Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wandelroutes nationale parken
Wandelroutes nationale parken
Beste forumleden,
Zoals jullie wellicht hebben gelezen in een ander draadje gaan we deze zomer naar diverse nationale parken in Amerika. Nu willen we daar ook mooie wandelroutes volgen, maar ervaringen zijn belangrijker dan teksten in een reisgids. duss... wie heeft tips voor mooie wandelroutes in de volgende parken:
Yellowstone NP
Arches NP
Bryce NP
Zion NP
Monument Valley
Grand Canyon NP
Death Valley (echte wandelroutes zullen we hier niet volgen vanwege de hitte, maar een bezienswaardigheid wordt zeker gewaardeerd)
Yosemite NP
We gaan in de zomer (dus hitte wordt verwacht) en we zijn niet zeer geoefende wandelaars, dus de hele zware trails zullen niets voor ons zijn denk ik.
Verder ben ik benieuwd naar jullie ervaringen met leuke/mooie wandeltochten!
Groetjes,
subster
Zoals jullie wellicht hebben gelezen in een ander draadje gaan we deze zomer naar diverse nationale parken in Amerika. Nu willen we daar ook mooie wandelroutes volgen, maar ervaringen zijn belangrijker dan teksten in een reisgids. duss... wie heeft tips voor mooie wandelroutes in de volgende parken:
Yellowstone NP
Arches NP
Bryce NP
Zion NP
Monument Valley
Grand Canyon NP
Death Valley (echte wandelroutes zullen we hier niet volgen vanwege de hitte, maar een bezienswaardigheid wordt zeker gewaardeerd)
Yosemite NP
We gaan in de zomer (dus hitte wordt verwacht) en we zijn niet zeer geoefende wandelaars, dus de hele zware trails zullen niets voor ons zijn denk ik.
Verder ben ik benieuwd naar jullie ervaringen met leuke/mooie wandeltochten!
Groetjes,
subster
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Wandelroutes nationale parken
Er is ook een topic over wandelingen, misschien heb je daar iets aan.
Er zijn ook veel sites met mooie day hikes, google maar eens op day hikes en de naam van het park.
Voor Yosemite is http://www.yosemitehikes.com een geweldige site. Of kijk eens naar de filmpjes van een aantal wandelingen in Yosemite.
Wij zijn ook geen geoefende wandelaars, misschien heb je iets aan ons 2008-verslag om een idee te krijgen van de wandelingen die wij gedaan hebben.
Wat je kunt doen hangt ook van de precieze route af en van de tijd die je overal hebt.
Marianne
Er zijn ook veel sites met mooie day hikes, google maar eens op day hikes en de naam van het park.
Voor Yosemite is http://www.yosemitehikes.com een geweldige site. Of kijk eens naar de filmpjes van een aantal wandelingen in Yosemite.
Wij zijn ook geen geoefende wandelaars, misschien heb je iets aan ons 2008-verslag om een idee te krijgen van de wandelingen die wij gedaan hebben.
Wat je kunt doen hangt ook van de precieze route af en van de tijd die je overal hebt.
Marianne
Re: Wandelroutes nationale parken
Ik heb in Yellowstone een lange wandeling langs canyon gedaan. Erg leuk maar misschien te lang. Je kunt bij Canyon diverse kort wandelingen doen die allemaal goed aangegeven staan. Ik vond de uitzichtpunten super. Ook de uitzichten naar de watervallen waren erg mooi.
Voor foto's en een beschrijving moet je maar even in mijn verslag kijken.
Voor foto's en een beschrijving moet je maar even in mijn verslag kijken.

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 3164 Weergaves
-
Laatste bericht door WalterL
-
- 4 Reacties