Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

"Bere"goeie vakantie

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
ronaldstark
Amerikafan

"Bere"goeie vakantie

Bericht door ronaldstark »

We zijn dinsdag 10 juni teruggekomen (met KLM zonder vertraging) van 3 weken vakantie in West Canada. ons rondje begon in Edmonton, toen naar Cold Lake (bezoek militaire oefening), Canmore, Banff, Golden, Jasper, Clearwater, Whistler, Telegraph Cove, Port Alberni, Ucluelet, Victoria, Vancouver.

In totaal zagen we op dit stuk 51 beren, waarbij vermeld moet worden dat we 1 dag een Grizzly Tour met TideRip Tours gedaan hebben en toen 18 beren zagen. Dit was overigens een perfect georganiseerde trip, goeie begeleiding met gedegen kennis aan boord.

Aantal goede tips die ik kan aanraden qua overnachting: bij Telegraph Cove zaten we in Hidden Cove Lodge (B&B). De naam zegt het al, ze zitten vrij afgelegen maar geeft heel veel ruimte om van de natuur te genieten. 's avonds op de veranda staan met een halve meter achter je een wasbeertje die kattenvoer zit te eten en 50 meter verderop in de tuin een moeder zwarte beer met 2 spelende jonkies.

Verder in Wells Gray Park overnacht bij Blue Grouse Inn (ook B&B), ligt bijna in het park. 's avonds op de veranda genieten van aanvliegende hummingbirds, alleen maar het geluid van een beekje in de verte.

De beren kwamen we op de raarste momenten van de dag tegen, daar was niet echt een regelmaat in te vinden. Tip: rijdende vanaf Canmore richting Banff neem de 2e afslag naar Banff en ga dan naar Mt. Norqaui, daar troffen we een zwarte moederbeer met 2 bruine jonkies. En iets verderop op na een paar haarspeldbochten liep een jonge grizzly (ongeveer 3 jaar oud). Verder zagen we komende vanaf het YOHO park net voor Lake Louise 2 zwarte beren op de spoorbaan lopen.
In Whistler kun je tegen de avondschemering de beren op de pistes zien grazen, neem eens een kijkje bij het Tuba Park (waar ze in de winter met grote binnenbanden de pistes afrazen).
Komende vanaf Mount Robson richting Clearwater lopen net voor Thunder River een aantal zwarte beren. 1 ervan is zo gewend aan auto's (vermoedelijk eens gevoerd vanuit een auto) dat hij op zijn achterpoten tegen de zijkant en achterkant van de auto gaat staan om te kijken wat er in de aanbieding is. (gebeurde ook bij onze auto, dat is even schrikken als je gezicht nog maar 20 cm verwijderd is van een berekop met alleen maar een raampje ertussen.

Bovenstaande is natuurlijk afhankelijk van het weer op dat moment, en de tijd van het jaar. Wij hadden het geluk dat de beren van de bergen naar beneden kwamen om het jonge gras te eten. Ze zijn ook gek op paardebloemen en de wortels ervan.
Kom je later in het seizoen dan heb je kans dat ze al weer hoger in de bergen zitten. Kortom, don't shoot the messenger.

O ja, ook nog even bij Kees in zijn Nederlandse bakkerij geweest in Chemainus. Schitterende vent, zoals hij daar op zijn Nederlandse klompen zijn zaak aanstuurt. Mooie zaak op een mooie plek.

hier de foto's zoals de beer tegen de auto voor ons stond:
Afbeelding

Afbeelding

Kortom, we hebben een aardig avontuur meegemaakt waar we weer even op kunnen teren.
:toocool:
Ronald
EvdB
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Re: "Bere"goeie vakantie

Bericht door EvdB »

wow, wat een veraal én wat een foto's zeg. Geweldig om te lezen en te zien.
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Wow, geweldig zeg. Lijkt me echt een prachtige reis :wink: !
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Zie ik dat nu goed op die website, dat zo'n grizzly tour 250 CAD kost? :shock:
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
ronaldstark
Amerikafan

prijs is inderdaad 250 CAD. (CAD is nu omgerekend 65 eurocent) Je vaart 's ochtends om 7.00 uur uit richting het vaste land van Canada, er is koffie en muffins aan boord. Onderweg zie je langs de route al beren, bald eagles en dolfijnen. Bij Knight Inlet aangekomen na zo'n anderhalf tot 2 uur varen, stap je over op een andere boot (samen met mensen van een andere organisatie). Met deze boot kunnen ze dichter bij de beren komen omdat deze ondiep in het water ligt en minder geluid maakt. Onder begeleiding van 2 vakmensen (die wetenschappelijke studies doen naar het gedrag van de beren) blijf je tot ongeveer 14.00 uur in dat gebied. Rond 12.00 uur vaar je even terug naar je oorspronkelijke boot voor de lunch. Je kunt zelf sandwiches klaar maken met de meegebrachte spullen van de organisatie.
Tegen 14.00 uur wordt de terugtocht aanvaard met een tussenstop voor brandstof.
Al met al vond ik de prijs meer dan waard voor deze ervaring. Je bent met een kleine groep, dus geen last van massatoerisme. Je zou ook eens moeten kijken wat het kost om in Knight Inlet te overnachten en deze tour te doen, dat kost iets meer!!!
Het ligt er natuurlijk ook aan wat voor budget je voor je vakantie wil uittrekken.

Ronald
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

WOW, is eigenlijk ook het eerste wat ik dacht :D
Vooral die tweede foto, als je goed kijkt en ziet dat hij/zij plat op zijn/haar poten staat lijkt het net een nepperd :wink:
Ik zou hem denk ik ook wel "knijpen" als dat zo tegen je raampje staat.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

wat een geweldige foto's Ronald. Zoiets maak je niet snel mee denk ik.
Wij vertrekken op 10 juli naar Canada en ik heb jullie tips wat betreft de beren direct genoteerd.
Hoewel ik denk dat ze dan inmiddels verdwenen zijn kun je het natuurlijk nooit weten. Ik krijg er steeds meer zin in als ik dit soort foto's zie.
Je hebt zeker niet heel toevallig een reisverslag gemaakt hè :D

Marjon
monster
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door monster »

Wauw!!! Wat gaaf dat jullie zoveel beren hebben gezien tijdens jullie reis! Ook bizarre foto's van die beer die tegen jullie auto aan staat, lijkt me best heel spannend.... Aan de andere kant wel heel triest dat zo'n beer geen angst meer heeft voor mensen ( auto's ) ik hoop altijd maar dat dat goed blijft gaan!

Canada staat bij ons ook op het verlanglijstje! Ben net als Marjon benieuwd of jullie een soort van reisverslag hebben of gaan maken?????
http://annekestefan.web-log.nl ( vakantie's USA 2006 en 2007)
http://annekeenstefan.blogspot.com ( vakantie Ijsland/ USA/ Canada 2008)
ronaldstark
Amerikafan

even voor de goede orde, die foto van de beer tegen de auto gebeurde voor ons. Bij onze auto stond hij/zij "alleen maar" tegen de rechterzijkant. Was zeker spannend.
Inderdaad zal deze beer niet lang meer leven, of hij wordt aangereden of hij zal afgemaakt worden omdat hij een bedreiging gaat vormen.

Wij hebben helaas niks bijgehouden, alleen wat korte notities voor onszelf. We hadden ook geen laptop mee. Moet me nog door 2800 foto's worstelen (waarvan de meeste in RAW geschoten) en indien nodig bewerken. Verder nog 3,5 uur videomateriaal om te bewerken en branden.
Maar mochten er vragen zijn, laat het weten en ik kijk of ik kan antwoorden.

Ronald
ess
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door ess »

Wauw!!!! Geweldig......
Dichterbij dan dit zie je een beer niet... (is niet te hopen...)
Groetjes ess
Onze Amerika Site
Web-Log van 2003, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011(canada, 50 beren gespot!!), 2012, 2013, 2014 (florida&Caribbean Cruise), 2014 Christmas in NY, 2015, 2016 Feb: Florida en Juni: Canada en 2017
Blog tijdens onze reizen
Facebook
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Zouden die mensen beseffen dat zo'n stukkie glas niet veel doet tegen een beer?
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

ned in MO schreef:Zouden die mensen beseffen dat zo'n stukkie glas niet veel doet tegen een beer?
ik denk het wel, maar wat moeten ze dan doen? Uitstappen?

Wi hebben op de beschreven plek gereden maar helaas, de beer was er niet meer.

Marjon
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Uitstappen kan natuurlijk :lol: maar gas geven lijkt mij slimmer.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer