Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Twee mogelijke routes Vancouver-Calgary, juni 2012

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
GJ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Twee mogelijke routes Vancouver-Calgary, juni 2012

Bericht door GJ »

Die Days Inn zal ik ook eens bekijken, het lijkt ons handig om óf aan de rechtstreekse tramlijn naar het Stampede Park óf echt downtown in de buurt te zitten, maar dat zit er volgens mij niet echt in... dus dan is dat wel een handige optie wellicht.

Voor zowel Vancouver centrum als North Vancouver (daar willen we onze laatste nacht Vancouver doorbrengen om sneller bij de ferry te zijn de voglende ochtend) zijn gisteren trouwens ook mijn Priceline-biedingen geweigerd (van rond de 95 dollar per nacht geloof ik). Canada is toch inderdaad wel echt een fors stuk duurder dan Amerika... zodra ik wel succes heb, post ik mijn win in het Priceline-topic.

@ Liz, nog even de tickets gecheckt en we vliegen echt op zondag! Maar het zou goed kunnen dat ze in de winterdienstregeling alleen op zaterdag vliegen, dus dat het dan niet in het flight schedule staat, ofzo. Als je gericht op die data zoekt, komt die vlucht iig naar boven.
Liz
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Liz »

Ik zie nu pas dat je op Vancouver vliegt en ik vlieg op Calgary :oops:
Dus daar zal het verschil in zitten, denk ik.
Waarschijnlijk Calgary op zaterdag en Vancouver op zondag.
16x USA / 30 staten
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

GJ, de tram werkt echt geweldig je rijd zo naar de Stampede. Wij zetten dit jaar (net als de voorgaande keer) onze camper bij het Olympic Park net buiten Calgary. Dan pakken we de bus naar een Park and Ride en dan de tram. Al met al nog geen 45 min. En je ziet op een relaxte manier Calgary :thumbup:.
http://www.calgarytransit.com/

Op Google Maps kun je heel goed zien waar de tramlijnen lopen.
http://maps.google.nl/maps?q=Sunridge+M ... a&t=m&z=16
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
GJ
Amerika-expert

Bericht door GJ »

Zit nog even naar dit deel van de route te kijken...

Dag 11, wo 27 juni - Well's Gray Provincial Park- Jasper
Dag 12, do 28 juni - Jasper
Dag 13, vr 29 juni - Jasper - Lake Louise
Dag 14, za 30 juni - Lake Louise (Yoho)
Dag 15, zo 1 juli - Lake Louise
Dag 16, ma 2 juli - Kootenay
Dag 17, di 3 juli - Banff
Dag 18, wo 4 juli - Banff
Dag 19, do 5 juli - Banff - Drumheller

Is die verdeling zo goed, of is drie nachten Lake Louise wat veel van het goede? Wellicht kunnen we beter op bijvoorbeeld dag 14 pas naar Lake Louise gaan? Wat vinden jullie?
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Ik vond Lake Louise niet zo geweldig. Het is een prachtig meer, maar het is vreselijk druk (vooral met bussen vol Japanners)
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999

Bericht door Tipsy_1 »

je kan vanuit lake louise toch veel leuke dingen doen:
- yoho NP
- morraine lake en mooie verre wandelingen daar
- vanaf lake louise 's ochtends (!!!) wandelen naar lake agnes thea house. heerlijk!
GJ
Amerika-expert

Bericht door GJ »

Een dag Yoho stond sowieso op de planning, inderdaad. Maar misschien gooien we er toch een dagje Jasper extra tegenaan... voor het evenwicht.

Downtown Vancouver (nou ja, Granville Entertainment District) is inmiddels gelukt via Priceline! 105 dollar per nacht voor het Moda Hotel. Het ziet er mooi uit op de foto's!
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

Of, een dagje halfweg de icefields parkway? zo kan je extra geniete van deze weg en vele stops maken onderweg?
Wij sliepen in 2004 in "the crossing resort". Nu gaan we er weer naar toe.
Basis motel, maar in het midden van de natuur. Wij zagen hier vlakbij toen beren.
GJ
Amerika-expert

Bericht door GJ »

Dat vind ik eigenlijk wel een goed idee, nog niet eens aan gedacht! Dan hoeven we de Icefields Parkway niet op één dag te doen.
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

is wel vrij duur en tis echt gewoon een simpel motel, maar jasper en lake louise zijn ook niet goedkoop dus.
maar het is echt super dat je dan meer tijd hebt voor de route.
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Voor lake Louise en Moriane Lake geldt: Wees er zo vroeg mogelijk. Liefst voor 10.00 het is nog rustig en je kunt de auto makkelijk kwijt.
Of ga zo laat mogelijk dat is ook een optie :lol: . Vergeet niet, tot 22.00 is het nog licht.
Go T@bbing!!!!

FerryM
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door FerryM »

Wij verbleven in 2008 ook een nachtje in The Crossing. Inderdaad, niet bijzonder qua slapen en eten, maar wel mooie locatie.
Ja, doe bijtijds Lake Louise en Moraine Lake, erg druk. Je kunt hier fantastisch wandelen, oa naar Lake Agnes zoals Tipsy zegt, maar als je dan door loopt wordt het nog veel mooier, dan zie je Lake Louise van bovenaf...(!)
http://home.kpn.nl/marqu042/Canada%2020 ... i_2005.htm

In de omgeving van Lake Louise kun je je een paar dagen goed vermaken, prima uitvalsbasis voor Moraine Lake en Yoho NP, met oa Emerald Lake. Mooiste van Yoho is toch wel: Lake O'Hara. Dit is het paradijs van de Canadese Rockies. Je kunt een poging wagen om hier een dag(deel) naartoe te gaan, je zit bij Lake Louise om de hoek.

Groet,
Ferry
GJ
Amerika-expert

Bericht door GJ »

De reservering voor The Crossing is de deur uit! (je moet een formulier invullen en dan regelen zij het denk ik handmatig, ofzo?). Ook voor Kootenay Park Lodge hebben we zo'n verzoek gedaan voor een cabin. Whistler (Village Inn) en Jasper (Astoria Hotel) zijn ook gereserveerd. Voor Banff/Canmore en Lake Louise nog eens Priceline geprobeerd, maar geen succes... dus dat komt nog wel.

Nog eens de invulling van Vancouver Island definitief maken (twijfel nog steeds tussen 2 dagen Campbell River voor whale/orca watching of één dag Powell en één dag Campbell) en dan kunnen we dat ook definitief gaan boeken.
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

Denk dat de Crossing in de winter gesloten is, dus het kan misschien wat langer duren eer je antwoord krijgt. Ik heb mijn reservering in oktober geplaatst en dat is goed in orde gekomen, met een vriendelijk mailtje.
GJ
Amerika-expert

Bericht door GJ »

Ik heb inmiddels ook een reactie gekregen dat de reservering is gemaakt, dus da's fijn! En ook van de Kootenay lodge. Verder heb ik gisteren eindelijk een hotel in Calgary geboekt. Niet via Priceline - ik zat al op 140 dollar voor driesterren downtown - maar via hotels.com, het Ramada Limited aan Banff Trail. Dat zit recht tegenover het C-train-station, dus geen gedoe met parkeren bij de Stampede. En het was relatief goedkoop; 102 euro.
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

GJ, dat is niet de mooiste locatie. Daar hebben we ook een keer overnacht en het was niet de mooiste en beste overnachting die we gehad hebben.
Vieze lakens, en zeer slechte sanitiar... maar het ergste was het geluidsoverlast van de buren. De muren waren papierdun.
Go T@bbing!!!!

GJ
Amerika-expert

Bericht door GJ »

Ik las inderdaad de wat mindere reviews op Tripadvisor, al moet ik zeggen dat ik me daar meestal niet zoveel van aantrek. Maar goed, aangezien we ook een overnachting hebben overleefd in wat schijnbaar één van de top 10 slechtste hotels van Amerika is (Super 8 in Estes Park) en we waarschijnlijk pas heel laat terug zijn van de Stampede en we dus niet uitgebreid gaan badderen of relaxen op de kamer, is dat ene nachtje nog wel te overzien. Het is goedkoop, dus we verwachten ook niet het Ritz. En als de lakens vies zijn, eis ik wel gewoon nieuwe bij de receptie, haha.
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Dat is ook zo :-).
Het zal best wel goed komen.
Go T@bbing!!!!

mvangils27
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door mvangils27 »

ik heb ik banff een B&B geboekt: banff boutique inn/ tannenhof pension, goede recensies en goede prijs, goede ligging geloof ik en heel vriendelijk via de mail
1999 Zuidwest USA rondreis
2008 Florida rondreis
2010 Zuidwest USA rondreis Http://www.lingetjes-at-westusa.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2012 West Canada en USA Http://www.lingetjesatcanadaandusa.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
GJ
Amerika-expert

Bericht door GJ »

Super! Wij slapen in Canmore in het Ramada. Inmiddels heb ik alles geboekt en ik heb veel aan de tips van dit forum gehad. We slapen onder meer twee nachten in de Point West Cottages in Ucluelet en in het J&I Seaview B&B in Nanaimo. Dus nu de overnachtingen geregeld zijn, kan ik iedereen lekker gaan stalken voor tips over wandelingen en zo! :wink:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer