Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
route New-York naar Miami
route New-York naar Miami
Hallo,
Begin oktober gaan we ( 4 personen ) naar de oostkust .
We gaan van New York naar Miami en hebben alleen de vlucht , huurauto en de hotel in New York geregeld.
Hieronder staat onze reisschema ( met de activiteiten). We zijn van bewust dat de afstanden lang zijn.
2-10-2008 dusseldorf > new york (heenvlucht / 16:00 in NY )
3-10-2008 new york (vrijheidsbeeld & ellis eiland in de ochtend / smiddags top the rock )
4-10-2008 new york (museum / central park / bus tour )
5-10-2008 new york > atlantic city (brooklyn bridge/ground zero/wallstreet / s'avond auto ophalen )
6-10-2008 atlantic city > philidelphia
7-10-2008 philidelphia (liberty bell / the king of prussia mall )
8-10-2008 phili > washington (via gettyburg / Pennsylvania Dutch Country )
9-10-2008 washington (white house / parlementsgebouw / graf kennedy / museum )
10-10-2008 washinton > roanoke (via williamburg )
11-10-2008 roanoke > atlanta (via smokey mountains )
12-10-2008 atlanta (Cnn / cola cola !! )
13-10-2008 atlanta > savannah
14-10-2008 savannah > orlando (via st. Augustine )
15-10-2008 orlando (Cape canaveral )
16-10-2008 orlando (disney )
17-10-2008 orlando (andere pretpark )
18-10-2008 orlando > naples (via st. Petersburg / Salvador Dalí Museum)
19-10-2008 naples (everglades )
20-10-2008 naples > keys (snorkelen )
21-10-2008 keys > miami
22-10-2008 miami
23-10-2008 miami > dusseldorf (terugvlucht / 20:00 vertrek )
De hotels in bijv. Washington / Miami / key-west zijn duurder dan andere steden in de oost-kust.
Als iemand tips heeft over een (goedkope) hotel in deze steden dan horen wij het graag.
Mocht iemand tips / idee’en hebben over de route en/of hotels en/of activiteiten onderweg dan horen wij het graag.
Als we tijd hebben zullen we zeker een (online) verslag maken .....
Alvast bedankt
Groeten Emiel
Note Mod. Carin.
topic verplaatst naar forum Andere regio's/Interregionaal
Begin oktober gaan we ( 4 personen ) naar de oostkust .
We gaan van New York naar Miami en hebben alleen de vlucht , huurauto en de hotel in New York geregeld.
Hieronder staat onze reisschema ( met de activiteiten). We zijn van bewust dat de afstanden lang zijn.
2-10-2008 dusseldorf > new york (heenvlucht / 16:00 in NY )
3-10-2008 new york (vrijheidsbeeld & ellis eiland in de ochtend / smiddags top the rock )
4-10-2008 new york (museum / central park / bus tour )
5-10-2008 new york > atlantic city (brooklyn bridge/ground zero/wallstreet / s'avond auto ophalen )
6-10-2008 atlantic city > philidelphia
7-10-2008 philidelphia (liberty bell / the king of prussia mall )
8-10-2008 phili > washington (via gettyburg / Pennsylvania Dutch Country )
9-10-2008 washington (white house / parlementsgebouw / graf kennedy / museum )
10-10-2008 washinton > roanoke (via williamburg )
11-10-2008 roanoke > atlanta (via smokey mountains )
13-10-2008 atlanta > savannah
14-10-2008 savannah > orlando (via st. Augustine )
15-10-2008 orlando (Cape canaveral )
16-10-2008 orlando (disney )
17-10-2008 orlando (andere pretpark )
18-10-2008 orlando > naples (via st. Petersburg / Salvador Dalí Museum)
19-10-2008 naples (everglades )
20-10-2008 naples > keys (snorkelen )
21-10-2008 keys > miami
22-10-2008 miami
23-10-2008 miami > dusseldorf (terugvlucht / 20:00 vertrek )
De hotels in bijv. Washington / Miami / key-west zijn duurder dan andere steden in de oost-kust.
Als iemand tips heeft over een (goedkope) hotel in deze steden dan horen wij het graag.
Mocht iemand tips / idee’en hebben over de route en/of hotels en/of activiteiten onderweg dan horen wij het graag.
Als we tijd hebben zullen we zeker een (online) verslag maken .....
Alvast bedankt
Groeten Emiel
Note Mod. Carin.
topic verplaatst naar forum Andere regio's/Interregionaal
-
- Amerika-expert
Re: route New-York naar Miami
Hmm, twee uitroeptekens?miele1976 schreef:11-10-2008 roanoke > atlanta (via smokey mountains )

Gr., Flipje
We weten nog niet zeker of we wel naar de cola cola museum willen gaan , vandaar de uitroeptekens.
Vanwege de lange route is het mogelijk dat we Atlanta helemaal overslaan.
Of is iemand hiermee niet mee eens en is Atlanta een must ?
gr Emiel
Vanwege de lange route is het mogelijk dat we Atlanta helemaal overslaan.
Of is iemand hiermee niet mee eens en is Atlanta een must ?
gr Emiel
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Voor mij was Atlanta
CNN- geweldig om een keer een live-uitzending mee te maken
CocaCola- een stukje nostalgie, die best interessant was
Underground - De ondergrondse winkels in het centrum
Stone Mountain Parc - bij avond ook een lightshow
Martin Luther King historic site
Olympic Parc
Marjan
CNN- geweldig om een keer een live-uitzending mee te maken
CocaCola- een stukje nostalgie, die best interessant was
Underground - De ondergrondse winkels in het centrum
Stone Mountain Parc - bij avond ook een lightshow
Martin Luther King historic site
Olympic Parc
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- MattRob
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 65
- Contacteer:
Dat de hotels in Miami en Key West duurder zijn dan andere steden, is met name voor Key West en voor Miami Beach. Als je op een andere locatie in Miami prima vindt, wij zaten recent in Miami Coral Gables (mooie buurt) voor ongeveer $ 60 in het Hyatt (via priceline). En in Washington zijn de hotels volgens mij best te betalen. Wij zitten eind december in het Hyatt Capitol Hill ook voor ongeveer $ 60 (ook via priceline). En de hotels die duur zijn, zitten met name in New York; die noem je dan weer nietmiele1976 schreef: De hotels in bijv. Washington / Miami / key-west zijn duurder dan andere steden in de oost-kust.

Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Bedankt voor de tip.Dat de hotels in Miami en Key West duurder zijn dan andere steden, is met name voor Key West en voor Miami Beach. Als je op een andere locatie in Miami prima vindt, wij zaten recent in Miami Coral Gables (mooie buurt) voor ongeveer $ 60 in het Hyatt (via priceline). En in Washington zijn de hotels volgens mij best te betalen. Wij zitten eind december in het Hyatt Capitol Hill ook voor ongeveer $ 60 (ook via priceline). En de hotels die duur zijn, zitten met name in New York; die noem je dan weer niet !
We zullen een andere locatie in Miami en in de keys ( bijv. key largo) zeker overwegen.
Ook zullen we Priceline eens onderzoeken, we lezen hier veel positieve verhalen over.
Emiel
Hoi Emiel,
Wij gaan a.s. zomer ook van New York naar Miami, dus mochten jullie een live verslag gaan bijhouden, dan ben ik van de partij
En zeker even wat tijd steken in het Pricelineverhaal zie de uitleg het kan je heel wat dollars besparen.
Het mooie Sanibel en Captiva aan de Gulfcoast zijn ook een bezoekje waard.
Wij gaan a.s. zomer ook van New York naar Miami, dus mochten jullie een live verslag gaan bijhouden, dan ben ik van de partij

En zeker even wat tijd steken in het Pricelineverhaal zie de uitleg het kan je heel wat dollars besparen.
Het mooie Sanibel en Captiva aan de Gulfcoast zijn ook een bezoekje waard.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Jammer toch altijd, dat de hoofdstad maar zo'n miniem bezoekje krijgt, terwijl daar zoveel meer dan bovenstaand te zien is (zie mijn weblog onderaan dit berichtje). Vergis je niet in de afstanden! Arlington National Cemetery (graf kennedy) heeft ook een heel indrukwekkende wisseling van de wacht bij het graf van de onbekende soldaat.miele1976 schreef: 9-10-2008 washington (white house / parlementsgebouw / graf kennedy / museum )
Hier zou ik dus nog een dag Washington van maken en dan later in de middag naar Roanoke gaan (zo'n vier uur rijden). Washington-Williamsburg is 3 uur rijden en Williamsburg-Roanoke nog eens 4 uur. Van "via" is dus niet echt sprake. Er is in Washington meer dan genoeg geschiedenis te vinden, dat je Williamsburg (hoe leuk het plaatsje ook is) niet nodig hebt, bovendien zou je daar nauwelijks iets van zien.10-10-2008 washinton > roanoke (via williamburg )
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Hallo Miele,
Ik vind het mooie route (www.allesamerika.nl/forum/viewtopic.php ... 44#p266044),
Zelf wil ik een soorte gelijke route rijden in november/december en ben dus aan het orienteren bij kaartjes op dit forum wat mij het mooiste lijkt.
De combinatie van cultuur, stedelijk, natuur en entertainment spreken mij erg aan.
Het lijkt me alleen wat moeilijk alles te plannen; wat ik ermee bedoel:
hoe lang trek je uit voor een stad, disney etc.
Mij vraag is dan ook is deze route geen haast karwei, want dat zou zonde zijn.
Atlanta zou evt. eraf kunnen en wat voorgaande poster aangaf geldt hetzelfde voor williamsburg.
Of hebben jullie hier bewust voor gekozen?
Ik hoor graag meer van je en anderen,
gr Ramon
Ik vind het mooie route (www.allesamerika.nl/forum/viewtopic.php ... 44#p266044),
Zelf wil ik een soorte gelijke route rijden in november/december en ben dus aan het orienteren bij kaartjes op dit forum wat mij het mooiste lijkt.
De combinatie van cultuur, stedelijk, natuur en entertainment spreken mij erg aan.
Het lijkt me alleen wat moeilijk alles te plannen; wat ik ermee bedoel:
hoe lang trek je uit voor een stad, disney etc.
Mij vraag is dan ook is deze route geen haast karwei, want dat zou zonde zijn.
Atlanta zou evt. eraf kunnen en wat voorgaande poster aangaf geldt hetzelfde voor williamsburg.
Of hebben jullie hier bewust voor gekozen?
Ik hoor graag meer van je en anderen,
gr Ramon
Hierdoor kunnen we een extra dag in Washington doorbrengen. Dit is inderdaad een optie voor ons.Hier zou ik dus nog een dag Washington van maken en dan later in de middag naar Roanoke gaan (zo'n vier uur rijden). Washington-Williamsburg is 3 uur rijden en Williamsburg-Roanoke nog eens 4 uur. Van "via" is dus niet echt sprake. Er is in Washington meer dan genoeg geschiedenis te vinden, dat je Williamsburg (hoe leuk het plaatsje ook is) niet nodig hebt, bovendien zou je daar nauwelijks iets van zien.
We hebben hier bewust voor gekozen omdat 2 jaar geleden we in de west kust ook zulke afstanden hebben gereden.Mij vraag is dan ook is deze route geen haast karwei, want dat zou zonde zijn
Omdat we met 4 personen reizen, kan iedereen een stukje in de auto rijden, dat is wel handig met lange afstanden.
Als je de activiteiten/bezienswaardigheden goed pland , dan hoeft dit geen haast karwei te worden.
bedankt voor de info.
Miele
Beste Miele,
klinkt allemaal heel goed wat jullie geplant hebben, ik heb wel een aantal vragen omdat ik (bijna) dezelfde route met mijn vriendin wil afleggen.
misschien een leuke toevoeging om bij manchester een amish-gemeentschap te bezoeken? daarnaast vraag ik me af of jullie gebruik maken van tolwegen, deze kosten kan ik moeilijk plaatsen.
Groet,
Marten L
klinkt allemaal heel goed wat jullie geplant hebben, ik heb wel een aantal vragen omdat ik (bijna) dezelfde route met mijn vriendin wil afleggen.
misschien een leuke toevoeging om bij manchester een amish-gemeentschap te bezoeken? daarnaast vraag ik me af of jullie gebruik maken van tolwegen, deze kosten kan ik moeilijk plaatsen.
Groet,
Marten L
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 9 Reacties
- 2721 Weergaves
-
Laatste bericht door Patries1979