Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vragen ivm amerika/canada, kamperen, huurauto..

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Evelien.
Amerikakenner

Vragen ivm amerika/canada, kamperen, huurauto..

Bericht door Evelien. »

Ik vroeg mij af in hoeverre het mogelijk is om zowel west amerika als west canada te combineren in 1 reis. Misschien vanonder in amerika beginnen en zo omhoog richting canada.. Heeft iemand hier ervaring mee? Hoeveel tijd zal dit minimum in beslag nemen? Het is wel zo dat we er niet vies van zijn om lange rijdagen in te lassen, dus af en toe volledige dagen autorijden om een bepaalde afstand te overbruggen vinden we niet erg.

Ook vroeg ik mij af of het toegestaan is om met een huurauto zowel in Amerika als Canada te rijden. En hoe zit dit dan bij de grens, heb je bepaalde documenten nodig?

Ben ook aan het overwegen om volledig met de tent te gaan kamperen ipv een kleine camper. Heeft iemand hier ervaring mee? Is dit niet te vermoeiend op lange tijd? Spaar je er veel geld mee uit? En is dit wel veilig naarmate je meer de bergen en dus ook de beren nadert?
Maar wat ik me vooral af vroeg, hoe zit dat met opladen van camera, kodak etc? Want zo een kampeerplaats voor een tent is toch niet voorzien van een electriciteitsaansluiting, ofwel?

Het zou fijn zijn als jullie wet uitleg kunnen geven en ervaringen willen delen.

groetjes
Afbeelding
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Vragen ivm amerika/canada, kamperen, huurauto..

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo Evelien,

Ik denk dat je wat specifiekere vragen moet stellen, het is niet aan te geven hoeveel tijd je nodig hebt om van het zuidwesten naar Canada te rijden als we niet weten waar je begint en wat je onderweg wilt doen, en waar je wilt eindigen. Hoevel tijd heb je voor de reis?
Denk er aan dat je de auto weer in de VS inlevert als je hem daar hebt gehuurd, normaal gesproken kun je niet in de VS huren en in Canada inleveren.
De grens over gaan is geen probleem, kijk maar eens naar de reisverslagen die je in dit forum kun vinden.

Waarm zou een tent vermoeiend zijn? Ik vind tentkamperen erg leuk, en je kunt het natuurlijk prima afwisselen met zo nu en dan eens een motel. Ook handig voor het opladen. Kun je ook onderweg doen als het nodig is.
Een tent is stukken goedkoper dan een auto met motels of een camper.

Marianne
Joeyke
Amerika-ontdekker

Bericht door Joeyke »

afwisselen is inderdaad leuk. Wij komen net terug van Canada, maar zijn zonder tent gegaan (wegens een beetje te veel schrik van de mogelijke beren :oops: ). We hebben 1x in een motel geslapen en voor de rest in b&b en cabins. Een andere toffe mogelijkheid om te overnachten is een teepee te huren (kan oa. in Golden in Canada). spijtiggenoeg hebben we de teepee moeten overslaan. Maar het leek me wel de moeite.

Heel tof in canada en amerika: de kampingplaatsen zijn zeer ruim en vaak uitgerust met een picknicktafel, bbq en plaats voor een haardvuur. Gezellig :thumbup:

b&b is ook geweldig leuk in canada (minder mogelijkheden in amerika). Je krijgt er vaak een heel appartement voor.

En qua tijd... tja.. wij hebben eens een tour van san francisco naar las vegas gedaan in 3 weken met tussendoor natuurlijk ook zion en bryce. We zijn natuurmensen dus doe je enkele dagen per natuurpark.
Idem met canada: we hebben ook hier weer 3 weken gedaan over banff, icefields parkway, clearwater en dan terug via yoho en lake louise. We hebben absoluut geen dooie momenten gehad.

Alles hangt ervanaf wat je wil doen. Wij zien altijd héél veel op reis, maar beperken ons in afstanden. Er is vaak zoveel moois te beleven dat het zonde is om veel te rijden en slechts overal de hoogtepunten te zien. Niets is zaliger dan soms een half uur op een moose te wachten en dan.... is die daar ineens :wink:
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Wij hebben in 2008 een reis naar Canada gecombineerd met het Noordwesten van de USA. Wij deden er 4 weken over maar je kunt de route natuuurlijk inkorten. Misschien kun je wat tips voor een route uit ons reisverslag halen.
Evelien.
Amerikakenner

Bericht door Evelien. »

Hoe lang we willen gaan is moeilijk te zeggen. Ik studeer nog en als ik in januari geslaagd ben gaan we al een ticket kopen enzo maar dan maar tot begin augustus, moest ik in de 2de semester toch nog herexames oplopen. Maar misschien dat we een met variabele retour gaan nemen, dus als dan in juli blijkt dat ik geen herexames heb kan het zijn dat we nog een paar weken langer blijven.. daarmee dat ik het nogal vaag moet houden. Indien het een 4tal weken worden dan zal het enkel canada of enkel amerika in de buurt van sf lv la en heel die coté daar worden. Daarom dat ik mij af vroeg of combinatie van allebei mogelijk is op een 7tal weken ofzo..
Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer