Net ons topic in het Noordoosten deel afgesloten. Het Noordwesten trekt harder aan ons...Even kort over ons:
2 vrouwen, 29 en 31, hopelijk onze laatste vakantie met zijn 2tjes. Volgend jaar hopen we of zwanger te zijn of een mini te hebben rondlopen. Aangezien een vliegvakantie er daardoor even niet inzit, willen we in de zomer van 2012 een topreis maken.

In 2008 hebben we het 'standaard' rondje Zuidwest gedaan inclusief LA, San Francisco en Las Vegas. Wat betreft parken Zion, Bryce, Death Valley, Yosemite, Valley of Fire en Joshua Tree gezien en beleefd, vooral het hiken vonden we erg leuk. In 2010 een week naar New York geweest, ook een topweek.
2012: er staan een aantal dingen al vast, de tickets zijn geboekt:
10 juli heen vanaf Brussel naar New York, 2 augustus terug van New York naar Brussel.
De vliegtickets van New York naar Denver vallen me enorm mee in prijs en zijn behoorlijk wat goedkoper als bijvoorbeeld Salt Lake City en Las Vegas. Onze voorkeur heeft daardoor dus ook om retour tickets van NY naar Denver te boeken. We willen 14 juli in de ochtend heen en 1 augustus in de middag terug. Zo hebben we 3 volle dagen in New York. Ik sla hieronder het deel NY even over.
Wat we heel graag willen zien:
Yellowstone
Arches
Grand Canyon (we zijn er in 2008 geweest maar toen was mijn vriendin ziek, we willen graag een hike doen)
Rocky Mountains
Las Vegas (in 2008 een toptijd gehad, eigenlijk is LV een must)
De eerste 4 zie ik in veel reisverslagen en routes terugkomen, echter Las Vegas kom ik zelden tegen, uiteraard heb ik zelf ook gezien dat het een omweg is. Wij hebben dat er graag voor over, zo dichtbij LV komen we voorlopig niet meer. We hebben nu het volgende rondje in ons hoofd, wij vinden het niet erg om wat kilometers te maken op 1 dag, we genieten tijdens het rijden van de omgeving en maken vaak stops om rond te kijken. We hebben ook aan een alternatief gedacht die staat als route 2 eronder.
Route 1
14-jul Denver rijden richting Cody, overnachten halverwege 500 km
15-jul Cody 300 km
16-jul Cody naar Yellowstone 230 km
17-jul Yellowstone
18-jul Yellowstone
19-jul Yellowstone
20-jul Jackson en Grand Teton 152 km
21-jul Spanisch Fork 481 km
22-jul Naar Las Vegas 600 km
23-jul Las Vegas
24-jul Las Vegas
25-jul naar Grand Canyon 555 km
26-jul Grand Canyon
27-jul naar Arches 345 km
28-jul Arches
29-jul
30-jul naar Rocky Mountains met tussenstop/overnachting 300 km
31-jul Rocky Mountains 100 km
1-aug terug vanaf Denver 63 km
Route 2
14-jul Denver rijden richting Cody, overnachten halverwege
15-jul Casper rijden naar Cody
16-jul Cody
17-jul Cody rijden naar Yellowstone
18-jul Yellowstone
19-jul Yellowstone
20-jul Yellowstone
21-jul Yellowstone rijden naar Jackson
22-jul Jackson rijden naar Spanisch Fork
23-jul Spanisch Fork rijden naar Arches
24-jul Arches
25-jul Arches richting Grand Canyon
26-jul
27-jul Grand Canyon
28-jul Grand Canyon naar Las Vegas
29-jul Las vegas
30-jul Las Vegas
31-jul
Bij route 2 hebben we meer speling en minder kilometers. Echter als we op Denver vliegen moeten we nog terug van Las Vegas naar Denver wat 752 mijl is. Indien we terugvliegen vanaf Las Vegas ipv Denver hebben we drop off kosten van de auto en de tickets zijn € 300 duurder. Is route 1 haalbaar? Of is het echt gekkenwerk en kunnen we toch maar beter meer geld uitgeven en in LV eindigen? Heb al vaker gelezen dat RMNP beter op het einde kan omdat je dan al aan de hoogte gewend bent, vandaar dat deze in route 2 niet terugkomt.