Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Auto met navigatie in Seattle: kaarten Canada?
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Auto met navigatie in Seattle: kaarten Canada?
Wij zijn van plan om in Seattle een auto te huren voor onze vakantie in september en van de maand die we in de Pacific Northwest doorbrengen, zitten we ongeveer 2 weken in Canada. Onze voorkeur heeft een auto van Hertz met Neverlost, omdat we daar zoveel goede ervaringen hebben. Ik weet nog niet waar we die gaan boeken, daarover moet ik me nog buigen.
Als we in Seattle een auto huren bij Hertz met Neverlost, is het systeem dan ook uitgerust met kaarten voor Canada?
Wie weet dat?
Als we in Seattle een auto huren bij Hertz met Neverlost, is het systeem dan ook uitgerust met kaarten voor Canada?
Wie weet dat?
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Auto met navigatie in Seattle: kaarten Canada?
Jacqueline, jij hebt toevallig niet al een TomTom? Wij huurden een Equinox via Usareisen.de (bij National) en we konden er geen navigatiesysteem bij huren. Maar we hebben al een TomTom Go en kochten een bijkomend SD kaartje met de map van Amerika en Canada. Kosten: 97,9 euro. Minder dus dan een paar weken een neverlost systeem huren...
Jullie gaan ook regelmatig naar Amerika, als je nog geen TomTom hebt, dan kan je nu overwegen om er eentje aan te kopen in Amerika? Dan heb je al direct de Amerikaanse kaart!
Jullie gaan ook regelmatig naar Amerika, als je nog geen TomTom hebt, dan kan je nu overwegen om er eentje aan te kopen in Amerika? Dan heb je al direct de Amerikaanse kaart!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
- Jasmino
- Amerika-expert
- Contacteer:
We hebben nog geen Tom Tom, onze auto's zijn beiden voorzien van een volledig geïntegreerd navigatiesysteem op het dashboard. We zouden dus alleen voor vakanties een Tom Tom moeten kopen. Dat hebben we al vaker overwogen, maar toch huren we liever de Neverlost om verschillende redenen:kastelke schreef:Jacqueline, jij hebt toevallig niet al een TomTom? Wij huurden een Equinox via Usareisen.de (bij National) en we konden er geen navigatiesysteem bij huren. Maar we hebben al een TomTom Go en kochten een bijkomend SD kaartje met de map van Amerika en Canada. Kosten: 97,9 euro. Minder dus dan een paar weken een neverlost systeem huren...
- De stem van TOm Tom is voor mij erg zacht, ik kan hem heel slecht horen. De stem van Neverlost kan met een behoorlijk volume worden afgespeeld
- Aan Neverlost kleven voor ons een aantal heerlijke herinneringen, het is voor ons verbonden aan een vakantie naar Amerika
- Neverlost heeft de gehele Yellow Pages in zijn systeem, zodat je altijd alle adressen bij de hand hebt: hotels, restaurants, shopping malls en outlets. Als we willen eten bedenken we waar we zin in hebben, en zoeken dan het bijbehorende dichstbijzijnde adres op via Neverlost
En als we weer thuis komen, zitten we dus met een Tom Tom die we nooit meer gebruiken, tot onze volgende reis naar Amerika.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Winston Churchill
- Jasmino
- Amerika-expert
- Contacteer:
Niemand verder?????
Winston Churchill
Winston Churchill
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Misschien dat dit je kan helpen:
bron: http://hertzneverlost.com/neverlost_faq.aspx
Op diezelfde website:
If you have any questions or suggestions, don't hesitate to contact our 24 hour Customer Service Department.
By Phone: 1-800-823-2547
By Email: nlotp@navigationsolutions.com
bron: http://hertzneverlost.com/neverlost_faq.aspx
Op diezelfde website:
Ik vond ook nog:How complete is the map used in the the Hertz NeverLost navigation system? - The Hertz NeverLost navigation system uses the latest digital navigable map available; the same map used in most commercial vehicle navigation systems. This map contains detailed coverage (all possible geographic attributes are present such as address ranges, one-way classifications, speed limits) for over 140 metropolitan areas in the United States and Canada.
bron: http://findarticles.com/p/articles/mi_m ... g=untaggedIntroduced in 1997, the Hertz NeverLost system was the car rental industry's first in-car navigation system. The Hertz NeverLost system is a user-friendly and customizable route-guidance system that provides turn-by-turn audio and visual driving directions to virtually any destination in the United States, Canada and Puerto Rico. And, voice prompts provided in 10 languages (including English, Dutch, French, German, Italian, Japanese, Spanish, Portuguese, Korean, and Chinese) cater to worldwide travelers.
Elke
- Jasmino
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bedankt voor de links, Elke! Ik heb er voor de zekerheid toch nog maar een e-mailtje aan gewijd!
Winston Churchill
Winston Churchill
- Jasmino
- Amerika-expert
- Contacteer:
Kastelke, dankzij jouw tip zijn we toch nog maar eens gaan rondkijken voor een navigatiesysteem van Tom Tom! Ik kende een paar systemen die ik had gezien bij kennissen en vrienden in hun auto's, en daarover was ik niet echt tevreden (zachte stemmen, kleine schermen en -in mijn ogen- onoverzichtelijke sturing bij afslagen), maar de evolutie staat niet stil nietwaar.
Ik had de autohuurprijzen al vergelijken voor auto's met en zonder navigatie, en je betaalt toch inderdaad vrij veel voor zo'n systeem om te huren. Als je dat besteed aan een aanschaf, dan ben je al een heel eind...... Dus togen wij voor advies naar een paar winkels, surfden eens op internet en kwamen uit bij de nieuwste versie van Tom Tom: De Tom TOm 930 HD Traffic! Een juweeltje! Hij is net uit, heeft een redelijk groot scherm, rijstrookadvies bij afslagen en het volume is beter instelbaar. Bovendien werkt hij met IQ routes en geeft dus een route die afhankelijk is van datum en tijd, gebaseerd op verzamelde gegevens van de afgelopen 5 jaar. En ook heel belangrijk natuurlijk: hij is uitgerust met kaartjes van Canada en Amerika! Het scherm is plat, dus gemakkelijk mee te nemen.
En omdat wij vrijdagavond besloten hebben dat we niet alleen dit jaar op vakantie gaan naar Amerika/Canada, maar volgend jaar weer -samen met een heel goede vriendin van ons- hebben we besloten om het systeem aan te schaffen. Na 2 vakanties hebben we het aanschafbedrag van € 425 er dik uit, en bovendien heeft hij een enorm uitgebreide dekking met kaarten van Europa (oost en west!), dus ook bij vakanties in Europa is hij bruikbaar.
Dus Kastelke: bedankt! Wij zijn er dus uit, het wordt toch een Tom Tom!
Ik had de autohuurprijzen al vergelijken voor auto's met en zonder navigatie, en je betaalt toch inderdaad vrij veel voor zo'n systeem om te huren. Als je dat besteed aan een aanschaf, dan ben je al een heel eind...... Dus togen wij voor advies naar een paar winkels, surfden eens op internet en kwamen uit bij de nieuwste versie van Tom Tom: De Tom TOm 930 HD Traffic! Een juweeltje! Hij is net uit, heeft een redelijk groot scherm, rijstrookadvies bij afslagen en het volume is beter instelbaar. Bovendien werkt hij met IQ routes en geeft dus een route die afhankelijk is van datum en tijd, gebaseerd op verzamelde gegevens van de afgelopen 5 jaar. En ook heel belangrijk natuurlijk: hij is uitgerust met kaartjes van Canada en Amerika! Het scherm is plat, dus gemakkelijk mee te nemen.
En omdat wij vrijdagavond besloten hebben dat we niet alleen dit jaar op vakantie gaan naar Amerika/Canada, maar volgend jaar weer -samen met een heel goede vriendin van ons- hebben we besloten om het systeem aan te schaffen. Na 2 vakanties hebben we het aanschafbedrag van € 425 er dik uit, en bovendien heeft hij een enorm uitgebreide dekking met kaarten van Europa (oost en west!), dus ook bij vakanties in Europa is hij bruikbaar.
Dus Kastelke: bedankt! Wij zijn er dus uit, het wordt toch een Tom Tom!
Winston Churchill
Winston Churchill
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Wij hebben ook een 930 HD-traffic, en zowel bij dagelijks gebruik hier in Nederland als op vakantie in de VS een geweldig apparaat, hij bevalt ons veel beter dan de Garmin die we daarvoor hadden, maar die was dan ook al 2 jaar oud, en die zijn misschien ook wel verbeterd.
Harry
Harry
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik hoop dat je er heel veel plezier aan hebt, Jacqueline! En reis maar veel de komende tijd, dan heb je er nog veel meer plezier van! 
Elke
- Jasmino
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat ga ik zeker doen! Wij gaan binnenkort met een goede vriendin naar Berlijn, en dan proberen we hem gelijk uit, we gaan namelijk met haar auto. Mijn vriendin heeft wel een tom tom , maar een oud model, dus een goede methode om die van ons eens te proberen!kastelke schreef:Ik hoop dat je er heel veel plezier aan hebt, Jacqueline! En reis maar veel de komende tijd, dan heb je er nog veel meer plezier van!
Winston Churchill
Winston Churchill
- Jasmino
- Amerika-expert
- Contacteer:
Goed om te horen, we maken dus een goede keuze! De reviews op internet zijn ook best positief!Harry schreef:Wij hebben ook een 930 HD-traffic, en zowel bij dagelijks gebruik hier in Nederland als op vakantie in de VS een geweldig apparaat, hij bevalt ons veel beter dan de Garmin die we daarvoor hadden, maar die was dan ook al 2 jaar oud, en die zijn misschien ook wel verbeterd.
Harry
Winston Churchill
Winston Churchill
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zit ook te kijken naar vervanging van mijn huidige bijna 6 jaar oude GPS. Ik ben wel benieuwd hoe dat rijstroken advies en IQ routes bevalt bij de 930. Laat je ons dat nog even weten Jacqueline?
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Contacteer:
Is dat rijstrokenadvies zo nieuw eigenlijk? Onze TomTom die we in 2006 in Amerika kochten roept ook steeds in welke baan we moeten blijven of heen moeten gaan ....
Ben wel benieuwd naar dat nieuwe apparaat.
- Jasmino
- Amerika-expert
- Contacteer:
Loek schreef:Ik zit ook te kijken naar vervanging van mijn huidige bijna 6 jaar oude GPS. Ik ben wel benieuwd hoe dat rijstroken advies en IQ routes bevalt bij de 930. Laat je ons dat nog even weten Jacqueline?
Ik ga het apparaat vrijdag ophalen, en over 2 weken gaan we een lang weekend naar Berlijn, dan zullen we hem zeker uitproberen. Ik zal hier laten weten hoe die bevalt.nieuwenoord schreef:Is dat rijstrokenadvies zo nieuw eigenlijk? Onze TomTom die we in 2006 in Amerika kochten roept ook steeds in welke baan we moeten blijven of heen moeten gaan ....
De demonstratie in de winkel vond ik wel indrukwekkend! Het mooie is dat de route 3 dimensionaal wordt weergegeven, en dat je bij een afslag precies kunt zien welke rijstrook je moet nemen. In mijn geval is dat heel handig, want ik moet het vooral van het beeld hebben, omdat ik de gesproken navigatie slecht kan verstaan.
By the way, dat IQ routes moet ik ook zeker uitproberen, vooral hier in omgeving, en als ik naar Amsterdam ga. Ik ben benieuwd of het systeem me dan weet te loodsen door de beste routes, mijn huidige systeem in mijn auto kan dat echt niet en stuurt me zonder pardon de langste file in of over de druikste route. Dat moet IQ routes dus gaan voorkomen ......
Jullie horen mijn recensie!
Winston Churchill
Winston Churchill
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Mijn vriend rijdt er dus al een tijdje mee, en hij wil niet meer anders, in eerste instantie was het plan om na 6 maanden het abonnement op HD-traffic niet te verlengen, maar hij vindt die 10 euro per maand zeer goed besteed.
De IQ-routeberekening werkt hier in Nederland perfect, op vakantie in de VS gaf die soms een langere rijtijd aan dan in werkelijkheid, bv. de Apache-trail zou 6 uur duren, en dat ging toch echt een stuk sneller, kennelijk ligt de berekende snelheid op onverharde wegen veel lager dan in werkelijkheid, bij alleen verharde wegen was de aangegeven tijd wel goed.
De rijstrooksignalering laat op beeld zien welke rijstrook je moet hebben, als er bv. 6 rijstroken liggen, krijg je met pijlen precies te zien welke strook je moet nemen, dit werkt hier in Europa heel goed, maar in de VS alleen maar in de grote steden.
Ik vind wel dat de straten en steden soms nogal haperend uitgesproken worden, het lijkt af en toe wel of het apparaat een beetje stottert.
Harry
De IQ-routeberekening werkt hier in Nederland perfect, op vakantie in de VS gaf die soms een langere rijtijd aan dan in werkelijkheid, bv. de Apache-trail zou 6 uur duren, en dat ging toch echt een stuk sneller, kennelijk ligt de berekende snelheid op onverharde wegen veel lager dan in werkelijkheid, bij alleen verharde wegen was de aangegeven tijd wel goed.
De rijstrooksignalering laat op beeld zien welke rijstrook je moet hebben, als er bv. 6 rijstroken liggen, krijg je met pijlen precies te zien welke strook je moet nemen, dit werkt hier in Europa heel goed, maar in de VS alleen maar in de grote steden.
Ik vind wel dat de straten en steden soms nogal haperend uitgesproken worden, het lijkt af en toe wel of het apparaat een beetje stottert.
Harry
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 18 Reacties
- 3139 Weergaves
-
Laatste bericht door Ruud2004
-