Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

groetjes vanaf Vancouver Island

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
enthusiast
Amerikafan

groetjes vanaf Vancouver Island

Bericht door enthusiast »

Sinds afgelopen vrijdag zitten we dan in Tofino, op Vancouver Island. Na 2 prachtige dagen hebben we vandaag helaas een regendag. Er is toch nog genoeg te doen hier, zelfs in de regen. Tot nu toe hebben we al veel wildlife gezien. Gisteren bultrugwalvissen en een gray whale (grijze walvis?), een dobberende zeeotter (schattig!!) en vandaag wel tien beren (als het er niet meer waren), waarvan een mama met twee babies. Die kleine beren had ze eerst in de boom gestopt, daarna mochten ze mee om mama te helpen krab zoeken op het strand. Bij laag tij komen de beren in deze tijd van het jaar de baaitjes in en kun je ze dus vanaf een boot goed spotten. Minder gepland was onze ontmoeting met een zwarte beer in North Cascade NP afgelopen dinsdag. Nietsvermoedend stapte die in ene voor ons op het pad :shock: . Ik geloof dat hij net zo schrok als dat wij deden. Geen foto gemaakt, daar waren we niet zo bewust mee bezig, haha.

Dinsdag heel vroeg varen we over naar Port Angeles om vanuit daar langs de kust in 3 weken tijd naar SF te rijden. Ik hoop dat de rest van de vakantie net zo super wordt als onze eerste week!

Groetjes, Skanda
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Leuk dat je even een berichtje schrijft Skanda.
Julie hebben al een hoop gezien in korte tijd zeg en zoveel beren ook!
Nog heel veel plezier de komende tijd.

Marjon
Reny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22
Contacteer:

Bericht door Reny »

Hallo Skanda,

goed te horen dat jullie genieten.
hebben jullie die beren in de buurt van Tofino gezien!!!???!
Wij vertrekken a.s. zondag en zijn dan woensdag en donderdag in Tofino.

Veel plezier :!:
Groetjes,
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
enthusiast
Amerikafan

Hoi Reny,

Dit is wel een hele late reactie op jouw bericht, maar had even tijd nodig om bij te komen van onze prachtige vakantie! :D .

Hoe is het jou bevallen op Vancouver Island? Wat vond je van Tofino en heb je nog veel wilde dieren gezien?

Groetjes, Skanda
Reny
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Reny »

Hallo Skanda,

no worries!!
We hebben genoten van Canada. Vancouver Island was prachtig en ook Tofino was volop genieten. We hebben geen beren gezien (wel bear droppings tijdens een wandeling in Tofino!) maar veel rammen en uiteraard herten.

Qua natuur hebben we nog nooit zoiets moois gezien, de Rockies zijn echt geweldig.

Groetjes,
Reny
enthusiast
Amerikafan

Hoi Reny,

Ik heb vorig jaar iets van de Amerikaanse Rockies gezien en dat vond ik idd ook prachtig. Dit jaar zijn we na Seattle, Vancouver en Vancouver Island via Washington State en Oregon afgezakt naar San Francisco. Dat was ook een supermooie route. Ik vond Olympic NP en Mt. Rainier echt prachtig, maar ook Lassen NP was zoooo mooi.

Wij hebben in Pacific Rim NP inderdaad ook berenpoep gezien. Héél voorzichtig kijken of die beer er niet ook nog was. Wij hebben het wandelen dit jaar toch anders ervaren na die eerste bearencounter. Zingend de paden op, haha. :shock:

Heb jij al plannen voor volgend jaar?

Groetjes, Skanda
Reny
Amerikakenner
Contacteer:

Re: groetjes vanaf Vancouver Island

Bericht door Reny »

Hallo Skanda,

ik heb helaas jouw laaste post helemaal gemist, sorry daarvoor.

Ja, plannen genoeg voor dit jaar. In mei gaan we 2 weken naar Yellowstone en Grand Teton en in september gaan we 2 weken naar Californië. Starten dan in San Francisco en via Highway 1, Seqouia NP, Yosemite, Death Valley, Los Angelas zakken we af naar San Diego. Via San Diego vliegen we dan terug naar Brussel.
Ik ben volop bezig met voorbereiden, lezen, dit forum minimaal 1x per dag bezoeken :!: en natuurlijk ook dagelijks alle meldingen op het Yellowstone forum lezen, druk druk druk maar heeeeeeeeeerlijk om te doen.

Hebben jullie nog plannen voor dit jaar?
Groetjes,
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
enthusiast
Amerikafan

Re: groetjes vanaf Vancouver Island

Hoi,

Wat heerlijk dat jij twee keer gaat! Ik ben een beetje jaloers..... :oops:

Ja, wij gaan ook weer dit jaar. Serieus verslaafd! :shock: .
Ik wilde heel graag naar Alaska, maar Michel had visioenen van honderden grizzlys snuivend rondom ons tentje, dus dat gaat (dit jaar :wink: ) niet door. Het alternatief wordt ook prachtig, we gaan van Seattle via de Canadese Rockies naar Grand Teton NP. Een deel herhaling, want Seattle, North Cascades, Yellowstone en Grand Teton hebben we al bezocht, nieuw is Galcier NP en dus Canada. Buiten Vancouver en Vancouver Island hebben we daar nog niet veel van gezien.Ik heb er veel zin in!

Groetjes, Skanda
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer