Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Carl: LV-LV met Yellowstone

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
carl
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Reis Carl: LV-LV met Yellowstone

Bericht door carl »

Ik ga deze zomer samen met mijn broer naar Yellowstone :) Ik zelf ben al een aantal keren in het westen geweest maar ben nog nooit in Yellowstone geraakt. Wat denken jullie van volgende route om Yellowstone te combineren met enkele classics (voor mijn broer die er nog niet geweest is):

1. LAS VEGAS
2. 4u30 Bryce Canyon
3. 4u37 Salt Lake City
4. 6u27 Yellowstone NP
5. Yellowstone NP
6. 3u Jackson WY via Grand Teton NP
7. 5u16 vernal UT
8. 4u18 Moab UT
9. 6u Grand Canyon NP
10. Grand Canyon
11. 4u Lake Havasu City
12. 4u Palm Springs
13. 5u Death Valley
14. 2u LAS VEGAS

Ik vrees dat het misschien wat veel rijden is, maar heb dit in het verleden ook al gedaan en routes voorgesteld door reisbureau's zijn vergelijkbaar in km/dag.
Ik hoor graag julie mening hierover!
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Carl: LV-LV met Yellowstone

Bericht door Old Faithful »

Hoi carl,

Keuzes zijn persoonlijk. Ik zou echter het laatste stuk weglaten en na één overnachting bij de Grand Canyon naar Las Vegas rijden. De gewonnen tijd kun je aan Yellowstone en Moab besteden. Daar kun je die tijd goed gebruiken. Je kunt dan ook Monument Valley in de route opnemen. De route zou dan als volgt kunnen worden:

01 Heenreis Las Vegas
02 Las Vegas - Bryce
03 Bryce - Salt Lake City
04 Salt Lake City - Yellowstone
05 Yellowstone
06 Yellowstone
07 Yellowstone - Jackson
08 Jackson - Vernal
09 Vernal - Moab
10 Moab
11 Moab
12 Moab - Monument Valley
13 Monument Valley - Grand Canyon
14 Grand Canyon - Las Vegas

Deze route betekent nog steeds veel rijden, maar geeft je in ieder geval wat meer tijd voor Yellowstone en Moab.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

LHC en PS voegen weinig toe aan dit rondje dus zou ik net als Old Faithfull die laatste dagen inruilen voor wat rust onderweg. Het rondje wat OF voorstelt zou ik zo overnemen met de tijd die jullie hebben. Zo zie je toch enkele mooie hoogtepunten van het westen en blijft er ook tijd over om het effectief te bezichtigen vanuit het park (af en toe een wandelingske) ipv vanuit de wagen.

Veel succes met je keuzes
Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
carl
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door carl »

Bedankt OF en Bart, was zelf ook niet zo zeker van dat laatste stuk, dus ga julie raad opvolgen om het tussendoor wat rustiger te doen. Moab ben ik zelf nog niet geweest, maar als ik Bart zijn reisverslag van 2009 zie, ben ik wel verkocht om daar wat langer te blijven. De Shafertrail staat al op mijn to do lijst :) Bedankt!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer