Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Joeyke: West Canada aug/sept 2010

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Joeyke
Amerika-ontdekker

Reis Joeyke: West Canada aug/sept 2010

Bericht door Joeyke »

Woohoo het is weer zover!!!! Na West-USA trekken we dit jaar naar Canada!!!

We hebben weer superveel zalige tips gelezen hier. En ik zeg al een tijdje dat ik aan het puzzelen ben naar de geschikte route, en langzaam maar zeker geraakt ze op punt.

We vertrekken in Calgary met onze trip. Ik heb gezien dat Brussel daar niet rechtstreeks op vliegt? En dat je dus steeds via Amsterdam moet? Is dit zo?
En kom je steeds in de namiddag toe?

We gaan met de camper gaan en ik weet niet of het mogelijk is om die nog in de namiddag te gaan afhalen. Want daar hoort een heuse uitleg bij denk ik zo. Allé, t is de allereerste keer dat we op camperavontuur gaan :oops:
Veel vraagjes dus :lol:

Maar die komen nog wel :lol: :lol:

Groetjes!!!
Ann
Ekkelen
Amerika-ontdekker

Re: Reis Joeyke: West Canada aug/sept 2010

Bericht door Ekkelen »

Hoi An,

Wat leuk dat jullie naar Canada gaan. Wijzelf zijn ook druk aan het puzzelen voor een mooie route in aug/sept. Ben dus ook druk bezig met het zoeken naar tickets. Wat ik gezien heb is dat de meeste vluchten inderdaad in de middag aankomen.
Wat ik begrepen heb van camperhuur in het buitenland is dat je meestal na je vlucht eerst een hotelovernachting moet boeken, voordat je een camper mee krijgt.
Veel succes met het verdere plannen!

Groetjes Nelleke
Afbeelding
Joeyke
Amerika-ontdekker

Bericht door Joeyke »

ooh dat zou vervelend zijn, want we willen meteen uit Calgary weg...

Ik moet me wel nog een goed informeren voor dat campergedoe. Maar eerst en vooral de vlucht vastleggen 8)
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Je hebt tenminste 9 uur in een vliegtuig gezeten, je komt ergens in de middag aan waarschijnlijk, je zit met het tijdsverschil etc. Zelfs met een huurauto blijf ik het liefst na aankomst in een hotel zo dicht mogelijk bij het vliegveld.Het zou levensgevaarlijk zijn om met een vermoeid hoofd/lijf een gevaarte als een camper te gaan besturen dus is het inderdaad wat Ekkelen schrijft, dat je deze pas de volgende dag mag afhalen. Je kan wel een early pick up vragen bij de camperverhuur zodat je hem de volgende morgen vroeg kan afhalen, maar dan nog ben je even tijd kwijt voor de uitleg en daarna het boodschapjes doen. Ik weet niet wat je route is, maar ook die 1e dag met camper kom je niet ver.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Je mag gewoon niet dezelfde middag met een camper weg, verzekering staat het niet toe.

En inderdaad: je bent kapotmoe, gewoon niet doen!
Joeyke
Amerika-ontdekker

Bericht door Joeyke »

ah bedankt! Goed dat jullie me dat zeggen. Eigenlijk is het wel logisch dat je niet dezelfde dag nog kan vertrekken.

En hoe zit dat met het terugbrengen? Als je vlucht smiddags terug zou vertrekken ( ik moet het nog eens precies navragen), kan je die dan dezelfde dag komen terugbrengen? Of duurt dat kuisen te lang en zijn we best een dag tevoren terug in Calgary?

En ik weet dat ik hier vroeger een goede link had gevonden om mijn route uit te stippelen, maar ik vind em niet meer terug :?:
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Inleveren van de camper moet voor 11:00am dus het is verstandig om voor de laatste nacht een campground niet al te ver van het verhuurdtation te zoeken.
Wij gebruiken de laatste avond altijd om de koffers te pakken en de camper (van binnen) schoon te maken daar ben je 1 á 1,5 uur aan kwijt.
De buitenkant hebben we nog nooit schoon moeten maken maar dat kan per verhuurder anders zijn.
Joeyke
Amerika-ontdekker

Bericht door Joeyke »

woohooooo!!!! we hebben onze vlucht geboekt!!!!
vertrek: 19/8/2010
terug: 5/9/2010

Dus iets langer dan verwacht!!!!

Nu eens tegoei puzzelen aan de reis en dan zet ik ze online
Ekkelen
Amerika-ontdekker

Bericht door Ekkelen »

Altijd een fijn moment als die tickets binnen zijn :P Met welke maatschappij vliegen jullie?
Heb net van de week mijn vakantiedagen kunnen vastleggen. Wij willen de 14e vertrekken en de 6e weer naar huis. Ben nu dus druk bezig met zoeken naar goede 'deals' en het puzzelen met de route. MIsschien kunnen we elkaar nog helpen!!!

Groetjes Nelleke
Afbeelding
Joeyke
Amerika-ontdekker

Bericht door Joeyke »

ja inedraad, dat zou fijn zijn :-)

We hebben geboekt via KLM. En via Belgie was dat beduidend goekoper dan via Nederland... raar he?
Joeyke
Amerika-ontdekker

Bericht door Joeyke »

Hallo!

het is alweer een tijje geleden dat ik van mij heb laten horen, maar hier ben ik dus weer :-)

En de plannen zijn helemaal veranderd. we gaan nog steeds een rondje Calgary doen, maar niet met de camper. t Is wikken en wegen geweest, maar ik had schrik dat we iets te veel tijd zouden verliezen en van de truck campers heb ik gemengde reacties gehoord.
We nemen dus een gewone auto. Hoe zit dat met het autoverhuur in Canada? We zijn met 2 personen maar willen wel comfortabel zitten en een grote koffer hebben. Ik dacht dus aan een intermediate model. Lijkt dit ok? De grootte van auto's hangt altijd zo sterk af van land tot land en ik weet niet of teh USA op dit punt vergelijkbaar is met Canada.

We dachten afwisselend te overnachts in B&B en teepees. Dat leek ons echt avontuurlijk. kHeb wel wat schrik voor de beren, maar zo een tent is normaalgezien wel stevig genoeg 8)

Heeft hier iemand ervaring mee? En goeie tips qua campings? Ik zoek dan wel op of er teepee-verhuur is.

Hoeveel dagen moeten we per natuurpark rekenen? Ik dacht per park een dag of 3, en over de Icefield Parkway dacht ik 2 dagen te doen.

Zou ik slaapplaatsen nog moeten reserveren eind augustus? Of is het aanbod groot genoeg?

En hoe zit dat met Labour Weekend.... we vertrekken dan juist weer terug naar België, dus dan zouden we: ofwel de laatste nacht in de buurt van Calgary overnachten ofwel in Calgary zelf maar dan zéker reserveren.

Zowieso willen we eens met de kano op zwier (misschien in Yoho NP?) en misschien eens fietsen (Jasper? Banff?)

Groetjes,
Ann
RoyBergen
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door RoyBergen »

de icefields parkway is twee dagen een goed uitgangspunt.... In jasper zijn veel b en b s geloof ik.Ik heb zelf daar twee nachten in bea's hive gezeten ,lekker rustig en toch centraal in het leuke dorp...
Kun je wellicht eens een dag tot dag route maken?????
Zoveel moois te zien in west canada. ga je ook naar vancouver en vancouver island?
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Wij huren altijd een full-size car. Lekker veel ruite voor de benen ik ben nogal lang we hebben eens een Buick meegekregen en de laatste keer een Nissan Altimo bijna 1000 km op een tank. Wij vinden een beetje comfort tijdens het rijden ook wel prettig.
En heb geen schrik voor de beren in aug/sept die zitten dan hoog in de bergen zich helemaal vol te vreten aan de bessen.

Hoeveel dagen per park...... tja, dat is heel persoonlijk. In 2004 hebben we 3 weken in Yoho, Jasper en Banff gezeten. Daar hebben we de benen uit het lijf gewandeld :) . En je bent ook wel afhankelijk van het weer je maakt geen wandelingen als het regent.... tenminste dat doen wij niet, door de laaghangende bewolking heb je geen vergezichten.
Maar lekker shoppen en eten in Banff of Jasper is altijd leuk.

Het enige teepee adres die ik toevallig weet zit in Golden. In de parken vind je dit niet.

Reserveren hoeft niet, er zijn voldoende slaapplaatsen te vinden in Calgary/banff/jasper in aug/sept. Wij hebben het niet eens gedaan in juni/juli. We hebben wel uitgezocht waar we wilden slapen en zijn daar heengegaan altijd een prachtige kamer gekregen. Bow View hotel in Banff kan ik je aanraden.

Kanoën kan in Jasper (maligne lake, piramid lake http://www.jaspertours.net/?event=offer ... ferId=8815), Banff (lake minnewanka), Lake louise (lake louise), Yoho (emerald lake).

Fietsen, in Jasper heb je mooie mountainbike routes (niet al te stijl).
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Joeyke
Amerika-ontdekker

Bericht door Joeyke »

bedankt!

De juiste dagindeling moeten we nog opzoeken. Dan post ik ze :)
Joeyke
Amerika-ontdekker

Bericht door Joeyke »

Hallo!

Dit wordt onze trip:

do 19/08: aankomst in Calgary (+ auto ophalen en vertrekken naar Banff)
vr 20/08: Banff
za 21/08: Banff
zo: 22/08: Banff --> namiddag naar Lake Louise
ma 23/08: Lake Louise + Moraine Lake
di 24/08: Lake Louise
woe 25/08: Icefields Parkway
do 26/08: Icefields Parkway --> Yoho
vr 27/08: Yoho
za 28/08: Yoho
zo 29/08: yoho --> Jasper (+ Maligne Lake, Mnt Cavel, Sunwapta Falls,...)
ma 30/08: Jasper (fietsen)
di 31/08: Jasper
Woe 01/09: Jasper --> Tete Jaune Cache --> Blue River --> Clearwater
do 02/09: Clearwater (+ bezoek aan Wells Gray NP) --> kamloops
vr 03/09: Kamloops --> Revelstoke --> Golden
za 04/09: Golden --> Calgary
zo 05/09: vertrek naar België

Wat denken jullie? Goed te doen? Of aanpassingen nodig?

Het begint te komen he:) Langzaam maar zeker

Groetjes en slaapwel!!
Ann
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Een hele mooie route, alleen zou ik dit omdraaien:
di 24/08: Lake Louise
woe 25/08: Icefields Parkway
do 26/08: Icefields Parkway --> Yoho
vr 27/08: Yoho
za 28/08: Yoho
zo 29/08: yoho --> Jasper (+ Maligne Lake, Mnt Cavel, Sunwapta Falls,...)
De Icefields Parkway begint vlak na Lake Louise. Dus ik zou eerst Yoho bezoeken en daarna de Icefields Parkway naar Jasper rijden. Anders rijd je wel erg heen en weer.

Je zou ook Yoho aan het einde kunnen doen, na Golden. Want als je van Golden naar Calgary rijdt kom je door Yoho NP

Misschien kun je nog wat tips voor hotels e.d.uit ons reisverslag halen?

Marjon
Joeyke
Amerika-ontdekker

Bericht door Joeyke »

Hey,

dankjewel. je hebt inderdaad gelijk en we gaan onze route een beetje omdraaien.

Ik ga je verslag eens lezen... jullie hebben wel een lange tocht gemaakt, zeg!

Groetjes,
Ann
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Ja hè, maar het was een geweldige reis!!

Dit jaar gaan we het iets rustiger aandoen in het zuidwesten van de VS.
Maar we gaan zeker nog een keer terug naar Canada om de parken wat uitgebreider te bekijken.

Marjon
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Joeyke schreef: truck campers heb ik gemengde reacties gehoord.
Dan moet je van mij maar eens goede ervaringen horen :lol:
Wij huren na eenmaal een camper gehuurd te hebben een Truck camper gehuurd. Wat een geweldig ding is het toch!
Compact maar alles zit erin. Grote koelkast, driepits gasstel en toilet. Nog een voordeel van de truckcamper de bedden zijn veel groter dan in een camper.
Maar het allergrootste voor is wel de gescheiden ruimte van de bestuurderscambine en de unit. Het is zoooooo heerlijk rustig rijden, geen gerammel van de potten en pannen achter je.
In 2008 hebben we in Amerika weer een camper gehuurd...... wat hebben we de truckcamper gemist zeg.
Volgend jaar weer een Truckcamper ik verheug me er nu al weer op.

Vrolijke groetjes,
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Joeyke
Amerika-ontdekker

Bericht door Joeyke »

ik geraak aan YOHO niet aan uit... dat is precies of het in Banff NP ligt. Hoewel ik dacht dat het ernaast lag? (zie google maps)
--> help?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer