Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Steson: Yellowstone - Rocky Mountains - Monument Valley
- steson
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Reis Steson: Yellowstone - Rocky Mountains - Monument Valley
Hallo allemaal,
Wij hebben in 2010 de Golden Circle LA-LA gereden en in 2011 het rondje Florida gedaan.
Nu zijn we toe aan weer een ander stukje USA (want het werkt echt verslavend !!) en willen heel graag Yellowstone zien en Monument Valley hadden we in 2010 ook niet aangedaan. Zo zit ik op Google Maps eens te kijken en ik wil graag weten of het te doen is om in Salt Lake City te beginnen en in LA te eindigen in ong. 17 dagen met een SUV.
Wat willen we zien:
Yellowstone
Rocky Mountains
Moab
Monument Valley
Na Monument Valley zoek ik nog een mooie route dwars door Arizona en via San Diego naar LA.
Heeft iemand wel eens deze route gereden of tips ?? Wij zijn in een vakantie geen stedentrippers en vinden ghosttowns en natuurparken erg mooi.
Alle tips zijn welkom !! De reis zal in september 2012 zijn.
Alvast bedankt !
Sonja
Wij hebben in 2010 de Golden Circle LA-LA gereden en in 2011 het rondje Florida gedaan.
Nu zijn we toe aan weer een ander stukje USA (want het werkt echt verslavend !!) en willen heel graag Yellowstone zien en Monument Valley hadden we in 2010 ook niet aangedaan. Zo zit ik op Google Maps eens te kijken en ik wil graag weten of het te doen is om in Salt Lake City te beginnen en in LA te eindigen in ong. 17 dagen met een SUV.
Wat willen we zien:
Yellowstone
Rocky Mountains
Moab
Monument Valley
Na Monument Valley zoek ik nog een mooie route dwars door Arizona en via San Diego naar LA.
Heeft iemand wel eens deze route gereden of tips ?? Wij zijn in een vakantie geen stedentrippers en vinden ghosttowns en natuurparken erg mooi.
Alle tips zijn welkom !! De reis zal in september 2012 zijn.
Alvast bedankt !
Sonja
september 2010: Zuid-Westen en Kauai/Maui
mei 2011: Florida en Bahama's
maart 2012: New York
september 2012: Mid-Westen en Oahu/Big Island
juni 2014: Florida
april 2015: Washington/Niagara Falls
September 2015: Noord-Westen en Kauai/Maui
Re: Reis Steson: Yellowstone - Rocky Mountains - Monument Va
Canyon de Chelly, Blue en Coal Mine Canyon, Hopi dorpen, Petrified Forrest, Wilson, Sedona, Jerome, Phoenix, Tuscon, Joshua Tree Park, R66.
Ff uit de losse pols.
Ff uit de losse pols.
- gleuknie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Met 17 dagen zou ik er voor kiezen om te eindigen in Phoenix en niet ook nog via San Diego naar L.A. te rijden. Werk het anders eens uit in een route. Dan zul je zien dat je je tijd wel kwijt bent met Yellowstone en Moab in je route. 
Groetjes René
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
En misschien starten in Denver? Eindigen in Phoenix is een optie of in Las Vegas?
Denver - Rocky Mountains NP - Yellowstone - Teton - (via SLC -) Moab - Mon Valley - Las VEgas / Phoenix.
Of vanuit Mon Valley terug naar Denver via Mesa Verde en Sand Dunes??? 't Is maar een idee. LA lijkt mij mijl op zeven als ik kijk wat je wilt gaan bezoeken.
Denver - Rocky Mountains NP - Yellowstone - Teton - (via SLC -) Moab - Mon Valley - Las VEgas / Phoenix.
Of vanuit Mon Valley terug naar Denver via Mesa Verde en Sand Dunes??? 't Is maar een idee. LA lijkt mij mijl op zeven als ik kijk wat je wilt gaan bezoeken.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
- steson
- Amerikafan
Ik ga bovenstaande tips eens uitwerken in Google Maps.....
LA had ik opgenomen, omdat we door willen vliegen naar Hawaii..... Of kan dit ook rechtstreeks vanuit Phoenix ??
Had trouwens wel een eerste opzet van een route: Van Yellowstone tot aan Monument Valley heb ik genoeg NP's of POI's om de route te vullen, maar na Monument Valley weet ik niet zo goed welke mooie dingen/parken er allemaal te zien zijn in een logische route richting de westkust en op welke punten we een hotel nemen.
Vorig jaar hebben we Joshua Tree al gezien en zijn we gereden tot Page en toen via Bryce, Zion, LV, Yosemite, SF terug naar LA. Deze steden/parken willen we dus niet meer aandoen. Ja, en dit rondje had natuurlijk alle NP's waar veel over gepraat wordt op een forum en mij wel het gevoel gaf 'alles' te hebben gezien (van de Golden Circle dan hè
).
Maar ik wil wel graag weer het 'ooooooh' en 'aaaaaah' gevoel krijgen op de komende route !!!
LA had ik opgenomen, omdat we door willen vliegen naar Hawaii..... Of kan dit ook rechtstreeks vanuit Phoenix ??
Had trouwens wel een eerste opzet van een route: Van Yellowstone tot aan Monument Valley heb ik genoeg NP's of POI's om de route te vullen, maar na Monument Valley weet ik niet zo goed welke mooie dingen/parken er allemaal te zien zijn in een logische route richting de westkust en op welke punten we een hotel nemen.
Vorig jaar hebben we Joshua Tree al gezien en zijn we gereden tot Page en toen via Bryce, Zion, LV, Yosemite, SF terug naar LA. Deze steden/parken willen we dus niet meer aandoen. Ja, en dit rondje had natuurlijk alle NP's waar veel over gepraat wordt op een forum en mij wel het gevoel gaf 'alles' te hebben gezien (van de Golden Circle dan hè
Maar ik wil wel graag weer het 'ooooooh' en 'aaaaaah' gevoel krijgen op de komende route !!!
- gleuknie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Na Monument Valley zou je nog naar Sedona kunnen gaan en geloof me, dan heb je de route ook al vol genoeg. Voor Yellowstone zou ik minimaal 4 nachten rekenen en voor Moab 3 nachten. Ik weet niet of je vanaf Phoenix rechtstreeks naar Hawaii kunt vliegen, maar een keer overstappen is vast niet erg toch?
Groetjes René
- steson
- Amerikafan
Op zich is overstappen niet erg nee, het zijn continentale vluchten, maar het wordt wel minder als je 4 uur moet wachten...... Maar het is een goed idee om niet verder te gaan dan Phoenix. Eens kijken hoe ik uitkom met de nachten. Gelukkig zijn we daar erg flexibel in, dus we kunnen er wel een paar aan vastplakken. Ben dan alleen langer met vakantie en ik weet niet of mijn baas dat goed vind 
- steson
- Amerikafan
Net gecheckt bij UA en ze vliegen rechtstreeks vanaf Phoenix !
Vraagje:
Ik kan natuurlijk de route ook doen vanaf Denver en dan bovenlangs (Yellowstone) via SLC naar Moab en Monument Valley, maar dan mis ik dus het stukje route Denver naar Moab. Wat is dan leuker om te rijden ??
Vraagje:
Ik kan natuurlijk de route ook doen vanaf Denver en dan bovenlangs (Yellowstone) via SLC naar Moab en Monument Valley, maar dan mis ik dus het stukje route Denver naar Moab. Wat is dan leuker om te rijden ??
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ik denk Moab Denver leuker is dan Moab SLC.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
- steson
- Amerikafan
Ik schatte dat ook zo in.... Ik denk dus toch dat ik me op de route ga concentreren met een start in SLC via Yellowstone afzakken naar RM en MV. Heb alvast een doel, thanx !!
-
jta
- Amerika-expert
hallo,
wij hebben ooit denver-jackson gedaan ( met black hills ), met terugvlucht vanuit jackson ( united airlines). een route jackson - al dan niet black hills - denver - moab - mv - phoenix is ook een mogelijkheid. een vlucht naar jackson en autohuur daar beperkt wel het aantal verhuurmaatschappijen. ( kan je terugvinden op website van vliegveld jackson hole).
Jacques
wij hebben ooit denver-jackson gedaan ( met black hills ), met terugvlucht vanuit jackson ( united airlines). een route jackson - al dan niet black hills - denver - moab - mv - phoenix is ook een mogelijkheid. een vlucht naar jackson en autohuur daar beperkt wel het aantal verhuurmaatschappijen. ( kan je terugvinden op website van vliegveld jackson hole).
Jacques
- steson
- Amerikafan
Ik denk dat ik er toch maar van af ga zien om de route te eindigen in Phoenix.
Ik denk dat we meer uit de route kunnen halen als we een rondje rijden. Zit ik (in verband met de retour-tickets) alleen nog te zoeken naar het beste startpunt: Salt Lake City of Denver. Ik ontkom er niet aan dat er een tussenstop is vanaf Amsterdam.....
En dan vliegen we tussendoor wel vanaf ons eindpunt naar Hawaii heen en weer.
Het voordeel hiermee is dat we naast Yellowstone en Rocky Mountain ook richting de Black Hills kunnen gaan en Mt Rushmore. En dan hangt het er vanaf of we nachten over hebben om onderlangs nog Monument Valley mee te pakken op de route.
In ieder geval begint het al vorm te krijgen !!
Ik denk dat we meer uit de route kunnen halen als we een rondje rijden. Zit ik (in verband met de retour-tickets) alleen nog te zoeken naar het beste startpunt: Salt Lake City of Denver. Ik ontkom er niet aan dat er een tussenstop is vanaf Amsterdam.....
En dan vliegen we tussendoor wel vanaf ons eindpunt naar Hawaii heen en weer.
Het voordeel hiermee is dat we naast Yellowstone en Rocky Mountain ook richting de Black Hills kunnen gaan en Mt Rushmore. En dan hangt het er vanaf of we nachten over hebben om onderlangs nog Monument Valley mee te pakken op de route.
In ieder geval begint het al vorm te krijgen !!
- steson
- Amerikafan
Dit zou 'm moeten worden ongeveer...... Te doen in 17 dagen ?? Anders laten we Monument Valley gaan......
Vorig jaar hebben we ongeveer dezelfde route gedaan m.u.v. de Black Hills.steson schreef:Dit zou 'm moeten worden ongeveer...... Te doen in 17 dagen ?? Anders laten we Monument Valley gaan......
Zijn 3 nachten in Grand Teton en 3 nachten in Yellowstone geweest.
Zaten wel een paar lange dagen tussen maar is te doen.
Zou dan wel overwegen om MV te laten schieten.
- steson
- Amerikafan
@ Petcob
Hoe lang zijn jullie in de Rocky Mountains geweest ?? Ik had zelf voor Yellowstone ook 3 nachten in gedachten en voor Grand Teton 2.
En in Moab had ik 3 nachten in gedachten omdat we daar naar Arches, Spring Canyon en Dead Horse Point willen. Of is dat teveel ?
Hebben jullie een weblog bijgehouden van die reis ???
We gaan door naar Hawaii en ik had zelf ingepland 8 nachten Oahu en 4 nachten Big Island (vorig jaar hebben we Maui en Kauai gezien).
Maar er kan vast wel een nachtje Oahu af om voor Monument Valley te reserveren...... Leuk, dat puzzelen !!!!
Hoe lang zijn jullie in de Rocky Mountains geweest ?? Ik had zelf voor Yellowstone ook 3 nachten in gedachten en voor Grand Teton 2.
En in Moab had ik 3 nachten in gedachten omdat we daar naar Arches, Spring Canyon en Dead Horse Point willen. Of is dat teveel ?
We gaan door naar Hawaii en ik had zelf ingepland 8 nachten Oahu en 4 nachten Big Island (vorig jaar hebben we Maui en Kauai gezien).
Maar er kan vast wel een nachtje Oahu af om voor Monument Valley te reserveren...... Leuk, dat puzzelen !!!!
- steson
- Amerikafan
Uiteindelijk heb ik na wat lees- en speurwerk de onderstaande planning:
01 Heenreis Denver
02 Denver – Custer SP
03 Custer SP - Lead (oa. Mt Rushmore)
04 Lead – Buffalo (via Devils Tower)
05 Buffalo – Cody (via Bighorn NF en Bighorn Canyon)
06 Cody – Yellowstone NP (via Beartooth Highway)
07 Yellowstone NP
08 Yellowstone NP
09 Yellowstone NP - Grand Teton NP
10 Grand Teton NP – omgeving Salt Lake City (via Bear Lake)
11 Salt Lake City – Moab
12 Moab (Arches NP eo.)
13 Moab - Monument Valley (oa. Island in the Sky)
14 Monument Valley – Cortez (via Natural Bridges NM)
15 Cortez – Silverthorne
16 Silverthorne – Rocky Mountain NP
17 Rocky Mountain NP
18 Rocky Mountain NP – Denver (via Nederland)
Ik hoor wel wat de do's en don'ts zijn !!!!
01 Heenreis Denver
02 Denver – Custer SP
03 Custer SP - Lead (oa. Mt Rushmore)
04 Lead – Buffalo (via Devils Tower)
05 Buffalo – Cody (via Bighorn NF en Bighorn Canyon)
06 Cody – Yellowstone NP (via Beartooth Highway)
07 Yellowstone NP
08 Yellowstone NP
09 Yellowstone NP - Grand Teton NP
10 Grand Teton NP – omgeving Salt Lake City (via Bear Lake)
11 Salt Lake City – Moab
12 Moab (Arches NP eo.)
13 Moab - Monument Valley (oa. Island in the Sky)
14 Monument Valley – Cortez (via Natural Bridges NM)
15 Cortez – Silverthorne
16 Silverthorne – Rocky Mountain NP
17 Rocky Mountain NP
18 Rocky Mountain NP – Denver (via Nederland)
Ik hoor wel wat de do's en don'ts zijn !!!!
- gleuknie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Lijkt me een te volle route. Ik dacht dat je 3 nachten voor Moab wou rekenen? Drie nachten is eigenlijk wel het minimum. Je hebt er ook nog Canyonlands, die je zeker niet mag missen.
Dan nog een tip over Hawaii. Ik zou die tijd eerder omdraaien. Een week Big Island en 4 dagen Oahu. Big Island, de naam zegt het al, is een heel groot eiland en wij vonden Big Island 10x indrukwekkender dan Oahu. Jiejie heeft in het Hawaii-gedeelte trouwens een prachtig overzicht gemaakt van wat er op Oahu te zien en te doen is.:
viewtopic.php?f=20&t=35442
Dan nog een tip over Hawaii. Ik zou die tijd eerder omdraaien. Een week Big Island en 4 dagen Oahu. Big Island, de naam zegt het al, is een heel groot eiland en wij vonden Big Island 10x indrukwekkender dan Oahu. Jiejie heeft in het Hawaii-gedeelte trouwens een prachtig overzicht gemaakt van wat er op Oahu te zien en te doen is.:
viewtopic.php?f=20&t=35442
Groetjes René
- steson
- Amerikafan
@ René
Bedankt voor je tip over Big Island ! Ik zal de topics van Jiejie eens lezen.....
Vorig jaar hadden we voor Yosemite ook maar 2 nachten en Bryce en Zion ieder maar 1 nacht, terwijl dit anders werd geadviseerd. Voor ons werkte het prima ! Wij zijn geen wandelaars ook en willen graag onderweg zijn. Ook 2 nachten Las Vegas en San Francisco waren net lang genoeg.
Ik had al tips gekregen over Island in the Sky en volgens mij ligt dat in Canyonlands. Missch is het een hele volle route, maar we weten ook dat we aan deze kant van de USA niet meer snel terug zullen komen (wensenlijstje is wat lang). We willen dan ook echt proberen Monument Valley mee te pakken (wens). Tja, dan is het of ergens anders een nachtje korter of 'schipperen' met wat we hebben. We deinzen ook niet terug van lange rij-afstanden.
Dus nee, ik zal niet alles gaan zien rond Moab of in Yellowstone, maar wat we niet zien missen we ook niet hè
Ik moet zelf de afstanden nog goed berekenen, maar langer dan dit gaat niet omdat we anders nog meer dagen moeten inleveren van Hawaii.
Bedankt voor je tip over Big Island ! Ik zal de topics van Jiejie eens lezen.....
Vorig jaar hadden we voor Yosemite ook maar 2 nachten en Bryce en Zion ieder maar 1 nacht, terwijl dit anders werd geadviseerd. Voor ons werkte het prima ! Wij zijn geen wandelaars ook en willen graag onderweg zijn. Ook 2 nachten Las Vegas en San Francisco waren net lang genoeg.
Ik had al tips gekregen over Island in the Sky en volgens mij ligt dat in Canyonlands. Missch is het een hele volle route, maar we weten ook dat we aan deze kant van de USA niet meer snel terug zullen komen (wensenlijstje is wat lang). We willen dan ook echt proberen Monument Valley mee te pakken (wens). Tja, dan is het of ergens anders een nachtje korter of 'schipperen' met wat we hebben. We deinzen ook niet terug van lange rij-afstanden.
Dus nee, ik zal niet alles gaan zien rond Moab of in Yellowstone, maar wat we niet zien missen we ook niet hè
Ik moet zelf de afstanden nog goed berekenen, maar langer dan dit gaat niet omdat we anders nog meer dagen moeten inleveren van Hawaii.
Wat
Island in the Sky ligt inderdaad in Canyonlands, iets boven Moab. En is werkelijk prachtig. Kijk anders eens op www.nps.gov/cany
Tja,wat wil je op de eilanden doen? Op Oahu kun je je prima vermaken met de bezienswaardigheden en het strand. Big Hawaii heeft minder strand in de zin van zand, maar je kan er prima snorkelen (ik heb er schildpadden en een moreen gezien!), door het regenwoud lopen en natuurlijk naar de vulkaan. Wij zijn op beide eilanden 3 dagen geweest. Voor Oahu vonden we dat genoeg, voor Big Hawaii hadden we graag een dagje langer gehad.
Dat is de vraag... wat je niet weet, mis je inderdaad niet. Maar je weet wel dat er meer te doen is en je weet ook wel wat er te doen is... en dan ga je balen dat je geen tijd hebt om dat andere moois ook te zien. En zo krijg je dus het virus wat we hier allemaal hebben: je wil terug en dan wil je minstens een week in Moab en een week in Yellowstone blijven.steson schreef: Dus nee, ik zal niet alles gaan zien rond Moab of in Yellowstone, maar wat we niet zien missen we ook niet hè![]()
Island in the Sky ligt inderdaad in Canyonlands, iets boven Moab. En is werkelijk prachtig. Kijk anders eens op www.nps.gov/cany
Tja,wat wil je op de eilanden doen? Op Oahu kun je je prima vermaken met de bezienswaardigheden en het strand. Big Hawaii heeft minder strand in de zin van zand, maar je kan er prima snorkelen (ik heb er schildpadden en een moreen gezien!), door het regenwoud lopen en natuurlijk naar de vulkaan. Wij zijn op beide eilanden 3 dagen geweest. Voor Oahu vonden we dat genoeg, voor Big Hawaii hadden we graag een dagje langer gehad.
Wij zijn vertrokken vanuit Denver en globaal de route Grand Teton, Yellowstone, Slat Lake City, Page, Grand Canyon, Durango, Denver gereden.steson schreef:@ Petcob
Heb geen weblog maar wel een verslag. Stuur maar een PM als je belang hebt.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 33 Reacties
- 8651 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 20 Reacties