Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

USA NW en Canada, tips?

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Moo
Amerika-ontdekker

USA NW en Canada, tips?

Bericht door Moo »

Op een ander onderdeel van deze site heb ik het al geplaatst: ik moet eind maart een week naar Seattle voor mijn werk. Ik plak er dan meteen een vakantie aan. Dit is het plan, ik hoor heel graag jullie tips, want ik ben heel slecht in het plannen van routes:

Seattle (reisdag)
Seattle
Seattle - Vancouver
Vancouver
Vancouver
Vancouver - Jasper NP
Jasper NP
Jasper NP - Banff NP
Banff NP
Banff NP - Glacier NP
Glacier NP
Glacier NP - Yellowstone NP
Yellowstone NP
Yellowstone NP - Mount Rushmore NP
Mount Rushmore NP - Salt Lake City
Salt Lake City
Salt Lake City
Salt Lake City - Nog te bepalen bestemming in USA (misschien Florida?)

Ter aanvulling: omdat het 'slecht' weer kan zijn, heb ik de bezoeken aan de NP's wat korter gemaakt. Ik heb alleen geen idee of dit logisch is.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen! Alvast bedankt.
Désirée
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: USA NW en Canada, tips?

Bericht door Désirée »

Van vancouver naar jasper is 800 km en lijkt me niet te doen in 1 dag.
Désirée

2009 New York
2011 Zuidwesten
2016 Yellowstone, utah, south dakota, colorado, wyoming
2018 West- Canada
2024 Las Vegas (Death Valley NP, red rock SP, grand canyon NP)
2025 Las Vegas( Valley of Fire, Hooverdam, Ice age fossil SP)
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Glacier NP zat grotendeels gesloten zijn je kan dan maar net aan beide zijde een klein stukje het park in.
Yellowstone zal alleen de weg van de Noordingang (Gardiner) naar de noordoostingang (Cooke City) open zijn de rest van het park is voor auto verkeer gesloten je kan er alleen met een sneeuwscooter of sneeuwkoets in.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Buiten het feit dat alles waarschijnlijk dicht is en in de sneeuw ligt in maart vind ik het een vreemde route.
Vancouver -Jasper in één dag is echt niet te doen. En van Yellowstone in één dag naar Mount Rushmore en de volgende dag weer in één dag naar SLC ??
Deze route is echt niet te doen. Als je maar een week hebt zou ik me beperken tot Seattle en omgeving. Misschien Vancouver Island en een bezoek aan Whistler of naar Olympic NP?
Moo
Amerika-ontdekker

Bericht door Moo »

Bedankt voor jullie reacties! Ik zei al dat ik enorm slecht ben in het plannen van een route, dat blijkt dus wel weer. Ik had de miles omgerekend naar kilometers en toen leek het mee te vallen, maar ik heb blijkbaar iets niet goed gedaan. Ik kwam bijvoorbeeld uit op een afstand van Vancouver naar Jasper NP van 200 km. Klopt dus niets van :oops: .

Vinden jullie de kleine stukjes die je de parken in kunt, niet de moeite waard ten opzichte van de afstand die je ervoor moet afleggen? Yellowstone met sneeuwscooter lijkt mij een super ervaring, maar misschien valt dat tegen, omdat je niet op de mooiste plekken kunt komen. Ik vind het best heel lastig om een mooie reis samen te stellen voor deze periode, maar ik zit er dus aan vast vanwege mijn werk. En NW USA staat hoog op mijn lijstje na mijn vorige twee Amerika trips (SW en oostkust). Ik heb het USA virus ook een beetje te pakken geloof ik, prachtig land om te ontdekken! Ik begrijp dat ik consessies moet doen, omdat de tijd van het jaar absoluut niet ideaal is. Maar welke parken zou ik dan toch kunnen bezoeken? Ik wil graag naar Salt Lake City en Vancouver en nog mooie natuur meekrijgen. Heeft iemand misschien een idee voor een alternatieve route? Ik lees dus de tip over Vancouver Island, Whistler en Olympic NP. Daar ga ik even goed naar kijken. Wat tijd betreft: ik heb in totaal maximaal een week of vier, waarvan één week al is bepaald door mijn werk.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer