Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Nici: Voorbereiding reis Yellowstone en Rocky Mountains
- Nici
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Reis Nici: Voorbereiding reis Yellowstone en Rocky Mountains
Na weer een geweldige vakantie in juni zijn we bezig met de voorbereidingen voor een nieuwe reis (2011 of 2012)!
Deze nieuwe reis zal voor ons de 4e rondreis in Amerika worden.
Tijdens de vorige reizen hebben we het volgende gezien:
2004: rondje LA: LA-kustroute-SF-Yosemite-Sequoia/Kings Canyon-Vegas-Zion-Bryce-Page-GC-LA
2006: rondje Vancouver: Vancouver-Vancouver Island-Wells Gray-Mount Robson-Jasper-Banff-Yoho-Calgary-Glacier-Yellowstone-Grand Teton-St. Helens-Mt Rainier-Olympic NP-Seattle-Vancouver. Glacier en Grand Teton hebben we ivm slecht weer niet goed kunnen bekijken.
2010: SF-Phoenix: SF-Yosemite-DV-Vegas-VoF-Zion-Bryce-CR-Moab-MV-Page-GC-Sedona-Phoenix.
Voor de nieuwe reis hebben we ongeveer 4 weken en we zullen zeer waarschijnlijk in juni reizen. Ik heb inmiddels verschillende alternatieven op papier gezet, maar ik vind het wel fijn om jullie meningen hierover te horen.
Musts zijn:
* Yellowstone
* Grand Teton
* RMNP (Estes Park)
Heel erg graag:
* Gebied rondom Rapid City
* Havasupai (GC)
* Page (Wave - loterij dus zeer lastig)
Leuk om nog een keer mee te pakken om andere plekken dan reeds gezien te bekijken:
* Zion
* Moab
We hebben dus verschillende aankomst en vertrekmogelijkheden (Denver, SLC, Las Vegas). One-way is geen probleem. We gaan het liefst met de auto en hotels/cabins (2 volwassenen). We houden van wandelen en fotograferen. Af en toe een grote stad is leuk (shoppen doen we liever in een outlet), maar niet te lang! Er ligt niets vast, dus we staan open voor alle opmerkingen. Hieronder 2 varianten:
dag 1 Brussel - Las Vegas
dag 2 Las Vegas - Zion
dag 3 Zion
dag 4 Zion - Moab
dag 5+6 Moab
dag 7 Moab - SLC
dag 8 SLC
dag 9 SLC - GT
dag 10 GT
dag 11 GT-Yellowstone
dag 12+13+14 Yellowstone
dag 15 Yellowstone - Big Horn
dag 16 Big Horn - Rapid City
dag 17+18+19 omgeving RC
dag 20 Rapid City - RMNP
dag 21+22 RMNP
dag 23 RMNP - Denver
dag 24 Denver
dag 25 Denver - Brussel
Een andere variant zou kunnen zijn:
dag 1 Brussel - Denver
dag 2 naar RMNP, 2 volle dagen verblijven
dag 5 naar Rapid City, 2 volle dagen verblijven
dag 8 naar Big Horn
dag 9 naar Yellowstone, 4 volle dagen voor Yellowstone en Grand Teton
dag 14 naar SLC, 1 volle dag
dag 16 naar Zion, 1 volle dag
dag 18 naar Page, 1 volle dag
dag 20 naar Peach Springs, 2 volle dagen Havasupai
dag 23 naar Las Vegas, 1 volle dag
dag 25 - LV- Brussel
In plaats van Zion zouden we in de tweede variant ook Maob kunnen meenemen door bijvoorbeeld SLC te laten vervallen en een dag RMNP of RC en dan via de Needles section van Canyonlands en Monument Valley naar Peach Springs te rijden.
Mijn vragen:
* We hebben nu 2 volle dagen (+halve dag) RMNP in onze gedachte - is dit te veel? In veel reisverslagen kom ik maar aan 1,5 dag.
* Omgeving Rapid City - is ruim 3 dagen te veel? We denken aan Badlands, Custer SP, Mount Rushmore, Crazy Horse.
* Voordeel van de eerste variant is dat we wat later in juni in RMNP en Yellowstone zijn (ivm sneeuw).
* De rit van Moab naar Denver zit nu in beide routes niet, is dat een gemis, ik lees dat dat ook een mooie route is?
* Yellowstone zijn we dus al eens geweest, maar die hebben we voornamelijk gezien vanaf de uitzichtpunten/boardwalks en de wat kortere wandelingen. Ik zou graag wat tips willen hebben voor (langere) wandelingen (max. 5 uur).
* SLC trekt me nu nog niet echt, dus is mogelijk om over te slaan (of juist tips om hier wel een volle dag te verblijven!).
Alvast bedankt voor het meedenken.
groetjes, Nici
Deze nieuwe reis zal voor ons de 4e rondreis in Amerika worden.
Tijdens de vorige reizen hebben we het volgende gezien:
2004: rondje LA: LA-kustroute-SF-Yosemite-Sequoia/Kings Canyon-Vegas-Zion-Bryce-Page-GC-LA
2006: rondje Vancouver: Vancouver-Vancouver Island-Wells Gray-Mount Robson-Jasper-Banff-Yoho-Calgary-Glacier-Yellowstone-Grand Teton-St. Helens-Mt Rainier-Olympic NP-Seattle-Vancouver. Glacier en Grand Teton hebben we ivm slecht weer niet goed kunnen bekijken.
2010: SF-Phoenix: SF-Yosemite-DV-Vegas-VoF-Zion-Bryce-CR-Moab-MV-Page-GC-Sedona-Phoenix.
Voor de nieuwe reis hebben we ongeveer 4 weken en we zullen zeer waarschijnlijk in juni reizen. Ik heb inmiddels verschillende alternatieven op papier gezet, maar ik vind het wel fijn om jullie meningen hierover te horen.
Musts zijn:
* Yellowstone
* Grand Teton
* RMNP (Estes Park)
Heel erg graag:
* Gebied rondom Rapid City
* Havasupai (GC)
* Page (Wave - loterij dus zeer lastig)
Leuk om nog een keer mee te pakken om andere plekken dan reeds gezien te bekijken:
* Zion
* Moab
We hebben dus verschillende aankomst en vertrekmogelijkheden (Denver, SLC, Las Vegas). One-way is geen probleem. We gaan het liefst met de auto en hotels/cabins (2 volwassenen). We houden van wandelen en fotograferen. Af en toe een grote stad is leuk (shoppen doen we liever in een outlet), maar niet te lang! Er ligt niets vast, dus we staan open voor alle opmerkingen. Hieronder 2 varianten:
dag 1 Brussel - Las Vegas
dag 2 Las Vegas - Zion
dag 3 Zion
dag 4 Zion - Moab
dag 5+6 Moab
dag 7 Moab - SLC
dag 8 SLC
dag 9 SLC - GT
dag 10 GT
dag 11 GT-Yellowstone
dag 12+13+14 Yellowstone
dag 15 Yellowstone - Big Horn
dag 16 Big Horn - Rapid City
dag 17+18+19 omgeving RC
dag 20 Rapid City - RMNP
dag 21+22 RMNP
dag 23 RMNP - Denver
dag 24 Denver
dag 25 Denver - Brussel
Een andere variant zou kunnen zijn:
dag 1 Brussel - Denver
dag 2 naar RMNP, 2 volle dagen verblijven
dag 5 naar Rapid City, 2 volle dagen verblijven
dag 8 naar Big Horn
dag 9 naar Yellowstone, 4 volle dagen voor Yellowstone en Grand Teton
dag 14 naar SLC, 1 volle dag
dag 16 naar Zion, 1 volle dag
dag 18 naar Page, 1 volle dag
dag 20 naar Peach Springs, 2 volle dagen Havasupai
dag 23 naar Las Vegas, 1 volle dag
dag 25 - LV- Brussel
In plaats van Zion zouden we in de tweede variant ook Maob kunnen meenemen door bijvoorbeeld SLC te laten vervallen en een dag RMNP of RC en dan via de Needles section van Canyonlands en Monument Valley naar Peach Springs te rijden.
Mijn vragen:
* We hebben nu 2 volle dagen (+halve dag) RMNP in onze gedachte - is dit te veel? In veel reisverslagen kom ik maar aan 1,5 dag.
* Omgeving Rapid City - is ruim 3 dagen te veel? We denken aan Badlands, Custer SP, Mount Rushmore, Crazy Horse.
* Voordeel van de eerste variant is dat we wat later in juni in RMNP en Yellowstone zijn (ivm sneeuw).
* De rit van Moab naar Denver zit nu in beide routes niet, is dat een gemis, ik lees dat dat ook een mooie route is?
* Yellowstone zijn we dus al eens geweest, maar die hebben we voornamelijk gezien vanaf de uitzichtpunten/boardwalks en de wat kortere wandelingen. Ik zou graag wat tips willen hebben voor (langere) wandelingen (max. 5 uur).
* SLC trekt me nu nog niet echt, dus is mogelijk om over te slaan (of juist tips om hier wel een volle dag te verblijven!).
Alvast bedankt voor het meedenken.
groetjes, Nici
http://www.roadbook2013.blogspot.com/ Verslag juni 2013: Alburquerque - Las Vegas
http://www.roadbook2012.blogspot.com/ Verslag juni 2012: Las Vegas-Denver (met Havasupai en GT/Y)
http://juliannicoline.blogspot.com/ Verslag Juni 2010: SF-Phoenix.
http://www.roadbook2012.blogspot.com/ Verslag juni 2012: Las Vegas-Denver (met Havasupai en GT/Y)
-
patrickvandepol
- Amerikafan
Re: Voorbereiding reis Yellowstone en Rocky Mountains
Ben benieuwd naar de reacties op je vragen. Wij willen volgend jaar voor ongeveer 3 weken gaan. En willen ook naar yellowstone, grand teton en misschien RMNP en Salt lake city.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Beide varianten zijn mooi, en er zijn natuurlijk nog veel meer variaties mogelijk. Ik zou aanraden om in beide gevallen in Las Vegas te beginnen en in Denver te eindigen, zodat je in RMNP de minste kans op sneeuw hebt.
Voor RMNP zul je best 2 dagen kunnen gebruiken; wij hadden maar 1,5 dag, en moesten ook nog aan de hoogte wennen. We hadden daar nog veel meer kunnen doen. Aan de andere kant geeft 1 volle dag je wel een aardig beeld en zou je die tweede dag ook wel goed ergens anders kunnen gebruiken, zoals voor Havasupai, de Wave of de Badlands. Die zijn toch qua natuur wat bijzonderder dan RMNP.
Verder kun je de route ook af laten hangen van of je al dan niet een permit voor de Wave krijgt; als dat niet lukt dan zou je Page over kunnen slaan.
De route van Moab naar Denver lijkt mij ook erg mooi; als Las Vegas en de Havasupai geen echte musts zijn kun je een rondje Denver maken en dat stuk meenemen.
Voor South Dakota heb je 2 of 3 dagen nodig, afhankelijk van wat je allemaal gaat doen; wij hadden met 2 volle dagen te weinig tijd om nog naar de Badlands te gaan, maar wij hebben wel alles op ons gemak gedaan (zie ons 2004-verslag), dus misschien is er wel wat meer mogelijk in 2 dagen.
Ik ben laatst een mooi overzicht tegengekomen van day hikes in Yellowstone maar ik ben vergeten waar
, ik zoek nog even!
Marianne
Voor RMNP zul je best 2 dagen kunnen gebruiken; wij hadden maar 1,5 dag, en moesten ook nog aan de hoogte wennen. We hadden daar nog veel meer kunnen doen. Aan de andere kant geeft 1 volle dag je wel een aardig beeld en zou je die tweede dag ook wel goed ergens anders kunnen gebruiken, zoals voor Havasupai, de Wave of de Badlands. Die zijn toch qua natuur wat bijzonderder dan RMNP.
Verder kun je de route ook af laten hangen van of je al dan niet een permit voor de Wave krijgt; als dat niet lukt dan zou je Page over kunnen slaan.
De route van Moab naar Denver lijkt mij ook erg mooi; als Las Vegas en de Havasupai geen echte musts zijn kun je een rondje Denver maken en dat stuk meenemen.
Voor South Dakota heb je 2 of 3 dagen nodig, afhankelijk van wat je allemaal gaat doen; wij hadden met 2 volle dagen te weinig tijd om nog naar de Badlands te gaan, maar wij hebben wel alles op ons gemak gedaan (zie ons 2004-verslag), dus misschien is er wel wat meer mogelijk in 2 dagen.
Ik ben laatst een mooi overzicht tegengekomen van day hikes in Yellowstone maar ik ben vergeten waar
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 05 okt 2010, 22:08, 1 keer totaal gewijzigd.
-
jta
- Amerika-expert
Hallo,
- RMNP : zeker omdat jullie graag wandelen zou ik die 2,5 dagen behouden. Een dagje wandelen ( bv omgeving Bear Lake, je kan er prachtig naar de stilte luisteren), een dagje om per auto het park te doorkruisen en hier en daar kortere wandelingen te maken ( o.m. in toendra-gebied)
- Rapid City : ligt tamelijk noordelijk in de Black Hills, gezelliger ( kleiner) en dichtbij o.m. Custer State Park, crazy horse en mount rushmore is Custer. Je hebt er ook nog wind cave np, met door de wind gevormde formidabele stenen kunstwerkjes .Op weg naar Yellowstone zeker Devils Tower niet vergeten ! Drie dagen ? Zou ik zeker doen, met eerst dagje auto-bezoekjes, dan dag wandelen, dan opnieuw auto-bezoekjes+ eventueel fietstochtje op vroegere spoorweg. Mount Rushmore is ook de moeite om tweemaal te bezoeken : eenmaal tijdens de dag, eenmaal voor de avond-ceremonie met de verlichting.
- zou ook kiezen voor Yellowstone en RMNP zo laat mogelijk in juni.
-SLC : wij zijn geen stedenbezoekers maar een avondje stad tussen al het natuurgeweld valt wel te overleven. Al zal er ongetwijfeld heelwat te zien zijn.
Nog veel plezier, ben ook benieuwd naar de langere wandeligentips voor Yellowstone. Toch maar best een warme trui meenemen.
- RMNP : zeker omdat jullie graag wandelen zou ik die 2,5 dagen behouden. Een dagje wandelen ( bv omgeving Bear Lake, je kan er prachtig naar de stilte luisteren), een dagje om per auto het park te doorkruisen en hier en daar kortere wandelingen te maken ( o.m. in toendra-gebied)
- Rapid City : ligt tamelijk noordelijk in de Black Hills, gezelliger ( kleiner) en dichtbij o.m. Custer State Park, crazy horse en mount rushmore is Custer. Je hebt er ook nog wind cave np, met door de wind gevormde formidabele stenen kunstwerkjes .Op weg naar Yellowstone zeker Devils Tower niet vergeten ! Drie dagen ? Zou ik zeker doen, met eerst dagje auto-bezoekjes, dan dag wandelen, dan opnieuw auto-bezoekjes+ eventueel fietstochtje op vroegere spoorweg. Mount Rushmore is ook de moeite om tweemaal te bezoeken : eenmaal tijdens de dag, eenmaal voor de avond-ceremonie met de verlichting.
- zou ook kiezen voor Yellowstone en RMNP zo laat mogelijk in juni.
-SLC : wij zijn geen stedenbezoekers maar een avondje stad tussen al het natuurgeweld valt wel te overleven. Al zal er ongetwijfeld heelwat te zien zijn.
Nog veel plezier, ben ook benieuwd naar de langere wandeligentips voor Yellowstone. Toch maar best een warme trui meenemen.
- jmvdc
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Wij hebben twee dagen in Salt Lake City verbleven en vonden dit méér dan genoeg.
Voor day hikes in Yellowstone
http://www.nps.gov/yell/planyourvisit/hiking.htm
Voor day hikes in Yellowstone
http://www.nps.gov/yell/planyourvisit/hiking.htm
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb het nog niet gevonden, misschien had ik mijn Rough Guide Yellowstone in gedachten, maar in dit topic staan ook al wat tips.
Marianne
Marianne
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
twee dagen SLC
wat heb je dan allemaal gedaan??
In elke stad is wel iets te doen: maar behalve heel veel mormonenkerken en het familieregister vonden wij SLC niet zo heel erg bijzonder, aan een dag hadden we wel genoeg, meer dan genoeg.
In elke stad is wel iets te doen: maar behalve heel veel mormonenkerken en het familieregister vonden wij SLC niet zo heel erg bijzonder, aan een dag hadden we wel genoeg, meer dan genoeg.
- Nici
- Amerikakenner
- Contacteer:
@allemaal: Bedankt voor jullie snelle reacties!
@Marianne: Een rondje Denver is inderdaad ook één van de mogelijkheden. Las Vegas is geen must, en Havasupai lijkt me een geweldige ervaring maar ik zit hier nog behoorlijk over te twijfelen. Omdat dit nl. uit de route ligt en daarom het waarschijnlijk óf aan het begin van de reis óf aan het eind van de reis moet plannen (ivm vliegen op of van Las Vegas). Uit ervaring weet ik dat we de laatste dagen van onze vakantie al zo veel dingen hebben gedaan en gezien dat we dan minder zin meer hebben om grote wandelingen te doen. Maar goed dan blijft alleen nog het begin van de vakantie over en dan vind ik het wel meteen een zware wandeling... Dilemma!
Als we zouden worden ingeloot voor the Wave dan zouden we bijvoorbeeld ook nog de North Rim van de GC mee kunnen pakken.
Evt. één dag minder RMNP houd ik in gedachten.
Bedankt voor die link met hikes+plattegrond, die kende ik nog niet.
@jta en Marianne: 3 dagen rondom Rapid City is dus mooi. Ik zit nog te twijfelen om dat 3 nachten op één plaats te doen of verschillende plaatsen ivm heen en weer rijden. Daar heb ik in ieder geval al veel over gelezen op het forum. Ik vind het wel fijn om af en toe niet te hoeven slepen met koffers, maar te veel dubbele kms maken heeft ook niet mijn voorkeur. Jta bedank voor windy cave en devils tower, die ga ik opzoeken!
@jmvdc: ook ik ben benieuwd wat jullie hebben gedaan in SLC!
Ik begrijp uit jullie reacties dat de planning in ieder geval niet te gehaast is??
Nici
@Marianne: Een rondje Denver is inderdaad ook één van de mogelijkheden. Las Vegas is geen must, en Havasupai lijkt me een geweldige ervaring maar ik zit hier nog behoorlijk over te twijfelen. Omdat dit nl. uit de route ligt en daarom het waarschijnlijk óf aan het begin van de reis óf aan het eind van de reis moet plannen (ivm vliegen op of van Las Vegas). Uit ervaring weet ik dat we de laatste dagen van onze vakantie al zo veel dingen hebben gedaan en gezien dat we dan minder zin meer hebben om grote wandelingen te doen. Maar goed dan blijft alleen nog het begin van de vakantie over en dan vind ik het wel meteen een zware wandeling... Dilemma!
Als we zouden worden ingeloot voor the Wave dan zouden we bijvoorbeeld ook nog de North Rim van de GC mee kunnen pakken.
Evt. één dag minder RMNP houd ik in gedachten.
Bedankt voor die link met hikes+plattegrond, die kende ik nog niet.
@jta en Marianne: 3 dagen rondom Rapid City is dus mooi. Ik zit nog te twijfelen om dat 3 nachten op één plaats te doen of verschillende plaatsen ivm heen en weer rijden. Daar heb ik in ieder geval al veel over gelezen op het forum. Ik vind het wel fijn om af en toe niet te hoeven slepen met koffers, maar te veel dubbele kms maken heeft ook niet mijn voorkeur. Jta bedank voor windy cave en devils tower, die ga ik opzoeken!
@jmvdc: ook ik ben benieuwd wat jullie hebben gedaan in SLC!
Ik begrijp uit jullie reacties dat de planning in ieder geval niet te gehaast is??
Nici
http://www.roadbook2013.blogspot.com/ Verslag juni 2013: Alburquerque - Las Vegas
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Custer ligt heel gunstig t.o.v. Custer S.P. , Windcave, Mount Rushmore en Crazy Horse. Badlands N.P. is wat verder, maar wij vonden het vanuit Custer goed te doen. De overnachtingsmogelijkheden in de buurt van Badlands zijn beperkt. Een mogelijkheid is Wall maar dat betekent weer een nog langere reis richting Rocky Mountains N.P.
Vergeet tussen Yellowstone en South Dakota ook de Beartooth Pass en Cody met o.a het Buffalo Bill Historical Center niet.
Veel plezier en succes bij de voorbereidingen.
Vergeet tussen Yellowstone en South Dakota ook de Beartooth Pass en Cody met o.a het Buffalo Bill Historical Center niet.
Veel plezier en succes bij de voorbereidingen.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- jmvdc
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Inderdaad naar Temple Square, Trolley Square (shopping Center).
Vanuit SLC naar Kennecott Copper Mine gereden, wat ons héél erg is bevallen.
Ook bezoekje gebracht aan Great Salt Lake en een stukje naar de zoutvlakte gewandeld.
Vanuit SLC naar Kennecott Copper Mine gereden, wat ons héél erg is bevallen.
Ook bezoekje gebracht aan Great Salt Lake en een stukje naar de zoutvlakte gewandeld.
- Nici
- Amerikakenner
- Contacteer:
Beartooth Pass en Chief Joseph Higway staan beide op ons verlanglijstje. Ik ben nog op zoek naar een manier om ze beide te verwerken in onze route, maar volgens mij is dat niet makkelijk. Als iemand een tip heeft hoor ik die graag!
Is Custer leuker om te overnachten dan Rapid City?
groetjes, Nici
Is Custer leuker om te overnachten dan Rapid City?
groetjes, Nici
Laatst gewijzigd door Nici op 07 okt 2010, 10:04, 1 keer totaal gewijzigd.
-
jta
- Amerika-expert
hallo,
wij hebben in Custer gelogeerd en zijn enkel eventjes door Rapid City gereden. De verschillen :
- Custer is een éénstraatdorp, minder dan 2000 inwoners
- Rapid City is een stad van 60.000 inwoners
- Custer ligt zuidelijk in de Black Hills, vlakbij Custer State Park en Crazy Horse, eventjes rijden voor Mount Rushmore. Wind Cave np ligt nog iets zuidelijker
Door de ligging en door de rust kozen we voor Custer, moesten we de black hills opnieuw bezoeken zouden we weer voor Custer ( of een ander klein dorp) kiezen.
Jacques
wij hebben in Custer gelogeerd en zijn enkel eventjes door Rapid City gereden. De verschillen :
- Custer is een éénstraatdorp, minder dan 2000 inwoners
- Rapid City is een stad van 60.000 inwoners
- Custer ligt zuidelijk in de Black Hills, vlakbij Custer State Park en Crazy Horse, eventjes rijden voor Mount Rushmore. Wind Cave np ligt nog iets zuidelijker
Door de ligging en door de rust kozen we voor Custer, moesten we de black hills opnieuw bezoeken zouden we weer voor Custer ( of een ander klein dorp) kiezen.
Jacques
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij heben in 2004 zowel de Chief Joseph als de Beartooth Hwy gereden, zie hier voor ons verslag van die dag.
Als je op het kaartje klikt krijg je een grotere versie te zien.
In South Dakota hebben wij in Hot Springs en in Hill City overnacht. Omdat we op de camping stonden hebben we niet veel van de dorpen gezien, maar Hot Springs zag er erg leuk uit. Voor ons was dat goed als tussenstop vanuit RMNP maar als je de andere kant op gaat is dat niet handig.
Marianne
Als je op het kaartje klikt krijg je een grotere versie te zien.
In South Dakota hebben wij in Hot Springs en in Hill City overnacht. Omdat we op de camping stonden hebben we niet veel van de dorpen gezien, maar Hot Springs zag er erg leuk uit. Voor ons was dat goed als tussenstop vanuit RMNP maar als je de andere kant op gaat is dat niet handig.
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 07 okt 2010, 09:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Drie dagen Rapid city is niet te veel hoor.
Er is zoveel te zien in South Dakota.
Het Rocky Mountain Np hadden wij ook twee dagen
en dit vond ik ook zeker niet teveel.
Estes park hadden we makkelijk nog een paar dagen kunnen verblijven.
Salt lake city vonden wij niks aan.En het Great Salt lake zelfs smerig.
We hadden hier twee dagen staan maar zijn een dag eerder vertrokken.
Wij hebben de nachten in South dakota opgedeeld.
Een nacht in het Badlands Np zelf wat heel goed is bevallen.
En twee nachten in keystone heel toeristischs maar wel heel dicht
bij Mount Rushmore en Custer state park.
Er is zoveel te zien in South Dakota.
Het Rocky Mountain Np hadden wij ook twee dagen
en dit vond ik ook zeker niet teveel.
Estes park hadden we makkelijk nog een paar dagen kunnen verblijven.
Salt lake city vonden wij niks aan.En het Great Salt lake zelfs smerig.
We hadden hier twee dagen staan maar zijn een dag eerder vertrokken.
Wij hebben de nachten in South dakota opgedeeld.
Een nacht in het Badlands Np zelf wat heel goed is bevallen.
En twee nachten in keystone heel toeristischs maar wel heel dicht
bij Mount Rushmore en Custer state park.
- Nici
- Amerikakenner
- Contacteer:
@Eric: heb je toevallig ook een reisverslag? Hebben jullie overnacht in Cedar Pass Lodge of op de camping in Badlands NP? Heeft er iemand ervaring met Cedar Pass lodge?
Custer, Hot Spring, Hill City, Keystone en Wall gaan op de lijst met mogelijke overnachtingsplaatsen in SD.
@Marianne: in je reisverslag staat dat jullie de Beartooth prachtig vonden, maar ik kan niets terug vinden over de chief joseph. Als we er slechts één zouden kunnen rijden zou je dan de Beartooth aanbevelen?
Waar zou nog de meeste sneeuw kunnen vallen in juni: Yellowstone of RMNP?
Nici
Custer, Hot Spring, Hill City, Keystone en Wall gaan op de lijst met mogelijke overnachtingsplaatsen in SD.
@Marianne: in je reisverslag staat dat jullie de Beartooth prachtig vonden, maar ik kan niets terug vinden over de chief joseph. Als we er slechts één zouden kunnen rijden zou je dan de Beartooth aanbevelen?
Waar zou nog de meeste sneeuw kunnen vallen in juni: Yellowstone of RMNP?
Nici
Laatst gewijzigd door Nici op 07 okt 2010, 14:01, 1 keer totaal gewijzigd.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
De chief Joseph Hwy is heel plezierig om te rijden maar qua scenery niet te vergelijken met de Beartooth Pass, dus die keuze lijkt me niet moeilijk!
Ik denk dat je in RMNP meer kans het op sneeuw dan in Yellowstone, en áls er in beide parken nog sneeuw ligt/valt dan zul je daar denk ik in RMNP meer last van hebben omdat je wandelmogelijkheden dan veel beperkter zijn, en omdat je in Yellowstone niet heel hoog hoeft te zitten om alle bezienswaardigheden te bekijken.
De Beartooth Hwy is wat dat betreft risicovoller, hoewel hij eind mei open zou moeten zijn normaal gesproken.
Marianne
Ik denk dat je in RMNP meer kans het op sneeuw dan in Yellowstone, en áls er in beide parken nog sneeuw ligt/valt dan zul je daar denk ik in RMNP meer last van hebben omdat je wandelmogelijkheden dan veel beperkter zijn, en omdat je in Yellowstone niet heel hoog hoeft te zitten om alle bezienswaardigheden te bekijken.
De Beartooth Hwy is wat dat betreft risicovoller, hoewel hij eind mei open zou moeten zijn normaal gesproken.
Marianne
Wij hebben ook overnacht in Custer afgelopen september en vonden dit veruit de leukste plaats in de gehele omgeving. Verder hebben wij de Chief Joseph highway gereden, omdat de Beartooth al dicht ging ivm sneeuwval..... Ik kan dus niet vergelijken, maar ik vond dit ook echt wel een mooie route!
Verder kan ik je aanraden om vanuit Grand Teton via Bear Lake naar SLC te rijden, wij hebben deze route nu 2x gedaan en het blijft prachtig!
Verder kan ik je aanraden om vanuit Grand Teton via Bear Lake naar SLC te rijden, wij hebben deze route nu 2x gedaan en het blijft prachtig!
http://annekestefan.web-log.nl ( vakantie's USA 2006 en 2007)
http://annekeenstefan.blogspot.com ( vakantie Ijsland/ USA/ Canada 2008)
http://annekeenstefan.blogspot.com ( vakantie Ijsland/ USA/ Canada 2008)
Wij hebben in de Cedar pass lodge overnacht.
De grootste lodge en die had een keuken,wasmachine en droger.
Het huisje was heel ruim en veel meer dan ik me er van had voor gesteld.
Helaas heb ik geen reisverslag voor je.
De grootste lodge en die had een keuken,wasmachine en droger.
Het huisje was heel ruim en veel meer dan ik me er van had voor gesteld.
Helaas heb ik geen reisverslag voor je.
- Nici
- Amerikakenner
- Contacteer:
Bedankt voor jullie reacties.
Het ziet er naar uit dat de reis inderdaad gaat plaats vinden in 2012, kunnen we mooi nog even sparen!
Bear Lake ga ik eens goed bekijken, want dat lijkt me erg mooi.
Zeer waarschijnlijk laat ik Havasupai (met pijn en moeite) vervallen, omdat ik het te lastig vind combineren met Yellowstone...
Cedar Pass Lodge ga ik op de lijst van mogelijke overnachtingsplekken zetten.
Nici
Het ziet er naar uit dat de reis inderdaad gaat plaats vinden in 2012, kunnen we mooi nog even sparen!
Bear Lake ga ik eens goed bekijken, want dat lijkt me erg mooi.
Zeer waarschijnlijk laat ik Havasupai (met pijn en moeite) vervallen, omdat ik het te lastig vind combineren met Yellowstone...
Cedar Pass Lodge ga ik op de lijst van mogelijke overnachtingsplekken zetten.
Nici
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht