Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

weer in oktober route San Francisco-Chicago, welke kleding?

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Nonaj
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

weer in oktober route San Francisco-Chicago, welke kleding?

Bericht door Nonaj »

Aangezien ik door verschillende regio's reis, denk ik dat mijn vraag het beste hier past.

Ik vertrek zaterdag aanstaande naar San Francisco.Hier zal ik 5 dagen blijven, vervolgens pak ik de trein naar Chicago waar ik dan ook nog 5 dagen zal verblijven (dit is een enorme afstand, dus ik zit ruim 2 dagen in de trein).

Ik ben wel eerder in Amerika geweest, maar dat was in de zomer en aan de Oostkust. Nu ga ik dus in oktober en ik wil morgen mijn koffer in gaan pakken, maar ik heb geen idee wat voor kleding ik mee moet nemen. Van wat ik gelezen heb moet de temperatuur er rond deze tijd 15-20 graden zijn, maar kan het verraderlijk koud zijn in San Francisco omdat daar 2 verschillende zeestromen elkaar kruisen en kan het in Chicago ook frisjes zijn omdat dat grenst aan Lake Michigan. Ik wil liever ook niet te veel meenemen, want ik moet er het hele land mee door slepen :lol:

Topjes kan ik denk ik wel achterwege laten, daar is het waarschijnlijk toch niet warm genoeg voor? En verder sowieso een fleece vest, wat andere vestjes en veel t-shirtjes? (laagjes zodat ik makkelijk wat uit kan trekken als de temperatuur verandert)
goldenhills
Amerika-expert

Re: weer in oktober route San Francisco-Chicago, welke kledi

Bericht door goldenhills »

Voor SF zijn laagjes inderdaad erg verstandig, en een topje meenemen zou ik zeker doen, het neemt toch weinig ruimte in. Het kan van koud en mistig tot heerlijk warm zijn in oktober. Er is kans op regen. Vandaag hadden we al een paar spetters! Meestal is oktober erg lekker.

Komend weekend is er overigens Hardly Strictly Bluegrass Festival in Golden Gate Park, wat meer dan een half miljoen bezoekers trekt.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Wij zitten nu in de buurt van Lake Michigan en als ik het weather chanel moet geloven zouden we in de stromende regen moeten zitten. Gelukkig is dat niet het geval maar echt warm is het ook niet. Rond Chicago hangt nu een soort koufront maar het is helemaal niet gezegd dat dat over enige tijd ook zo is. Het maakt mij trouwens helemaal niet uit wat voor weer het is. Jack mee en fleece mee voor alle zekerheid. Dress in layers...
Yeehaw
helena
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door helena »

Het is lastig te voorspellen, wij waren vorig jaar rond 8 oktober een week in Chicago en het was iedere dag 20 - 25 graden :D , slechts een ochtend een beetje regen. Geniet van Chicago het is een geweldige stad!
http://soninetravel-usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nonaj
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Nonaj »

Ik zit ook met een bijkomend probleem, vorig jaar ben ik verhuisd en heb ik mijn zomerjas waarschijnlijk ergens in een verhuisdoos gestopt (ben verhuisd in september), en tot op heden heb ik hem nog niet terug gevonden. Ik heb me deze hele zomer wel kunnen redden met vesten e.d. maar vraag me af of ik een jas nodig heb op vakantie. Mijn winterjas neem ik namelijk liever niet mee, dan is meteen mijn halve koffer vol, die is veel te groot.

Dan zou ik nu dus nog heel hard op zoek moeten of moeten zoeken naar een vervangend exemplaar :lol:
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Ik zou het gewoon aankijken, en eventueel in de VS gaan shoppen. De uitverkoop van zomerkleding is aardig op z'n einde ben ik bang, maar je weet maar nooit... :D
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Zomerjas, verhuisdozen..... waar maak je je druk over? Als het te koud wordt koop je toch gewoon een jack in de USA. Pffff.
FrankW

Bericht door FrankW »

Zomerkleding! Bijna 30 graden overal in de Midwest dit weekeinde. Maar soms is er ook al nachtvorst. Heel moeilijk van te voren te voorspellen wat het weer hier doet in Oktober.

http://www.weather.com/maps/maptype/cur ... =undefined
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Uit eigen ervaring:
Eindelijk mooi weer in zowel Iowa, W Missouri, KS, OK en AR. 75-85F en op dit moment in AR nog 67F (11.30 pm). Morgen wordt 87F verwacht.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer