Dag 18. Esta televisión señor!
Deze dag vangt aan zoals die bij veel andere mensen op vakantie ook aanvangt; uitslapen. De meiden hebben hier al lang op gewacht en zijn nu de koning(in) te rijk, al kunnen ze helemaal niet van het moment genieten, want ze slapen immers nog……. Zo niet Pa. Die is natuurlijk al weer op en bezig met inspannende zaken als lezen en TV kijken.
Over TV kijken gesproken; met betrekking daartoe is me hier in Florida wel iets opgevallen dit jaar. Dit mede dank zij het feit dat ons mooie appartement beschikt over maar liefst drie verschillende toestellen, maar dat terzijde. Op onze slaapkamer hangt namelijk een TV waarbij de volgorde van de diverse TV-zenders precies overeenkomt met de volgorde zoals die geldt voor het grote scherm in de woonkamer. Hier kwam ik eigenlijk pas eergisteren achter. Tot zaterdag dacht ik namelijk dat de volgorde totaal niet overeenkwam omdat er andere zenders te zien/horen waren. Op de slaapkamer-TV waren namelijk voornamelijk Spaanstalige zenders ingeprogrammeerd. Tenminste, dat dacht ik. Ik had al enkele malen gezapt langs series als ‘King of Queens’ en ‘Everybody loves Raymond’, en waar ik normaliter even zou blijven hangen om te kijken, zapte ik nu gewoon door. Waarom? Omdat het geheel was nagesynchroniseerd in het Spaans. En ik versta best een paar woorden Español, maar om de kloe van een comedy te kunnen volgen, nee, daarvoor reikt mijn kennis toch echt te kort. Als ik dus echt iets leuks wilde kijken, dan moest ik naar de woonkamer. Totdat ik dus het licht zag, en ontdekte dat de volgorde van de zenders echt hetzelfde was. Alleen was op kanaal zes in de woonkamer King of Queens in het Engels te volgen, terwijl dezelfde aflevering precies tegelijkertijd werd uitgezonden in de slaapkamer in het Spaans..?????

Uploaded with ImageShack.us
Dus toch maar even de diverse instellingen van de slaapkamer-TV getracht te doorgronden, en uiteindelijk ben ik daarin nog geslaagd ook. Je kunt bij de setting ‘audio’ gewoon kiezen uit twee kanalen, links en rechts. Op het ene kanaal wordt de uitzending uitgezonden in het Engels en op het andere in het Spaans; een prima oplossing dus voor de grote, nog steeds groeiende Spaanstalige minderheid hier in Florida. Nu weet ik dat deze mogelijkheid om op twee kanalen twee verschillende audiosignalen uit te zenden ook in Nederland al lang bestaat, maar bij mijn weten wordt die optie door de uitzendgemachtigden zelden of nooit gebruikt. Maar hier dus wel. Jammer dat ik er pas zo laat achterkwam, maar dat zal met de leeftijd te maken hebben………..
Als zo net na de middag ook de overige slaapkoppen uit ons gezin inmiddels het (dag)licht hebben gezien, brunchen we wat met hetgeen nog over is in de koelkast, en vervolgens gaan we wat zwemmen. We volleyballen wat in het zwembad en moeten helaas constateren dat onze strand- annex volleybal lek is geraakt. Gelukkig heeft Anja echter doorzichtige en watervaste pleisters bij. Deze blijken niet alleen kleine wondjes op een goede manier te kunnen afdekken, maar dus ook lekken in opblaasbare strandvoorwerpen. Een kwaliteit die totaal niet in de bijsluiter genoemd wordt, en waar ik de fabrikant, in de hoop daar vorstelijk voor beloond te worden, toch eens opmerkzaam op zal gaan maken……..

Uploaded with ImageShack.us
Als we het zwemmen moe zijn gaan we weer terug naar het appartement voor een middagje niksen. Ook wel es nuttig………….. ’s Avonds gaan we nog even winkelen, waarbij we in de Walmart te Kissimmee eindelijk voor de meiden beslag weten te leggen op twee I-pod touches. De prijs is nu toch wel iets voordeliger dan in Nederland, dus vooruit maar. We zijn wel niet gewend om zulke dure verjaardagscadeau’s te geven, maar voor een keer moet het maar kunnen. En gelukkig kan het. We kopen nog wat andere kleinigheidjes en proberen ook nog ergens wat te eten te scoren. Gelukkig is dat in Florida nooit een groot probleem, dus de honger kan ook vanavond weer op een adequate wijze worden gestild. Daarna is het bedtijd, dus na - dit keer- een Engelstalige aflevering van ‘two and a half men’ gaan we snurken.
Tot morgen.