Er zijn ook talloze musea (kunst & een schoenenmuseum), maar daar kan ik je verder niets over vertellen want die hebben wij niet bezocht!

Yonge Street is een straat die door de hele stad loopt en waaraan allerlei winkels en leuke restaurantjes zitten. Tevens heb je Yonge-Dundas-Square, een soort Times Square van de stad waar zomers ook allerlei activiteiten plaatsvinden. Een bezoekje aan de CN-Tower is ook leuk, prachtig uitzicht over de stad. Tevens heb je glazen platen in de grond van de toren, waardoor je recht naar beneden kijkt (als je durft ;)).

Kortom, wij vonden het een hele leuke stad en voor een dag of 2 is er echt heel veel te doen!
Gebruikersavatar
Re1gnman
Amerikakenner
Berichten: 425
Lid geworden op: 08 jun 2013, 16:30
Aantal x V.S. bezocht: 14
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Reis m.wilbers: tips rondreis new york-niagara falls-washi.-orland

Bericht door Re1gnman »

Martin & Marianne schreef:Met kinderen lijkt mij - zoals al is genoemd - het Air & Space museum een aanrader.
Andere opties (uit mijn Top 10, Washington, DC-reisgidsje):
National Zoological Park
National Geographic Museum
Verizon Sports Center
National Aquarium
National Museum of American History
National Museum of Natural History
Smithsonian Caroussel
Rock Creek Park Nature Center


Marianne
Omdat wij volgend jaar ook Washington met kids van 7 & 9 aandoen en ook 'wat' museums willen aandoen, lift
Ik ff mee hier.

Ik vraag me af, of het voor kinderen die geen Engels spreken en verstaan, ook wel zo leuk is al die musea.
Bv, het Newseum lijkt mijn vrouw en mij leuk, maar is dit wel geschikt voor onze kinderen die de taal niet kennen?
Museum of American History lijkt ons ook geweldig. Maar ook hier de twijfel of we niet met 2 verveelde kinderen
Komen te zitten.
"Patience is something you admire in the driver behind you, but not in the one ahead...."
MarianneH
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 aug 2013, 22:42
Locatie: Niebert

Re: Reis m.wilbers: tips rondreis new york-niagara falls-washi.-orland

Bericht door MarianneH »

Over Amerika kan ik verder niets vertellen maar je zou het plaatsje Niagara on the Lake heel goed kunnen combineren met de Niagara Falls. Een erg leuk dorp met veel bloemen en leuke kleine winkeltjes.
groeten Marianne
Gebruikersavatar
Steve & Patty
Amerikafan
Berichten: 360
Lid geworden op: 08 aug 2011, 13:40
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Zug (Zwitserland)
Contacteer:

Re: Reis m.wilbers: tips rondreis new york-niagara falls-washi.-orland

Bericht door Steve & Patty »

Ik heb nog wel een paar leuke tips voor je,

In New York hebben wij ontzettend genoten van de rondleiding door Real New York Tours: http://www.realnewyorktours.com/, specifiek hebben wij The Dozen Apples tour gedaan: http://www.realnewyorktours.com/tour_de ... zen_apples, onze ervaringen staan hier: http://steve-patty.blogspot.nl/2011/07/ ... dag-2.html

Voor Washington DC hebben wij ontzettend genoten van de rondleiding door Tim: http://www.walkofthetowndc.com/, hij geeft de tour op zich gratis, maar we hebben hem een mooie tip gegeven. Het was bij ons wel een wat drukkere tour, maar het enthousiasme en de kennis van Tim vonden wij erg aanstekelijk. Zie onze ervaringen op http://steve-patty.blogspot.nl/2011/07/ ... on-dc.html

Veel plezier alvast!

Groetjes,
Steve
2006 - CA, NV
2010 - CA, NV, ID, MT, WY, UT, AZ
2011 - FL, GA, SC, NC, TN, VA, DC, MD, PA, Ontario, NY
2012 July - CA, NV, ID, WY, MT, AB, BC, WA, OR
2012 September - CA, NV, UT, AZ, CO
2013 - Las Vegas
2016 - CA, UT, WY, MT, AB, BC, WA
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19661
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Re: Reis m.wilbers: tips rondreis new york-niagara falls-washi.-orland

Bericht door Petra/VS »

Re1gnman schreef: Omdat wij volgend jaar ook Washington met kids van 7 & 9 aandoen en ook 'wat' museums willen aandoen, lift
Ik ff mee hier.

Ik vraag me af, of het voor kinderen die geen Engels spreken en verstaan, ook wel zo leuk is al die musea.
Bv, het Newseum lijkt mijn vrouw en mij leuk, maar is dit wel geschikt voor onze kinderen die de taal niet kennen?
Museum of American History lijkt ons ook geweldig. Maar ook hier de twijfel of we niet met 2 verveelde kinderen
Komen te zitten.
Uit het lijstje van Marianne bestaat het National Aquarium niet meer in Washington. Het Newseum lijkt mij niet interessant voor kinderen, die de taal niet spreken. American History, Natural History en Air and Space wel, want dat zijn vooral objekten.en hoef je weinig te lezen. In American History heb je bijvoorbeeld allerlei historische voertuigen, een oud poppenhuis, de jurken van de Amerikaanse presidentsvrouwen en meer.

Voor tips over Washington is dit topic ook interessant
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Gebruikersavatar
katrienenluc
Amerikakenner
Berichten: 836
Lid geworden op: 30 aug 2010, 11:56
Partner van: Luke21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Lokeren, België

Re: Reis m.wilbers: tips rondreis new york-niagara falls-washi.-orland

Bericht door katrienenluc »

Jullie doen een combinatie van reizen die wij ook al gemaakt hebben(met 3 kinderen van die leeftijd).
Misschien heb je iets aan onze reisverslagen?
Wij reden van de Niagara Falls via Lancaster naar Washington. In Lancaster is een mooi museum ivm de Amish, onze kinderen vertellen daar nog over. Je moet geen gids volgen, wat toch fijner is dan luisteren naar 'saaie' uitleg in een taal die je niet begrijpt.
Wat wil je inPittsburgh zien? Het Andy Warholmuseum is heel groot en mooi.
In Ny hadden wij denk ik de NYCity pass , je haalt er echt je voordeel uit. Je koopt hem best online op voorhand, geven ze veel korting.
Waarom plan je 3 dagen in op the Keys in Florida? Dat is volgens mij echt te veel.
Vergeet niet dat er in FLorida in de zomer heel veel muggen zijn overal!
Veel plezier met plannen!
christophe 1983
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 30 jan 2013, 22:42
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis m.wilbers: tips rondreis new york-niagara falls-washi.-orland

Bericht door christophe 1983 »

Hallo,

Wij gaan in maart-april 2014 eerste keer naar New York voor 5 nachten.

Wij hadden graag de niagara falls bezocht. Ik heb al verschillend info opgezocht hoe men het beste er naartoe reist.
Ik vroeg mij enkel nog af hoe lang de treinrit duurt van NY naar Niagara Falls ( NY zijde ). En is dit in 1dag te doen.
Ik zou voornamelijk the maid of the mist willen doen ( dus pakweg 4u rondhangen bij de niagara falls ) om dan weer terug te keren met de
trein naar NY.

Is dit te doen of dien ik hiervoor het vliegtuig te nemen?

merci

Christophe
desperate housewive
Amerikafan
Berichten: 231
Lid geworden op: 25 mei 2011, 13:57
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: westhoek

Re: Reis m.wilbers: tips rondreis new york-niagara falls-washi.-orland

Bericht door desperate housewive »

christophe 1983 schreef:Hallo,

Wij gaan in maart-april 2014 eerste keer naar New York voor 5 nachten.

Wij hadden graag de niagara falls bezocht. Ik heb al verschillend info opgezocht hoe men het beste er naartoe reist.
Ik vroeg mij enkel nog af hoe lang de treinrit duurt van NY naar Niagara Falls ( NY zijde ). En is dit in 1dag te doen.
Ik zou voornamelijk the maid of the mist willen doen ( dus pakweg 4u rondhangen bij de niagara falls ) om dan weer terug te keren met de
trein naar NY.

Is dit te doen of dien ik hiervoor het vliegtuig te nemen?

merci

Christophe
Vorige paasvakantie (begin april) waren wij een week in New York en zijn wij met het vliegtuig van New York naar Buffalo gevlogen, een auto gehuurd voor 1 dag en naar de Niagara Falls gereden. Toen wij er aankwamen was het aan het sneeuwen, de Niagara Falls waren half bevroren en de Maid of the mist vaarde niet uit. Dus als jullie van plan zijn om in maart-april 2014 van plan zijn ook naar de Niagara Falls te gaan, probeer dan eerst uit te vissen of de maid uitvaart. Want eerlijk gezegd 4 uur rondhangen bij de niagara falls vind ik veel maar wij zijn wel niet naar de canadese kant geweest.
m.wilbers
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 okt 2013, 11:09
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: emmen

Re: Reis m.wilbers: tips rondreis new york-niagara falls-washi.-orland

Bericht door m.wilbers »

Ik heb al de reacties al gelezen en neem alles van harte!zoals:

Washington: Alle Smithsonian zijn gratis toegankelijk, en voor kinderen zou ik het American History en Air & Space museum aanraden. The National Zoo is ook gratis te bezoeken, en met kinderen uiteraard ook de moeite waard, hoe vaak krijg je immers de kans om Panda's in 't echt te zien!
En natuurlijk de top 10 van Marianne!
* wij ervaren het niet als een probleem dat de kinderen het engels niet spreken. In een gewoon museum vertel je ook vaak in je eigen woorden wat het voorstelt. Dit beklijft ook beter.
Toronto: parkeergarage City Hall!
Rochester:Daar is het Eastman-huis met museum voor film/fotografie. (Eastman was de oprichter van Kodak.)
En er is het M. Woodbury Strong Museum (voor Fascination) opgericht door een mevrouw die echt van alles verzamelde.
Ik weet niet of je kinderen zoons of dochters zijn ? Het Strong Museum heeft oa. een collectie speelgoed van vroeger.

Ook op weg naar Washington doen we waarschijnlijk wel de Amish aan.
@Steve en Patty..ik heb jullie hele verslag gelezen ha ha!! geweldig! Het kost je een zondagmorgen maar ik heb er wel wat van opgestoken. Wat waren het voor muggen netjes om jullie hoofden?...waszakjes? Ook die tour van jullie in New york zag er goed uit. Echter hebben we de new york passen al in huis. Dus die gaan we gebruiken. Ook die tip van het water die je op de plek op de grond moet laten vallen om te zien waar MLK stond! Misschien heb je daar nog een precieze plek van?
We zitten bewust wat langer op de keys omdat we willen duiken en snorkelen. Heeft iemand hier nog iets over aan te raden? Met de kids willen we snorkelen en we willen zelf duiken..maar dan moeten de kids wel "verzorgd" worden. Iemand hier ervaring mee?
Thanx voor nu!
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19661
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Re: Reis m.wilbers: tips rondreis new york-niagara falls-washi.-orland

Bericht door Petra/VS »

Misschien wist je dit al, maar het Newseum hoort niet bij het Smithsonian Instituut en is dus niet gratis. Ook al vertel je in musea in je eigen taal dingen, het Newseum heeft heel veel geschreven materiaal en onze destijds 13-jarige, die wel Engels spreekt, vond het een saai museum (en ook deprimerend vanwege tentoonstellingen over 9/11 e.d.). Ik zou het bij de drie Smithsonians houden qua musea.

De plek bij het Lincoln Memorial waar MLK stond is halverwege de twee trappen (er is een kleurverschil tussen de trappen) in het midden op het platform daar. Meestal staan er wel mensen bij die inscriptie.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer