Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Sing: Rondje Denver - Weer terug in NL, where to next?

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Sing
Amerikafan

Reis Sing: Rondje Denver - Weer terug in NL, where to next?

Bericht door Sing »

Hoi!

Jaaa, de vorige reis zit er nog maar net op.. maar ik denk al weer aan de volgende :)
Het zou toch wat zijn als we het voor elkaar kunnen krijgen om 3 jaar achter elkaar naar Amerika te gaan??!! :D
Voor mij is het al klare koek, vriendje on the other hand is er nog niet zo zeker van. Maar als ik hem kan laten zien wat we allemaal gaan doen en wat dat ongeveer gaat kosten, dan komen we daar wel uit!

Nu moet het dus alleen nog uitgezocht worden, en ik heb geen idee hoe te beginnen!
Het volgende heb ik in gedachten / zou ik graag willen zien:

Yellowstone, Arches, Canyonlands, Monument Valley, Bryce, Zion, Grand Canyon en Las Vegas (in misschien zit er wel meer tussen waar ik nog geen weet van heb :)).
Ik zou graag in Las Vegas willen eindigen om de laatste paar dagen nog even te relaxen, is er een manier om in Yellowstone te beginnen?
Yellowstone en Grand Canyon zijn dingen die ik sowiso wil zien, de rest heb ik me nog niet in verdiept :)

We zouden weer in september kunnen gaan en max. 19-20 dagen. Het rijden is ons heel erg meegevallen, maar elke dag hele stukken rijden (met de auto, geen camper) is niets voor ons. De afgelopen vakantie heeft ons 5000 euro gekost (alles van hotels, eten, benzine en souveniers). Zou zo'n route als deze niet iets voordeliger zijn?

Ben heel benieuwd en hopelijk kan ik straks weer aftellen tot de volgende vakantie!!! Pfft.. straks is de volgende vakantie al geboek terwijl het fotoalbum van de vorige nog niet eens klaar is :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Sing op 08 sep 2010, 20:22, 3 keer totaal gewijzigd.
Don't cry because it's over. Smile because it happened!
2008: NY | 2009: LV - LA - SF| 2010: Denver roundtrip
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Sing: Yellowstone - Las Vegas

Bericht door Martin & Marianne »

Dat is een veelbelovende planning! Lijkt me goed te doen, misschien een rondje vanuit Las Vegas? Of begin in Salt Lake City. Volgens mij zijn er ook mensen die in Bozeman of Jackson beginnen, als je de zoekfunctie gebruikt en op Bozeman zoekt vind je wel wat.
Vergeet ook Grand Teton niet. En Capitol Reef.
In 2008 hebben wij onder andere Yellowstone, Moab, Zion en Las Vegas gedaan. Misschien heb je iets aan ons reisverslag.

Marianne
Sing
Amerikafan

Bericht door Sing »

Hoi Marianne,

Bedankt voor je reactie! Je verslag heb ik bekeken en dat ziet er goed uit. Ben ook blij dat er een mogelijkheid is om bij Yellowstone te beginnen!
Ik zal eens wat prijzen opvragen voor vliegtickets.

Als ik een beetje mn maps bekijk, lijkt me dit een mogelijkheid qua volgorde
Yellowstone
Salt Lake City (ik hoef hier niet perse heen, maar in 1x van Yellowstone naar Zion lijkt me een beetje ver. Een leuk dorp of iets lijkt me veel leuker!)
Zion
Bryce
Capitol Reef
Moab/Arches
Canyonlands
Monument Valley
Grand Canyon
Las Vegas

Zoals ik aangaf hebben we tussen de 18-20 dagen. Ik weet niet hoe lang het duurt om de parken te bekijken, of je sommige gewoon in 1 dag kunt doen..ik heb wel liever ergens uitgebreid de tijd en dat je iets anders overslaat. Misschien vergeet ik nog wel iets geweldigs tussendoor...

De reisgidsen zijn al besteld en ben me gek aan het lezen op het forum!
jmvdc
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jmvdc »

Wij zijn dit jaar augustus naar Billings gevlogen, via Atlanta: 1 overstap.

Van Billings naar Cody gereden en dan door naar Yellowstone. Zéér goed te doen!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Uitgaande van Billings zou je zoiets kunnen krijgen:

1 Billings
2 Billings - Yellowstone
3 Yellowstone
4 Yellowstone
5 Yellowstone
6 Yellowstone - Grand Teton
7 Grand Teton - Jackson
8 Jackson - Salt Lake city/Provo
9 SLC - Zion
10 Zion - Bryce
11 Bryce - Capitol Reef
12 Capitol Reef - Moab
13 Moab
14 Moab
15 Moab - Monument Valley
16 Monument Valley - Grand Canyon
17 Grand Canyon
18 Grand Canyon - Las vegas
19 Las vegas
20 Las vegas

Die 20 dagen heb je dan wel nodig. Ga niet te laat in september, het kan al aardig koud zijn in Yellowstone, en veel accommodaties en andere voorzieningen sluiten al halverwege september.

Marianne
Sing
Amerikafan

Bericht door Sing »

Goh, één overstap.. dat klinkt goed :D Nou, afhankelijk van de prijs wordt dat 'm wel dan!
Marianne dankjewel! Ik heb m'n hele vakantie nu al kant en klaar :)
Bij Yellowstone en Moab, verblijf je dan op 1 plek en vanaf daar verkennen of toch wel verschillende overnachtingen?
En ik was nog Page vergeten, kun je dat onderweg nog meepikken?
Ik zat zelf te denken vanaf 20-09, maar dat is dan te laat? Anders is het bij de andere parken denk ik zo heet!
Provo.. als alternatief voor SLC, ik zal eens kijken!
zwaffel
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door zwaffel »

Deze thread houd ik in de gaten. We willen een dergelijke trip doen na onze eerste trip (we zijn meteen verslaafd). Dan willen we eind mei/begin juni hierheen!
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Kijk eerst goed naar de prijzen van de vluchten op Billings en de kosten van de huurauto incl. de d/o kosten in Las Vegas.
Vanaf Billings kan je naar Cody maar ook rechtstreeks naar Yellowstone via Beartooth Pass, Cooke City en Lamar Valley. Dan mis je Cody. Je zou ook via Beartooth Pass en Chief Joseph hw (296) naar Cody kunnen rijden. Ik zou wel na de vluchten een nacht in Billings plannen of doorrijden naar Red Lodge (leuke plaats). Van Cody zou je dan via de east entrance Yell kunnen binnenrijden. Wij vinden 3 dagen volle dagen Yell en 1 volle dag GTNP wel voldoende maar dat is voor iedereen anders.
Met een overnachting in SLC is ook niets mis imo. Temple Square en het Capitol zijn de moeite waard.
Na SLC zou je naar Moab kunnen rijden (4 uur via Price), dan 2 dagen Moab, naar Monument Valley, via Moki Dugway etc, naar Capitol Reef/Torrey en via ut12 naar Bryce, Bryce naar Zion, Zion naar Page en vervolgens South rim en naar Las Vegas of eerst via Zion zoals gezegd of SLC-Moab-Torrey-Bryce-Zion-Page-Monument Valley-GC-Las Vegas en dan heb ik het nog niet over het rijden van Jackson naar Flaming Gorge en Vernal en dan naar Moab. Vele keuzes. Je bespaart natuurlijk een hoop tijd om eerst naar Billings te vliegen, zeker als er slechts een overstap is.
Yeehaw
Sing
Amerikafan

Bericht door Sing »

Ja inderdaad zoveel keuze!
Ik heb nu mijn eerste prijs voor vliegtickets binnen, maar dat is met 2 overstappen en de tickets zijn gewoon duurder dan vorig jaar toen incl. autohuur voor 2 weken. Daar moet nog eens goed naar gekeken worden.

Voordat ik al veel te enthousiast wordt over deze reis, kan iemand mij een indicatie van kosten geven?
We verblijven dus volgens mij veelal bij/in de parken. Uit eten hoeft echt niet elke dag van ons, dit jaar hadden we ook een koelbox waaruit we konden lunchen en soms als er een keuken was gingen avondeten. In Las Vegas hoeven we nu echt geen super de luxe hotel, als het maar een goed zwembad heeft :) Daar komen we voor ongeveer 50 euro per nacht wel uit.
Niels_#
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Niels_# »

De kosten hangen af van de tickets. Ik zou dan de planning ook een beetje variabel houden. Stel je kunt een goedkope ticket naar LV (zoals wij 432,- p.p.), SLC of Denver scoren dan heb je die al in de pocket. Wat het niet goedkoper maakt en met name voor de huurauto is dat je em niet op dezelfde plaats inlevert als dat je em ophaalt. Ik denk dat hetzelfde wel een beetje geldt voor een vliegticket. Misschien is het dus voordeliger om langer te gaan en dan b.v. in Denver te beginnen en te eindigen (of SLC, LV..). Vang je twee vliegen in een klap :beerchug:
jmvdc
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jmvdc »

Wij hebben onze wagen gehuurd in Billings (Montana) en afgeleverd in Salt Lake City (Utah) : $ 150 drop off charge te betalen in Billings.
Sing
Amerikafan

Bericht door Sing »

Is het misschien een idee om op Bozeman te vliegen, ongeveer een weekje authuur voor Yellowston en Grand Teton. Dan vanuit Bozeman vliegen naar Las Vegas en daar het rondje maken, weer terug in Las Vegas en van daar uit naar huis te vliegen?
Misschien ben ik zo iets goedkoper uit en spaar ook nog dagen rijden (stuk tussen Jackson en Zion)?
Ik heb ook vanuit Denver gekeken maar dan moeten we echt een heel groot rondje maken en hebben we langere reistijden en minder tijd om plekken echt te bekijken.
jobo
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door jobo »

Waarom vlieg je niet direct naar Jackson Hole?
Heb dit al twee keer gedaan en het kan met American met één tussenstop in Chicago.
Je landt dan rechtstreeks in Grand Teton en bent zo in Yellowstone.
2008.Northwest, 2007.Toronto, Southwest, 2006.Cuba,Toronto, 2005.New York City, Florida, 2004.Pacific Northwest, 2003.Toronto, 2002.New York City, California
Foto's hier
Sing
Amerikafan

Bericht door Sing »

Whaa ik weet het niet meer :S
Heb nu prijzen uitgezocht voor een rondje Denver.. en die zijn veeeel voordeliger!
Nu ben ik alleen aan het kijken hoe alles erin past.. het zijn nogal afstanden zeg!!!
Ik geef 't op :banghead:
Sing
Amerikafan

Bericht door Sing »

Tsss opgeven.. mij niet gezien.. :dance:

We besloten dit (16-08-2010 t/m 03-09-2010):

1. AMS (of Dusseldorf) - Billings
2. Billings - Grand Teton (via Cody?)
3. Grand Teton
4. Grand Teton - Yellowstone
5. Yellowstone
6. Yellowstone
7. Yellowstone - Billings - (vliegen naar) Las Vegas
8. Las Vegas - Zion
9. Zion - Bryce
10. Bryce - Capitol Reef
11. Capitol Reef - Moab
12. Moab (arches)
13. Moab (dead horse point, Canyonlands)
14. Moab - Monument Valley
15. Monument Valley - Grand Canyon (via Page?)
16. Grand Canyon - Las Vegas
17. Las Vegas
18. Las Vegas
19. Las Vegas - HOME

- Bij punt 7 weet ik nog niet of het handiger is al in de buurt van het vliegveld te gaan slapen of om 's morgens er naar toe te rijden. De vlucht gaat waarschijnlijk heeeeel vroeg. Het kan dus zijn dat we diezelfde dag nog doorrijden naar Zion...
- Misschien dat we dus nog een dag extra hebben. Waar kunnen we deze het best spenderen?
- We hebben hiervoor gekozen omdat rondje Denver te grote lange afstanden zijn en we dan overal maar een nachtje kunnen blijven. En het hele stuk rijden (Yellowstone - Vegas) zou qua autohuur al meer dan 300 dollar + tax drop off zijn, plus de overnachtingen tussen Yellowstone en Zion.

Nou? Lijkt het een beetje ergens op? :mrgreen:
Niels_#
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Niels_# »

Mooi lijstje :D Ik heb behalve Billings alle plaatsen wel gehad afgelopen vakantie :wink:

Van Billings naar Grand Teton lijkt me in eerste instantie wat onlogisch maar ik neem aan dat je plannen hebt om daar te gaan wandelen? Als je geen wandelplannen hebt dan zou ik Grand Teton overslaan als je op Billings vliegt maar dat is mijn bescheiden mening. Je kunt je dan beter op het gebied Billings - Yellowstone toespitsen (het schijnt in die richting erg mooi te zijn heb ik begrepen van een aantal forum leden). Van Monument Valley naar GC via Page vind ik een tikkeltje optimistisch. Via Page gaan heeft imho niet zo veel zin dan maar ik geef je wel meteen een oplossing v.w.b. een extra dag te besteden want Page is eigenlijk te mooi om over te slaan imho :mrgreen:

Heb je plannen om in Bryce te gaan wandelen? Anders zou ik het stukje Zion - Bryce - Capitol Reef veranderen in Zion - Zion - Capitol Reef via Bryce. Je kunt dan Zion meer aandacht geven en de Canyon bezoeken en alsnog de hoogtepunten van Bryce ff bekijken. Wij zijn van Zion naar Capitol Reef gereden via Bryce en dat was op zich goed te doen aangezien het een geweldige route is :D

Je route kan erg goed zijn afhankelijk van eventuele wandel plannen :wink:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het lijkt mij altijd zo onhandig om tussendoor weer te gaan vliegen. Gedoe met bagage, auto inleveren, ophalen, etc. Is het niet mogelijk om in bijvoorbeeld Billings of SLC te beginnen en in Las Vegas te eindigen? Het is nu inderdaad ook wat onlogisch/onhandig om eerst naar Grand Teton te gaan (hoewel ik dat zeker de moeite waard vind!).

Ik vind de GC South Rim voor 1 overnachting nauwelijks de moeite waard, zeker als je via Page gaat. Je houdt er bijna geen tijd voor over. Of wil je naar de North Rim?

Marianne
kangie
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22

Bericht door kangie »

We hebben hiervoor gekozen omdat rondje Denver te grote lange afstanden zijn en we dan overal maar een nachtje kunnen blijven. En het hele stuk rijden (Yellowstone - Vegas) zou qua autohuur al meer dan 300 dollar + tax drop off zijn, plus de overnachtingen tussen Yellowstone en Zion.
Is het geen optie om in Las Vegas te starten en in Las Vegas te eindigen?? Dan bespaar je drop-off kosten. En kun je toch het rondje maken.
Sing
Amerikafan

Bericht door Sing »

Als we starten en eindigen in Las Vegas, dan zouden we een te groot rondje moeten maken of te lange weg terug rijden, waar we weer meer tijd mee kwijt zijn die ik liever in de parken steek.

We hoeven niet overal uitgebreid te wandelen en inderdaad, als ik de reisverslagen bekijk zou ik me best langer kunnen vermaken in Zion ja en dan gewoon via Bryce rijden :idea:

Als we dan in Page overnachten, is het dan wel te doen de South of North rim? Ik denk niet dat we in de Canyon een hike gaan doen en dat het meer een zons- onder op opgang is. Of beide :D

Met het begin worstel ik ook nog een beetje, hoe je vanaf Billings begint en weer eindigt.. en Cody meenemen :)
monster
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door monster »

Je zou dan voor de North rim kunnen kiezen, deze is vanuit Page sneller bereikbaar. Mocht je in september gaan, houd er dan rekening mee dat het alweer wat frisser kan zijn, aangezien de North rim hoger gelegen is dan de South rim.
Over het algemeen is het aan de North Rim wel lekker wat rustiger!
http://annekestefan.web-log.nl ( vakantie's USA 2006 en 2007)
http://annekeenstefan.blogspot.com ( vakantie Ijsland/ USA/ Canada 2008)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer