Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

graag feedback route British Columbia en Washington State

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

graag feedback route British Columbia en Washington State

Bericht door kastelke »

Na uren gespendeerd te hebben aan het nalezen van heel wat boeiende reisverslagen van forumleden, heb ik ook iets in elkaar gestoken.
Graag jullie feedback, want ik vind het moeilijk inschatten of mijn plannen realistisch zijn...

Update: onderstaande route is de meest recente route, wijziging geplaatst op 22 juni:

dag 1: woensdag 16 juli heenreis + Vancouver
heenreis met aankomst ’s avonds in Vancouver
overnachting in een hotel Downtown Vancouver (per taxi)

dag 2: donderdag 17 juli Vancouver
uitstappen maken via openbaar vervoer
Stanley Park
Lions Gate Bridge
Downtown Vancouver (Waterfront, Gastown, Canada Place, Harbour Lookout, Water Street, Chinatown, Dr. Sun Yat Sen Classical Chinese Gardens,…)

overnachting in een hotel Downtown Vancouver

dag 3: vrijdag 18 juli Vancouver -> Nanaimo (Vancouver Island)
ophalen huurauto Downtown Vancouver
bezoek Lynn Valley/Canyon Park

door naar Horseshoe Bay -> ferry naar Nanaimo (1,5 uur)

Via de 4 dwars over Vancouver Island naar Tofino (ong. 3 uur rijden)

overnachting in Tofino

dag 4: zaterdag 19 juli Tofino
Pacific Rim
Via Jamies (606 Campbell Street) per zodiac op zoek naar Grizzly’s
http://www.jamies.com/site/adventure_to ... ofino.html

Tochten in Long Beach area (bv. Rain Forest Trail, 2 loops die elk 30’ duren)

Of ook nog vanuit Tofina de Schooner Trail langs Long Beach
Wikaninnish Centre

overnachting in Tofino

dag 5: zondag 20 juli Tofino - > Victoria
Tofino -> Victoria (Deze trip duurt ongeveer 5 uur) 1

Victoria: Fisherman’s warf
Keuze maken uit Butchart Gardens of Mount Douglas

Overnachting in Victoria

dag 6: maandag 21 juli Victoria -> Port Angeles -> Forks
Victoria-> Port Angeles (ferry, 1,5 uur)
Hurricane Ridge (goed bereikbaar vanuit Port Angeles over een scenic highway)
terug over diezelfde weg, en dan via de Federal 101 scenic highway langs Lake Crescent
Clallam Bay
Neah Beach en door naar Cape Flattery
Forks

Overnachten in Forks

dag 7 : dinsdag 22 juli Forks -> ?
eventueel Rialto Beach of een van de Beach nr.1-6 als daar voldoende tijd voor is
Hoh Rain Forest

Al verder rijden richting Mount Saint Helens, zodat we morgen niet teveel tijd verliezen. Maar waar dan overnachten?

dag 8: woensdag 23 juli ?
Mount Saint Helens (Johnston Ridge, Hoffstadt Bluff Center)

Waar overnachten zodat we goed gepositioneerd zijn om morgen tot aan Mt. Rainier te rijden?

dag 9: donderdag 24 juli ?
Mount Rainier National Park:
Skookum Falls / Falls Creek / Box Canyon / Reflection Lake / Narada Falls
Hikes: Alta Vista

Waar overnachten om morgen Seattle te gaan bezoeken?

dag 10: vrijdag 25 juli ? -> Seattle
Seattle: Underground Tour
Pike Place Market

vandaag en morgen moeten we ook nog kiezen uit volgende activiteiten:
Woodland Park Zoo / Pacific Science Center / Game Works

overnachten hotel Seattle

dag 11: zaterdag 26 juli Seattle
Duck Tours
Space Needle

overnachten hotel Seattle

dag 12: zondag 27 juli Seattle -> Anacortes
Dungeness National Wildlife Refuge
Port Townsend
Whidbey Island: Oak Harbor
Deception Pass State Park: North Beach
Anacortes

Overnachten in Anacortes

dag 13: maandag 28 juli Anacortes -> Vancouver
boottocht walvissen San Juan Islands (via Island Adventures)

Via Anacortes ->Burlington -> Vancouver

overnachting in Vancouver

dag 14: dinsdag 29 juli Vancouver
Vancouver Aquarium

dag 15: woensdag 30 juli Vancouver
Vancouver
huurauto ‘s avonds terug inleveren

dag 16: donderdag 1 augustus Vancouver -> België
opstaan, ontbijten en vertrekken per taxi naar de luchthaven, terug naar huis
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: graag feedback route British Columbia en Washington State

Bericht door vana »

kastelke schreef: dag 6: maandag 21 juli Victoria -> Port Angeles -> Forks (?)
Victoria-> Port Angeles (ferry, 1,5 uur) http://www.cohoferry.com/
(Lake Crescent)
Clallam Bay
Neah Beach
Cape Flattery
Hoh Rain Forest (Hall of Mosses)

eventueel ook Rialto Beach of een van de Beach nr.1-6 als daar voldoende tijd voor is

Waar is het hier het beste overnachten? eventueel Forks

dag 7 : dinsdag 22 juli Forks (?)
Olympic National Park:
Hurricane Ridge

Waar overnachten? eventueel Forks
Mooie reis , Elke.
Ik zou Hurricane Ridge op dag 6 doen, want dat ligt vlakbij Port Angeles.
anders moet je weer helemaal terugrijden vanaf Forks.
Hoh Rain forrest zou ik dan op dag 7 doen.
Hier kun je het op de kaart zien: http://www.nps.gov/olym/planyourvisit/maps.htm

groetjes marjon
enthusiast
Amerikafan

Bericht door enthusiast »

kastelke schreef:dag 3: vrijdag 18 juli Vancouver (+ eventueel al tot Nanaimo)
ophalen huurauto Downtown Vancouver
Capilano Suspension Bridge Park of Lynn Valley/Canyon Park
+ bij helder weer ook Grouse Mountain
overnachten in Vancouver of eventueel al de oversteek maken per ferry naar Nanaimo

dag 4: zaterdag 19 juli (Vancouver?) - > Tofino
Horseshoe Bay, ferry naar Nanaimo (als we dat gisteren al niet deden)
dwars door Vancouver Island tot aan Tofino
overnachting hotel Tofino

dag 5: zondag 20 juli Tofino - > Victoria
Tofino -> Victoria (Deze trip is ongeveer 4 uren en 30 minuten)
Pacific Rim met o.a. wandelen langs het strand

(twijfel: zouden we hier een boottocht doen op zoek naar orka’s/walvissen, of doen we aan Pudget Sound Seattle? Waar zouden we in juli het meest succes hebben, of zouden we beiden doen?)
Ik vind dat je erg weinig tijd op Vancouver Island doorbrengt. De reistijd op het eiland is flink, onderschat dat niet. Als je op weg van Tofino naar Victoria ook nog iets van Pacific rim wilt zien hou je niet veel tijd over voor Tofino en Victoria zelf. Terwijl beide plaatsen echt de moeite waard zijn. In Tofino hangt zo'n lekker sfeertje, beetje new age hippie. In Victoria is een bezoek aan het Parliament een aanrader en een afternoon tea. Volgens mij kun je de boottocht naar walvissen het beste vanuit Tofino maken. Goede kans dat je daar walvissen ziet. En arenden. En zeeotters. En misschien ook beren. :D

Groetjes, Skanda
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Dan zou ik dag 3 kunnen laten vallen. Mooie bossen gaan we op de rest van onze reis ook al wel zien, vermoed ik.
En voor de hangbrug zullen we eenmaal terug in Belgie maar naar een speeltuin gaan. :lol: (zegt ze opgelucht omdat ze hoogtevrees heeft)

@Vana: ik heb het aangepast. Bedankt!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Oh, ik word een beetje jaloers, als ik dat zo zie! Het is daar zo mooi! Inderdaad, zoals Marco schrijft, Hurricane Ridge is heel dicht bij Port Angeles. Verder is het allemaal goed te doen. Over de aquaria kan ik je niet raden, want in dat van Vancouver zijn wij nog nooit geweest.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Vraag is of we zo wie zo wel zo'n aquarium moeten doen. We deden het al in Zuid-Frankrijk, in Chicago (Shedd), en natuurlijk ook wat dolfijenenshows en zo in Belgie + het Sea Life Center (durf het hier amper vermelden want het lijkt wel een kikkerbadje in vergelijking met echte aquaria.
Maar onze zoon houdt wel van die dingen...
Elke
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Het leuke van die aquaria is, dat je er dieren uit dat gebied ziet, die je in Belgie of Nederland niet ziet. Vooral de zee otters vonden wij heel erg leuk in Seattle. Wij zijn "gewend" aan het prachtige aquarium in Baltimore, maar vonden dat in Seattle toch ook wel interessant.
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Petra/VS schreef:Oh, ik word een beetje jaloers, als ik dat zo zie! Het is daar zo mooi! Inderdaad, zoals Marco schrijft, Hurricane Ridge is heel dicht bij Port Angeles. Verder is het allemaal goed te doen. Over de aquaria kan ik je niet raden, want in dat van Vancouver zijn wij nog nooit geweest.
Dat schijft Marjon (vana). :wink:

Wel is het zo, dat ik dit topic aandachtig volg, want Rina en ik gaan in september dit gebied ook voor het eerst verkennen.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Oeps, sorry Marjon en Marco! Hoe heb ik jullie nu door elkaar kunnen halen? :)
Johan en Ellen
Amerika-ontdekker

Bericht door Johan en Ellen »

Hoi,

Wij zijn zowel in Seattle als in Vancouver naar het aquarium geweest; persoonlijk vonden wij Vancouver mooier want het was wat groter, heeft beluga's en ligt prachtig in Stanly park waar je meteen heerlijk kunt wandelen.
Zoals Petra al schreef waren de zee-otters in Seattle wel geweldig maar deze zijn dus ook in Vancouver.

Johan en Ellen
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Fijn dat jullie beide aquaria met elkaar kunnen vergelijken.
Beluga vind ik schitterend! Ik heb er in het Shedd Aquarium in Chicago uren naar staan kijken.
Ik denk dat we het dus voor Vancouver gaan sparen, dat aquarium. We hebben daar op 't einde nog een dag dat er niks speciaals op het programma staat en ik denk dat we het daar in gaan plannen. Rustig genieten van een aquarium, dat zal wel deugd doen na 2 weken rondcrossen en wandelen!
Elke
doreennicole
Amerika-expert

Bericht door doreennicole »

wat jammer, elke. ik ben dan net die tijd dat je in seattle bent in san francisco. ik had je graag op een kopje echte starbucks getrakteerd!
SEEING IS BELIEVING
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Da's pech! Die Starbucks, die gaan we zeker niet aan ons laten passeren, maar jouw gezelschap had het nog leuker kunnen maken. Ach, misschien een volgende keer. San Francisco is ook niet mis! Mijn man spendeerde er een aantal weken om een audit te doen, en hij was heel erg gecharmeerd door die stad.
Elke
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Als we op dag 7 in Olympic NP een bezoek gebracht hebben aan Hoh Rain Forest,
dan willen we al richting Mount St. Helens rijden zodat we dag 8 niet zo’n verre verplaatsing meer moeten maken.
Maar ik heb volgende vraggen:
1) is het de moeite om Mt St. Helens te bezoeken als de top in de mist ligt?
2) waar zouden we tussen Forks en Mt St Helens best overnachten als we een bezoek willen brengen aan Johnston Ridge en Hoffstadt Bluff Center?
3) Hoeveel tijd moeten we uittrekken voor dat bezoek?

Dag 9 bezoeken we Mount Rainier (Skookum Falls / Falls Creek / Box Canyon / Reflection Lake / Narada Falls). Ook hier weer wat vragen:
1) zouden we op het einde van dag 8 al in die richting rijden? En waar dan best overnachten?
2) Hoeveel tijd moeten we uittrekken voor dat bezoek aan Mt Rainier?

Hoeveel tijd brachten jullie door in Hoh Rain Forest?
Elke
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

kastelke schreef:Hoeveel tijd brachten jullie door in Hoh Rain Forest?
Afhankelijk van de wandelingen die je wil doen tussen de twee uur en een volle dag.
Zie verslag 2006.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

In mijn eerste bericht van dit draadje heb ik inmiddels onze ge-update route geplaatst.
Maar het wringt nog steeds een beetje voor mij. Bijvoorbeeld op dag 6 gaan we veel tijd te kort hebben.
En ook hier en daar elders denk ik dat we best wat meer tijd zouden willen spenderen.
Daarom overwegen we om iets te laten vallen in onze reis, vermoedelijk Seattle. Uiteindelijk hebben we al wat 'stad' aan Vancouver. En Seattle is ooit (als we in Amerika gaan wonen, hahaha) nog wel eens een leuke citytrip om te doen.

Als ik Seattle er uit haal, en een deeltje van dag 6 afsplits en naar dag 7 opschuif, en hier en daar nog wat andere leuke dingen bij de bestaande bezoeken voeg of wat meer tijd uittrek voor de bezoeken, zou het dan niet een meer relaxe route/vakantie zijn?
Tenslotte zullen we er ook rekening mee moeten houden dat dit een zeer drukke periode is om te reizen (2de helft juli), dus het verkeer zal al drukker zijn, aan de parken zal het drukker zijn,...
Elke
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Tja, dit is heel persoonlijk natuurlijk, maar ik vind Seattle een superleuke stad. Zonde om daar helemaal niet heen te gaan. Kijkend naar jouw lijstje denk ik, dat ik dag 10 en 11 zou combineren, dan. De Underground Tour duurt maar een uurtje, bij Pike Place Market kun je lekker ontbijten en wat rondlopen en de Space Needle (lunch?) en Pacific Science Center zijn heel makkelijk te combineren. De Duck Tours zou ik laten vallen. Dan heb je toch een proefje van Seattle gehad.

Verder mijn antwoorden op je vragen:
Als we op dag 7 in Olympic NP een bezoek gebracht hebben aan Hoh Rain Forest,
dan willen we al richting Mount St. Helens rijden zodat we dag 8 niet zo’n verre verplaatsing meer moeten maken.
Maar ik heb volgende vraggen:
1) is het de moeite om Mt St. Helens te bezoeken als de top in de mist ligt?

De eerste keer, dat wij naar Mt. St. Helens gingen was dit het geval (we hebben de top misschien een paar secondes gezien) en toch vonden wij ons bezoek de moeite waard. Het bezoekerscentrum is bere-interessant en geeft je een goed idee van hoe het er die dag aan toeging. En de rit ernaartoe laat al heel goed de enorme verwoesting, die uitbarsting veroorzaakte zien.

2) waar zouden we tussen Forks en Mt St Helens best overnachten als we een bezoek willen brengen aan Johnston Ridge en Hoffstadt Bluff Center?

Kan ik je niet in raden

3) Hoeveel tijd moeten we uittrekken voor dat bezoek?

Wij zijn er iedere keer zeker een paar uur zoet mee geweest. Met de rit ernaartoe en stoppen e.d. zeker een halve dag.

Dag 9 bezoeken we Mount Rainier (Skookum Falls / Falls Creek / Box Canyon / Reflection Lake / Narada Falls). Ook hier weer wat vragen:
1) zouden we op het einde van dag 8 al in die richting rijden? En waar dan best overnachten?

Wij hebben altijd alles met Seattle als uitvalsbasis gedaan, zo hoefden we niet iedere ochtend weer in te pakken. Maar met zijn drieen neemt dat waarschijnlijk minder tijd.

2) Hoeveel tijd moeten we uittrekken voor dat bezoek aan Mt Rainier?

Daar ben je zo het grootste deel van de dag kwijt. Wij moesten vorige keer helemaal omrijden, dus dat nam nog langer. Maar als je wandelingen wilt maken, die zeker aan te raden zijn, ben je al gauw een aantal uren bezig.

Hoeveel tijd brachten jullie door in Hoh Rain Forest?

Niet echt heel veel tijd, eigenlijk. We hebben het trail gelopen, ik denk dat het een uur tot anderhalf uur nam.

Nog een gedachte, die bij mij opkwam en waarom wij ook in Seattle verbleven, is dat we, indien nodig, dagen konden omwisselen indien een van de bergen minder goed weer zou hebben.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Da's inderdaad geen slecht idee, Seattle als uitvalsbasis nemen!
En als je dan al eens wat vroeger terug toekomt, dan kan je altijd nog besluiten om binnen Seattle iets te doen.
Moet ik wel een hotel gaan zoeken dat niet pal in het centrum ligt, want dan zal het vervelend zijn om telkens buiten de stad te geraken, neem ik aan. Of hadden jullie een Holiday Inn die wel pal in het centrum lag? (met betaalbare parking?)
Elke
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

kastelke schreef: Tenslotte zullen we er ook rekening mee moeten houden dat dit een zeer drukke periode is om te reizen (2de helft juli), dus het verkeer zal al drukker zijn, aan de parken zal het drukker zijn,...
Elke, je hoeft denk ik niet bang te zijn dat het erg druk is, wij vonden dat heel erg meevallen twee jaar geleden. Wij zaten toen ook in de tweede helft van juli in het noordwesten.

Marianne
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Uitvalsbais Seattle blijkt toch niet zo evident te zijn, dus we puzzelen verder...

Voorstel:

dag 7 : dinsdag 22 juli Port Angeles -> Forks
(we zijn op dag 6 al toegekomen in Port Angeles, dus we kunnen dag 7 's morgens direct op stap)
over scenic highway 101 langs Lake Crescent naar Clallam Bay en door naar Neah Beach en Cape Flattery
via Forks naar Hoh Rain Forest
overnachten in Forks
Vraag: Is dit allemaal vlot te doen op 1 dag?

dag 8: woensdag 23 juli Forks -> ?
vanuit Forks naar Mount Saint Helens (Johnston Ridge, Hoffstadt Bluff Center)
Vraag: Ik neem aan dat ons dat ook genoeg tijd geeft? Hoe lang zou de rit duren van Forks naar Mount Saint Helens?
Waar overnachten zodat we goed gepositioneerd zijn om morgen tot aan Mt. Rainier te rijden?
Elke
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer