Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Route juli-augustus 2008: alle tips zijn welkom!
-
Sandra & Bjorn
- Amerikafan
Route juli-augustus 2008: alle tips zijn welkom!
Ik wil hier graag onze route voor juli-augustus 2008 even onder de aandacht brengen. Aangezien hij door veel verschillende gebieden gaat leek het me het beste om hem hier neer te zetten ipv in drie verschillende fora...
We hebben vliegtickets geboekt voor 19-07-08 naar Philadelphia en voor 09-08-08 terug naar A'dam vanaf Orlando bij US Airways. Dit is onze globale planning, ben benieuwd wat jullie ervan vinden: of afstanden haalbaar zijn en of iemand leuke plaatsjes weet om te slapen, vooral vlakbij ingangen van de NP's.
Dag 1: Aankomst Philadelphia
Dag 2: Philadelphia
Dag 3: Philadelphia -> Washington DC
Dag 4: Washington DC
Dag 5: Washington DC -> Front Royal (waarschijnlijk via Great Falls NP en met een bezoekje aan de grotten in Front Royal)
Dag 6: Shenandoah NP (de skyline drive rijden tot aan het eind van het park)
Dag 7: Shenandoah NP -> Great Smokey Mountains NP (gedeeltelijk via de Blue Ridge Parkway, iemand die dit weleens in één dag gedaan heeft?)
Dag 8: Great Smokey Mountains NP
Dag 9: Great Smokey Mountains NP -> Atlanta
Dag 10: Atlanta
Dag 11: Atlanta -> Savannah
Dag 12: Savannah -> Orlando (via St. Augustine)
Rest van de dagen: Orlando
Een andere optie is nog om direct vanuit Atlanta naar Orlando te rijden (over de saaie snelweg) dus zonder Savannah om een dag te winnen aan het begin van de reis (in Washington waarschijnlijk).
Op- en aanmerkingen zijn meer dan welkom!
Groetjes,
Sandra
We hebben vliegtickets geboekt voor 19-07-08 naar Philadelphia en voor 09-08-08 terug naar A'dam vanaf Orlando bij US Airways. Dit is onze globale planning, ben benieuwd wat jullie ervan vinden: of afstanden haalbaar zijn en of iemand leuke plaatsjes weet om te slapen, vooral vlakbij ingangen van de NP's.
Dag 1: Aankomst Philadelphia
Dag 2: Philadelphia
Dag 3: Philadelphia -> Washington DC
Dag 4: Washington DC
Dag 5: Washington DC -> Front Royal (waarschijnlijk via Great Falls NP en met een bezoekje aan de grotten in Front Royal)
Dag 6: Shenandoah NP (de skyline drive rijden tot aan het eind van het park)
Dag 7: Shenandoah NP -> Great Smokey Mountains NP (gedeeltelijk via de Blue Ridge Parkway, iemand die dit weleens in één dag gedaan heeft?)
Dag 8: Great Smokey Mountains NP
Dag 9: Great Smokey Mountains NP -> Atlanta
Dag 10: Atlanta
Dag 11: Atlanta -> Savannah
Dag 12: Savannah -> Orlando (via St. Augustine)
Rest van de dagen: Orlando
Een andere optie is nog om direct vanuit Atlanta naar Orlando te rijden (over de saaie snelweg) dus zonder Savannah om een dag te winnen aan het begin van de reis (in Washington waarschijnlijk).
Op- en aanmerkingen zijn meer dan welkom!
Groetjes,
Sandra
Ik vind jullie planning wel goed en ik zou zeker niet via de snelweg naar Orlando rijden en daardoor Savannah overslaan. Ben er zelf nog niet geweest, maar het moet een geweldig leuke plaats zijn, dus volgens mij absoluut een aanrader! En via andere wegen dan de snelweg rijden is sowieso leuker, toch?!? Dan kom je nog eens wat tegen!
Maar jullie hebben toch tijd genoeg om via Savannah te gaan, of willen jullie zo veel tijd in Orlando besteden?
Maar jullie hebben toch tijd genoeg om via Savannah te gaan, of willen jullie zo veel tijd in Orlando besteden?
-
Sandra & Bjorn
- Amerikafan
Bedankt voor je reactie! We hebben op zich genoeg tijd in Orlando vind ik, maar vooral voor Bjorn is het hoe langer daar hoe beter. Bovendien is het via Savannah wel een stukje omrijden, en zo heel lang hebben we dan ook niet om daar rond te kijken. Maar het schijnt inderdaad erg mooi te zijn! Twijfel twijfel dus...
Ik twijfel ook behoorlijk over het stuk vanaf het zuidelijkste punt van Shenandoah NP naar Great Smokey Mountains NP. Zal dit wel op een dag te rijden zijn, of is dat veel te ver. En kunnen we dan ook over de Blue Ridge Parkway of duurt het dan helemaal te lang..? Iemand die hier enig idee over heeft?
Ik twijfel ook behoorlijk over het stuk vanaf het zuidelijkste punt van Shenandoah NP naar Great Smokey Mountains NP. Zal dit wel op een dag te rijden zijn, of is dat veel te ver. En kunnen we dan ook over de Blue Ridge Parkway of duurt het dan helemaal te lang..? Iemand die hier enig idee over heeft?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties
- 4597 Weergaves
-
Laatste bericht door Chrisf
-
- 7 Reacties