Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis oldrik: 90 daagse reis, planning advies gevraagd
Reis oldrik: 90 daagse reis, planning advies gevraagd
Ik vertrek samen met een vriend 28 juli naar Amerika. We willen niet per dag vast hebben staan waar we moeten zijn.
We beginnen de reis in New York en Eindigen na 90 dagen in San Francisco. Het laatste deel willen we met de auto gaan afleggen. Om die reden moeten we een datum hebben waar we de auto op kunnen halen. We zijn al bezig geweest met plannen, maar we hebben totaal geen idee waar wat te beleven is. En dus hoe lang we hier willen blijven.
Mijn vraag aan jullie ervaren hoe plannen jullie dit? hoe weten jullie hoe lang je ergens wil blijven? en welke dingen mogen we absoluut niet missen op onze reis?
tot nu toe hebben we dit:
New York (8 dagen)- Philadeliphia (2 dagen) - Washington D.C. (5 dagen) Niagara Falls- Toronto -Chicago - Mount Rushmore - Yellowstone - Bryce Canyon - Grand Canyon - Las Vegas - Death Valley - Los Angelos - Yosemite - San Francisco
Het is nog erg summier en ik heb nog niet veel research gedaan bij reisverhalen van andere. Maar ik hoor graag wat tips over hoe ik de planning beetje kan aanpakken. En wat ik absoluut niet mag missen op deze reis. En wie weet moeten we wel plannen om een zoveel mogelijk uit mijn reis te halen.
Ons budget is ong 10.000 per persoon.
We beginnen de reis in New York en Eindigen na 90 dagen in San Francisco. Het laatste deel willen we met de auto gaan afleggen. Om die reden moeten we een datum hebben waar we de auto op kunnen halen. We zijn al bezig geweest met plannen, maar we hebben totaal geen idee waar wat te beleven is. En dus hoe lang we hier willen blijven.
Mijn vraag aan jullie ervaren hoe plannen jullie dit? hoe weten jullie hoe lang je ergens wil blijven? en welke dingen mogen we absoluut niet missen op onze reis?
tot nu toe hebben we dit:
New York (8 dagen)- Philadeliphia (2 dagen) - Washington D.C. (5 dagen) Niagara Falls- Toronto -Chicago - Mount Rushmore - Yellowstone - Bryce Canyon - Grand Canyon - Las Vegas - Death Valley - Los Angelos - Yosemite - San Francisco
Het is nog erg summier en ik heb nog niet veel research gedaan bij reisverhalen van andere. Maar ik hoor graag wat tips over hoe ik de planning beetje kan aanpakken. En wat ik absoluut niet mag missen op deze reis. En wie weet moeten we wel plannen om een zoveel mogelijk uit mijn reis te halen.
Ons budget is ong 10.000 per persoon.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis oldrik: 90 daagse reis, planning advies gevraagd
Het is mij niet helemaal duidelijk welk deel je met de auto af wilt leggen, "het laatste deel" is vrij vaag. En hoe wil je de rest dan doen?
Voor het stuk vanaf South Dakota kun je behoorlijk wat reisverslagen vinden (zoals ons 2004- en 2008-verslag). Je zult toch wat moeten lezen om te weten wat waar te beleven is. Je hebt lekker veel tijd, dus er is heel veel mogelijk.
Als ik een reis plan lees ik verschillende reisgidsen (de Lannoo gidsen zijn handig voor routes) en reisverslagen. En meelezen op het forum is ook bijzonder leerzaam. Reistijden en afstanden kun je met bijvoorbeeld googlemaps vinden. Wij gebruiken ook altijd papieren kaarten (zoals de Hallwag), daarop staan scenic routes aangegeven. Erg handig zijn ook de sites waarop je scenic byways kunt vinden.
Hoe lang je ergens moet blijven is erg afhankelijk van wat je wilt doen. Voor een park als Yellowstone heb je minimaal 2 dagen nodig, maar een week is ook mooi. Voor de parken kun je het beste de NPS-site bekijken (http://www.nps.gov) en dan per park het plan your visit deel bekijken zodat je weet wat de mogelijkheden zijn.
Marianne
Voor het stuk vanaf South Dakota kun je behoorlijk wat reisverslagen vinden (zoals ons 2004- en 2008-verslag). Je zult toch wat moeten lezen om te weten wat waar te beleven is. Je hebt lekker veel tijd, dus er is heel veel mogelijk.
Als ik een reis plan lees ik verschillende reisgidsen (de Lannoo gidsen zijn handig voor routes) en reisverslagen. En meelezen op het forum is ook bijzonder leerzaam. Reistijden en afstanden kun je met bijvoorbeeld googlemaps vinden. Wij gebruiken ook altijd papieren kaarten (zoals de Hallwag), daarop staan scenic routes aangegeven. Erg handig zijn ook de sites waarop je scenic byways kunt vinden.
Hoe lang je ergens moet blijven is erg afhankelijk van wat je wilt doen. Voor een park als Yellowstone heb je minimaal 2 dagen nodig, maar een week is ook mooi. Voor de parken kun je het beste de NPS-site bekijken (http://www.nps.gov) en dan per park het plan your visit deel bekijken zodat je weet wat de mogelijkheden zijn.
Marianne
bedankt voor het advies,
het laatste deel is na de helft van de reis dat zou ongeveer vanaf chicago zijn omdat we dan meer nationale parken afgaan.
het deel van New York naar Chicago willen we met het openbaar vervoer doen dus trein en bussen.
ik ben een hoop reisverslagen aan het lezen en leer veel waar de mooie dingen te zien zijn.
nog minder dan 6 weken en ik ga, dan kan ik zelf alles beleven, de voorpret beloofd al veel
het laatste deel is na de helft van de reis dat zou ongeveer vanaf chicago zijn omdat we dan meer nationale parken afgaan.
het deel van New York naar Chicago willen we met het openbaar vervoer doen dus trein en bussen.
ik ben een hoop reisverslagen aan het lezen en leer veel waar de mooie dingen te zien zijn.
nog minder dan 6 weken en ik ga, dan kan ik zelf alles beleven, de voorpret beloofd al veel

Met zo'n reis voor de boeg is de voorbereiding wel erg magertjes. En met een dergelijk budget zou je de auto al veel eerder kunnen huren. Prima om zonder auto te zitten in NY en DC maar als je een land wil leren kennen is de auto de aangewezen manier. De trein brengt je van plaats naar plaats maar stoppen onderweg en wat zien is er niet bij nog afgezien van het beperkte openbaar vervoer ter plaatse. Met 90 dagen is het vrijwel niet aan te geven wat te doen. Je kan bij wijze van spreken naar New Orleans en dan het land naar het noorden doorsteken of omgekeerd en dan naar het westen. Probeer niet alle National Parks te zien maar maak keuzes. En probeer een aantal dagen op een plaats te zitten. Met zo'n lange reis is het heerlijk om eens te relaxen.
Wij maken dergelijke reizen met enige regelmaat (9-11 weken) maar je kan er wel 100 maken zonder ooit hetzelfde te zien.
Hier is een site waar je het nodige uit kunt halen. In de praktijk hebben we die routes echter allemaal anders gedaan. http://www.drivecrosscountry.net/Places Heb je al een Rand McNally roadatlas?
Yeehaw
Wij maken dergelijke reizen met enige regelmaat (9-11 weken) maar je kan er wel 100 maken zonder ooit hetzelfde te zien.
Hier is een site waar je het nodige uit kunt halen. In de praktijk hebben we die routes echter allemaal anders gedaan. http://www.drivecrosscountry.net/Places Heb je al een Rand McNally roadatlas?
Yeehaw
klopt dat de voorbereiding nog erg mager is. Maar ik ben nog aan het afstuderen dus heel veel tijd heb ik er nog niet voor. Ik zit wel dagelijks hier tips en verhalen te lezen. Bedankt voor de tips, ik had het treinreizen zo nog niet bekeken, maar zo zie je inderdaad een stuk minder. Misschien kan ik beter 2x een auto huren.
Ik zal die site eens bekijken. Ik heb nog geen Rand McRally roadatlas. Misschien wat dom maar wat is dat precies?
Ik zal die site eens bekijken. Ik heb nog geen Rand McRally roadatlas. Misschien wat dom maar wat is dat precies?
Oldrik je maakt me aan het lachen. Aan het afstuderen en daarna een reuzenbudget. Rand is een roadatlas die volstrekt onontbeerlijk is. Je kan hem bij de goede boekhandel kopen of bv bestellen via Amazon of ter plaatse kopen natuurlijk. Tijd genoeg om je in te lezen in bv NY
Er zijn mensen die een dergelijke reis jaren van te voren plannen. En je hebt zeker ook nog geen handbook. Meteen USA van Lonely Planet kopen dus.

Ik ben al jaren aan het sparen en geld opzij aan het leggen, echter heb ik nooit aan de planning gedacht.
Ik ben daar iets naief in geweest dacht dat ik gewoon met de auto rond kon gaan rijden en dan wat tegen komen. niet rekening gehouden dat de afstanden groots zijn en je dus makkelijk iets kan. Maar ik ben een inhaalslag aan het maken. ik heb een boek over New York met alle "leuke" informatie hierover. Ook ben ik driftig het internet aan het afspeuren naar informatie over de gebieden die ik wil bezoeken, deze informatie zet ik allemaal in een eigen reisgids.
Waarschijnlijk klinkt dit voor de ervaren reiziger, maar ik vind het leuk om te doen.
Uiteraard sta ik open voor bruikbare tips, zoals die van jou, dank daarvoor alvast.
Ik ben daar iets naief in geweest dacht dat ik gewoon met de auto rond kon gaan rijden en dan wat tegen komen. niet rekening gehouden dat de afstanden groots zijn en je dus makkelijk iets kan. Maar ik ben een inhaalslag aan het maken. ik heb een boek over New York met alle "leuke" informatie hierover. Ook ben ik driftig het internet aan het afspeuren naar informatie over de gebieden die ik wil bezoeken, deze informatie zet ik allemaal in een eigen reisgids.
Waarschijnlijk klinkt dit voor de ervaren reiziger, maar ik vind het leuk om te doen.
Uiteraard sta ik open voor bruikbare tips, zoals die van jou, dank daarvoor alvast.
Als je vragen hebt laat maar horen...
Het is alweer een tijd geleden dat ik wat gepost heb, ik was even druk met afstuderen (ben geslaagd). Nu stort ik me vol op de planning. De afgelopen dagen ben ik druk bezig geweest en heb er een route bedacht. Omdat ik coast to coast ga post ik hier de gehele route. Mijn reis deel ik op in 2 delen. Deze twee delen zijn oost en west waarin ik 2 periodes van autohuur heb. De reis voor nu ziet er ongeveer zo uit:
28 juli vertrek naar New York vanuit Amsterdam via Zurich
dag 1-8 New York
dag 9 New York - Philadelphia
dag 10 Philadelphia
dag 11 Philadephia- Washington D.C.
dag 12-13 Washington D.C.
dag 14 Washington D.C.-Cape Cod
dag 15 Cape Cod
dag 16 Cape Cod - Boston
dag 17 Boston
dag 18 Boston - green mountain national forrest
dag 19 green mountain national forrest - Lake placid
dag 20 Lake placid
dag 21 Lake placid - Watkins glenn
dag 22 Watkins glenn - Buffalo
dag 23 Buffalo - Niagara Falls
dag 24 Niagara Falls
dag 25 Niagara Falls - Toronto (Canada)
dag 26 Toronto - Chicago
dag 27 Chicago
dag 28 Chicago - Minneapolis
dag 29-32 uitloop "deel 1"
dag 33 Minneapolis - Badlands np
dag 34 Badlands np
dag 35 Badlands np - Rapid City (Mnt Rushmore)
dag 36-37 Rapid City (Mnt Rushmore)
dag 38 Rapid City (Mnt Rushmore) - Cody
dag 39 Cody - Yellowstone np
dag 40-43 Yellowstone np
dag 44 Yellowstone np - Grand teton np
dag 45-46 Grand teton np
dag 47 Grand teton np - Salt lake city
dag 48-49 Salt lake city
dag 50 Salt lake city - Arches np (Moab)
dag 51 Arches np (Moab)
dag 52 Arches np (Moab) - capitol reef
dag 53 capitol reef - Bryce canyon
dag 54 Bryce canyon
dag 55 Bryce canyon - Zion np
dag 56 Zion np
dag 57 Zion np - Monument valley
dag 58 Monument valley
dag 59 Monument valley - Grand Canyon
dag 60-61 Grand Canyon
dag 62 Grand Canyon - Las Vegas
dag 63-66 Las Vegas
dag 67 Las Vegas - Death Valley
dag 68 Death Valley - Yoshua tree np
dag 69 Yoshua tree np - Los Angelos
dag 70-71 Los Angelos
dag 72 Los Angelos - Sequoia np
dag 73 Sequoia np
dag 74 Sequoia np - Yosemite np
dag 75-77 Yosemite np
dag 78 Yosemite np -San Francisco
dag 79-85 San Francisco
dag 86-90 uitloop "deel 2"
Voor de reis is tot nu toe alleen het hotel in New York geboekt, ik neem me laptop mee dus ik kan tijdens mijn reis hotels/motels/campings boeken. Wat ook vast staat is dat we 25 okt (dag 90) vanuit San Francisco terugvliegen. Ik hoor graag wat jullie hiervan vinden.
28 juli vertrek naar New York vanuit Amsterdam via Zurich
dag 1-8 New York
dag 9 New York - Philadelphia
dag 10 Philadelphia
dag 11 Philadephia- Washington D.C.
dag 12-13 Washington D.C.
dag 14 Washington D.C.-Cape Cod
dag 15 Cape Cod
dag 16 Cape Cod - Boston
dag 17 Boston
dag 18 Boston - green mountain national forrest
dag 19 green mountain national forrest - Lake placid
dag 20 Lake placid
dag 21 Lake placid - Watkins glenn
dag 22 Watkins glenn - Buffalo
dag 23 Buffalo - Niagara Falls
dag 24 Niagara Falls
dag 25 Niagara Falls - Toronto (Canada)
dag 26 Toronto - Chicago
dag 27 Chicago
dag 28 Chicago - Minneapolis
dag 29-32 uitloop "deel 1"
dag 33 Minneapolis - Badlands np
dag 34 Badlands np
dag 35 Badlands np - Rapid City (Mnt Rushmore)
dag 36-37 Rapid City (Mnt Rushmore)
dag 38 Rapid City (Mnt Rushmore) - Cody
dag 39 Cody - Yellowstone np
dag 40-43 Yellowstone np
dag 44 Yellowstone np - Grand teton np
dag 45-46 Grand teton np
dag 47 Grand teton np - Salt lake city
dag 48-49 Salt lake city
dag 50 Salt lake city - Arches np (Moab)
dag 51 Arches np (Moab)
dag 54 Bryce canyon
dag 55 Bryce canyon - Zion np
dag 56 Zion np
dag 58 Monument valley
dag 59 Monument valley - Grand Canyon
dag 60-61 Grand Canyon
dag 63-66 Las Vegas
dag 68 Death Valley - Yoshua tree np
dag 69 Yoshua tree np - Los Angelos
dag 70-71 Los Angelos
dag 72 Los Angelos - Sequoia np
dag 73 Sequoia np
dag 74 Sequoia np - Yosemite np
dag 75-77 Yosemite np
dag 78 Yosemite np -San Francisco
dag 79-85 San Francisco
dag 86-90 uitloop "deel 2"
Voor de reis is tot nu toe alleen het hotel in New York geboekt, ik neem me laptop mee dus ik kan tijdens mijn reis hotels/motels/campings boeken. Wat ook vast staat is dat we 25 okt (dag 90) vanuit San Francisco terugvliegen. Ik hoor graag wat jullie hiervan vinden.
Waar haal je de eerste auto op en waar de tweede?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het ziet er niet slecht uit!
Hoewel je het misschien niet prettig vindt, is het toch wel handig om zo hier en daar wat accommodatie vast te leggen, zoals in Yellowstone. Kijk voor de mogelijkheden in het park op www.xanterra.com . Annukeren kan meestal tot 1 dag of soms 1 week van te voren.
In plaats van 3 dagen rapid city zou je ook kunnen kiezen voor nog een voernachting tussen RC en Cody, maar dat zijn dingen die je onderweg ook wel kunt beslissen.
Twee volle dagen Grand Teton is misschien wat veel, en dat geldt helemaal voor salt Lake City. Dat geeft je meer tijd voor Moab (Canyonlands, Dead Horse Point SP, etc).
Een volle dag Monument Valley is ook niet nodig, overnacht tussen zion en MV in Page (twee nachten Page is ook niet verkeerd).
Twee volle dagen Grand Canyon is misschien ook wel veel, hoewel ik het wel volgepland zou krijgen. Je kunt misschien een nacht Sedona toevoegen. Voor Sequoia/Kings Canyon trek je dan weer wat weinig tijd uit, het zijn grote parken.
Het is wel jammer dat je niet via de Tioga Pass rijdt, maar je hebt genoeg tijd om vanuit Yosemite Village toch de Tioga Road te rijden. Of rij wel via de Tioga Pas, en ga dan Sequoia, LA en via de kust naar SF.
Kijk eens op de site van Hans en Henriette (www.ontdek-amerika.nl ) voor meer tips in het zuidwesten.
Marianne
Hoewel je het misschien niet prettig vindt, is het toch wel handig om zo hier en daar wat accommodatie vast te leggen, zoals in Yellowstone. Kijk voor de mogelijkheden in het park op www.xanterra.com . Annukeren kan meestal tot 1 dag of soms 1 week van te voren.
In plaats van 3 dagen rapid city zou je ook kunnen kiezen voor nog een voernachting tussen RC en Cody, maar dat zijn dingen die je onderweg ook wel kunt beslissen.
Twee volle dagen Grand Teton is misschien wat veel, en dat geldt helemaal voor salt Lake City. Dat geeft je meer tijd voor Moab (Canyonlands, Dead Horse Point SP, etc).
Een volle dag Monument Valley is ook niet nodig, overnacht tussen zion en MV in Page (twee nachten Page is ook niet verkeerd).
Twee volle dagen Grand Canyon is misschien ook wel veel, hoewel ik het wel volgepland zou krijgen. Je kunt misschien een nacht Sedona toevoegen. Voor Sequoia/Kings Canyon trek je dan weer wat weinig tijd uit, het zijn grote parken.
Het is wel jammer dat je niet via de Tioga Pass rijdt, maar je hebt genoeg tijd om vanuit Yosemite Village toch de Tioga Road te rijden. Of rij wel via de Tioga Pas, en ga dan Sequoia, LA en via de kust naar SF.
Kijk eens op de site van Hans en Henriette (www.ontdek-amerika.nl ) voor meer tips in het zuidwesten.
Marianne
- gleuknie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Zoals Marianne al aangeeft zou ik ook zeker 2 nachten in Page erbij doen. Een extra nacht bij Capitol Reef is ook wel aan te raden en zeker ook bij Moab. Als je de tijd hebt, zou ik zelfs voor 4 nachten in Moab gaan.
Je zou Page tussen Monument Valley en Grand Canyon kunnen plaatsen. Eigenlijk zijn 2 nachten Monument Valley wel prachtig als je de tijd hebt. Dan kun je inderdaad van Zion naar Monument Valley als reisdag zien.
Mocht je inderdaad volgens jouw planning op dag 78 Yosemite verlaten, dan zou je in je uitloop nog kunnen kiezen voor deze route:
Dag 78: Yosemite - Lake Tahoe
Dag 79: Lake Tahoe
Dag 80: Lake Tahoe - Reno
Dag 81: Reno
Dag 82: Reno - Lassen Volcanic N.P.
Dag 83: Lassen Volcanic N.P.
Dag 84: Lassen Volcanic N.P. - San Francisco
Dag 85 t/m 89: San Francisco
Dag 90: Terugreis
Je zou Page tussen Monument Valley en Grand Canyon kunnen plaatsen. Eigenlijk zijn 2 nachten Monument Valley wel prachtig als je de tijd hebt. Dan kun je inderdaad van Zion naar Monument Valley als reisdag zien.
Mocht je inderdaad volgens jouw planning op dag 78 Yosemite verlaten, dan zou je in je uitloop nog kunnen kiezen voor deze route:
Dag 78: Yosemite - Lake Tahoe
Dag 79: Lake Tahoe
Dag 80: Lake Tahoe - Reno
Dag 81: Reno
Dag 82: Reno - Lassen Volcanic N.P.
Dag 83: Lassen Volcanic N.P.
Dag 84: Lassen Volcanic N.P. - San Francisco
Dag 85 t/m 89: San Francisco
Dag 90: Terugreis
Groetjes René
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
ieder bedankt voor de tips
@ yeehaw de auto's wil ik gaan huren vanuit Washington (inleveren in Minneapolis) en de tweede huren vanuit Minneapolis (inleveren in San Francisco)
@marianne, ipv te annuleren een dag van te voren, kan je dan ook boeken een dag/week van te voren? ik neem een laptop mee dus met wifi heb ik toegang tot internet
@ gleuknie, goede route, ik ga het einde wel wijzigen denk ik.
kleine wijziging in de route met jullie tips:
dag 45 Grand teton np
dag 46 Grand teton np - Salt lake city
dag 47 Salt lake city
dag 48 Salt lake city - Arches np (Moab)
dag 49-51 Arches np (Moab)
dag 58 Monument valley - Page
dag 59 Page
dag 60 Page - Grand Canyon
dag 61 Grand Canyon
dag 63-66 Las Vegas
dag 68 Death Valley - Yosemite np (via Tioga pas)
dag 69-71 Yosemite np
dag 72 Yosemite np -Sequoia np
dag 73-74 Sequoia np
dag 75 Sequoia np - Yoshua tree np
dag 76 Yoshua tree np - Los Angelos
dag 77 - 78 Los Angelos
dag 79 Los Angelos - San Francisco ( via de kust eventuele tussenstop, tips waar?)
dag 80-86 San Francisco
@ yeehaw de auto's wil ik gaan huren vanuit Washington (inleveren in Minneapolis) en de tweede huren vanuit Minneapolis (inleveren in San Francisco)
@marianne, ipv te annuleren een dag van te voren, kan je dan ook boeken een dag/week van te voren? ik neem een laptop mee dus met wifi heb ik toegang tot internet
@ gleuknie, goede route, ik ga het einde wel wijzigen denk ik.
kleine wijziging in de route met jullie tips:
dag 45 Grand teton np
dag 46 Grand teton np - Salt lake city
dag 47 Salt lake city
dag 48 Salt lake city - Arches np (Moab)
dag 49-51 Arches np (Moab)
dag 58 Monument valley - Page
dag 59 Page
dag 60 Page - Grand Canyon
dag 61 Grand Canyon
dag 63-66 Las Vegas
dag 68 Death Valley - Yosemite np (via Tioga pas)
dag 69-71 Yosemite np
dag 72 Yosemite np -Sequoia np
dag 73-74 Sequoia np
dag 75 Sequoia np - Yoshua tree np
dag 76 Yoshua tree np - Los Angelos
dag 77 - 78 Los Angelos
dag 79 Los Angelos - San Francisco ( via de kust eventuele tussenstop, tips waar?)
dag 80-86 San Francisco
Ik neem aan dat de auto's al gehuurd zijn maar je betaalt nu 2x drop off kosten. Er zijn verhuren mogelijk die bv geen drop off hebben tussen de staten Az, NV en Ca en ook tussen Salt Lake City en LA of SF.
Met het ophalen van de auto zal het een lange dag worden tussen DC en Cape Cod. Waar in Cape Cod wil je naar toe. Wellicht is het leuk om te overnachten in New Haven (Yale) CT en dan de volgende dag naar Boston bv via Plymouth. Veel tijd voor Boston heb je niet. Doe de Freedom Trail en bezoek wellicht Harvard.
Van Boston kan je de Mohawk Trail rijden naar North Adams. Dat ligt vlak ten zuiden van Green Mountain NF. Lake Placid is heel mooi maar de prijzen gaan enorm omhoog in het weekend. Bekijk ook even de klassieke houten springschans....
Wij zijn niet in Watkins Glen geweest maar volgden de route van Lake Placid naar Oswego en Rochester. Je kan van Oswego een scenic route volgen langs Lake Ontario tot je helemaal bij Buffalo uitkomt. Fraaie route als je maar uit de steden blijft. Je komt dan eerst in Niagara Falls uit.
Ik weet niet of je een hele dag Niagar Falls wilt doen. Druk grensverkeer vooral in het weekend. Je kan bv eerst de USA kant bekijken en dan de Canada zijde. Beiden zijn mooi maar de uitzichten vanaf Canada zijn spectaculairder. In de USA kom je het dichtst bij de Falls zelf tenzij je de Maids of the Mist gaat doen natuurlijk. Naar Toronto is het maar een korte rit. Ik zou wel tenminste een hele dag in Toronto besteden.
De rit van Toronta naar Detroit via London is niet erg opwindend. In Detroit is het Ford Museum. Wellicht vind je het leuk om naar Holland Michigan te gaan voor Chicago. Je hebt er ook mooie stranden bv bij Saugatuck. Toronto-Chicago beschouw ik niet als een dagtrip. Veel te ver.
En waarom die haast tussen Chicago en Minneapolis? Je komt oa door Madison WI. Ten westen hiervan is een fraai gebied en je zou de binnenwegen kunnen nemen via LaCross en dan langs de Mississippi. Je vindt in dit gebied oa Taliesin (Frank Lloyd Wright) vele cheesefactories etc. Met zo veel tijd zou ik het rustiger aan doen maar je hebt nog drie dagen "uitlooptijd"
Zorg ervoor dat je je verhuurcontract bij de hand hebt als je de grens overgaat en lees je verhuurcontract goed na dat het toegestaan is om Canada binnen te rijden. Dat is meestal het geval maar een dubbelcheck is nooit weg.
Minneapolis naar Badlands is ook een lange rit. Stop even in Mitchell om het quirky Corn Palace te zien. Als je gaat overnachten in bv Kadoka dan kan je de volgende morgen meteen naar Badlands en Wall Drug. Ik zou geen volle dag aan de Badlands besteden. Aardig museum over de Lakota Sioux in Wall.
Rapid City heeft goedkope hotels maar Keystone, Hill City of Custer zijn mooier voor een overnachting. Keystone is druk, Hill City onze favorite.
Je kan in een dag van RC naar Cody maar als je dat via Devils Tower doet (aanbevolen) en ook de mooiste route neemt richting Cody (14A) wordt het een lange dag. In Cody mag je de Buffalo Bill Museums niet missen en tussen Cody en Yell gaat de mooiste route via Chief Joseph hw en Beartooth Pass. Dan naar Cooke City en door Lamar Valley naar Yell.
Volgens mij zit je al in september als je in Yell komt. Ik zou helemaal geen reserveringen ergens meer maken. Je hebt je netbook bij je en je kan de dagen van te voren op zoek gaan. Het leuke van een dergelijk route is nu juist het onbekende en het spontane. Wij maken nooit reserveringen. Hoogstens een dag van tevoren.
Zal straks nog eens de rest van de route bekijken.
En gefeliciteerd met je afstuderen natuurlijk.
Yeehaw
Met het ophalen van de auto zal het een lange dag worden tussen DC en Cape Cod. Waar in Cape Cod wil je naar toe. Wellicht is het leuk om te overnachten in New Haven (Yale) CT en dan de volgende dag naar Boston bv via Plymouth. Veel tijd voor Boston heb je niet. Doe de Freedom Trail en bezoek wellicht Harvard.
Van Boston kan je de Mohawk Trail rijden naar North Adams. Dat ligt vlak ten zuiden van Green Mountain NF. Lake Placid is heel mooi maar de prijzen gaan enorm omhoog in het weekend. Bekijk ook even de klassieke houten springschans....
Wij zijn niet in Watkins Glen geweest maar volgden de route van Lake Placid naar Oswego en Rochester. Je kan van Oswego een scenic route volgen langs Lake Ontario tot je helemaal bij Buffalo uitkomt. Fraaie route als je maar uit de steden blijft. Je komt dan eerst in Niagara Falls uit.
Ik weet niet of je een hele dag Niagar Falls wilt doen. Druk grensverkeer vooral in het weekend. Je kan bv eerst de USA kant bekijken en dan de Canada zijde. Beiden zijn mooi maar de uitzichten vanaf Canada zijn spectaculairder. In de USA kom je het dichtst bij de Falls zelf tenzij je de Maids of the Mist gaat doen natuurlijk. Naar Toronto is het maar een korte rit. Ik zou wel tenminste een hele dag in Toronto besteden.
De rit van Toronta naar Detroit via London is niet erg opwindend. In Detroit is het Ford Museum. Wellicht vind je het leuk om naar Holland Michigan te gaan voor Chicago. Je hebt er ook mooie stranden bv bij Saugatuck. Toronto-Chicago beschouw ik niet als een dagtrip. Veel te ver.
En waarom die haast tussen Chicago en Minneapolis? Je komt oa door Madison WI. Ten westen hiervan is een fraai gebied en je zou de binnenwegen kunnen nemen via LaCross en dan langs de Mississippi. Je vindt in dit gebied oa Taliesin (Frank Lloyd Wright) vele cheesefactories etc. Met zo veel tijd zou ik het rustiger aan doen maar je hebt nog drie dagen "uitlooptijd"
Zorg ervoor dat je je verhuurcontract bij de hand hebt als je de grens overgaat en lees je verhuurcontract goed na dat het toegestaan is om Canada binnen te rijden. Dat is meestal het geval maar een dubbelcheck is nooit weg.
Minneapolis naar Badlands is ook een lange rit. Stop even in Mitchell om het quirky Corn Palace te zien. Als je gaat overnachten in bv Kadoka dan kan je de volgende morgen meteen naar Badlands en Wall Drug. Ik zou geen volle dag aan de Badlands besteden. Aardig museum over de Lakota Sioux in Wall.
Rapid City heeft goedkope hotels maar Keystone, Hill City of Custer zijn mooier voor een overnachting. Keystone is druk, Hill City onze favorite.
Je kan in een dag van RC naar Cody maar als je dat via Devils Tower doet (aanbevolen) en ook de mooiste route neemt richting Cody (14A) wordt het een lange dag. In Cody mag je de Buffalo Bill Museums niet missen en tussen Cody en Yell gaat de mooiste route via Chief Joseph hw en Beartooth Pass. Dan naar Cooke City en door Lamar Valley naar Yell.
Volgens mij zit je al in september als je in Yell komt. Ik zou helemaal geen reserveringen ergens meer maken. Je hebt je netbook bij je en je kan de dagen van te voren op zoek gaan. Het leuke van een dergelijk route is nu juist het onbekende en het spontane. Wij maken nooit reserveringen. Hoogstens een dag van tevoren.
Zal straks nog eens de rest van de route bekijken.
En gefeliciteerd met je afstuderen natuurlijk.
Yeehaw
@ yeehaw hartstikke bedankt voor de mooie tips!! ze staan genoteerd.
de route is globaal voor mij geeft beetje een idee of de route haalbaar is maar ik ga me er niet aan vasthouden. Het is meer een back up voor mij.
Helaas zijn de auto's nog steeds niet gehuurd. De vriend waarmee ik reis doet nogal moeilijk daarover, hij wil niet geloven wat ik al allemaal heb uitgezocht (van het forum hier) ook wil hij eerst alles zelfs ontdekken.... en forums gelooft ie niet....
maar goed
Na overleg met hem kwam er nog iets naar voren wat hij absoluut moest zien dus de route is wat gewijzigd.
(gekopieerd uit excel dus iets wat uitgebreid)
33 29-aug-11 Minneapolis-badlands
34 30-aug-11 badlands
35 31-aug-11 badlands- rapid city
36 1-sep-11 rapid city
37 2-sep-11 rapid city (Custer State Park)
38 3-sep-11 rapid city- cody
39 4-sep-11 cody- yellowstone np
40 5-sep-11 yellowstone np
41 6-sep-11 yellowstone np
42 7-sep-11 yellowstone np
43 8-sep-11 yellowstone np
44 9-sep-11 yellowstone np - glacier national park
45 10-sep-11 Glacier National Park
46 11-sep-11 Glacier National Park
47 12-sep-11 Glacier National Park
48 13-sep-11 Glacier national park - Grand teton
49 14-sep-11 Glacier national park - Grand teton (door de grote afstand twee dagen reizen voor dit stuk)
50 15-sep-11 grand teton np
51 16-sep-11 grand teton np - salt lake city
52 17-sep-11 salt lake city
53 18-sep-11 salt lake city- arches np
54 19-sep-11 arches np
55 20-sep-11 arches np
56 21-sep-11 arches np (Canyonlands)
57 22-sep-11 arches np- capitol reef
58 23-sep-11 capitol reef - bryce canyon
59 24-sep-11 bryce canyon
60 25-sep-11 bryce canyon- zion np
61 26-sep-11 zion np
62 27-sep-11 zion np - monument valley np
63 28-sep-11 monument valley np - page
64 29-sep-11 page
65 30-sep-11 page - grand canyon
66 1-okt-11 grand canyon
67 2-okt-11 grand canyon - Las Vegas
68 3-okt-11 Las Vegas
69 4-okt-11 Las Vegas
70 5-okt-11 Las Vegas
71 6-okt-11 Las Vegas
72 7-okt-11 Las Vegas- death valley np
73 8-okt-11 death valley np- yosemite np
74 9-okt-11 yosemite np
75 10-okt-11 yosemite np
76 11-okt-11 yosemite np
77 12-okt-11 yosemite np - sequoia np
78 13-okt-11 sequoia np
79 14-okt-11 sequoia np
80 15-okt-11 sequoia np - yoshua tree np
81 16-okt-11 yoshua tree np - Los angeles
82 17-okt-11 Los angeles
83 18-okt-11 Los angeles
84 19-okt-11 los angeles - San Francisco
85 20-okt-11 San Francisco
86 21-okt-11 San Francisco
87 22-okt-11 San Francisco
88 23-okt-11 San Francisco
89 24-okt-11 San Francisco
90 25-okt-11 San Francisco-zurich- amsterdam
schiet erop los!
de route is globaal voor mij geeft beetje een idee of de route haalbaar is maar ik ga me er niet aan vasthouden. Het is meer een back up voor mij.
Helaas zijn de auto's nog steeds niet gehuurd. De vriend waarmee ik reis doet nogal moeilijk daarover, hij wil niet geloven wat ik al allemaal heb uitgezocht (van het forum hier) ook wil hij eerst alles zelfs ontdekken.... en forums gelooft ie niet....
maar goed
Na overleg met hem kwam er nog iets naar voren wat hij absoluut moest zien dus de route is wat gewijzigd.
(gekopieerd uit excel dus iets wat uitgebreid)
33 29-aug-11 Minneapolis-badlands
34 30-aug-11 badlands
35 31-aug-11 badlands- rapid city
36 1-sep-11 rapid city
37 2-sep-11 rapid city (Custer State Park)
38 3-sep-11 rapid city- cody
39 4-sep-11 cody- yellowstone np
40 5-sep-11 yellowstone np
41 6-sep-11 yellowstone np
42 7-sep-11 yellowstone np
43 8-sep-11 yellowstone np
44 9-sep-11 yellowstone np - glacier national park
45 10-sep-11 Glacier National Park
46 11-sep-11 Glacier National Park
47 12-sep-11 Glacier National Park
48 13-sep-11 Glacier national park - Grand teton
49 14-sep-11 Glacier national park - Grand teton (door de grote afstand twee dagen reizen voor dit stuk)
50 15-sep-11 grand teton np
51 16-sep-11 grand teton np - salt lake city
52 17-sep-11 salt lake city
53 18-sep-11 salt lake city- arches np
54 19-sep-11 arches np
55 20-sep-11 arches np
56 21-sep-11 arches np (Canyonlands)
57 22-sep-11 arches np- capitol reef
58 23-sep-11 capitol reef - bryce canyon
59 24-sep-11 bryce canyon
60 25-sep-11 bryce canyon- zion np
61 26-sep-11 zion np
62 27-sep-11 zion np - monument valley np
63 28-sep-11 monument valley np - page
64 29-sep-11 page
65 30-sep-11 page - grand canyon
66 1-okt-11 grand canyon
67 2-okt-11 grand canyon - Las Vegas
68 3-okt-11 Las Vegas
69 4-okt-11 Las Vegas
70 5-okt-11 Las Vegas
71 6-okt-11 Las Vegas
72 7-okt-11 Las Vegas- death valley np
73 8-okt-11 death valley np- yosemite np
74 9-okt-11 yosemite np
75 10-okt-11 yosemite np
76 11-okt-11 yosemite np
77 12-okt-11 yosemite np - sequoia np
78 13-okt-11 sequoia np
79 14-okt-11 sequoia np
80 15-okt-11 sequoia np - yoshua tree np
81 16-okt-11 yoshua tree np - Los angeles
82 17-okt-11 Los angeles
83 18-okt-11 Los angeles
84 19-okt-11 los angeles - San Francisco
85 20-okt-11 San Francisco
86 21-okt-11 San Francisco
87 22-okt-11 San Francisco
88 23-okt-11 San Francisco
89 24-okt-11 San Francisco
90 25-okt-11 San Francisco-zurich- amsterdam
schiet erop los!

Hij wil dus Glacier zien. Heel mooi maar de route is dan verkeerd:
Cody-Billings-Great Falls-St. Mary-Glacier-Helena-Gardiner-Yellowstone-Grand Teton.
Lijkt me wel erg lang voor Gacier. In Glacier moet je ook niet te laat komen ivm sneeuw. Sneeuw is ook mogelijk in Yellowstone.
En na Zion kom je eerst in Page en daarna in Monument Valley. Ik neem ook aan dat je naar GCNP south rim wil en ik zou ook Sedona niet overslaan.
Met de tijd die jullie hebben ook een dag aan Death Valley NP toevoegen. Er is een (kleine) kans dat Tioga Pass in october (tijdelijk) gesloten is. Death Valley naar Yosemite in een dag is trouwens altijd af te raden. Je gaat genoemde Tioga Pass dan laat in de middag over met de lage zon voor je en er is erg veel te zien tussen DV en Yosemite. Bodie Ghosttown om maar wat te noemen. En de omgeving van Lone Pine.
Yeehaw
Cody-Billings-Great Falls-St. Mary-Glacier-Helena-Gardiner-Yellowstone-Grand Teton.
Lijkt me wel erg lang voor Gacier. In Glacier moet je ook niet te laat komen ivm sneeuw. Sneeuw is ook mogelijk in Yellowstone.
En na Zion kom je eerst in Page en daarna in Monument Valley. Ik neem ook aan dat je naar GCNP south rim wil en ik zou ook Sedona niet overslaan.
Met de tijd die jullie hebben ook een dag aan Death Valley NP toevoegen. Er is een (kleine) kans dat Tioga Pass in october (tijdelijk) gesloten is. Death Valley naar Yosemite in een dag is trouwens altijd af te raden. Je gaat genoemde Tioga Pass dan laat in de middag over met de lage zon voor je en er is erg veel te zien tussen DV en Yosemite. Bodie Ghosttown om maar wat te noemen. En de omgeving van Lone Pine.
Yeehaw
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Van Zion eerst naar Page, dan MV en GC inderdaad. En in 1 dag van LA naar SF???
Hoe mooi Glacier ook is, ik denk dat ik het in deze route zou overslaan en zeker gezien de tijd van het jaar meer het zuidwesten op zou zoeken. Maar je kunt altijd ter plekke kijken hoe het weer is, en waar je zin in hebt.
Marianne
Hoe mooi Glacier ook is, ik denk dat ik het in deze route zou overslaan en zeker gezien de tijd van het jaar meer het zuidwesten op zou zoeken. Maar je kunt altijd ter plekke kijken hoe het weer is, en waar je zin in hebt.
Marianne
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Natuurlijk kun je een dag van te voren boeken, maar in het hoogseizoen/weekenden en in sommige parken zal er een dag van te voren niets meer zijn. Daarom is het soms handig om alvast langer van te voren te boeken (Yosemite). Geeft meer zekerheid. En je blijft toch flexibel.oldrik schreef:@marianne, ipv te annuleren een dag van te voren, kan je dan ook boeken een dag/week van te voren? ik neem een laptop mee dus met wifi heb ik toegang tot internet
Marianne
O, en Oldrik. De USA bestaat niet alleen uit Nationale Parken en bekende steden hoor.
En je vriend heeft gelijk. Forums moet je nooit geloven

En je vriend heeft gelijk. Forums moet je nooit geloven

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 799 Weergaves
-
Laatste bericht door roendo