Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Joken: vragen over rondreis vanuit Denver voor 2 weken
Reis Joken: vragen over rondreis vanuit Denver voor 2 weken
Hallo,
we willen met 4 personen een rondreis van 16/07/2010 tot 01/08/2010 maken vanuit Denver. Auto, eerste en laatste overnachting in Denver liggen reeds vast. Graag zouden we volgende plaatsen willen bezoeken:
- Rocky Mountains
- Arches NP
- Canyonlands
- Salt Lake City
- Grand Tetan
- Yellowstone NP
- Devils Tower
- Badlands
- Hot Springs
- Mount Rushmore
en dan terug naar Denver
Hebben jullie tips over logies, campings, andere bezienswaardigheden, reisduur per nationaal park, routes?
Alvast bedankt!
we willen met 4 personen een rondreis van 16/07/2010 tot 01/08/2010 maken vanuit Denver. Auto, eerste en laatste overnachting in Denver liggen reeds vast. Graag zouden we volgende plaatsen willen bezoeken:
- Rocky Mountains
- Arches NP
- Canyonlands
- Salt Lake City
- Grand Tetan
- Yellowstone NP
- Devils Tower
- Badlands
- Hot Springs
- Mount Rushmore
en dan terug naar Denver
Hebben jullie tips over logies, campings, andere bezienswaardigheden, reisduur per nationaal park, routes?
Alvast bedankt!
Laatst gewijzigd door markro op 23 mei 2010, 17:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Omdat de reis meerdere regio's betreft is het topic verplaatst.
Reden: Omdat de reis meerdere regio's betreft is het topic verplaatst.
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Re: Reis Joken: vragen over rondreis vanuit Denver voor 2 we
Hartelijk welkom op dit informatieve en gezellige AllesAmerikaforum.
De bezienswaardigheden/regio's die jij opnoemt om tijdens een tweeweeksereis te bezoeken, zijn naar mijn idee iets te veel van het goede. Dat wordt een race tegen de klok en je kan dan echt niet genieten van al het moois dat jullie zullen tegenkomen.
Ik denk dat je keuzes moet gaan maken, sommige dingen moet laten vervallen en deze in een eventuele volgende reisplanning moet opnemen.
Ik geef hierbij de link naar mijn reisverslag van onze reis in 2004, waarbij wij ook vanuit Denver een rondreis per auto maakten naar het noorden. Zie http://menramerika.web-log.nl/
Misschien doe je daar ideeën uit op, zodat het eenvoudiger wordt om de reis te plannen.
Verkijk je niet op de afstanden, want die zijn soms erg groot.
De bezienswaardigheden/regio's die jij opnoemt om tijdens een tweeweeksereis te bezoeken, zijn naar mijn idee iets te veel van het goede. Dat wordt een race tegen de klok en je kan dan echt niet genieten van al het moois dat jullie zullen tegenkomen.
Ik denk dat je keuzes moet gaan maken, sommige dingen moet laten vervallen en deze in een eventuele volgende reisplanning moet opnemen.
Ik geef hierbij de link naar mijn reisverslag van onze reis in 2004, waarbij wij ook vanuit Denver een rondreis per auto maakten naar het noorden. Zie http://menramerika.web-log.nl/
Misschien doe je daar ideeën uit op, zodat het eenvoudiger wordt om de reis te plannen.
Verkijk je niet op de afstanden, want die zijn soms erg groot.
Wij gaan over zes weken ook een rondje Denver-Denver maken.
Hebben het in 19 dagen ingedeeld.
Denver aankomst.
Scotssbluff.
Interior(Badlands np)
2 dagen Keystone(Mounth rushmore etc)
Sheridan.
Cody.
3 dagenYellowstone. in het np.
Jackson(grand teton)
2 dagen Salt lake city.
2 dagen Moab.(Arches)
2 dagen Estes park.
Denver.
Terugreis.
Misschien heb je iets aan de route?
Hebben het in 19 dagen ingedeeld.
Denver aankomst.
Scotssbluff.
Interior(Badlands np)
2 dagen Keystone(Mounth rushmore etc)
Sheridan.
Cody.
3 dagenYellowstone. in het np.
Jackson(grand teton)
2 dagen Salt lake city.
2 dagen Moab.(Arches)
2 dagen Estes park.
Denver.
Terugreis.
Misschien heb je iets aan de route?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
De route die je voorstelt is inderdaad wat veel voor de tijd die je hebt.
Ik heb een route gemaakt waar bijna alles in zit, zodat je een idee hebt van wat er mogelijk is.
16-jul Denver
17-jul Denver - Moab
18-jul Moab
19-jul Moab
20-jul Moab - Jackson
21-jul Jackson - Yellowstone
22-jul Yellowstone
23-jul Yellowstone
24-jul Yellowstone
25-jul Yellowstone - Sheridan
26-jul Sheridan - Rapid City
27-jul Rapid City
28-jul Rapid City
29-jul Rapid City - Estes Park
30-jul Estes Park
31-jul Estes Park - Denver
1-aug Denver
Hier zitten wat (erg) lange rijdagen in, en geen tijd voor Salt Lake City. Wil je daar een dag naar toe, dan zul je iets moeten schrappen.
Een dag minder Yellwostone zou eventueel kunnen, maar 3 dagen is niet echt veel.
Kijk voor het stuk van Denver via RMNP en South Dakota naar Yellowstone eens in ons 2004-verslag. En voor Yellowstone en Moab kun je eens in ons 2008-verslag kijken. Je krijgt dan een idee van de afstanden, bezienswaardigheden, routes, en overnachtingsmogelijkheden
Marianne
Ik heb een route gemaakt waar bijna alles in zit, zodat je een idee hebt van wat er mogelijk is.
16-jul Denver
17-jul Denver - Moab
18-jul Moab
19-jul Moab
20-jul Moab - Jackson
21-jul Jackson - Yellowstone
22-jul Yellowstone
23-jul Yellowstone
24-jul Yellowstone
25-jul Yellowstone - Sheridan
26-jul Sheridan - Rapid City
27-jul Rapid City
28-jul Rapid City
29-jul Rapid City - Estes Park
30-jul Estes Park
31-jul Estes Park - Denver
1-aug Denver
Hier zitten wat (erg) lange rijdagen in, en geen tijd voor Salt Lake City. Wil je daar een dag naar toe, dan zul je iets moeten schrappen.
Een dag minder Yellwostone zou eventueel kunnen, maar 3 dagen is niet echt veel.
Kijk voor het stuk van Denver via RMNP en South Dakota naar Yellowstone eens in ons 2004-verslag. En voor Yellowstone en Moab kun je eens in ons 2008-verslag kijken. Je krijgt dan een idee van de afstanden, bezienswaardigheden, routes, en overnachtingsmogelijkheden
Marianne
Leuk voor jullie laatste dag is een bezoek aan de Frontier Days in Cheyenne.
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
De Frontier Day s zijn inderdaad leuk. Wij hebben ze in 2006 bezocht, zie ons reisverslag
In dit verslag kun je ook nog wat meer tips voor je route vinden, wij hebben de plaatsen die jullie willen zien ook bezocht.
Veel plezier met de voorbereidingen.
Marjon
In dit verslag kun je ook nog wat meer tips voor je route vinden, wij hebben de plaatsen die jullie willen zien ook bezocht.
Veel plezier met de voorbereidingen.
Marjon
Wij doen deze zomer ook een rondreis vanaf Denver, zie hier. Misschien heb je er wat aan...
Don't cry because it's over. Smile because it happened!
2008: NY | 2009: LV - LA - SF| 2010: Denver roundtrip | 2026: LV - Yellowstone
2008: NY | 2009: LV - LA - SF| 2010: Denver roundtrip | 2026: LV - Yellowstone
Bedankt voor de tips!
Ondertussen hebben we al een deel van onze route vastgelegd tot en met dag 11:
dag 1: aankomst Denver
dag 2: Denver - Moab (ev nog tips voor bezienswaardigheden op deze route?)
dag 3: Arches NP
dag 4: Canyonlands (Island in the Sky)
dag 5: Canyonlands (Needles) iemand tips voor overnachting in of in de buurt van het park?
dag 6: Moab - Salt Lake City
dag 7: Salt Lake City - Jackson (bezoek van Salt Lake)
dag 8: Grand Teton met overnachting in Yellowstone (Grant Village)
dag 9: Yellowstone (Madison)
dag 10: Yellowstone (Canyon Village)
dag 11: Yellowstone (Lake Village)
dag 12: Yellowstone - Cody of Sheridan? (welke bestemming raden jullie aan?)
dag 13: Cody of Sheridan - Rapid City
dag 14: Rapid City - Cheyenne (bezoek Mount Rushmore)
dag 15: Cheyenne - Denver (via Estes Park)
dag 16: Denver - thuis
We twijfelen nog over de laatste dagen van onze trip. Is het de moeite om om te rijden naar Rapid City voor Mount Rushmore, of raden jullie nog een extra dag Yellowstone aan? Is er veel te beleven in Rapid City?
Alvast bedankt voor de moeite!
groetjes
Ondertussen hebben we al een deel van onze route vastgelegd tot en met dag 11:
dag 1: aankomst Denver
dag 2: Denver - Moab (ev nog tips voor bezienswaardigheden op deze route?)
dag 3: Arches NP
dag 4: Canyonlands (Island in the Sky)
dag 5: Canyonlands (Needles) iemand tips voor overnachting in of in de buurt van het park?
dag 6: Moab - Salt Lake City
dag 7: Salt Lake City - Jackson (bezoek van Salt Lake)
dag 8: Grand Teton met overnachting in Yellowstone (Grant Village)
dag 9: Yellowstone (Madison)
dag 10: Yellowstone (Canyon Village)
dag 11: Yellowstone (Lake Village)
dag 12: Yellowstone - Cody of Sheridan? (welke bestemming raden jullie aan?)
dag 13: Cody of Sheridan - Rapid City
dag 14: Rapid City - Cheyenne (bezoek Mount Rushmore)
dag 15: Cheyenne - Denver (via Estes Park)
We twijfelen nog over de laatste dagen van onze trip. Is het de moeite om om te rijden naar Rapid City voor Mount Rushmore, of raden jullie nog een extra dag Yellowstone aan? Is er veel te beleven in Rapid City?
Alvast bedankt voor de moeite!
groetjes
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik denk dat je wel een dag minder Moab kunt doen. Twee volle dagen is mooi voor Arches en het Island in the Sky-deel. Needles ligt wat uit de route, en om dat goed te kunnen bekijken zul je vel moeten wandelen.
De overnachtingen in Yellowstone kunnen wel op deze manier, maar je zou ook wel wat langer op 1 plek kunnen blijven, nu is het wel erg onrustig. Grant ziet er erg ongezellig uit, daar zou ik niet overnachten. Ik ben erg weg van het oude deel in de Old Faithful Inn (zie ons 2o08-verslag), en Canyon ligt erg centraal, daar zou ik wat meer nachten gaan zitten.
Wt betreft Cody of Sheridan: Cody is leuker als bestemming, maar als het je enkel om een overnachting gaat is Sheridan al wat dichter bij South Dakota. Met de dag die je wint als je een dag minder Moab doet zou je nog een dag in SD erbij kunnen doen. Wil je dat niet veranderen dan zou ik SD laten vallen, het is jammer om alleen voor Mount Rushmore die omweg te maken.
Je zou dan nog iets meer tijd voor RMNP uit kunnen trekken. Op weg van Cheyenne naar Denver heb je daar niet veel tijd voor.
Marianne
De overnachtingen in Yellowstone kunnen wel op deze manier, maar je zou ook wel wat langer op 1 plek kunnen blijven, nu is het wel erg onrustig. Grant ziet er erg ongezellig uit, daar zou ik niet overnachten. Ik ben erg weg van het oude deel in de Old Faithful Inn (zie ons 2o08-verslag), en Canyon ligt erg centraal, daar zou ik wat meer nachten gaan zitten.
Wt betreft Cody of Sheridan: Cody is leuker als bestemming, maar als het je enkel om een overnachting gaat is Sheridan al wat dichter bij South Dakota. Met de dag die je wint als je een dag minder Moab doet zou je nog een dag in SD erbij kunnen doen. Wil je dat niet veranderen dan zou ik SD laten vallen, het is jammer om alleen voor Mount Rushmore die omweg te maken.
Je zou dan nog iets meer tijd voor RMNP uit kunnen trekken. Op weg van Cheyenne naar Denver heb je daar niet veel tijd voor.
Marianne
Hoi,
Je kan er ook voor kiezen om niet naar Cheyenne te rijden, maar naar Lusk oid.
Je hebt een flinke rit van Cody naar Rapid City (6 uur).
Naar Cheyenne is ook ruim 5 uur. De beschikbare tijd in Mount Rushmore is dan beperkt.
Ik heb er ook voor gekozen om in Lusk te slapen ipv Cheyenne. Begin aug. weet ik pas of het ook een goede keus was
Je kan er ook voor kiezen om niet naar Cheyenne te rijden, maar naar Lusk oid.
Je hebt een flinke rit van Cody naar Rapid City (6 uur).
Naar Cheyenne is ook ruim 5 uur. De beschikbare tijd in Mount Rushmore is dan beperkt.
Ik heb er ook voor gekozen om in Lusk te slapen ipv Cheyenne. Begin aug. weet ik pas of het ook een goede keus was
https://vwijck.com
2024 LA - SF - DEN
2022 SEA - SLC
2015 NY - CAN - NY
2014 SEA - Den
2012 LV - Denver
2010 San Francisco - Denver
2024 LA - SF - DEN
2022 SEA - SLC
2015 NY - CAN - NY
2014 SEA - Den
2012 LV - Denver
2010 San Francisco - Denver
Een alternatief zou kunen zijn:
dag 12: Yellowstone - Casper (Buffalo Bill Scenic Byway, Cody), 6 uur rijden
dag 13: Casper - Cheyenne (Frontier Days: rodeo), 2,5 uur rijden
dag 14: Cheyenne - Estes Park (RMNP), 1,5 uur rijden
dag 15: Estes park - Denver, 1,5 uur rijden
Dan heb je tijd voor een bezoek aan Cody, Frontier Days en Rocky Mountain National Park
dag 12: Yellowstone - Casper (Buffalo Bill Scenic Byway, Cody), 6 uur rijden
dag 13: Casper - Cheyenne (Frontier Days: rodeo), 2,5 uur rijden
dag 14: Cheyenne - Estes Park (RMNP), 1,5 uur rijden
dag 15: Estes park - Denver, 1,5 uur rijden
Dan heb je tijd voor een bezoek aan Cody, Frontier Days en Rocky Mountain National Park
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 27 Reacties
- 10415 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 4 Reacties