Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vancouver

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Vancouver

Bericht door vana »

Op donderdag 10 juli landen wij om 16.30 Vancouver.
Ons plan is om vanaf het vliegveld naar North Vancouver te rijden naar het Travelodge Lionsgate Hotel voor 2 overnachtingen.
De afstand vanaf het vliegveld naar het hotel is maar 13 miles dus in principe makkelijk te doen. Waar ik echter bang voor ben is dat er veel files zullen zijn. We komen om 16.30 aan en moeten door Stanleypark en over de brug naar Nort Vancouver. Zou dit erg veel problemen gaan geven? Zijn er erg veel files in de spits? Maakt het nog uit qua verkeersdrukte of we naar North Vancouver rijden of naar downtown?

De reden dat we in North Vancouver willen overnachten is, dat we na twee nachten doorrijden richting Whistler en dan lijkt het ons makkelijk om al in North Vancouver te zitten.

Nog een vraag:
We hebben dus één hele dag in Vancouver (ja, ik weet het, het is te weinig :wink: )
Wat we willen zien is: Capilano Suspension Bridge, Stanley park en natuurlijk iets van de binnenstad van Vancouver.
Wat zou de beste indeling van deze dag zijn als we we van uit gaan dat we dit vanuit North Vancouver doen?

Marjon
Laatst gewijzigd door vana op 09 mar 2008, 20:38, 2 keer totaal gewijzigd.
Reny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22
Contacteer:

Re: Vancouver

Bericht door Reny »

Hallo Marjon,

Wij hadden ook (helaas) maar één volledige dag in Vancouver.
Wij hebben een taxi genomen bij het vliegveld en logeerden in Days Inn in de buurt van Downtown (we konden er te voet naar toe!). Het was wel redelijk druk rond die tijd maar echte file hebben we niet gehad. Hoe het verkeer is naar noord Vancouver kan ik je helaas niet zeggen, wellicht dat anderen dat weten.

We zijn niet naar Capilano suspension bridge geweest, hebben wel lekker gefietst in Stanley Park. Misschien vind je het leuk ons weblog te lezen: http://westcanada2007.web-log.nl/britis ... a_alberta/

Groetjes,
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
Ceetje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Ceetje »

Grappig: wij hebben in hetzelfde hotel geslapen in 2006. Best ok, 10% korting bij Denny's die ernaast ligt. Maar dit terzijde. Ik kan me niet herinneren dat wij problemen hebben gehad met drukte, dus wellicht valt het mee. Eén tip: ga niet van Chinatown lopen naar het Gaslight district ... die verbindingsstraat is niet pluis. Heel veel junks van het foute soort. Heb me nog nooit in een stad zo onprettig gevoeld. Verder: één dag Vancouver vond ik wel genoeg. Huur zeker fietsen een rondje Stanley park te doen: zo leuk!!!
'98:Ca,Az,Ut,Nv
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

Ikzelf ben nog aan het twijfelen over de Capilano Suspension Bridge. Ik vind het nogal duur (27 dollar pp), en ik ben bang dat het zijn geld niet waard gaat zijn. Maar langs de andere kant zou ik het wel graag zien ;).
Airmiles
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Airmiles »

Ceetje schreef:Eén tip: ga niet van Chinatown lopen naar het Gaslight district ... die verbindingsstraat is niet pluis. Heel veel junks van het foute soort. Heb me nog nooit in een stad zo onprettig gevoeld.
In 2005 sliep ik in het Hotel Patricia in de buurt van Chinatown. Helaas kon je niet met de bus van het hotel naar downtown. Andersom wel. Canadese logica. :?: Dagelijks moest ik dus over die straat met junks. Echt totaal schizofrene figuren, junkies en hookers liepen daar rond. Ik heb nog nooit ergens ter wereld zoveel daklozen bij elkaar gezien als in Vancouver. In het begin voelde ik me erg onprettig, maar na een dag was ik eraan gewend. Die mensen deden me geen kwaad. Soms lopen ze wel naar je toe, maar ze raken je niet aan. Misschien hebben anderen hier wel negatieve ervaringen mee. Je kunt die straat omzeilen door de straat te nemen die parallel erachter loopt (door Chinatown). Dan heb je veel minder last van die foute figuren.
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

vana schreef: We komen om 16.30 aan en moeten door Stanleypark en over de brug naar Nort Vancouver. Zou dit erg veel problemen gaan geven? Zijn er erg veel files in de spits? Maakt het nog uit qua verkeersdrukte of we naar North Vancouver rijden of naar downtown?

Ik vond het nogal meevallen. Het rijd wel heel lekker door (wel langzaam :wink: ) Onze vrienden wonen North Vancouver en we de rit naar downtown hebben we met openbaar vervoer vaak gemaakt. Ik zou me er zeker niet druk ommaken

De reden dat we in North Vancouver willen overnachten is, dat we na twee nachten doorrijden richting Whistler en dan lijkt het ons makkelijk om al in North Vancouver te zitten.

Nog een vraag:
We hebben dus één hele dag in Vancouver (ja, ik weet het, het is te weinig :wink: )
Wat we willen zien is: Capilano Suspension Bridge, Stanley park en natuurlijk iets van de binnenstad van Vancouver.
Wat zou de beste indeling van deze dag zijn als we we van uit gaan dat we dit vanuit North Vancouver doen?

s'morgens naar Stanley park 's middags naar downtown (robsonstreet en gastown) en na het diner naar Lynn park waar ook een hangbrug is, maar veel rustiger en net zo mooi.
Marjon
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Karinita
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Karinita »

Hoi Marjon,
Wij hebben vorig jaar ook in de Travelodge Lionsgate gezeten in North Vancouver. Inderdaad een Dennys naast het motel. Bij het inchecken kregen we bonnen waarmee we 20% korting kregen bij Dennys. Ik kan me eigenlijk alleen files herinneren om Vancouver in te komen. En van te voren bij de grens van Amerika naar Canada, maar daar hebben jullie dus geen last van. Wij hadden ook maar één dag in Vancouver en waren eerst nog veel tijd kwijt om onze kapotte videocamera te laten repareren. We zijn met de auto naar kowntown gereden. Daar geparkeerd in een parkeergarage (wel duur) en heel wat rondgelopen. Ik vond Canada Place aan de Burrard Inlet een leuke plek. We hebben daar een hele tijd in het zonnetje gezeten en gekeken naar grote cruiseschepen, allerlei boten en watervliegtuigjes die af en aan vlogen. In Gastown hebben we heel lekker gegeten bij de Steamworks Brewery. Een aanrader! Naar Chinatown gelopen. Inderdaad door een straat (Carral Street) met allemaal vage personen. Later die middag zijn we nog in Stanley Park geweest. Naar de Capilano Suspension Bridge zijn we niet geweest, daar hadden we geen tijd meer voor.

Karin
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Bedankt voor alle tips tot zover. We beginnen eeen beetje een idee voor de indeling van de dag te kijgen.
Over het Travelodge beginnen we een beetje te twijfelen, ik lees slechte reviews. Nou maakt het me niet uit of het eenvoudig is, maar een aantal reviews geven aan dat de kamers echt vies waren, iemand vond zelfs "drugs paraphernalia" onder zijn bed. :shock:

Nu heb ik ook een Best Western daar vlakbij gevonden : Best Western Capilano Inn& suites. Kent iemand dit hotel? Het ziet er goed uit, de reviews zijn goed en het is zelfs goedkoper dan het Travelodge.

Marjon
enthusiast
Amerikafan

Bericht door enthusiast »

Huur een fiets om Stanley park en de boulevard mee te verkennen en neem dan het fietspontje naar Granville Island om daar de terassen en markthallen te bezoeken. Erg leuk sfeertje daar.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Granville Island is inderdaad leuk om te doen. Uiteraard mag je Stanley Park niet overslaan, en ook in Gastown moet je geweest zijn (even een fotootje maken van de stoomklok :wink: ).

Wij zijn destijds (vorige eeuw inmiddels alweer :lol: ) wel naar de Capilano Suspension Bridge geweest, en zelfs met mijn enorme hoogtevrees vond ik het erg de moeite waard - ik heb zelfs met camera en al over de rand gehangen om een foto te maken van iemand in een kayak die er net onderdoor ging :?

Jullie hotel ligt volgens mij niet zo heel ver van de Capilano Suspension Bridge vandaan (de Travelodge ligt vlakbij Capilano Road).

Het park is al open om 8:30/9:00 uur (afhankelijk van de dag), dus misschien kun je vroeg op en er om 9:00 al zijn. Je zult daar toch geen uren doorbrengen, en het is ongeveer 10 minuten naar downtown. Misschien het overwegen waard om toch even mee te pikken - wij vonden het in ieder geval een heel erg aparte en mooie ervaring!

Dennis
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Dento schreef: Het park is al open om 8:30/9:00 uur (afhankelijk van de dag), dus misschien kun je vroeg op en er om 9:00 al zijn. Je zult daar toch geen uren doorbrengen, en het is ongeveer 10 minuten naar downtown. Misschien het overwegen waard om toch even mee te pikken - wij vonden het in ieder geval een heel erg aparte en mooie ervaring!

Dennis
Dat gaan we zeker doen. Het is onze eerste dag dus we zijn waarschijnlijk toch heel vroeg wakker :D
Het Best Western ligt ook aan Capilano Road.

Marjon
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Dento schreef: Jullie hotel ligt volgens mij niet zo heel ver van de Capilano Suspension Bridge vandaan (de Travelodge ligt vlakbij Capilano Road).

Hier heb je gelijk in. Wij sliepen destijds ook in Travelodge Lionsgate en gingen van daaruit naar de Capilano Suspension Bridge. Het is een beetje een toeristtrap, maar ik zou het zeker niet overslaan. Het is inderdaad een hele aparte ervaring en in het park staan ook diverse mooie totempalen. Heel veel tijd zal je dit uitje niet kosten, ik schat zo'n twee uurtjes.

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Airmiles
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Airmiles »

Als je Capilano uitgebreid wilt bezoeken, kost dat toch behoorlijk wat tijd. Die brug is maar een klein onderdeel van het geheel. Je kunt er nog een gratis rondleiding krijgen door een gids. Verder is er nog iets van 'Tree Top Adventure'. Met name leuk voor kinderen. Je loopt dan via trapjes en loopbruggen hoog in de lucht bij de boomtoppen. Toch een ochtend voor reserveren denk ik.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Airmiles schreef:Als je Capilano uitgebreid wilt bezoeken, kost dat toch behoorlijk wat tijd. Die brug is maar een klein onderdeel van het geheel. Je kunt er nog een gratis rondleiding krijgen door een gids. Verder is er nog iets van 'Tree Top Adventure'. Met name leuk voor kinderen. Je loopt dan via trapjes en loopbruggen hoog in de lucht bij de boomtoppen. Toch een ochtend voor reserveren denk ik.
Als je het hele park wilt bezoeken inclusief de Tree Top Adventure en/of een rondleiding, dan is er inderdaad meer tijd voor nodig. De meeste bezoekers gaan er toch wel met name alleen voor de brug heen (die is ook het bekendst).

Zeker als je nog meer natuur van West-Canada of de VS wilt gaan zien na Vancouver, dan krijg je nog voldoende mooie(re) natuur te zien, waardoor je (m.i.) de rest van de omgeving van de Capilano Suspension Bridge niet noodzakelijk helemaal zou hoeven te verkennen.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
kootjekluit
Amerika-newbie

Bericht door kootjekluit »

Hallo Marjon,

1 dag in Vancouver is idd TE weinig! Maar goed je moet voortdurend keuzes maken in dat enorme land.
Ik zou ook niet eerst naar Noord Vancouver rijden om dan de volgende dag weer terug te komen.
Wij zaten in Best western hotel net ten zuiden van downtown. Ze brengen je gratis naar downtown waar je maar wilt.
Enfin, ik kan alles vertellen maar we hebben er een mooie website over gemaakt. Daar kun je alles vinden wat je zoekt. Heb je nog vragen? Zet ze in mijn forum en je krijgt antwoord. Vast een hele fijne vakantie

Toon

Rondje West Canada

http://communities.zeelandnet.nl./data/ ... php?page=1
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Ik vind Vancouver een fantastische stad. Mijn jongste broer woont er.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer