Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Is dit haalbaar? Denver - SF in 3 weken

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
VioletPrue
Amerika-ontdekker

Is dit haalbaar? Denver - SF in 3 weken

Bericht door VioletPrue »

Oké mensen, even een vraag: is dit haalbaar?
Mijn zus en ik willen landen in Denver, een auto huren en dan via de Rockies naar Yellowstone (slapen in o.a. Jackson Hole) dan naar Las Vegas, Joshua Tree, Los Angeles en San Fransisco in 3 weken.
Is dit überhaupt te doen?
Volgens mij moet dit best kunnen, maar ik ben nog nooit in Amerika geweest en heb me laten vertellen dat het best groot is daar. :lol:
En als je dan gaat tellen hoeveel staten we doorkruizen werd ik een beetje moedeloos, omdat ik vrees dat het te hoog gegrepen is.
We zouden er misschien 4 weken van kunnen maken, maar i.v.m. het werk van mijn zus zou 3 weken prettiger zijn.
Mocht het niet haalbaar zijn wordt het Schiphol - ergens in USA en dan ergens in USA - Jackson Hole en dan met de auto Yellowstone, LV, JTNP, LA en SF.
Aangezien ik met een rolstoel en opvouwbare scootmobiel reis, wil ik liever geen tussenlanding.
Tips iemand?!?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Is dit haalbaar? Denver - SF in 3 weken

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hebben het in 4 weken gedaan, met ook nog een uitstapje naar south Dakota, zie ons 2004-verslag om een idee te krijgen.
Je zult in 3 weken niet alles kunnen doen, maar wel heel veel!
Jackson is toch niet als uitvalsbasis voor Yellwostone bedoeld?

Marianne
VioletPrue
Amerika-ontdekker

Zet ik doodleuk Jackson Hole neer, terwijl ik Jackson in Wyoming bedoel. :banghead:
Op Google Maps te zien rij je dan de eerst de 89, dan de 26 op en dan volg je de 191 door allerlei natuurschoon naar Yellowstone.
Lijkt mij een bijzonder mooie route en in Jackson zit een M6 motel.
Die motels zijn ons aangeraden, omdat ze schoon en netjes en niet al te duur zijn. (€30 per nacht voor 2 man, hoogstens €50)
De meeste M6 motels hebben nog wasfaciliteiten ook, dus hebben we geen 5 koffers met kleding nodig. ;-)
Er is wireless internet zodat we met Moeke kunnen Skypen en mailen, die is nogal nerveus dat haar dochters alleen zo ver weg gaan met een auto.
Oké we zijn 29 en 34, maar ja, we blijven haar kinders.
Op de site van M6 kun je mooi je route plannen, zodat je niet onderweg in een uitgewoonde gribus beland (gaan we opzettelijk éénmaal doen) met megaslechte bedden.
Bedankt voor je reactie Marianne, ik zal jullie verslag eens lezen!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Jackson Hole is ook Wyoming, dat is de vallei waarin onder andere Jackson ligt.

Motel6 is over het algemeen goed betaalbaar, maar die in Jackson is volgens mij een stuk duurder. Er zijn veel mensen op het forum (waaronder wij) met goede ervaringen met de Ranch Inn in Jackson.
Voor Yellowstone kun je het beste in het park zelf kijken of in West Yellowstone.
Vanuit Jackson rijd je dan door Grand Teton NP naar Yellwostone. Is inderdaad een prachtige route.

Bijna alle motels hebben een waserette, en in veel winkelcentra zul je ook wasserettes kunnen vinden, dus voor 1 week kleren meenemen is genoeg!

Marianne
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

Wij hebben zo'n beetje dezelfde route gedaan vorig jaar alleen iets uitgebreider, via South Dakota en vanaf LA niet naar SF maar naar San Diego afgezakt.
We hadden wel ruim 4 weken de tijd hiervoor maar hebben het ook rustig aan gedaan en soms een paar dagen op één plaats gebleven.
Misschien kan je nog ideeën of tips halen uit ons verslag

http://vandenvernaarsandiego.web-log.nl/mijn_weblog/
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Wij zijn in 2006 ook o.a. van omgeving Denver via South Dakota en Yellwostone naar Las Vegas gereden. Misschien kun je nog tips uit ons reisverslag halen: http://www.backtotheusa.web-log.nl/

Voor een bezoek aan Yellowstone zou ik niet als uitgangsbasis Jackson nemen. Dan rij je elke dag minimaal 2 1/2 uur om alleen nog maar naar de South Entrance van het park heen en terug te komen.
Yellowstone is enorm groot. Om je een idee te geven: Als je een hele ronde in het park maakt rijd je al 123 miles (196 km).
Zie ook dit kaartje: http://www.yellowstonenationalpark.com/maps.htm. In Yellowstone zelf kost rondrijden ook enorm veel tijd, niet alleen omdat het vaak druk is, maar ook omdat er regelmatig langdurende opstoppingen zijn omdat er buffels op de weg lopen of omdat iemand een beer gezien heeft en alle automobilisten midden op de weg stoppen.

Die 191 die je door allerlei natuurschoon volgt is de weg door het Grand Teton national Park. Dit park is enorm mooi en er valt heel veel te zien maar is niet een gewone autoweg waar je even snel overheen rijdt. Er zijn veel mooie uitzichtpunten waar je even kunt stoppen.

Als je persé internet wilt hebben kun je voor Yellowstone beter in het plaatsje West Yellowstone overnachten.
Hoewel dat ook relatief is want wij hadden in Jackson een motel met internet maar beide keren dat we er waren was het net gecrashed.

Op de site van M6 kun je mooi je route plannen, zodat je niet onderweg in een uitgewoonde gribus beland (gaan we opzettelijk éénmaal doen) met megaslechte bedden.
Tijdens al onze 3 reizen zijn wij nooit in een uitgewoonde gribus beland met slechte bedden (okee, toch 1 keer in st Mary). De meeste motels in Amerika zijn prima, schoon en met goede bedden. Motel 6 zijn meestal wel de goedkoopste en minste motels, basic maar meestal wel netjes.
Wij overnachten vaak in Super 8, die zijn net een stapje beter vaak.

Motel 6 in Jackson ligt een stuk buiten het centrum van het stadje en komt in het hoogseizoen boven de $100 voor een kamer. Heel veel hotels in Amerika hebben free wireless internet maar bij de M6 in Jackson moet je ervoor betalen. Het Ranch Inn Hotel ligt midden in het centrum van Jackson, heeft gratis wireless internet, gratis ontbijt en een standard room kost in het hoogseizoen $ 115.

Om een mooie route te plannen kun je beter google maps en dit forum gebruiken dan de site van Motel 6, die zal je hoofdzakelijk langs plaatsen voeren waar een Motel 6 is.

Succes,
Marjon
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Misschien heb ik het gemist, maar welke tijd van het jaar gaan jullie?
VioletPrue
Amerika-ontdekker

Bedankt voor jullie reacties!
Zeer waardevolle tips en genoeg reisverslagen om te lezen.
We willen aan het eind van het jaar gaan, maar hebben weinig zin in Thanksgiving daar.
Is leuk natuurlijk, maar alles is dicht en de wegen en vliegvelden zijn erg druk.
Dat valt op 25 november volgend jaar, dus dikke kans dat we daar voor gaan. (eind oktober/begin november)
Alleen moet ik nog uitvogelen hoe lang voor Thanksgiving de universiteiten etc. dicht gaan, anders zitten we nog in de drukte.
We hebben al een alternatieve route: beginnen in SF, dan Yellowstone, via Death Valley naar LV, Joshua Tree, LA en terug naar SF.
Maar da's meer een back up.
We gaan in ieder geval niet hiken enzo, dus dat moet al wat tijd schelen, maar als het inderdaad erg druk is in Yellowstone kan daar aardig wat tijd in gaan zitten.
Alle tips zijn welkom!
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ik wil de voorpret niet bederven maar ik zou alternatieven voor Yellowstone/Grand Teton NP en Rocky Mountains NP zoeken. In november zijn al veel wegen gesloten www.nps.gov/yell www.nps.gov/romo
Yeehaw
VioletPrue
Amerika-ontdekker

Thanks Yeehaw, helemaal niet bij nagedacht!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer