Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Rina en Marco op vakantie in Canada en noordwest VS (2008)
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Rina en Marco op vakantie in Canada en noordwest VS (2008)
Voor mijzelf had ik een beetje een internetstop ingelast in verband met onze vakantie en heb daarom ook niet al te veel ruchtbaarheid gegeven aan de route, het verblijf en dergelijke in Canada / noordwest USA.
Ik ben dan ook niet veel op het internet te vinden de laatste tijd.
Toch dan even een bericht van Rina en mij tijdens deze tot nu toe fantastische vakantie.
Met Martinair vlogen wij van Schiphol naar Vancouver, BC in zuidwest Canada. Dat was een prima vlucht met een uitstekende verzorging. Wij hadden een upgrade genomen naar Comfort Class hetgeen extra beenruimte geeft en een eigen “In Flight Entertainment”-speler met films, muziek, e.d.
Dit is ons goed bevallen.
Op het vliegveld haalden wij bij Alamo de huurauto op, het is een gigantische bak geworden waar wij in rijden en wij hebben er best bekijks mee, terwijl men hier wel iets gewoon is met grote auto’s, het is een Dodge Charger. Prima auto om in te rijden, maar is vanwege de kleine ramen beperkt in het uitzicht. Vooral met inparkeren en achteruitrijden geen prettige auto, want je ziet bijna niets.
Tot nu toe prima weer gehad, maar dat hebben wij wel opgezocht.
In North Vancouver hadden wij voor drie nachten een Best Western besproken en hebben er een nacht bijaangeknoopt, omdat deze stad en directe omgeving veel te bieden heeft.
Wij bezochten o. a. downtown ( met de veerpont van North v.v.) met Canada Place, winkelstraten, Chinatown (met prachtige Chinese tuin), Gastown, Grouse Mountain (met de kabelbaan), Clevelanddam, Lynn Valley Park (heeft ook een hangbrug, net als het Capilano Park), zon onder zien gaan vanaf Cypress Mountain, Stanley Park op de fiets, Boedistische tempel bezocht in Richmond (zo mooi).
Na Vancouver moesten wij beslissen om, of Canada in naar het oosten, of naar het zuiden gaan en noordwest Washington State bezoeken in de VS.
Het weer zag er in Canada niet best uit (Wheather Chanel op de TV en via weerwebsites op het internet) en besloten de zon op te zoeken in de VS.
Zijn dus naar het zuiden gereden naar de grensovergang bij Peace Arch.
Wij hebben niet alleen snelweg gereden en hebben wegen langs de kust aangehouden. Reden daardoor door prachtige natuur.
Wij zijn gegaan via Anacortes, Deception Pass, Whitbey Island, veerpont Keystone --> Port Townsend (overnacht), Hurricane Ridge, Port Angeles (overnacht), Cape Flattery, Forks (2x overnacht), Hoh Rainforest, diverse stranden bezocht aan de kust.
Marjon schreef al tijdens haar reis over de Twilight rage (gekte) in Forks. Het is inderdaad ongekend wat daar allemaal voor wordt gedaan. Gisteren was daar een hele Twilight-happening (hebben wij niet meegemaakt want gingen op pad). Wij zagen daar al twee dagen vooral meisjes in T-shirts van Twilight met allerlei kreten, die betrekking hebben op het vampierverhaal. Zij zetten elkaar op de foto, in het bezoekerscentrum van Forks pamfletten, in de supermarkt de boeken, de T-shirts, folders, noem maar op. Moeilijk een kamer te krijgen, want er waren voor dit weekend heel wat mensen van heinde en verre gekomen voor de happening. Zo spraken wij nog een ouderstel, die speciaal uit Seattle waren gekomen met hun dochter om er vandaag maar bij te zijn. Wel leuk natuurlijk zoiets.
Er wordt ook een Twilight film gemaakt.
Ik ben benieuwd of het in NL ook nog iets bekends wordt.
Gisterenmorgen uit Forks vertrokken naar het zuiden.
Liepen wij in de zeemist op het parkeerterrein in Kalaloch om naar het strand af te dalen, werden wij aangesproken door een stel van onze leeftijd, met de vraag of wij getuigen wilden zijn bij hun huwelijk op het strand van Kalaloch. Wij hebben dat gedaan, zijn getuigen geweest bij hun tweede huwelijk. Deze mensen kennen elkaar circa 4 jaar en zijn eerst, een tijdje geleden, getrouwd aan de oostkust van de VS. Zij wonen in een oostelijke VS-staat. Nu huwden zij aan de westkust van de VS. Samen met een ambtenaar van de burgerlijke stand, stonden wij dus met zijn vijven op het strand in een mistige omgeving. Het was een kleine ceremonie. Het altaar hadden de man en vrouw van te voren gemaakt van een paar boomstammen en een paar stenen. Hij speelde op een Native American fluit een stuk muziek, dat heet “Toen ik jou voor het eerst ontmoette”.
Het was zo iets aparts, net of wij even meespeelden in een film. Geweldig gewoon weg!
Komen wij met z’n allen van het strand af boven, stond daar een man en vrouw, die de ceremonie van bovenaf de rots hadden gevolgd. Bleek de man van oorsprong Nederlander te zijn, was op zijn vierde jaar naar Canada verhuist met zijn ouders en woont nu al 56 jaar in de buurt van Vancouver, BC. Hij sprak zelfs nog een aantal woorden Nederlands.
Hoe gek kan het lopen? Wonderlijk toch? Wel heel bijzonder allemaal.
Daarna zijn wij verder gereden en zitten nu nagenoeg aan de Interstate 5, in Chehalis, circa 15 mijl boven Toledo, vanwaar wij vandaag naar Mt. St. Helens willen gaan.
Daarna naar Mt. Rainier en zo terug naar het noorden Canada in.
Nu is het in Canada volgens Wheather.com ook mooi weer en zakt het medio volgende week weer af naar regen.
Wij zien wel wat wij gaan doen, wij hebben geen verplichtingen, anders dan weer uit Vancouver te vertrekken.
Wij vermaken ons prima, hebben veel lol, zien veel en genieten van iedere minuut vakantie.
All the best en groetjes van Rina en Marco.
Ik ben dan ook niet veel op het internet te vinden de laatste tijd.
Toch dan even een bericht van Rina en mij tijdens deze tot nu toe fantastische vakantie.
Met Martinair vlogen wij van Schiphol naar Vancouver, BC in zuidwest Canada. Dat was een prima vlucht met een uitstekende verzorging. Wij hadden een upgrade genomen naar Comfort Class hetgeen extra beenruimte geeft en een eigen “In Flight Entertainment”-speler met films, muziek, e.d.
Dit is ons goed bevallen.
Op het vliegveld haalden wij bij Alamo de huurauto op, het is een gigantische bak geworden waar wij in rijden en wij hebben er best bekijks mee, terwijl men hier wel iets gewoon is met grote auto’s, het is een Dodge Charger. Prima auto om in te rijden, maar is vanwege de kleine ramen beperkt in het uitzicht. Vooral met inparkeren en achteruitrijden geen prettige auto, want je ziet bijna niets.
Tot nu toe prima weer gehad, maar dat hebben wij wel opgezocht.
In North Vancouver hadden wij voor drie nachten een Best Western besproken en hebben er een nacht bijaangeknoopt, omdat deze stad en directe omgeving veel te bieden heeft.
Wij bezochten o. a. downtown ( met de veerpont van North v.v.) met Canada Place, winkelstraten, Chinatown (met prachtige Chinese tuin), Gastown, Grouse Mountain (met de kabelbaan), Clevelanddam, Lynn Valley Park (heeft ook een hangbrug, net als het Capilano Park), zon onder zien gaan vanaf Cypress Mountain, Stanley Park op de fiets, Boedistische tempel bezocht in Richmond (zo mooi).
Na Vancouver moesten wij beslissen om, of Canada in naar het oosten, of naar het zuiden gaan en noordwest Washington State bezoeken in de VS.
Het weer zag er in Canada niet best uit (Wheather Chanel op de TV en via weerwebsites op het internet) en besloten de zon op te zoeken in de VS.
Zijn dus naar het zuiden gereden naar de grensovergang bij Peace Arch.
Wij hebben niet alleen snelweg gereden en hebben wegen langs de kust aangehouden. Reden daardoor door prachtige natuur.
Wij zijn gegaan via Anacortes, Deception Pass, Whitbey Island, veerpont Keystone --> Port Townsend (overnacht), Hurricane Ridge, Port Angeles (overnacht), Cape Flattery, Forks (2x overnacht), Hoh Rainforest, diverse stranden bezocht aan de kust.
Marjon schreef al tijdens haar reis over de Twilight rage (gekte) in Forks. Het is inderdaad ongekend wat daar allemaal voor wordt gedaan. Gisteren was daar een hele Twilight-happening (hebben wij niet meegemaakt want gingen op pad). Wij zagen daar al twee dagen vooral meisjes in T-shirts van Twilight met allerlei kreten, die betrekking hebben op het vampierverhaal. Zij zetten elkaar op de foto, in het bezoekerscentrum van Forks pamfletten, in de supermarkt de boeken, de T-shirts, folders, noem maar op. Moeilijk een kamer te krijgen, want er waren voor dit weekend heel wat mensen van heinde en verre gekomen voor de happening. Zo spraken wij nog een ouderstel, die speciaal uit Seattle waren gekomen met hun dochter om er vandaag maar bij te zijn. Wel leuk natuurlijk zoiets.
Er wordt ook een Twilight film gemaakt.
Ik ben benieuwd of het in NL ook nog iets bekends wordt.
Gisterenmorgen uit Forks vertrokken naar het zuiden.
Liepen wij in de zeemist op het parkeerterrein in Kalaloch om naar het strand af te dalen, werden wij aangesproken door een stel van onze leeftijd, met de vraag of wij getuigen wilden zijn bij hun huwelijk op het strand van Kalaloch. Wij hebben dat gedaan, zijn getuigen geweest bij hun tweede huwelijk. Deze mensen kennen elkaar circa 4 jaar en zijn eerst, een tijdje geleden, getrouwd aan de oostkust van de VS. Zij wonen in een oostelijke VS-staat. Nu huwden zij aan de westkust van de VS. Samen met een ambtenaar van de burgerlijke stand, stonden wij dus met zijn vijven op het strand in een mistige omgeving. Het was een kleine ceremonie. Het altaar hadden de man en vrouw van te voren gemaakt van een paar boomstammen en een paar stenen. Hij speelde op een Native American fluit een stuk muziek, dat heet “Toen ik jou voor het eerst ontmoette”.
Het was zo iets aparts, net of wij even meespeelden in een film. Geweldig gewoon weg!
Komen wij met z’n allen van het strand af boven, stond daar een man en vrouw, die de ceremonie van bovenaf de rots hadden gevolgd. Bleek de man van oorsprong Nederlander te zijn, was op zijn vierde jaar naar Canada verhuist met zijn ouders en woont nu al 56 jaar in de buurt van Vancouver, BC. Hij sprak zelfs nog een aantal woorden Nederlands.
Hoe gek kan het lopen? Wonderlijk toch? Wel heel bijzonder allemaal.
Daarna zijn wij verder gereden en zitten nu nagenoeg aan de Interstate 5, in Chehalis, circa 15 mijl boven Toledo, vanwaar wij vandaag naar Mt. St. Helens willen gaan.
Daarna naar Mt. Rainier en zo terug naar het noorden Canada in.
Nu is het in Canada volgens Wheather.com ook mooi weer en zakt het medio volgende week weer af naar regen.
Wij zien wel wat wij gaan doen, wij hebben geen verplichtingen, anders dan weer uit Vancouver te vertrekken.
Wij vermaken ons prima, hebben veel lol, zien veel en genieten van iedere minuut vakantie.
All the best en groetjes van Rina en Marco.
- Mickey99
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Re: Rina en Marco op vakantie in Canada en noordwest VS.
Leuk dat je even verslag doet van jullie belevenissen tot nu toe. Wat een bijzonder verhaal dat jullie in ene getuigen waren bij een huwelijk, lijkt me erg grappig
Het was inderdaad wel héél erg toevallig dat die man van oorsprong Nederlander was!
Ik wens jullie nog heel veel plezier maar dat gaat vast wel lukken!
Groetjes,
Sonja

Ik wens jullie nog heel veel plezier maar dat gaat vast wel lukken!
Groetjes,
Sonja
- jerbia
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Leuk om van jullie te horen! Wat bijzonder dat jullie getuigen waren bij dat huwelijk op het strand, leuk hoor! Ik wens jullie heel veel plezier op het vervolg van jullie reis!
Wat een mooi verhaal, over het getuigen zijn bij wildvreemden op een strand. Fijn dat jullie zo genieten, nog een fijne vakantie en ik kijk uit naar de foto's t.z.t.
- lelie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Echt een bijzonder verhaal van dat huwelijk! Mooi hoor.
Veel plezier verder
Groetjes van Marloes
Veel plezier verder

Groetjes van Marloes
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Zeker bijzonder zo gevraagd te worden getuigen te zijn van een huwelijk! Nog veel plezier verder!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Erg leuk verslag Marco wat je hebt geschreven. Leuk om te horen dat je je ook zo goed vermaakt hebt in Vancouver. Wij vinden het ook een geweldige stad.
Olympic Park hebben we nog nooit bezocht, maar ik krijg er steeds meer zin, zeker na jouw verhaal over Forks.....
Wat geweldig om zo'n trouwerij mee te maken en dat nog wel als getuige!
Geniet ze verder en hopelijk geef je nog eens een update.
Groetjes aan Rina
Marjan
Olympic Park hebben we nog nooit bezocht, maar ik krijg er steeds meer zin, zeker na jouw verhaal over Forks.....

Wat geweldig om zo'n trouwerij mee te maken en dat nog wel als getuige!
Geniet ze verder en hopelijk geef je nog eens een update.
Groetjes aan Rina
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- Gypsygirl1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
- Contacteer:
Ik heb genoten van jullie verslag en krijg ter plekke heimwee naar die gebieden.....
Thanks voor het meebeleven en nog een hele fijne voortzetting van jullie reis!
Thanks voor het meebeleven en nog een hele fijne voortzetting van jullie reis!
Can-Alaska2013:http://revoreis.wordpress.com/
USA2009:http://www.coreningrid2009.wordpress.com
USA2008:http://www.ewiontour2008.wordpress.com
USACan2007:http://www.coreningrid2007.wordpress.com
USACan2005:http://www.coreningrid2005.wordpress.com
USA2009:http://www.coreningrid2009.wordpress.com
USA2008:http://www.ewiontour2008.wordpress.com
USACan2007:http://www.coreningrid2007.wordpress.com
USACan2005:http://www.coreningrid2005.wordpress.com
- Henriëtte
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Wat een bijzondere ervaring, dat jullie getuigen mochten zijn. Erg leuk om te lezen! Veel plezier nog tijdens de rest van jullie vakantie, Marco en Rina.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Hé, ik miste jullie al... Maar nu begrijp ik het...
Nog heel veel plezier en heerlijke dagen gewenst.
Groetjes,
Paul
Nog heel veel plezier en heerlijke dagen gewenst.
Groetjes,
Paul
Een paar reisverhaaltjes: http://www.izognoeg.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat grappig van die bruiloft, die onverwachte dingen zijn vaak zo speciaal om mee te maken.
Heel veel plezier nog en houd ons op de hoogte van de verdere belevenissen.
Heel veel plezier nog en houd ons op de hoogte van de verdere belevenissen.
groeten Paula
Thailand 2011 / Oostenrijk 2011 / Zuid-Afrika 2012/ Texas en NM 2014 / Rondje Phoenix 2016
Thailand 2011 / Oostenrijk 2011 / Zuid-Afrika 2012/ Texas en NM 2014 / Rondje Phoenix 2016
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Wat leuk om jullie belevenissen hier te kunnen volgen, terwijl we toch redelijk dicht bij elkaar in de buurt zijn. Nou ja, voor Amerikaanse begrippen dan. Wat bijzonder, die huwelijksceremonie! Lijkt me inderdaad een heel leuke belevenis.
Herkenbaar ook, dat jullie zoveel tijd in Vancouver hebben doorgebracht. Wij hebben niet alles kunnen doen wat we graag wilden, vanwege tijdgebrek. We komen er zeker nog eens terug, wij vinden het ook een fantastische stad.
Als jullie nu toch nog naar de Rockies gaan, komen we jullie misschien nog wel tegen. Ik houd mijn ogen open! Fijne reis verder, en misschien tot ziens!
Herkenbaar ook, dat jullie zoveel tijd in Vancouver hebben doorgebracht. Wij hebben niet alles kunnen doen wat we graag wilden, vanwege tijdgebrek. We komen er zeker nog eens terug, wij vinden het ook een fantastische stad.
Als jullie nu toch nog naar de Rockies gaan, komen we jullie misschien nog wel tegen. Ik houd mijn ogen open! Fijne reis verder, en misschien tot ziens!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
- markro
- Moderator
- Contacteer:
Zondag 14 september 2008: bezoek aan Mount St. Helens National Volcanic Monument:
Hele dag prachtig mooi en warm weer tot ver in de twintig graden celsius.

Maandag 15 september 2008: bezoek aan Mount Rainier National Park:
Hele dag prachtig mooi en warm weer tot 30 graden C.
’s Morgens vroeg wandeling door bossen met kolossale bomen (Grove of the Patriarchs).
’s Middags wandeling over diverse trails bij het bezoekerscentrum van Paradise tot in de sneeuw met uitzicht op gletsjers.
De bergweiden staan nog volop in bloei. Zo mooi!
En op grote afstand zagen wij een beer. (Te ver weg voor een fatsoenlijke foto.)

Mount Rainier met spiegeling in Reflection Lake.

De Dodge Charger waarin wij rijden.

Zitten nu in motel Crest Trail Lodge in Packwood, WA.
Morgen noordwaarts, weer richting Canada en zien wel waar wij uitkomen.
Hele dag prachtig mooi en warm weer tot ver in de twintig graden celsius.

Maandag 15 september 2008: bezoek aan Mount Rainier National Park:
Hele dag prachtig mooi en warm weer tot 30 graden C.
’s Morgens vroeg wandeling door bossen met kolossale bomen (Grove of the Patriarchs).
’s Middags wandeling over diverse trails bij het bezoekerscentrum van Paradise tot in de sneeuw met uitzicht op gletsjers.
De bergweiden staan nog volop in bloei. Zo mooi!
En op grote afstand zagen wij een beer. (Te ver weg voor een fatsoenlijke foto.)

Mount Rainier met spiegeling in Reflection Lake.

De Dodge Charger waarin wij rijden.

Zitten nu in motel Crest Trail Lodge in Packwood, WA.
Morgen noordwaarts, weer richting Canada en zien wel waar wij uitkomen.
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Leuk om nu ook foto's bij je verslag te zien. En wat hebben jullie prachtig weer. Dat was vooral geluk hebben bij Mount St Helens. Die moet je vrij van wolken zien!
Wat een stoere auto!
Geniet ze verder en groetjes van mij en Jan.
Marjan
Wat een stoere auto!
Geniet ze verder en groetjes van mij en Jan.
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Hoi Marco en Rina,
Wat leuk dat jullie weer even een update geven.
Ik benijd jullie een beetje met Mount St. Helens.
Ik ben er nu 2x geweest en beide keren was het zwaar bewolkte bij mij. Gelukkig voor jullie was het prachtig weer.
Ook schitterend weer bij Mount Rainier zie ik. Met de foto's erbij krijg ik zin om hier ook weer eens naartoe te gaan.
Veel plezier nog!
Groeten,
Roland
Wat leuk dat jullie weer even een update geven.
Ik benijd jullie een beetje met Mount St. Helens.

Ook schitterend weer bij Mount Rainier zie ik. Met de foto's erbij krijg ik zin om hier ook weer eens naartoe te gaan.

Veel plezier nog!
Groeten,
Roland
Wat leuk om zo even met jullie mee te mogen reizen! Jullie hebben al veel euks en moois gezien en beleefd!
Wij hebben vorig jaar ook in de Crest Trail lodge gelogeerd, een prima adresje toch?
Heel veel plezier nog en geniet er maar lekker van!
Wij hebben vorig jaar ook in de Crest Trail lodge gelogeerd, een prima adresje toch?
Heel veel plezier nog en geniet er maar lekker van!
http://annekestefan.web-log.nl ( vakantie's USA 2006 en 2007)
http://annekeenstefan.blogspot.com ( vakantie Ijsland/ USA/ Canada 2008)
http://annekeenstefan.blogspot.com ( vakantie Ijsland/ USA/ Canada 2008)
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Stoere auto, zeg! Leuk om alvast wat foto's te zien. Ik heb er ook een heleboel gemaakt, maar heb er nog geen online gezet. Veel plezier op de rest van de trip!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Winston Churchill
- markro
- Moderator
- Contacteer:
Hartelijk dank voor jullie reacties.
Dinsdag 16 september 2008.
Vanmorgen uit Packwood, WA vertrokken naar het noorden.
Wij reden door het Mount Rainier National Park en aan de oostkant zijn wij hoog de bergen in gereden op weg naar het Sunrise Point (circa 1.600 meter hoog). Zie foto:

Daarna nog iets verder gereden tot het einde, waar het bezoekerscentrum staat. Alle faciliteiten waren al sinds 7 september gesloten. Wij hebben er nog een prachtige wandeling gemaakt. Zo hoog op de bergen was de temperatuur achter in de twintig graden celsius met strakblauwe hemel. Wat boffen wij met het weer.
Daarna een lange rit. Eerst weer door prachtige bossen, later de drukke freeways rond Seattle en bij Bellingham naar het noordoosten via binnendoorwegen naar de grenspost bij Sumas, WA. Er waren een paar auto's voor ons en binnen circa 20 minuten stonden wij weer in Canada, bij de plaats Abbotsford. Daar via highway 1 naar het oosten en nu zitten wij in een prima Comfort Inn in Chilliwack, BC.
De temperatuur was steeds tegen de dertig graden celcius.
Morgen rustig naar het oosten en zien wat wij zoal tegenkomen voor moois en interessants.
Dinsdag 16 september 2008.
Vanmorgen uit Packwood, WA vertrokken naar het noorden.
Wij reden door het Mount Rainier National Park en aan de oostkant zijn wij hoog de bergen in gereden op weg naar het Sunrise Point (circa 1.600 meter hoog). Zie foto:

Daarna nog iets verder gereden tot het einde, waar het bezoekerscentrum staat. Alle faciliteiten waren al sinds 7 september gesloten. Wij hebben er nog een prachtige wandeling gemaakt. Zo hoog op de bergen was de temperatuur achter in de twintig graden celsius met strakblauwe hemel. Wat boffen wij met het weer.
Daarna een lange rit. Eerst weer door prachtige bossen, later de drukke freeways rond Seattle en bij Bellingham naar het noordoosten via binnendoorwegen naar de grenspost bij Sumas, WA. Er waren een paar auto's voor ons en binnen circa 20 minuten stonden wij weer in Canada, bij de plaats Abbotsford. Daar via highway 1 naar het oosten en nu zitten wij in een prima Comfort Inn in Chilliwack, BC.
De temperatuur was steeds tegen de dertig graden celcius.
Morgen rustig naar het oosten en zien wat wij zoal tegenkomen voor moois en interessants.
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Wauw, dat is mooi daar bij Mount rainier. Dat hebben wij gemist in Washington.
Leuk dat jullie nu weer in Canada zijn en dat het weer zo lekker is. Jullie gaan een prachtig gebied in als je naar het oosten rijdt. Ik ben heel benieuwd waar jullie de komende dagen uitkomen.
Veel plezier
Marjon
Leuk dat jullie nu weer in Canada zijn en dat het weer zo lekker is. Jullie gaan een prachtig gebied in als je naar het oosten rijdt. Ik ben heel benieuwd waar jullie de komende dagen uitkomen.
Veel plezier
Marjon
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Hoi,
Jullie zijn bofkonten. Ik had ook graag zo'n foto van Reflection Lake gemaakt, maar helaas was het meer op 12 juli j.l. nog bevroren en lag er sneeuw; dus geen "reflection". Verder konden we enkele geplande wandelingen niet maken omdat er nog veel te veel sneeuw lag. Overigens hebben we de mooie wandeling bij "The Grove of the Patriarchs" ook gedaan. Ik vond Mount Rainier een prachtig park.
Veel plezier op de rest van de reis.
Jullie zijn bofkonten. Ik had ook graag zo'n foto van Reflection Lake gemaakt, maar helaas was het meer op 12 juli j.l. nog bevroren en lag er sneeuw; dus geen "reflection". Verder konden we enkele geplande wandelingen niet maken omdat er nog veel te veel sneeuw lag. Overigens hebben we de mooie wandeling bij "The Grove of the Patriarchs" ook gedaan. Ik vond Mount Rainier een prachtig park.
Veel plezier op de rest van de reis.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 46 Reacties
- 5324 Weergaves