Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Martin & Marianne: West Canada
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Berichten: 44401
- Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
- Contacteer:
Re: Reis Martin en Marianne West Canada
@VDW31 Kicking Horse had ik al genoteerd! Kwam uit het verslag van Michelly. Ik krijg Martin niet in een kano vrees ik, maar ik ga toch eens kijken. Lijkt mij wel erg leuk.
Kananaskis zegt me niets, ga ik ook naar kijken!
@*Sbo* Ook leuke plannen!
Marianne
Kananaskis zegt me niets, ga ik ook naar kijken!
@*Sbo* Ook leuke plannen!
Marianne
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Berichten: 44401
- Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
- Contacteer:
Re: Reis Martin en Marianne West Canada
We hebben een tijd zitten twijfelen over deze reis (Nieuw Zeeland was ook nog even een optie) maar we pakken nu de planning weer op. Aangezien er binnenkort campings gereserveerd kunnen worden is het ook wel tijd om ook de periode definitief te maken.
We hadden juni gepland; vooral omdat de dagen dan lang zijn; zeker met een tent wel prettig. Of zijn er zwaarwegende argumenten om in september te gaan?
Daarnaast overweeg ik nu om een rondje te doen, vooral dankzij de lovende woorden van Paul over het zuidelijke stuk. We zouden dan in Calgary kunnen beginnen en dan de bergen voor het laatst bewaren.
Ik heb inmiddels al wat zaken genoteerd, zoals fietsen bij Myra Canyon. Wat me nog niet helemaal duidelijk is, is hoe we dan vanuit Calgary het beste kunnen rijden. Is dan Calgary, Revelstoke, Kelowna etc de aangewezen route? We rijden ook wel een stukje dubbel dan denk ik.
Ik heb trouwens ergens de tip gelezen om tussen Calgary en Banff de 1A te nemen (in plaats van de 1); iemand ervaring daarmee?
Ik heb even snel onderstaande route gemaakt; ik moet me nog verder verdiepen in activiteiten (met name wandelingen). Zit dit zo een beetje logsich in elkaar.
Dag 1 naar - Calgary
Dag 2 Calgary - Revelstoke
Dag 3 Revelstoke - Revelstoke
Dag 4 Revelstoke - Kelowna
Dag 5 Kelowna - Kelowna (fietsen)
Dag 6 Kelowna - Osoyoos
Dag 7 Osoyoos - Vancouver
Dag 8 Vancouver
Dag 9 Vancouver - Whistler
Dag 10 Whistler
Dag 11 Whistler - Clearwater
Dag 12 Clearwater - Clearwater
Dag 13 Clearwater - Jasper
Dag 14 Jasper - Jasper
Dag 15 Jasper - Jasper
Dag 16 Jasper - Icefield Parkway
Dag 17 Icefield Parkway - Field/Lake Louise
Dag 18 Field/Lake Louise - Field/Lake Louise
Dag 19 Field/Lake Louise - Field/Lake Louise
Dag 20 Field/Lake Louise - Banff
Dag 21 Banff - Calgary
Marianne
We hadden juni gepland; vooral omdat de dagen dan lang zijn; zeker met een tent wel prettig. Of zijn er zwaarwegende argumenten om in september te gaan?
Daarnaast overweeg ik nu om een rondje te doen, vooral dankzij de lovende woorden van Paul over het zuidelijke stuk. We zouden dan in Calgary kunnen beginnen en dan de bergen voor het laatst bewaren.
Ik heb inmiddels al wat zaken genoteerd, zoals fietsen bij Myra Canyon. Wat me nog niet helemaal duidelijk is, is hoe we dan vanuit Calgary het beste kunnen rijden. Is dan Calgary, Revelstoke, Kelowna etc de aangewezen route? We rijden ook wel een stukje dubbel dan denk ik.
Ik heb trouwens ergens de tip gelezen om tussen Calgary en Banff de 1A te nemen (in plaats van de 1); iemand ervaring daarmee?
Ik heb even snel onderstaande route gemaakt; ik moet me nog verder verdiepen in activiteiten (met name wandelingen). Zit dit zo een beetje logsich in elkaar.
Dag 1 naar - Calgary
Dag 2 Calgary - Revelstoke
Dag 3 Revelstoke - Revelstoke
Dag 4 Revelstoke - Kelowna
Dag 5 Kelowna - Kelowna (fietsen)
Dag 6 Kelowna - Osoyoos
Dag 7 Osoyoos - Vancouver
Dag 8 Vancouver
Dag 9 Vancouver - Whistler
Dag 10 Whistler
Dag 11 Whistler - Clearwater
Dag 12 Clearwater - Clearwater
Dag 13 Clearwater - Jasper
Dag 14 Jasper - Jasper
Dag 15 Jasper - Jasper
Dag 16 Jasper - Icefield Parkway
Dag 17 Icefield Parkway - Field/Lake Louise
Dag 18 Field/Lake Louise - Field/Lake Louise
Dag 19 Field/Lake Louise - Field/Lake Louise
Dag 20 Field/Lake Louise - Banff
Dag 21 Banff - Calgary
Marianne
- AnnInBC
- Amerika-expert
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Locatie: Vancouver, BC, Canada
- Contacteer:
Re: Reis Martin en Marianne West Canada
De A1 (Bow Valley Parkway) in Banff is zeker de moeite, maar let wel dat deze in die tijd van het jaar mogelijk niet volledig toegankelijk is in verband met wildlife. Je kan tot en met Johnston Canyon rijden en dat is het, als ik me niet vergis. Je kan er hier wat meer over lezen: https://parks.canada.ca/pn-np/ab/banff/ ... ey-parkway
Je zou eventueel volledig een zuiderlijke route kunnen nemen, maar dan ben je wel een extra 300km aan het rijden en ik weet niet of je daar de tijd voor gaat hebben. Revelstoke ga je dan niet kunnen meepikken, dus weer iets om over na te denken. Dit zou dan de route zijn vanaf Calgary naar Kelowna (zou het zeker niet in 1 dag doen), je kan direct vanuit Calgary naar beneden en zo de Highway 3 gaan volgen (Crownest Highway) of je kan via Banff naar Kootenay NP rijden en dan zuidwaarts naar Cranbrook en zo verder via de Highway 3 naar Kelowna. Of je kan ook nog via Osoyoos naar Kelowna, dat is dan een 40km langer rijden). Dit zijn de mogelijke routes (zit maar een 10km verschil in):
Kortere route: https://maps.app.goo.gl/FbbisRystEd8Yt4M9
Iets langere route: https://maps.app.goo.gl/FbbisRystEd8Yt4M9
De route met een 40km meer: https://maps.app.goo.gl/eA24LvpXWYFfvRXf8
Verder ziet je route er wel goed uit en juni is prima, zeker voor wildlife en langere dagen. Ook minder mogelijkheden voor bosbranden.
Je zou eventueel volledig een zuiderlijke route kunnen nemen, maar dan ben je wel een extra 300km aan het rijden en ik weet niet of je daar de tijd voor gaat hebben. Revelstoke ga je dan niet kunnen meepikken, dus weer iets om over na te denken. Dit zou dan de route zijn vanaf Calgary naar Kelowna (zou het zeker niet in 1 dag doen), je kan direct vanuit Calgary naar beneden en zo de Highway 3 gaan volgen (Crownest Highway) of je kan via Banff naar Kootenay NP rijden en dan zuidwaarts naar Cranbrook en zo verder via de Highway 3 naar Kelowna. Of je kan ook nog via Osoyoos naar Kelowna, dat is dan een 40km langer rijden). Dit zijn de mogelijke routes (zit maar een 10km verschil in):
Kortere route: https://maps.app.goo.gl/FbbisRystEd8Yt4M9
Iets langere route: https://maps.app.goo.gl/FbbisRystEd8Yt4M9
De route met een 40km meer: https://maps.app.goo.gl/eA24LvpXWYFfvRXf8
Verder ziet je route er wel goed uit en juni is prima, zeker voor wildlife en langere dagen. Ook minder mogelijkheden voor bosbranden.
Re: Reis Martin en Marianne West Canada
Hoi,
Zoals je weet zijn wij altijd fan van juni ivm lange dagen en zoals Ann ook al aangeeft iets minder kans op bosbranden.
Als je de suggestie van Ann volgt om zuidelijker te rijden, dan kan ik die via Kootenay naar Cranbrook aanbevelen. Radium Hotsprings is een aardig plaatsje, of Fairmont Hotsprings. Wij hebben er eens een fietstocht gemaakt over een prachtig glooiend fietspad vanuit Windermere (https://hikebiketravel.com/cycling-west ... acy-trail/). Vervolgens kom je bij Cranbrook (aardig plaatsje), maar vooral het openluchtmuseum bij Fort Steel vonden we erg leuk (https://www.fortsteeleheritagetown.com/).
Wij vinden Canada, in tegenstelling tot de USA, altijd wat minder gevarieerd. Het gaat vooral om de natuur en om ''bergen, bossen, meren''. Het is voor groen (bos), blauw (meren of zee) en wit (sneeuw). Daarom doen wij er altijd wat meer ''andere'' aktiviteiten dan wanneer we in de USA zijn. In de USA is het toch vooral wandelen en genieten van natuur zoals we dat in Europa niet of minder kennen, maar in Canada we wat vaker een fiets, doen een kayaktocht, of bezoeken zoals bovenstaand wat ándere bezienswaardigheden. Als je alleen voor natuur en de bergen gaat dan is de reis veel van hetzelfde denken wij...
Oja, de A1 is inderdaad de ''kleine weg'' naast de snelweg. Wil je er wild zien dan is het raadzaam om deze vroeg in de ochtend of in schemertijd te rijden. Maar ook hebben we deze wel eens gewoon als afwisseling voor de snelweg genomen. Er liggen een paar parkeerplaatsen langs waar je kort wat kan wandelen. En er zijn een paar stopplaatsen waar je naar wild kun speuren in de lager gelegen vallei. Wij hebben er nooit beren gezien (daar gingen we voor), maar wel wat ander wild zoals herten etc...
Succes met verder plannen !
Paul
PS:
Als je Whistler wil/kan opofferen, dan is een one way mét VI, incl. de zuidelijke route natuurlijk wél mogelijk:
Vancouver-Victoria-Ucluelet-Vancouver-Manning-Osoyoos-Kelowna-Clearwater-Jasper-Banff/LL-Calgary.
Dat is net zoveel kilometer als een rondje rijden. Ik vind echter dat Vancouver Island opnemen en Whistler laten vallen een flinke meerwaarde heeft qua variatie in je route !
Wij hebben het precies zo een paar jaar geleden gedaan met auto (VI) / camper (vasteland) combinatie. In ook 3 weken...
Zoals je weet zijn wij altijd fan van juni ivm lange dagen en zoals Ann ook al aangeeft iets minder kans op bosbranden.
Als je de suggestie van Ann volgt om zuidelijker te rijden, dan kan ik die via Kootenay naar Cranbrook aanbevelen. Radium Hotsprings is een aardig plaatsje, of Fairmont Hotsprings. Wij hebben er eens een fietstocht gemaakt over een prachtig glooiend fietspad vanuit Windermere (https://hikebiketravel.com/cycling-west ... acy-trail/). Vervolgens kom je bij Cranbrook (aardig plaatsje), maar vooral het openluchtmuseum bij Fort Steel vonden we erg leuk (https://www.fortsteeleheritagetown.com/).
Wij vinden Canada, in tegenstelling tot de USA, altijd wat minder gevarieerd. Het gaat vooral om de natuur en om ''bergen, bossen, meren''. Het is voor groen (bos), blauw (meren of zee) en wit (sneeuw). Daarom doen wij er altijd wat meer ''andere'' aktiviteiten dan wanneer we in de USA zijn. In de USA is het toch vooral wandelen en genieten van natuur zoals we dat in Europa niet of minder kennen, maar in Canada we wat vaker een fiets, doen een kayaktocht, of bezoeken zoals bovenstaand wat ándere bezienswaardigheden. Als je alleen voor natuur en de bergen gaat dan is de reis veel van hetzelfde denken wij...
Oja, de A1 is inderdaad de ''kleine weg'' naast de snelweg. Wil je er wild zien dan is het raadzaam om deze vroeg in de ochtend of in schemertijd te rijden. Maar ook hebben we deze wel eens gewoon als afwisseling voor de snelweg genomen. Er liggen een paar parkeerplaatsen langs waar je kort wat kan wandelen. En er zijn een paar stopplaatsen waar je naar wild kun speuren in de lager gelegen vallei. Wij hebben er nooit beren gezien (daar gingen we voor), maar wel wat ander wild zoals herten etc...
Succes met verder plannen !
Paul
PS:
Als je Whistler wil/kan opofferen, dan is een one way mét VI, incl. de zuidelijke route natuurlijk wél mogelijk:
Vancouver-Victoria-Ucluelet-Vancouver-Manning-Osoyoos-Kelowna-Clearwater-Jasper-Banff/LL-Calgary.
Dat is net zoveel kilometer als een rondje rijden. Ik vind echter dat Vancouver Island opnemen en Whistler laten vallen een flinke meerwaarde heeft qua variatie in je route !
Wij hebben het precies zo een paar jaar geleden gedaan met auto (VI) / camper (vasteland) combinatie. In ook 3 weken...
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Berichten: 3145
- Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Re: Reis Martin en Marianne West Canada
Jullie houden het bij 3 weken? In 4 weken is het rondje mèt Vancouver Island nl. wel te doen, zonder dat je Whistler of iets anders hoeft te laten vallen. Als je onze route van 2019 bekijkt en het noordelijke stuk op Vancouver Island tot Wells Gray PP eruit laat, dan kom je een heel eind. Je kunt op Vancouver Island dan alleen het zuidelijke stuk doen. Van Tsawassen de ferry naar Victoria, dan naar Port Renfrew (zijn wij niet geweest, dus kan ik niks van zeggen), dan om het rondje te maken via Chemainus en Duncan terug vanuit Nanaimo. Andersom kan natuurlijk ook.
Afhankelijk van de vluchtprijzen kun je kiezen voor een rondje Calgary of een rondje Vancouver of misschien zelfs een one-way, maar dan kom je uit op een stuk heen en weer rijden, want ik zou Mt. Revelstoke niet overslaan, dus one-way zou ik niet doen.
Ik ben ook fan van Radium Hotsprings. De camping daar, Redstreak campground, vond ik erg rustgevend (in september) en het is een leuk dorp met Oostenrijkse vibe. Althans, dat gevoel kreeg ik er. Je kunt er ook mooi wandelen, bv. de Juniper Trail.
Wij vinden september juist wel een fijne periode. Niet zo druk en nog prima weer, maar inderdaad is het 's avonds wel vroeger donker.
Als je in juni (vanaf de 19e) gaat kun je meer profiteren van de Canada Strong Pas dan wanneer je in september gaat.
Afhankelijk van de vluchtprijzen kun je kiezen voor een rondje Calgary of een rondje Vancouver of misschien zelfs een one-way, maar dan kom je uit op een stuk heen en weer rijden, want ik zou Mt. Revelstoke niet overslaan, dus one-way zou ik niet doen.
Ik ben ook fan van Radium Hotsprings. De camping daar, Redstreak campground, vond ik erg rustgevend (in september) en het is een leuk dorp met Oostenrijkse vibe. Althans, dat gevoel kreeg ik er. Je kunt er ook mooi wandelen, bv. de Juniper Trail.
Wij vinden september juist wel een fijne periode. Niet zo druk en nog prima weer, maar inderdaad is het 's avonds wel vroeger donker.
Als je in juni (vanaf de 19e) gaat kun je meer profiteren van de Canada Strong Pas dan wanneer je in september gaat.
Canada Strong Pass
Free admission and 25% off camping and overnight stays with Parks Canada is in effect from:
December 12, 2025 to January 15, 2026
June 19 to September 7, 2026
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Berichten: 44401
- Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
- Contacteer:
Re: Reis Martin en Marianne West Canada
Dank weer voor alle tips! We gaan weer puzzelen. In principe hebben we tijd genoeg maar we willen liever niet te lang weg. Daarom ben ik toch geneigd om VI te laten vallen. Ik wil daar ook wel voldoende tijd voor uittrekken als we dat zouden doen.
Marianne
Marianne
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Berichten: 44401
- Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
- Contacteer:
Re: Reis Martin & Marianne: West Canada
Wij hadden voor de campings genoteerd dat er de 23e van deze maand gereserveerd moest worden; nog een paar dagen dus om de route uit te werken en te kijken wanneer we precies zouden gaan.
Vanmiddag zat ik naar een camping te zoeken en toen kwam ik opeens in een wachtrij terecht (het was bijna 4 uur). Bleek dat Kicking Horse (Yoho NP) vandaag gereserveerd kon worden. Dat was even schrikken, want we moesten heel snel bedenken wanneer we zouden gaan, maar het is gelukt. Voor de zekerheid 3 nachten gedaan, dan kan er nog iets geschoven worden.
Nu dus maar weer eens naar de route kijken.
Het lijkt mij in elk geval mooi om de route van Canmore naar Kootenay doen, en dan via Osoyoos (ik zag daar een leuke camping) naar Kelowna.
Hoeveel dagen zijn aan te raden hiervoor?
Marianne
Vanmiddag zat ik naar een camping te zoeken en toen kwam ik opeens in een wachtrij terecht (het was bijna 4 uur). Bleek dat Kicking Horse (Yoho NP) vandaag gereserveerd kon worden. Dat was even schrikken, want we moesten heel snel bedenken wanneer we zouden gaan, maar het is gelukt. Voor de zekerheid 3 nachten gedaan, dan kan er nog iets geschoven worden.
Nu dus maar weer eens naar de route kijken.
Ik vind het moeilijk om er een logisch rondje van te maken, met name Revelstoke wordt lastig inpassen als ik de zuidelijkste route pak. Maar misschien is het niet erg om dat te missen? Is het anders nog een idee om dat op het eind vanuit Yoho te doen?AnnInBC schreef: ↑05 jan 2026, 06:09Je zou eventueel volledig een zuiderlijke route kunnen nemen, maar dan ben je wel een extra 300km aan het rijden en ik weet niet of je daar de tijd voor gaat hebben. Revelstoke ga je dan niet kunnen meepikken, dus weer iets om over na te denken. Dit zou dan de route zijn vanaf Calgary naar Kelowna (zou het zeker niet in 1 dag doen), je kan direct vanuit Calgary naar beneden en zo de Highway 3 gaan volgen (Crownest Highway) of je kan via Banff naar Kootenay NP rijden en dan zuidwaarts naar Cranbrook en zo verder via de Highway 3 naar Kelowna. Of je kan ook nog via Osoyoos naar Kelowna, dat is dan een 40km langer rijden).
Het lijkt mij in elk geval mooi om de route van Canmore naar Kootenay doen, en dan via Osoyoos (ik zag daar een leuke camping) naar Kelowna.
Hoeveel dagen zijn aan te raden hiervoor?
Marianne
- AnnInBC
- Amerika-expert
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Locatie: Vancouver, BC, Canada
- Contacteer:
Re: Reis Martin & Marianne: West Canada
Eerlijk gezegd mis je zoveel niet, het is zeker een mooi plekje en Mount Revelstoke National Park is mooi...maar een must is het niet, zeker niet na het geweld van Jasper/Banff/Yoho/Kootenay. Ik zou eerder kijken naar een logisch rondje, alles zien gaat toch niet en dan zou ik dus gewoon kiezen voor wat het beste past. Het wordt zowieso mooi daar in die omgeving! Ik zou zeggen vanaf Canmore naar Kimberley (ongeveer 4 uren rijden) voor 1 nacht en dan van Kimberley naar Castlegar (een 3 en een half uur rijden) en blijf daar ook 1 nacht en dan van Castlegar naar Osoyoos (ook een 3 en een half uur rijden). Het moeten niet perse die specifieke plaatsen zijn, je moet zelf maar even kijken wat jullie aanstaat op die route. Maar dat maakt het dan 3 dagen om op een niet te snel tempo van Canmore naar Osoyoos te rijden. Je kan er natuurlijk ook meer dagen van maken.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Berichten: 44401
- Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
- Contacteer:
Re: Reis Martin & Marianne: West Canada
Weer bedankt Ann!
We krijgen zo langzaam maar zeker een beter beeld. Ik heb ook nog even alle reacties hier teruggelezen en ik zie ook nog de opmerking van @VDW31 over Kananaskis. Nemen we ook mee!
): ik denk dat we daar wel 3 nachten blijven, ziet er prachtig uit. En is inmiddels al aardig vol zag ik, ook de derde en vierde week van juni al.
Marianne
We krijgen zo langzaam maar zeker een beter beeld. Ik heb ook nog even alle reacties hier teruggelezen en ik zie ook nog de opmerking van @VDW31 over Kananaskis. Nemen we ook mee!
Inmiddels ook een filmpje gezien over de Kicking Horse CG (beetje verkeerde volgorde
Marianne
Re: Reis Martin & Marianne: West Canada
Ik snap wel dat 3e en 4e week juni al aardig vol zit... het is de beste periode in mij ogen voor die regio: al lekker warm, lange dagen, nog sneeuw op de bergen, minder kans bosbranden !
Kicking Horse: jullie slapen in de tent, dus oordopjes mee ! De treinen rijden er af en aan, zijn lang en rijden vaak. Maar jullie zijn vast al wat treinbanen langs de campgrounds gewend. Leuk ook om eens een lekker plekje te zoeken om de treinen door de spiralen te zien rijden!
Heb niet alles teruggelezen, maar had ik het openluchtmuseum bij Fort Steele al genoemd als je de zuidelijke route gaat doen ? https://www.fortsteeleheritagetown.com/ Leuk als afwisseling in het natuurgeweld...
Paul
Kicking Horse: jullie slapen in de tent, dus oordopjes mee ! De treinen rijden er af en aan, zijn lang en rijden vaak. Maar jullie zijn vast al wat treinbanen langs de campgrounds gewend. Leuk ook om eens een lekker plekje te zoeken om de treinen door de spiralen te zien rijden!
Heb niet alles teruggelezen, maar had ik het openluchtmuseum bij Fort Steele al genoemd als je de zuidelijke route gaat doen ? https://www.fortsteeleheritagetown.com/ Leuk als afwisseling in het natuurgeweld...
Paul
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Berichten: 44401
- Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
- Contacteer:
Re: Reis Martin & Marianne: West Canada
Oei, dat van die treinen had ik nog niet gelezen. En nee, we hebben daar nog geen ervaring mee. We gaan het zien! Of beter; horen!
En ja, Fort Steel had je in je vorige bericht al genoemd
, hij staat genoteerd!
Marianne
En ja, Fort Steel had je in je vorige bericht al genoemd
Marianne
Re: Reis Martin & Marianne: West Canada
Mijn ervaring met campings in Canada (en wellicht in iets mindere mate USA) is dat er wel veel spoorbanen zijn waar regelmatig een campings in de buurt ligt. De treinen hebben de gewoonte om regelmatig de hoorn te gebruiken zodat het wild (maar ook voor onbewaakte spoorwegovergangen de mens) gewaarschuwd wordt. Ik vind het als treinenliefhebber altijd wel leuk en je went er aan...
Re: Reis Martin & Marianne: West Canada
Fijn dat het is gelukt bij Kicking Horse! Wij hebben ook een plekje in juni. Ik had ergens gelezen dat hoe dichter je bij de rivier zit, hoe minder je de treinen hoort.
Had je al gezien dat de reserveringsdatum voor Banff is verplaatst van morgen naar 12 februari als gevolg van IT-problemen? https://parks.canada.ca/voyage-travel/reserve
Had je al gezien dat de reserveringsdatum voor Banff is verplaatst van morgen naar 12 februari als gevolg van IT-problemen? https://parks.canada.ca/voyage-travel/reserve
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Berichten: 44401
- Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
- Contacteer:
Re: Reis Martin & Marianne: West Canada
Wij zagen het net! Geeft ons weer wat meer tijd om de route uit te werken.
We kregen ook al een paar keer een foutmelding bij het openen van de site.
En we zitten op nummer 38, dus niet dicht bij de rivier.
Marianne
We kregen ook al een paar keer een foutmelding bij het openen van de site.
En we zitten op nummer 38, dus niet dicht bij de rivier.
Marianne
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Berichten: 3145
- Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Re: Reis Martin & Marianne: West Canada
Klopt. Wij zijn ook bezig en het loopt niet helemaal van een leien dakkie. In eerste instantie stond er dat de campings in Yoho de 16e om 16 uur gereserveerd konden worden, maar om 4 uur was het opeens 5 uur geworden en Mt. Revelstoke 18 uur. We zaten met 3 schermen klaar en na een poosje wachten ging alles op zwart en lag de site eruit. "down for maintenaince" stond er en toen werd aangegeven dat het vanaf de 20e kon.Martin & Marianne schreef: ↑20 jan 2026, 21:58Wij hadden voor de campings genoteerd dat er de 23e van deze maand gereserveerd moest worden; nog een paar dagen dus om de route uit te werken en te kijken wanneer we precies zouden gaan.
Vanmiddag zat ik naar een camping te zoeken en toen kwam ik opeens in een wachtrij terecht (het was bijna 4 uur). Bleek dat Kicking Horse (Yoho NP) vandaag gereserveerd kon worden.
De 17e checkten we de site en die was wel weer in de lucht, maar Snowforest campground, die vanaf de 20e te reserveren zou zijn, stond nu op de 29e.
Het is gelukt om Kicking Horse Campground te boeken. Om 5 voor 4 naar de Parks Canada reserveringssite en dan krijg je een willekeurige plek in de wachtrij. Er waren nog 4435 wachtenden voor ons met een geschatte wachttijd van 22 minuten. In de tussentijd hebben we geprobeerd te beslissen of we nou naar Kicking Horse of toch naar Monarch, die ernaast ligt, zouden gaan en hebben uiteindelijk Kicking Horse site 69 besloten, op basis van een YouTubefilmpje van van de week. Die heeft restricties, dus waarschijnlijk pas het net, dat hopen we tenminste, maar zou het wel een paar keer steken kunnen worden om erin te komen, maar dat zien we daar wel. 20 minuten later worden we doorgesluisd naar de reserveringssite. Goed, klik, plek gereserveerd, maar dan moet je betalen. Dat kan dus niet meer met je ouderwetse account. Je kunt alleen via Facebook, Google of iets met een Canadese banktoestand betalen. Facebook hebben we niet, een Canadese bank ook niet, dus dan maar ons Google-account. Dat staat wel op een ander mailadres dan waar we alle andere vakantiedingen mee doen, maar dat hebben we maar even zo gelaten. Helaas komt er wel CAD 17,- bij voor een firepit permit die we zeer waarschijnlijk niet gebruiken. Totale schade komt hiermee op CAD 62,50 = € 38,54.
We hebben ook nog even gecheckt of er toevallig nog andere campings vrijgegeven waren, maar dat was niet zo, dus de 23e zitten we weer klaar voor Tunnel Mountain 1, de 27e voor Wapiti en de 29e dus voor Snowforest in Mt. Revelstoke en Illecillewaet in Glacier, maar deze is fcfs voor campers boven 21 ft. De 28e juni voor Clearwater Lake en Paul Lake, want in de Provincial Parks kan het pas 3 maanden van tevoren.
Die hadden we nog niet gezien. Even kijken dus. Dank.
Het ging een paar jaar geleden toch een stuk makkelijker.
Daarom hebben wij voor plek 69 gekozen. Die ligt helemaal achteraan op de camping en dus het verste weg van de weg en de trein. Of het veel scheelt weten we niet, maar meer kunnen we er ook niet van maken.
Laatst gewijzigd door jojostravelusa op 23 jan 2026, 14:57, 1 keer totaal gewijzigd.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Berichten: 44401
- Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
- Contacteer:
Re: Reis Martin & Marianne: West Canada
Wij zagen ook tot onze verrassing de extra kosten voor de fire pit. Willen we niet (Martin is erg allergisch voor rook), maar er waren geen sites meer zonder fire pit beschikbaar. De kosten zijn te overzien, er is 88 euro afgeschreven van onze credit card, voor 3 nachten.
Marianne
Marianne
- markro
- Moderator
- Berichten: 9321
- Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Locatie: Hilversum, NL
- Contacteer:
Re: Reis Martin & Marianne: West Canada
In dit topic kom ik namen tegen, zoals bijvoorbeeld Kananaskis Country en Fort Steele.
Marianne, misschien doe je nog ideeën op uit mijn reisverslag 2009, daar komen deze zaken ook in voor.
Kananaskis Country: dag 2
Trein - Spiral Tunnels: dag 9
Fort Steele: dag 13
Website: http://www.dutchmarco.com/reisverslag/c ... _index.htm
In 2008 gingen wij ook naar Canada, onder andere naar Clearwater (Wells Gray Provincial Park) en Whistler.
Toen trokken wij er op uit vanuit Vancouver (BC) en deden ook een stukje noordwest USA.
Hierbij de link naar dat reisverslag: http://www.dutchmarco.com/reisverslag/c ... _index.htm
Marianne, misschien doe je nog ideeën op uit mijn reisverslag 2009, daar komen deze zaken ook in voor.
Kananaskis Country: dag 2
Trein - Spiral Tunnels: dag 9
Fort Steele: dag 13
Website: http://www.dutchmarco.com/reisverslag/c ... _index.htm
In 2008 gingen wij ook naar Canada, onder andere naar Clearwater (Wells Gray Provincial Park) en Whistler.
Toen trokken wij er op uit vanuit Vancouver (BC) en deden ook een stukje noordwest USA.
Hierbij de link naar dat reisverslag: http://www.dutchmarco.com/reisverslag/c ... _index.htm
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Berichten: 44401
- Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
- Contacteer:
Re: Reis Martin & Marianne: West Canada
Dank Marco! Jouw verslagen hadden we al gevonden, en we hebben daar al veel uitgehaald!
Marianne
Marianne
- markro
- Moderator
- Berichten: 9321
- Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Locatie: Hilversum, NL
- Contacteer:
Re: Reis Martin & Marianne: West Canada
Leuk om te lezen. 
Re: Reis Martin & Marianne: West Canada
Fort Steele hadden wij ook uit jouw verslag gehaald, Marco
!
Net zoals Kimberley, maar dat is denk ik tegenwoordig wel wat anders geworden. Ondanks dat er ook een soort markt was, waardoor het extra levendig zou moeten zijn, vonden we dit stadje toch wel wat zonde van het ritje en de tijd...
Net zoals Kimberley, maar dat is denk ik tegenwoordig wel wat anders geworden. Ondanks dat er ook een soort markt was, waardoor het extra levendig zou moeten zijn, vonden we dit stadje toch wel wat zonde van het ritje en de tijd...
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 3573 Weergaves
-
Laatste bericht door AnnInBC
-
- 17 Reacties
- 11129 Weergaves
-
Laatste bericht door AnnInBC
-
- 4 Reacties
- 3601 Weergaves
-
Laatste bericht door charlotte1981
