Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

reisverslagen route 66 gezocht

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
trudy
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

reisverslagen route 66 gezocht

Bericht door trudy »

Volgend jaar eind maart gaan wij in Middlebury een camper van de fabriek ophalen. Wij brengen die naar San Francisco. We hebben het plan om als route zoveel mogelijk route 66 te rijden en dan als afsluiting vanaf Los Angelos highway 1 te rijden naar San Francisco. We hebben de camper 21 dagen en hebben (weten we van een eerdere camperreis) twee dagen nodig voor highway 1. Blijft over 19 camperdagen voor de rest van de reis. Langer zou natuurlijk altijd leuker zijn maar volgens ons moeten we toch heel wat kunnen zien in die periode.
We hebben al de Nederlandstalige website van/over route 66 gevonden en gaan daar zeker gebruik van maken.
Verder geen leukere bron van informatie en vermaak dan reisverslagen van forumleden. Opgeslagen zijn die al van Rover en van Stan.Gobien. Coyote deed in 2010 in het forum verslag van zijn reis (alleen het laatste stukje heb ik niet kunnen vinden). Ook naar Yeahaw wordt regelmatig verwezen maar ik heb geen verslag van hem kunnen vinden. Misschien zoek ik niet goed. Zijn er meer mensen die deze reis hebben gemaakt (of een gedeelte van de route) en daarvan een verslag willen delen? Alle informatie is welkom. We gaan alles naast elkaar leggen en filteren er dirt-roads en onverharde stukken wel uit, want die zijn nu eenmaal niet met een camper te rijden. Bedankt alvast.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Re: reisverslagen route 66 gezocht

Bericht door ned in MO »

Hier woon ik (vlakbij) The birth place van Route 66

http://en.wikipedia.org/wiki/Springfield,_Missouri
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

trudy schreef:Opgeslagen zijn die al van Rover en van Stan.Gobien. Coyote deed in 2010 in het forum verslag van zijn reis (alleen het laatste stukje heb ik niet kunnen vinden). Ook naar Yeahaw wordt regelmatig verwezen maar ik heb geen verslag van hem kunnen vinden. Misschien zoek ik niet goed. Zijn er meer mensen die deze reis hebben gemaakt (of een gedeelte van de route) en daarvan een verslag willen delen? Alle informatie is welkom. We gaan alles naast elkaar leggen en filteren er dirt-roads en onverharde stukken wel uit, want die zijn nu eenmaal niet met een camper te rijden.
Je hebt hiermee al een schat aan informatie gevonden. Mijn verslag van 2010 heb ik destijds inderdaad via dit forum bijgehouden. Het laatste deel niet meer, had ik er geen zin meer in. :wink: In 2011 heb ik een deel van Route 66 opnieuw gedaan, zie hier van 18 t/m 25 juni.

Overigens hoef je voor Route 66 helemaal geen dirtroads te nemen. Wat ik gereden heb is ook met een camper te doen. Welke Nederlandstalige site heb je gevonden? Is dat http://www.rte66.nl? Dat is inderdaad een mooie site. De informatie bij de 8 staten heb ik destijds allemaal geprint en als roadbook meegenomen. Zie dat de informatie actueel is en recent weer bijgewerkt is.

Ken je de site http://www.historic66.com/ ook? Hier heb ik destijds de route-bestanden voor mijn TomTom gevonden. Vond ik zelf erg handig tijdens het rijden van Route 66. Wel rekening houden met het feit dat niet alle punten heel zuiver op de kaart staan waardoor de TomTom je onnodig wil laten omrijden. Volgens mij heeft Rover de route voor zichzelf grotendeels gecorrigeerd?

Succes met de planning, wordt een onvergetelijke reis! Ik vond het zo leuk dat ik dus in 2011 een deel opnieuw gedaan heb. :D

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
trudy
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door trudy »

Dankjewel Roland. Ook wij gaan de hele site http://www.rte66.nl/ uitprinten. Je reisverslag uit 2010 had ik al bij elkaar gesprokkeld. Het gedeelte uit 2011 voeg ik er ook bij. Jouw opmerking dat de route ook goed met een camper is te rijden, is wel een geruststelling. We beseffen heel goed dat dat anders is dan per motor of (open) auto maar hopen toch 'het gevoel' mee te krijgen. We slapen weliswaar niet in die nostalgische motels maar foto's maken van lichtreclames kan natuurlijk altijd en we zullen vast met enige regelmaat bij een diner stoppen. We gaan vrolijk verder met plannen en uitzoeken; leuk, nog een halfjaar voorpret.
trudy
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door trudy »

Ned in Mo, ik zie je reactie nu pas. Helemaal overheen gelezen, stom. Ook bedankt; de info gaat in DE map.
intruder
Amerika-ontdekker

Bericht door intruder »

Hallo,

Wij vertrekken volgende week om Route 66 te gaan rijden, ik heb ook de hele website van rte66.nl uitgeprint en neem die voor onderweg mee. Ik heb van alle plaatsen/ bezienswaardigheden die op de site genoemd worden een POI bestand (.ov2)gemaakt voor gebruik met een TomTom als iemand deze wil hebben wil ik deze wel opsturen. (Heb ook een .kml bestand geschikt voor google earth...)

gr,
Intruder
Kokopelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Kokopelli »

Misschien heb je nog wat aan onze verslagen van 2004, 2005 en 2006.
We hebben toen verschillende delen van Route 66 gereden. Wel met een auto, wij vonden het erg leuk om juist de oude (en doodlopende) stukken ook te rijden. Maar met een camper kun je ook veel van de 66 zien. In 2009 hebben wij de camper gewoon geparkeerd in Seligman, ging prima :lol:
Heel veel plezier!
In 2025 weer naar Florida.
Reisverslag Zuidwesten September 2024 >
reisverslagen
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Een heel gemakkelijk en goedkoop boekje is van Jamie Jensen. Uitgave van Moon. Maar lang niet zo uitgebreid als rte66 natuurlijk. Wel gemakkelijk. Kan je bij Amazon bestellen. Helaas (?) schrijf ik geen tripreports. Te lui voor....
trudy
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door trudy »

Hartelijk dank allemaal. Ik ga alle informatie sorteren en flink knippen en plakken. Alles bij elkaar kunnen we zo ene goede route en dagenverdeling samenstellen, denk ik. Het is altijd verhelderend om te zien welke afstanden mensen per dag hebben afgelegd (en dan ook dingen hebben gezien).
Yeehaw, ook bedankt voor de tip van het boek(je) over route 66. Er is zoveel (Engelstalig) te koop, dat je als leek niet goed weet, wat nou zinvol is en wat niet. En de oude Nederlandstalige Lannoogids, waar verschillende mensen lovend over zijn, heb ik tot op heden nog niet te pakken kunnen krijgen. Wil iemand hem soms kwijt (tegen betaling uiteraard)??
trudy
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door trudy »

De reis is gemaakt en we zijn weer terug thuis. Onderweg heb ik een blog bijgehouden. Zoals ik vele heb gehad aan de verslagen van reizigers vóór ons, zo hebben - speciaal camperreizigers - wellicht iets aan ons verslag. Bij deze: http://route66percamper.blogspot.nl/
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Bedankt voor jullie ontzettend leuke verslag Trudy. Ik heb ervan genoten en heb het gelezen t/m Santa Monica. Ik ben blij dat jullie R66 zo hebben gedaan. Ik moet eerlijk zeggen dat sommige stiukken wat te veel werden voor mijn echtgenote met alle stops die ik overal wenste te maken (inclusief vele dirtroad stukken met de SUV...) maar ook wij hebben genoten van R66 die we beide kanten op hebben gereden maar dan verspreid in wel 6 of 7 verschillende bezoeken aan de USA.
Ik vind het ook leuk dat jullie alle drie de musea in OK en Tx hebben bezocht en ben het met je eens. Ook wij vonden Clinton het leukst. Cowboy en Heritage Museum hebben we bijna een dag aan besteed en jammer dat jullie de Memorial Side in OKC hebben gemist maar ik begrijp dat wel met zo'n grote RV. Je hebt Cadillac Ranch maar aan de andere kant van Amarillo heb je ook nog iets dergelijks maar dan met VW kevers in de grond.
De uitvinding van het prikkeldraad en de windmolens was van grote betekenis. Het betekende eigenlijk het einde van het Cowboy tijdperk dat voornamelijk liep tussen 1870 en 1890. Waarom veedrijvers als je prikkeldraad hebt nietwaar? OK is ook bekend om de Land run die hier plaatsvond maar dat is weer iets anders dan R66.
Er zijn nog 3 wigwam motels in de USA. 2 hebben jullie gezien, de derde is in Cave City in Kentucky.
De zin" Standing on the Corner in Winslow Arizona'' komt uit de schitterende Eagles song: Take it Easy.
Nog even een tikfoutje: Huckleberry moet Hackberry zijn. Ook leuk dat jullie National Trails highway (R66 door Ca) hebben gereden. Bagdad Cafe werd pas zo genoemd na het maken van de film ;)
Nogmaals bedankt.
Yeehaw
trudy
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door trudy »

Dankje Yeehaw. Dezer dagen zal ik de foutjes in het verslag nog even bijwerken. Zoals jezelf al aangaf: er is zo veel te zien lang route 66, dat we echt het gevoel hebben heel veel nog niet gezien te hebben. Neem alleen maar de musea en winkeltjes, die toevalligerwijs dicht waren toen wij langs kwamen. Ik kan me goed voorstellen dat jullie in de loop der tijd de route naar beide kanten hebben gereden. Wij houden ook in gedachten stukken nog eens over te doen. Zeker in het gedeelte van Illinois tot en met Oklahoma is zoveel te zien en te beleven. Voor ons was dit stuk ook het meest authentiek, als je dat zo kunt noemen. Maar ja, juist dat gedeelte ligt ver weg van het Westen. En als je, zoals wij, in San Francisco een zoon hebt wonen, wil je bij een bezoek aan Amerika die stad ook aan doen. We blijven echter alert op mogelijke combinaties.
We hebben ook zeker profijt gehad van opmerkingen, die je eerder over route66 op het forum hebt geplaatst. Net zoals we veel hebben gehad aan het uitgebreide verslag van Rover en het verslag van Stan/Gobien. En wat ons betreft kun je niet zonder de EZ-guide voor de beschrijving van de bezienswaardigheden en zonder de Here it is maps voor de bijzonder nauwkeurige beschrijving van route, kruispunten en afslagen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer