Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis ChristelvdW: Seattle - Canada - Salt Lake City

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
ChristelvdW
Amerika-newbie

Reis ChristelvdW: Seattle - Canada - Salt Lake City

Bericht door ChristelvdW »

Hoi allemaal,

In augustus/september gaan mijn man en ik voor het eerst naar Amerika. Na heel veel tips en ervaringen op dit forum gelezen te hebben, hebben we onderstaande route samengesteld. Onze tickets en de eerste twee overnachtingen in Vancouver zijn al geboekt, verder nog niets. Volgens mij zijn er heel wat forumleden die deze reis (deels) ook gedaan hebben. Omdat het onze eerste rondreis is, horen we graag jullie eventuele aanvullingen en/of tips.

Een paar specifieke vragen: In Yellowstone willen we gaan kamperen, is dat niet te koud? En is het nodig om een camping te reserveren? Of is er in september wel genoeg plaats? En hoe zit dat met de overige plaatsen? Het liefst reserveren we niets, maar we weten niet of dat handig is. Wat zijn goede accommodaties om te overnachten? En wat zijn de bezienswaardigheden op onze reis die we echt moeten zien? Er staat zoveel op dit forum, af en toe zien we door de bomen het bos niet meer :)

Alvast heel erg bedankt allemaal!

Dondag 29/08 Amsterdam-Seattle-Vancouver
Vrijdag 30/08 Vancouver
Zadag 31/08 Vancouver – Lillooet (sea to sky highway)
Zondag 1/09 Lillooet – Revelstroke
Maandag 2/09 Revelstroke – Canmore
Dinsdag 3/09 Canmore (Banff)
Woensdag 4/09 Canmore (Banff)
Dondag 5/09 Canmore – Kananaskis
Vrijdag 6/09 Kananaskis – Fort Macleod (familie)
Zaterdag 7/09 Fort Macleod (familie)
Zondag 8/09 Fort Macleod (familie)
Maandag 9/09 Fort Macleod – Kalispell (going to the sun road)
Dinsdag 10/09 Kalispell – Missoula
Wodag 11/09 Missoula – Yellowstone
Dondag 12/09 Yellowstone
Vrijdag 13/09 Yellowstone
Zaterdag 14/09 Yellowstone – Jackson
Zondag 15/09 Jackson / Grand Teton
Maandag 16/09 Jackston – Salt Lake City – Amsterdam
Dinsdag 16/09 Amsterdam
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis ChristelvdW: Seattle - Canada - Salt Lake City

Bericht door PSVwally »

Ik kan pas meepraten over het laatste deel van je reis, maar Missoula - Yellowstone is volgens apple maps 5,5u rijden toch zo ik wat omrijden en dan bia red lodge en de beartooth highway te gaan. Ik zou wel een dagje extra daar doen. Ben zelf wel niet bekend met daar parkeren, maar vond de campground bij Madison er 10x leuker uitzien als dat vluchtelingenkamp bij curry village in Yosemite.

Misschien heb je hier iets aan.

http://www.nps.gov/yell/planyourvisit/c ... wstone.htm
Jody
Amerikafan

Bericht door Jody »

Hallo Christel,

Toen wij vorig jaar in september in Yellowstone/ Red Lodge in een motel sliepen moesten we 's morgensvroeg ruiten krabben. In de loop van de dag kon je steeds meer laagjes kleding afpellen. Maar reken dus op vorst 's nachts!
Mooie rit gaan jullie maken. Veel plezier met de voorbereidingen.
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

Wij zijn twee keer in september in Yellowstone geweest en hebben beide keren nachtvorst gehad en de laatste keer zelfs sneeuw. Volgens mij sluiten er al verschillende campgrounds met Labor Day, dus daar moet je even naar kijken. Ik weet niet hoe de campgrounds gelegen zijn.
Zelf hebben we steeds een cabin gereserveerd. Qua centrale ligging is Canyon Village het beste. Als je van plan bent tussentijds te verkassen, zou ik persoonlijk graag eens een keer in de omgeving van Old Faithful overnachten (en dan bijv. nog een overnachting in Gardiner of Mammoth).
ChristelvdW
Amerika-newbie

Bericht door ChristelvdW »

Bedankt voor jullie reacties en tips! We gaan kijken of we het een en ander aan kunnen passen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer