Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Nieuwe planning Coast to coast... advies gevraagd

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Percussive
Amerika-ontdekker

Nieuwe planning Coast to coast... advies gevraagd

Bericht door Percussive »

Hoi allemaal, ik heb wat geknutseld aan een nieuwe route.
Willen jullie eens kijken of dit realistisch is, of ben ik belangrijke plaatsen vergeten? Andere tips of adviezen op deze route zijn altijd welkom :)

Alvast bedankt!
Groetjes
Sam

5 sep Brussel – Boston
6 sep Boston
7 sep New York
8 sep New York
9 sep New York
10 sep Philadelphia
11 sep Washington
12 sep Washington
13 sep Lexington (via Shenandoah NP)
14 sep Jonesborough
15 sep Nashville
16 sep Memphis
17 sep Texarkana
18 sep Dallas
19 sep Austin
20 sep San Antonio
21 sep San Antonio
22 sep Del Rio
23 sep Big Bend NP
24 sep Big Bend NP
25 sep Whites city (Carlsbad Caverns NP)
26 sep Mesilla
27 sep Santa Fe
28 sep Taos
29 sep Durango
30 sep Bluff
1 okt Kayenta/Tuba City
2 okt Grand Canyon NP
3 okt Zion NP/Springdale (ev. via Antelope Canyon)
4 okt Zion NP/Springdale
5 okt Las Vegas
6 okt Las Vegas
7 okt Death Valley NP/Shoshone
8 okt Los Angeles
9 okt Los Angeles
10 okt San Luis Obispo
11 okt Monterey
12 okt San Francisco
13 okt San Francisco
14 okt San Francisco – Brussel
Valerie
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Nieuwe planning Coast to coast... advies gevraagd

Bericht door Valerie »

Grotendeels wat ik in juli ga doen :) Maar ik doe het met groepsreis (suntrek) --> sunshine trail
2006 - Zuidwesten
2008 - San Francisco --> New York
2009/2010 - New York
2011- Zuidwesten + Yellowstone
2012 - Zuidelijk Afrika
2014 - Tanzania & Zanzibar
2015 - Thailand
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ik kan pas vanaf Nashville wat tips geven.
Je route is natuurlijk best te doen, maar wanneer wil je dingen bekijken. In Nashville en Memphis hadden wij al een volle dag nodig. In San Antonio/Austin/Hill Country was een week nauwelijks genoeg. Big Bend naar Carlsbad Caverns is een lange rit en voor de Caverns moet je minimaal 3 uur uittrekken. Ik zou ook niet naar La Mesilla gaan. Kerkdorp bij Las Cruces met een aardig plein en een kerk maar wat nog meer? Van CC misschien naar White Sands NM en dan meteen naar Santa Fe. Je bent bijne elke dag aan het rijden. Santa Fe-Taos-Durango. Wil je in Durango het treintje nemen? Dan ben je al het grootste gedeelte van de dag onderweg. En voor Mesa Verde NP heb je ook erg weinig tijd, als je dit pracht NP ten minste wil bezoeken. Om een dag te winnen ga van Bluff via MV meteen naar GCNP south rim. Tuba City is niet erg opwindend en de meesten hebben het in 2-3 uur Monument valley wel bekeken. Vervolgens wil je van GCNP naar Zion via Page. In Page zijn Antelope Canyon, Horseshoe bend en Glen Canyon Dam. Ik mis ook het prachtige Bryce op je route. Kijk, ik wil de pret niet bederven en als het de bedoeling is om er een echte roadtrip van te maken kan het allemaal best. Je wilt alleen wel erg veel zien vind ik..
Yeehaw.
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door johan1973 »

Niet zo heel veel anders dan wat je op 5/1 hebt geplaatst, dus je blijft bij een lange trip. Eén waarbij je best veel plezier kunt hebben, maar eigenlijk zijn het circa drie reizen in 1 (oost, zuid en west). Veel reizen dus; weinig tijd om iets te zien. En nu mis je nog o.a. New Orleans, Moab-regio, Bryce, Yellowstone en Josemite. Hoogstwaarschijnlijk wil je nog een keer terug (ik meen dat je jong bent, dus...)
Probeer het routeschema eens te noteren met "van - naar" met daarbij een schatting van reistijden.
Johan
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer