Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

(Grote) rondreis

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Rolf82
Amerika-newbie

(Grote) rondreis

Bericht door Rolf82 »

Hallo,

Ik ben nieuw hier, dus vergeef mij al op voorhand mijn volkomen gebrek aan kennis ;-)

In de aanstaande zomervakantie willen wij een reis van 4 weken door de VS maken. In eerste instantie wilden we ons alleen richten op de noordoostkust, maar deze plannen zijn toch wat veranderd. We hebben een reisschema opgesteld dat aan de ene kant best haalbaar lijkt, maar aan de andere kant wel erg ambitieus is. Willen jullie er eens op schieten?

Dagen
Vlucht 1
New York 2
Philadelphia 2
Amishland 1
Gettysburg 1
Washington 3
Knoxville 1
Nashville 1
Memphis 3
St. Louis 2
Chicago 1
Cleveland 1
Niagara 2
Albany 1
Boston 2
New York 2
Vlucht 1

Het is dus vooral een reis om zoveel mogelijk van het oosten te zien, zonder echt zeer uitvoerig buiten de gebaande paden te treden (dat kan de volgende keer weer, dan ;-) )

Alvast bedankt voor jullie moeite!
Laatst gewijzigd door Rob op 03 jan 2012, 20:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: berichten over dezelfde reis samengevoegd
Rolf82
Amerika-newbie

Re: (Grote) rondreis

Bericht door Rolf82 »

Of, bedenk ik mij nu, hoort deze vraag op een ander deel van het forum?
Rolf82
Amerika-newbie

(Grote) rondreis

Bericht door Rolf82 »

Hallo,

Ik ben nieuw hier, dus vergeef mij al op voorhand mijn volkomen gebrek aan kennis. Had dit eerst al op een ander deel van het forum gezet, maar volgens mij hoort het hier!

In de aanstaande zomervakantie willen wij een reis van 4 weken door de VS maken. In eerste instantie wilden we ons alleen richten op de noordoostkust, maar deze plannen zijn toch wat veranderd. We hebben een reisschema opgesteld dat aan de ene kant best haalbaar lijkt, maar aan de andere kant wel erg ambitieus is. Willen jullie er eens op schieten?

Dagen
Vlucht 1
New York 2
Philadelphia 2
Amishland 1
Gettysburg 1
Washington 3
Knoxville 1
Nashville 1
Memphis 3
St. Louis 2
Chicago 1
Cleveland 1
Niagara 2
Albany 1
Boston 2
New York 2
Vlucht 1

Het is dus vooral een reis om zoveel mogelijk van het oosten te zien, zonder echt zeer uitvoerig buiten de gebaande paden te treden (dat kan de volgende keer weer, dan )

Alvast bedankt voor jullie moeite!
sifaka
Amerikafan

Bericht door sifaka »

Ik zou 4 dagen te kort vinden voor NYC. Zeker als je 4 weken gaat in totaal. Ook 1 dag voor Nashville en Chicago is niet de moeite... kan je die tijd beter in een andere plek steken! Beide steden verdienen zeker 2 volle dagen (chicago als stad zelf al en nashville omdat er zoveel te zien/doen is)! 3 dagen voor Memphis is niet echt nodig denk ik... wij hadden aan 2 volle dagen ruim genoeg (graceland, sunstudio en civil rights museum en natuurlijk de live muziek in beale str. Wij vonden 1 volle dagvoor Philadelphis trouwens meer dan genoeg om een goede indruk te krijgen van de historie daar (+ rocky stairs).

Hoe ben je op deze route gekomen en waar heb je je informatie al vandaag gehaald? Lees vooral veel reisverslagen en ga na wat de reistijden zijn... hier ben je namelijk al snel een halve dag mee kwijt.

Succes!
6-10-2011 t/m 2-01-2012: rondje Zuidwest + Chicago - Miami

http://goingusa2011.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Rolf82
Amerika-newbie

Bericht door Rolf82 »

Dank voor je reactie! We hebben veel gesproken met ieman die een paar keer aan de oostkust is geweest, veel gelezen en uiteindelijk ook een beetje op de gok dit schema gemaakt. Willen toch niet veel vooraf boeken, dus schuiven onderweg blijft mogelijk. Alleen je moet ergens beginnen he ;-)

Dan vraag 2: Motel6. Ziet er als budgetoptie uit, we slapen er toch alleen. Maar reacties zijn erg wisselend. Ervaring?
sifaka
Amerikafan

Bericht door sifaka »

Wij zijn net 1 dag weg uit Amerika... afgelopen 89 dagen rondgereist en op enkele overnachtingen na alles vastgelegd... eenmaal onderweg nog enkele dingen gewijzigd en als je bij bijv. booking.com boekt kan dit altijd tot een aantal dagen voor aankomst, soms zelfs op de dag van aankomst zelf! Achteraf gezien is dit ons heeeel erg goed bevallen en de dagen dat we niets gereserveerd hadden voelden we een beetje de druk om nog wat goedkoops te willen vinden... op de dagen dat alles vast lag hoefden we daar ook helemaal niet over na te denken. Op dit forum is hier al veel discussie over maar er blijkt telkens maar weer dat dit ieder voor zich is... iedereen heeft een favoriete manier van reizen!

We hebben zelf vooral veel in Americas Best Value Inn, Howard Johnson, Travellodge, Super 8 en Days Inn geslapen en deze zijn ons prima bevallen.. ook hier hebben we veel negatieve dingen over gelezen maar ook dit is een persoonlijke kwestie... wij verlangen alleen naar een schoon bed en een schone badkamer... that's it! Van het ontbijt wat er heel vaak bij inbegrepen is moet je helemaal niets verwachten... dat kwam ons na een week al onze neus uit!

Wij hebben zelf een groot gedeelte van jullie route gereden maar ik ben helaas nog niet aan alle verslagen begonnen (chicago, washington, philly, lancaster (amish) en New York staan er al wel op.... nashville, great smoky mountains, memphis nog niet, deze volgen wel binnen een week of 2 hoop ik :P)

Succes met de voorbereidingen!

Hoe wil je trouwens de route gaan rijden? Auto neem ik aan?

http://goingusa2011.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
sifaka
Amerikafan

Bericht door sifaka »

btw... wij hebben gemiddeld bijna (nog niet helemaal dus) 51 dollar per nacht uitgegeven! Dit waren dan in totaal 88 nachten en we hebben 10x op een campground geslapen (in het zuidwesten). Hier zaten dan ook nog 2 luxere hotels bij in San Diego en Las Vegas en een dure ivm de locatie en datum (3 nachten op miami beach rond middernacht)... al met al dus heel goedkoop en we hebben slechts 1 of 2 motels gehad die niet aan onze verwachtingen voldeden (en geloop me... dan zijn ze slecht :P)

Met budgetmotels is dus helemaal niets mis, vinden wij.

In NYC kwamen we trouwens nog een stel nederlanders tegen die bij www.airbnb.com een goedkoop apartement hadden gehuurd (particulier), volgens hun een aanrader maar kan er dus zelf niets over zeggen.

Rolf82
Amerika-newbie

Bericht door Rolf82 »

Wij wildeninderdaad een auto huren. Iets van 50, 60 dollar per nacht zou mooi in het budget passen. Moeten toch nog even van alles goed bekijken en gidsen lezen. Wat zijn de goeden? Wij wilden vliegen met Air Berlin trouwens, vanuit Düsseldorf een goedkope keuze.
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Opgepast appartementen huren voor enkele dagen is volgens mij illegaal in New York. Zeker mee opletten.
Alieke
Amerika-ontdekker

Bericht door Alieke »

Inmiddels zijn onze tickets geboekt (ik ben de vriendin van Rolf82 ;) ) en vertrekken we 17 juli.
Het schema is min of meer hetzelfde geleven, al schuiven we hier en daar met het aantal dagen dat we ergens zijn.
De auto is inmiddels geregeld, verder boeken we nog een hotel en New York en daarna willen we het een beetje vrij laten.

Kan niet wachten om te gaan! :thumbup:
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Rolf82 schreef:Iets van 50, 60 dollar per nacht zou mooi in het budget passen. Moeten toch nog even van alles goed bekijken en gidsen lezen. Wat zijn de goeden?
Voor de nachten welke je tóch al wel van te voren wilt vastleggen, wellicht een idee om te bieden via Priceline? Wij hebben dertien van de achtien hotels via priceline (en hotwire) geboekt. Allen onder de 60 dollar (ex tax). Hotels met 3 - 3.5 ster (en zelfs eentje met 4 sterren!) Prachtige hotels! Net zo duur als een motel 6, super 8, Econo Lodge, Comfort Inn of een Best Western... :) (waar we overigens deze vakantie ook geslapen hebben, maar die boeken we dan op de bonnefooi met zo'n hotelcoupon van bv Roomsavers).

In ieder geval heel veel plezier met de voorpret!

PS, al verwacht ik niet dat je een hotel onder de 60 dollar kunt pricelinen in Manhattan... Maar daar de motels zelf ook niet al te goedkoop, volgens mij...
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
suzanne_reijm
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Bericht door suzanne_reijm »

Wij zijn heel enthousiast over de Motel6 overnachtingen! Het is goedkoop, schoon en je weet wat je hebt (een bed,douche,tv en vaak ook een magnetron en koelkast). Dus als je een beetje budget wilt slapen zou ik daar zeker voor kiezen! Het nadeel is vaak wel dat deze motels niet in centrums van steden liggen..vaak vlakbij een vliegveld of in de kleinere steden/dorpen! Maar dit hebben wij nooit als vervelend ervaren...

Succes en veel plezier bij het verdere plannen van de reis!!

Groetjes Suzanne
2007 Florida
2011 Zuid-Westen standaard rondje LA - LA
2012 Seattle - Denver - New York
2014 In de planning een rode rotsen rondje!

http://remysuus.waarbenjij.nu
Alieke
Amerika-ontdekker

Bericht door Alieke »

Goed om positieve ervaringen met motels te horen. De reviews zijn echt heel wisselend.
Priceline ed kijken we ook naar, maar midden in de stad hoeft voor ons in veel gevallen niet en ik heb het idee dat je daar ook weer extra parkeerkosten hebt die je bij motels niet hebt.

We hebben het er vanavond nog even over gehad en overwegen toch de reis om te draaien. Dan zit het stuk met de kleinere reisafstanden per dag aan het einde. Dat is misschien wel zo relaxed.
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Alieke schreef:Priceline ed kijken we ook naar, maar midden in de stad hoeft voor ons in veel gevallen niet en ik heb het idee dat je daar ook weer extra parkeerkosten hebt die je bij motels niet hebt.
Met priceline of hotwire kun je er natuurlijk ook voor kiezen om niet midden in het centrum te slapen :) Dan komen er inderdaad geen parkeerkosten meer bij.
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

sifaka schreef:Ik zou 4 dagen te kort vinden voor NYC. Zeker als je 4 weken gaat in totaal. Ook 1 dag voor Nashville en Chicago is niet de moeite... kan je die tijd beter in een andere plek steken! Beide steden verdienen zeker 2 volle dagen (chicago als stad zelf al en nashville omdat er zoveel te zien/doen is)! 3 dagen voor Memphis is niet echt nodig denk ik... wij hadden aan 2 volle dagen ruim genoeg (graceland, sunstudio en civil rights museum en natuurlijk de live muziek in beale str. Wij vonden 1 volle dagvoor Philadelphis trouwens meer dan genoeg om een goede indruk te krijgen van de historie daar (+ rocky stairs).

Hoe ben je op deze route gekomen en waar heb je je informatie al vandaag gehaald? Lees vooral veel reisverslagen en ga na wat de reistijden zijn... hier ben je namelijk al snel een halve dag mee kwijt.

Succes!
HIer ben ik het mee eens. Ik zou ook niet twee dagen in St Louis door kunnen brengen, eerlijk gezegd. En twee volle dagen in Niagara? Ik ben wel blij met de tenminste drie dagen in Washington :). Eindelijk iemand die zich realiseert dat dit de hoofdstad is en er vast veel te doen moet zijn (is er ook :)).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
justmars
Amerika-ontdekker

Bericht door justmars »

Motel 6 hebben wij ook een aantal keer gehad in de 33 dagen in west Amerika. Netjes, schoon, flatscreen, modern (behalve als je geen restyle motel hebt, maar die kozen wij wel meestal) en de laminaat vloer was ook fris. Persoonlijk voelt vloerbedekking altijd al 'viezer' in een hotel dan laminaat. Ik vond de motels altijd prima, al lag de prijs af en toe wat hoger. In zo'n budget keten is het natuurlijk wel zo gaaf om voor 50 euro of minder te overnachten ;) Wij hebben overigens een keer een bed gehad met een zeer dun matras. Dat was net een plank met beddengoed. Verder alleen maar positieve ervaringen!
Reisverslagen van New York en Florida, West Amerika en Oost Canada op ons reisblog: http://www.janenmarcella.nl
Alieke
Amerika-ontdekker

Bericht door Alieke »

Petra/VS, ik zal vanavond even de uitgebreide planning plaatsen, gewoon van dag tot dag. Dat is duidelijker denk ik :)

En Washington is een van de belangrijkste redenen dat we graag naar Amerika willen, als grote fans van The West Wing.
Mijn vriend is ook historicus, dus die stad trekt ons zeker!
Alieke
Amerika-ontdekker

Bericht door Alieke »

Hierbij de uitgebreide planning, die is iets anders ten opzichte van het rijtje in het eerste bericht zie ik. Als optie hebben we dus om het rondje andersom te maken, dus vanuit New York eerst naar Boston.

17 juli – Amsterdam – New York
18 juli – New York
19 juli – New York
20 juli – New York
21 juli – New York – Philadelphia
22 juli – Philadelphia – Lancaster
23 juli – Lancaster – Gettysburg
24 juli – Gettysburg
25 juli – Gettysburg – Washington
26 juli – Washington
27 juli – Washington
28 juli – Washington – Cherokee (Blue Ridge Parkway)
29 juli – Blue Ridge Parkway – Cherokee
30 juli – Cherokee – Nashville
31 juli – Nashville
1 augustus – Nashville – Memphis
2 augustus – Memphis
3 augustus – Memphis
4 augustus – Memphis – St. Louis
5 augustus – St. Louis
6 augustus – St. Louis – Chigago
7 augustus – Chigago
8 augustus – Chigago – Niagara
9 augustus – Niagara Falls
10 augustus – Niagara – Boston
11 augustus – Niagara – Boston
12 augustus – Boston
13 augustus – Boston
14 augustus – Boston – New York
15 augustus – New York
16 augustus – New York – Amsterdam
Alieke
Amerika-ontdekker

Bericht door Alieke »

Nog iets meer dan twee weken, het komt nu wel erg dichtbij! :thumbup:

We hebben besloten het rondje andersom te gaan maken, zodat de lange reistijden aan het begin zitten en we aan het einde meer speling hebben :)
Alieke
Amerika-ontdekker

Bericht door Alieke »

Nog even een schopje ;-)

Aanstaande woensdag gaan we weg, nog precies een week geduld dus.

Ik ben benieuwd of jullie nog tips en mustsee's langs onze route hebben?

De globale route:

http://rolfenalieke.files.wordpress.com ... -kaart.png

Globaal lijstje (excl New York)
- Plymouth Plantage
- JFK Library (Boston)
- Freedom Trail (Boston)
- Harvard
- Niagara Falls
- Henry Ford Museum (Detroit)
- Fabriek of Village (Detroit)
- Lincoln Home (Springfield)
- Sun Studios (Memphis)
- National Civil Rights Museum (Memphis)
- Graceland (Memphis)
- Cherokee
- Monthichello
- Biltmore Estate
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer