Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Twee mogelijke routes Vancouver-Calgary, juni 2012
-
mvangils27
- Amerikafan
- Contacteer:
Re: Twee mogelijke routes Vancouver-Calgary, juni 2012
ik zoek nog overnachtingen, 1 in wells grey en 1 in whistler. we zijn er maar 1 nachtje dus simpel s ok, maar dat blijkt moeilijk te vinden. kom tlkens rond 100 euro uit in whistler hmmmm waar slaap jij?
1999 Zuidwest USA rondreis
2008 Florida rondreis
2010 Zuidwest USA rondreis Http://www.lingetjes-at-westusa.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2012 West Canada en USA Http://www.lingetjesatcanadaandusa.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2008 Florida rondreis
2010 Zuidwest USA rondreis Http://www.lingetjes-at-westusa.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2012 West Canada en USA Http://www.lingetjesatcanadaandusa.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
In welke periode reis je?
16x USA / 30 staten
Wij slapen in Whistler in het Whistler Village Inn voor CAD 89 incl. tax, in Well's Gray slapen we in de Helmcken Falls Lodge in het park zelf, dat is wel een wat duurdere nacht (152 CAD incl. tax, maar dat komt omdat we 10% vroegboekkorting kregen; normaal is het 150 dollar excl tax).
-
mvangils27
- Amerikafan
- Contacteer:
wij zullen er ron 22 en 23 aug zijn, beoeken wells grey zelf niet, maar zijn enkel op doorreis. aangezien we 2 kleine kinderen hebben willen we het liefst inchecken en in dezelfde plaats gaan eten, zodat de bedjes al klaar staan.
2008 Florida rondreis
2008 Florida rondreis
-
mvangils27
- Amerikafan
- Contacteer:
whistler village inn kan ik voor een woensdag 22/8) enkel voor ruim 90€ vinden....
waar heb jij geboekt?
waar heb jij geboekt?
2008 Florida rondreis
2008 Florida rondreis
-
mvangils27
- Amerikafan
- Contacteer:
kan iemand ons vertellen wat de beste route is van clearwater naar Whistler en hoe lang je hier ongeveer over doet?
ik lasnl ergens 3,5 uur, maar als ik de routeplanner er op na sla geeft hij ruim 5! uur pure reistijd aan...
ik lasnl ergens 3,5 uur, maar als ik de routeplanner er op na sla geeft hij ruim 5! uur pure reistijd aan...
2008 Florida rondreis
2008 Florida rondreis
Rechtstreeks bij het hotel. Maar ik heb even gekeken en voor jullie data zijn de prijzen sowieso hoger (wij zijn er eind juni, misschien telt dat officieel nog niet als hoogseizoen?) en de Standard Rooms (die wij hebben, de goedkoopste kamers) en Studio Suites zijn al uitverkocht... ik zie wel een Queen Loft Sofa voor 126 dollar excl tax, maar dan moet je de bank gaan uitklappen om er met zijn vieren te kunnen slapen. Lijkt me niet ideaal!mvangils27 schreef:whistler village inn kan ik voor een woensdag 22/8) enkel voor ruim 90€ vinden....
waar heb jij geboekt?
Dat klopt wel ongeveer. Over Kamloops tot Cache Creek gaat redelijk vlot, maar dan ga je de bergen in en gaat het gemiddelde wel behoorlijk omlaag. Vanaf Lilloet tot Whistler kun je haast niet sneller dan 50km pu. Dit is ook de meeste vermoeiende gedeelte van de trip houd daar wel rekening mee.mvangils27 schreef:kan iemand ons vertellen wat de beste route is van clearwater naar Whistler en hoe lang je hier ongeveer over doet?
Wij doen deze etape altijd in 2 keer met een overnachting op Juniper Beach. Ook een leuke picknickplek!!
In 2004 zijn we van Juniper Beach (vlakbij Cache Creek) tot Squamish gereden en dat vonden we veel te lang (350 km).
Go T@bbing!!!!
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
mvangils27
- Amerikafan
- Contacteer:
dankjewel yarrah, wat Me aan het twijfelen brengt is dat de hele route van jasper tot whistler behoorlijk saai blijkt en vind het zo jammer daar een extra dag aan te besteden... ik zie in veel reisverslagen en voorgekauwde routes vaak maar 1 overnachting staan.....
@ Vana: ik geloof dat jij in mijn topic de reistijd van 3h50 genoemd hebt, is dit een vergissing of heb je een andere route genomen!
tnx allemaal weer!
@ Vana: ik geloof dat jij in mijn topic de reistijd van 3h50 genoemd hebt, is dit een vergissing of heb je een andere route genomen!
tnx allemaal weer!
2008 Florida rondreis
2008 Florida rondreis
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Dat was de route Lillooet- Clearwater en dat was de zuivere reistijd volgens Streets & Trips.mvangils27 schreef:@ Vana: ik geloof dat jij in mijn topic de reistijd van 3h50 genoemd hebt, is dit een vergissing of heb je een andere route genomen!
Wij vertrokken om 10 uur uit Lillooet en waren om ongeveer 17.00 in Clearwater, dus als je onze lunchtijd en fotostops er af haalt denk ik dat het ongeveer 5 uur geduurd heeft. Whistler is nog een uur of twee langer rijden.
Er zaten wat mooie stukken tussen mar over het algemeen vond ik dat stuk inderdaad saai, met heel veel bomen.
-
mvangils27
- Amerikafan
- Contacteer:
hmmmmm.....
zoals onze planning er nu uit ziet, vertrekken we uit Jasper, overnachten in clearwater (nog niet geboekt) en rijden we de volgende dag naar whistler; is dit geen verstandig idee?
in de eerste instantie zouden we nog naar Tofino gaan, maar ik denk dat we dat maar overslaan om iets meer rust te krijgen; als jullie denken dat dit toch prima te doen is, dat we anders ons gaan vervelen in Victoria hoor ik dat graag. We zijn al een eind op weg met onze definitieve planning, maar alle tips blijven meer dan welkom! tot nu toe ben ik al zo super geholpen! ben jullie allemaal meer dan dankbaar, Canada is zo nieuw voor mij!
dag 1 AMS - Calgary, overnachting in Banff (Banff Boutique Inn/ Pension Tannenhof)
dag 2 Banff
dag 3 Banff
dag 4 Banff naar Jasper, overnachting In Jasper (Pine Bungalows)
dag 5 Jasper
dag 6 Jasper via Clearwater naar Kamloops, overnachting Kamloops (Maverick Motor Inn)
dag 7 Kamloops naar Whistler, overnachting in Whistler (HI Whistler)
dag 8 ? (Whistler?) naar Victoria, overnachting in Victoria (...)
dag 9 Victoria
dag 10 Victoria naar Vancouver, overnachting in Vancouver (Victorian hotel)
dag 11 Vancouver
dag 12 Vancouver (vroeg naar bed)
dag 13 Vancouver met Amtrak om 6:40 am naar Seattle, overnachting in Seattle
dag 14 Seattle vliegen om 11:55 am naar San Francisco, overnachting in San Francisco (Park hotel)
dag 15 San Francisco
dag 16 San Francisco naar Yosemite, overnachting in Yosemite N.P. (Camp Curry)
dag 17 Yosemite N.P.
dag 18 Yosemite via Mammoth Lakes naar Lone Pine, overnachting in Lone Pine (BW plus Frontier)
dag 19 Lone Pine naar Las Vegas, overnachting in Las Vegas (Mirage)
dag 20 Las Vegas
dag 21 Las Vegas
dag 22 Las Vegas vliegen om 13:15 naar AMS
zoals onze planning er nu uit ziet, vertrekken we uit Jasper, overnachten in clearwater (nog niet geboekt) en rijden we de volgende dag naar whistler; is dit geen verstandig idee?
in de eerste instantie zouden we nog naar Tofino gaan, maar ik denk dat we dat maar overslaan om iets meer rust te krijgen; als jullie denken dat dit toch prima te doen is, dat we anders ons gaan vervelen in Victoria hoor ik dat graag. We zijn al een eind op weg met onze definitieve planning, maar alle tips blijven meer dan welkom! tot nu toe ben ik al zo super geholpen! ben jullie allemaal meer dan dankbaar, Canada is zo nieuw voor mij!
dag 1 AMS - Calgary, overnachting in Banff (Banff Boutique Inn/ Pension Tannenhof)
dag 2 Banff
dag 3 Banff
dag 4 Banff naar Jasper, overnachting In Jasper (Pine Bungalows)
dag 5 Jasper
dag 6 Jasper via Clearwater naar Kamloops, overnachting Kamloops (Maverick Motor Inn)
dag 7 Kamloops naar Whistler, overnachting in Whistler (HI Whistler)
dag 8 ? (Whistler?) naar Victoria, overnachting in Victoria (...)
dag 9 Victoria
dag 10 Victoria naar Vancouver, overnachting in Vancouver (Victorian hotel)
dag 11 Vancouver
dag 12 Vancouver (vroeg naar bed)
dag 13 Vancouver met Amtrak om 6:40 am naar Seattle, overnachting in Seattle
dag 14 Seattle vliegen om 11:55 am naar San Francisco, overnachting in San Francisco (Park hotel)
dag 15 San Francisco
dag 16 San Francisco naar Yosemite, overnachting in Yosemite N.P. (Camp Curry)
dag 17 Yosemite N.P.
dag 18 Yosemite via Mammoth Lakes naar Lone Pine, overnachting in Lone Pine (BW plus Frontier)
dag 19 Lone Pine naar Las Vegas, overnachting in Las Vegas (Mirage)
dag 20 Las Vegas
dag 21 Las Vegas
dag 22 Las Vegas vliegen om 13:15 naar AMS
Laatst gewijzigd door mvangils27 op 02 mar 2012, 22:04, 1 keer totaal gewijzigd.
2008 Florida rondreis
2008 Florida rondreis
mvangils27 schreef:dankjewel yarrah, wat Me aan het twijfelen brengt is dat de hele route van jasper tot whistler behoorlijk saai blijkt en vind het zo jammer daar een extra dag aan te besteden... ik zie in veel reisverslagen en voorgekauwde routes vaak maar 1 overnachting staan.....
tnx allemaal weer!
Nee,... die route is niet saai
Porteau Cove (vlakbij Vancouver)
Nairn Falls (vlakbij Whistler)
Juniper Beach (Cache Creek)
Thompson River (Clearwater)
Mount Robson (Mount Robson NP)
Lucerne (voor Jasper)
De route van Cache Creek tot Vancouver is de allermooiste weg die er is. Op de Icefields Parkway na
Wat ik zou doen, als ik weinig tijd had.
Van Jasper naar Kamloops en dan even een stop doen in Clearwater voor een picknick en foto's. Dat is dan een rijdag... wel een mooie.
En dan van Kamloops naar Vancouver.
Over saaie routes gesproken wij gaan dit jaar dwars door Montana van Waterton NP tot Bozeman..... dat is pas saai
Maar na die een rijdag blijven we dagen zoniet weken in Yellowstone NP. Elk nadeel heb z'n voordeel.... Ik draai hem even om
Go T@bbing!!!!
Wij zoeken in Montana juist de saaiheid en eenzaamheid op in september.
We willen "de grote leegte" zelf eens ervaren.
Komende vanuit Glacier NP, gaan we oostwaarts richting Havre, via Fort Benton naar Great Falls, Lewistown, Roundup naar Little Bighorn Battlefield en daarna via Billings en Red Lodge naar Yellowstone.
We gaan in het spoor van Lewis & Clark
We willen "de grote leegte" zelf eens ervaren.
Komende vanuit Glacier NP, gaan we oostwaarts richting Havre, via Fort Benton naar Great Falls, Lewistown, Roundup naar Little Bighorn Battlefield en daarna via Billings en Red Lodge naar Yellowstone.
We gaan in het spoor van Lewis & Clark
16x USA / 30 staten
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 999
sla dan het lewis & clark statepark niet over! erg mooi!
wij houden ook van die grote leegte in Montana, verre van saai!
wij houden ook van die grote leegte in Montana, verre van saai!
Ach, wat is saai
.
Ik vind bomen en bergen geweldig de andere de leegte van Montana. Ieder zijn meug
Mooi, dat noord amerika alles kan bieden.
Ik vind bomen en bergen geweldig de andere de leegte van Montana. Ieder zijn meug
Mooi, dat noord amerika alles kan bieden.
Go T@bbing!!!!
Da's waar, Amerika heeft 't !!
En dat is de reden dat we er allemaal blijven hangen
En dat is de reden dat we er allemaal blijven hangen
16x USA / 30 staten
-
mvangils27
- Amerikafan
- Contacteer:
GJ schreef:Rechtstreeks bij het hotel. Maar ik heb even gekeken en voor jullie data zijn de prijzen sowieso hoger (wij zijn er eind juni, misschien telt dat officieel nog niet als hoogseizoen?) en de Standard Rooms (die wij hebben, de goedkoopste kamers) en Studio Suites zijn al uitverkocht... ik zie wel een Queen Loft Sofa voor 126 dollar excl tax, maar dan moet je de bank gaan uitklappen om er met zijn vieren te kunnen slapen. Lijkt me niet ideaal!mvangils27 schreef:whistler village inn kan ik voor een woensdag 22/8) enkel voor ruim 90€ vinden....
waar heb jij geboekt?
hoi GJ, bedankt nog voor het kijken, super! we hebben nu het HI geboekt, we hebben toch een auto en zijn zo in het centrum, evt nog met de bus: hebben we toch weer een paar tientjes bespaard...
2008 Florida rondreis
2008 Florida rondreis
-
mvangils27
- Amerikafan
- Contacteer:
dankjewel Yarrah, zo gaan wij het dan ook doen: heb zojuist een mega-truttig B&B besproken in Kamloops: Mac Queens Manor, ben benieuwd.... dan kunnen we het vanaf daar idd iets rustiger aan doen!yarrah schreef:Wat ik zou doen, als ik weinig tijd had.
Van Jasper naar Kamloops en dan even een stop doen in Clearwater voor een picknick en foto's. Dat is dan een rijdag... wel een mooie.
En dan van Kamloops naar Vancouver.
heb jij (of iemand anders natuurlijk) het idee dat ik met deze planning iets te lang in victoria/ vancouver zit en beter een dagje victoria kan ruilen voor tofino? of wordt de route dan echt een sruk drukker?
2008 Florida rondreis
2008 Florida rondreis
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 999
wij deden het in 2004 ook zo, in twee rijdagen van vancouver naar jasper met overnachting in Kamloops.
tussen vancouver en kamloops (heel afwisselende landschappen) bezochten we de airtram in de frasier canyon (kabellift naar zalmtrap)
Op weg naar jasper bekeken we dan wells grey, geen wandelingen maar wel stops bij de watervallen in het park.
Was prima te doen !
tussen vancouver en kamloops (heel afwisselende landschappen) bezochten we de airtram in de frasier canyon (kabellift naar zalmtrap)
Op weg naar jasper bekeken we dan wells grey, geen wandelingen maar wel stops bij de watervallen in het park.
Was prima te doen !
J&I Seaview B&B in Nanaimo mailde dat er 'due to unforseen circumstances' toch geen plek is in de B&B op onze dag... iemand nog goede tips voor ons?
Verder nog een paar vragen die laatst zomaar opborrelden:
- Mag de koffer naar Canada gewoon op slot, of moeten we ook hier TSA-sloten gebruiken (we vliegen zowel heen als terug rechtstreeks, dus zonder tussenstop in Amerika)?
- Komen we op onze route tolwegen tegen en zo ja, hoe moet je die betalen? Kleingeld, creditcard, wat is handig om klaar te leggen?
- Ik weet dat je vroeger je belasting terug kon vragen van bepaalde goederen of diensten, maar als ik dat nu probeer op te zoeken vind ik een hoop info waar ik geen wijs uit kan. Klopt het dat je de belasting niet meer kan terugvragen, althans, alleen voor 'package travel' met ten minste drie componenten (zoals overnachting, vervoer en excursie)?
- Klopt het dat de combi van sales tax + provincial tax in Alberta lager uitvalt dan in BC? Dus dat we het shoppen beter tot Calgary kunnen bewaren in plaats van Vancouver leeg te kopen?
Sorry voor de ongetwijfeld domme vragen!
Verder nog een paar vragen die laatst zomaar opborrelden:
- Mag de koffer naar Canada gewoon op slot, of moeten we ook hier TSA-sloten gebruiken (we vliegen zowel heen als terug rechtstreeks, dus zonder tussenstop in Amerika)?
- Komen we op onze route tolwegen tegen en zo ja, hoe moet je die betalen? Kleingeld, creditcard, wat is handig om klaar te leggen?
- Ik weet dat je vroeger je belasting terug kon vragen van bepaalde goederen of diensten, maar als ik dat nu probeer op te zoeken vind ik een hoop info waar ik geen wijs uit kan. Klopt het dat je de belasting niet meer kan terugvragen, althans, alleen voor 'package travel' met ten minste drie componenten (zoals overnachting, vervoer en excursie)?
- Klopt het dat de combi van sales tax + provincial tax in Alberta lager uitvalt dan in BC? Dus dat we het shoppen beter tot Calgary kunnen bewaren in plaats van Vancouver leeg te kopen?
Sorry voor de ongetwijfeld domme vragen!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 7759 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 21 Reacties