Wij huren altijd een full-size car. Lekker veel ruite voor de benen ik ben nogal lang we hebben eens een Buick meegekregen en de laatste keer een Nissan Altimo bijna 1000 km op een tank. Wij vinden een beetje comfort tijdens het rijden ook wel prettig.
En heb geen schrik voor de beren in aug/sept die zitten dan hoog in de bergen zich helemaal vol te vreten aan de bessen.
Hoeveel dagen per park...... tja, dat is heel persoonlijk. In 2004 hebben we 3 weken in Yoho, Jasper en Banff gezeten. Daar hebben we de benen uit het lijf gewandeld

. En je bent ook wel afhankelijk van het weer je maakt geen wandelingen als het regent.... tenminste dat doen wij niet, door de laaghangende bewolking heb je geen vergezichten.
Maar lekker shoppen en eten in Banff of Jasper is altijd leuk.
Het enige teepee adres die ik toevallig weet zit in Golden. In de parken vind je dit niet.
Reserveren hoeft niet, er zijn voldoende slaapplaatsen te vinden in Calgary/banff/jasper in aug/sept. Wij hebben het niet eens gedaan in juni/juli. We hebben wel uitgezocht waar we wilden slapen en zijn daar heengegaan altijd een prachtige kamer gekregen. Bow View hotel in Banff kan ik je aanraden.
Kanoën kan in Jasper (maligne lake, piramid lake
http://www.jaspertours.net/?event=offer ... ferId=8815), Banff (lake minnewanka), Lake louise (lake louise), Yoho (emerald lake).
Fietsen, in Jasper heb je mooie mountainbike routes (niet al te stijl).